Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Pegasus

Dankjewel wel klaproosje voor je warme welko

Sweetie

Hallo Pegasus

Welkom hier  :D ;)

Suzy

Eveningstar

@Heleen

Hhihi... nu mag je weten - en sorry Zonnespin, - dat ik Zonnespin een gekke naam vind en me totaal niet tot die naam aangetrokken voel. (Wel tot de zon, niet tot de spin) Ik sta heus niet te wachten op een spin... die duiken zelf vaak spontaan bij me op hihihihi.
Maar waarschijnlijk zal dit Spinneke nog niet tot deze topic graakt zijn... ;) .

Liefs,
Eveningstar

Carla

Hallo Pegasus,

Hartelijk welkom!

Pegasus

Dank jullie allen voor jullie warme welkom hier

Eveningstar

Hallo Pegasus!

Welkom bij ons hier.

Liefs,
Eveningstar

Vlinder

Welkom Pegasus, en een ieder die er weer bijgekomen is de laatste tijd.

Groet Vlinder

Sweetie

Ja Zieltje
De spin is weg naar de zon  ;D :D

Suus

heleen

Citaat van: Eveningstar op december 10, 2012, 10:25:25 AM
@Heleen

- en sorry Zonnespin, - dat ik Zonnespin een gekke naam vind en me totaal niet tot die naam aangetrokken voel. (Wel tot de zon, niet tot de spin)
Liefs,
Eveningstar

Lieve Eveningstar

Ik houd ook niet van spinnen. Maar de zonnespin heeft wel mijn aandacht, en dan in de vorm van Anansi. Anansi is een spin, en ik heb altijd genoten van de verhalen van Anansi, en hij is verbonden met de zon.


Wikipedia
In de sage waarmee voor hen de geschiedenis begint, heeft de spin de rol van een godheid gespeeld en is dus een hemelbewoner. In sommige verhalen is Anansi oorspronkelijk zelf de zon. Men zag de zon als een enorme spin die in haar stralen zit als in een net. De spin bezit als zonnedier verdorrende kracht en weet vruchtbaarheid te brengen en voedsel te verschaffen.
Van goddelijk personage is de spin langzaam maar zeker een aards personage geworden. Dit begint met de draad waarlangs de zonnespin zich neerlaat, waardoor hij in staat is te bemiddelen tussen de hemelbewoners en de schepselen op aarde. Later werd zijn aanwezigheid gezien als voorteken, zowel van goed als van kwaad.

Heleen

heleen

en natuurlijk wil ik Pegasus ook van harte welkom heten,

Heleen

Ricca

Ja, natuurlijk, Anansi! Had ik even niet aan gedacht. :)

En Pauliene, van harte welkom! :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ronald

Even voorstellen, ja natuurlijk..maar dat is niet echt eenvoudig. Ik zal maar beginnen bij het begin. Ik ben Ronald en op een wat later tijdstip met Tarot in aanraking gekomen, ben dus nieuwsgierig, leergierig naar de Tarot toe. Ik hoop veel van deze fora te kunnen oppikken. O ja, dat vergeet ik bijna, ben een man, woont in Almere en hoop met jullie allemaal op deze fora een leerzame, gezellige tijd te hebben.
Willen jullie nog meer van mij weten....vraag!

Carla

Ik had je per mail al welkom geheten, maar bij deze nog een keertje, welkom Ron.

heleen

ook namens mij een hartelijk welkom, ron.

Heleen

Freggelkop

Hallo iedereen

Ik ben Freggelkop (nickname), en ben al enkele jaren bezig met Astrologie en kaartleggen (zowel Lenormand als andere decks).