Ik had me nog niet voorgesteld, lees al wel af en toe mee.
Ik ben een bezige bij, heb veel uiteenlopende interesses, ben creatief, leer- en weetgierig, dat is altijd al zo geweest.
De laatste jaren merk ik dat ik in een andere fase kom. Waar ik eerst volledig op anderen was gericht, me volledig stortte op vaardigheden om anderen een plezier te kunnen doen, merk ik dat ik nu steeds meer op zoek ga naar mezelf, allerlei antwoorden op belangrijke vragen wil weten en veel meer de spirituele richting opga. Het geeft me rust en op de een of andere manier lijkt het alsof ik op weg ben naar huis.
Het Reikimasterschap heeft gezorgd voor een ommekeer in allerlei patronen, heeft deze doorbroken en heeft nog eens onderstreept dat het roer om moet. Jaren geleden liep ik tegen een set Tarotkaarten aan van Crowley die tegen me sprak van: neem me mee, maar op de een of andere manier maken die de chaos in mijn hoofd niet echt helderder. Ik denk veel, teveel. Die set versterkt dat, omdat ik zoveel zie, wat zoveel oproept, dat heb ik nu net niet nodig. Op een bepaald moment heeft de egodenkgeest de overhand gekregen en ik wil weer terug naar de tijd ervoor. De tijd van weten.
De Lenormandkaarten voelden een stuk beter aan, waren ook herkenbaarder en gemakkelijker te duiden. Ik legde eerst voor mezelf, af en toe leg ik ook voor anderen als erom wordt gevraagd. Ik merk dat het bekend voor me is, de antwoorden komen helder in mijn hoofd.
Sinds een paar maanden heb ik de universele tarot van Waite en deze past een stuk beter bij me. Ik mediteer veel en heb net de verdwijning van het universum uit, lees elke dag in de cursus in wonderen. Dat zorgt voor nog meer herkenning en ik krijg steeds meer rust. Het gekriebel om mijn hoofd neemt bovendien steeds meer toe, het is net een soort elektriciteit, net alsof iemand mijn aandacht trekt en me ergens op attent wil maken. Het lukt me nog niet om contact te maken, maar het wordt wel steeds sterker. Ik moet meer overschakelen van ratio naar intuïtie en gevoel. Dat is een lastige voor mij.
Ik ben dus op weg naar huis en vind de filosofische gedachten die hier worden gedeeld zeer de moeite waard, waarvoor erg veel dank!
Oh, ja: mijn dagkaart voor vandaag :zwaarden 6, hoe toepasselijk!