Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Maine

Dank je wel Ricca, zal wel lukken ;)

roro

hee welkom Maine,

Naar mijn mening is dat niet extreem erg maar het is wel erg leuk dat je even voorstelt ;-)!

Have fun hier!

Liefs ro

jolanda

ik ben jolanda vrouw van 61 net geworden 31 juli leeuw met waterman ascendant en interesseer me voor getallen en dromen, kleuren, energie......

heb vroeger wel eens tarot gedaan, heb weleens een kaartje laten leggen

ik woon in amsterdam

Ricca

From Ricca with Love

roro

WELKOM JOLANDA!!!

Liefs Roro

miesha

Hallo allemaal, ook ik zal me voorstellen, ook al vind ik dat moeilijk.
Het neerzetten van je naam is  niets moeilijk, maar wie ik ben.... dat weet ik nu ff niet,
ben beetje verdwaald en erg op zoek naar... 
Maar goed korte opsomming:
Miesha (koosnaampje en zo heette mijn poes ook)
1961 geboren, schorpioen
Gescheiden, moeder van 3 kids, 22(m), 20(m) en 20(j) oudste woont op zichzelf
Na een lat-relatie van 4 jaar zo maar plotseling weer alleen  :(
Ben opzoek naar inzichten, naar mezelf eigenlijk.
Ik hoop hier eerst lekker veel te lezen, en vooral te leren.

Vragen?? gewoon vragen!!! ;)
Ik ga me hier vermaken.
liefs Miesha

roro


klaproos1945

welkom miesha
veel inzichten en veel plezier van klaproos1945

Ricca

From Ricca with Love

White Sage

Hoi hoi allemaal,
mijn naam is White Sage, naar mijn lievelingswierook...
ik ben 25 jaar, trotse mama, liefhebbende partner...verslaafd aan forums...
Geboren onder 't zonneteken boogschutter, ascedant boogschutter, maan in schorpioen..
Ik ben een pittige, sociale, lief & warme madam...
bezig met Lenormand, Tarot, Encaustic Art, vanalles en nog wat...en 'k hoop van hier snel mijn 'draai' te vinden..
ohja, ik ben Belgische... ;D

roro


White Sage


Ricca

From Ricca with Love


Luna

#179
En toen kwam Loes voorbij, (alsof ze nog nooit iets verteld had hier);)

Mijn naam is Loes, 30 jaar oud en moeder van een dochter van 7 jaar.
De eeuwige student kan ik mezelf noemen.
Eerst de mbo opleiding sociaal pedagogisch werker afgemaakt en daarna doorgegaan voor maatschappelijk werkster. Mijn nickname was Sheis. Het klinkt een beetje duits maar is eigenlijk bedacht omdat ik niets wist te bedenken. (lekker duidelijk he). Ik bedoelde er eigenlijk mee; Zij is, She is. dus dat ik er ben. Maar ik wil nu graag een andere nickname, maar weet niet welke. Misschien gewoon Loes :) :D Dus werd het *Loes* met sterretjes omdat de andere Loes al in gebruik was. Ben ik toch net weer even anders;)

Spiritueel ben ik al jaren en dat wordt alleen maar meer en sterker en ik vind het heerlijk!
Tien jaar ben ik inmiddels met astrologie bezig en ben daar best bedreven in.
Ik kan horoscopen duiden en transits en progressies bekijken. (periode's waarin het sterren stelsel aspecten maken op je persoonlijke horoscoop, wat vervolgens periode's zijn waarin bepaalde dingen/thema's op de voorgrond treden). Astrologie boeide me altijd al omdat de mens mij boeit.
Psycholoog worden had ook iets voor mij geweest, maar naar de universiteit gaan is er nooit van gekomen, was blijkbaar toch niet belangrijk genoeg denk ik dan. Astrologie zie ik als een wetenschap en soms probeerde ik mensen weleens te overtuigen, maar daar ben ik mee opgehouden. Ik weet dat astrologie een complete beschrijving van de persoonlijkheid weerspiegelt en dat je er echt alles uit kan halen. Ook is het opvallend dat bepaalde types vaak op je pad komen en dat je met bepaalde sterrentekens erg goed overweg kunt! Aan de vriendinnetjes van mijn dochter vraag ik standaard wanneer ze jarig zijn. Het enige wat ik dan check is hun geboortemaan. Dan weet ik hoe ik ze kan benaderen. Immers een gevoelig maan in Vissen of kreeft zijn wat kwetsbaarder als een maan in Ram of Boogschutter. Het maangedrag is altijd goed af te lezen aan kinderen en daar geniet ik dan van. Zoals het vriendinnetje met de maan in schorpioen die zo fel van zich af kan bijten, maar zeer oprecht is. Of die met de maan in vissen die heldervoelend is en hele gesprekken met haar overleden opa voert en het over de verschillende hemelen heeft. Hoeveel zijn er dan? vroeg ik. Waarop ze achteloos antwoordde; “Een stuk of zeven”…
Weer een ander vriendinnetje heeft maan in boogschutter en kan gewoon niet stil zitten, hoewel haar zonneteken de rustige stier is. Dit meisje maak je blij door een dans cd op te zetten en dan danst ze door de woonkamer, heerlijk om te zien. Enfin, astrologie is dus helemaal mijn ding. Zelf ben ik weegschaal met de maan in leeuw, mercurius en venus in de diepgravende schorpioen en de hele mik-mak aan planeten in het vijfde leeuwhuis. Niet te vergeten mijn Zon/pluto conjunctie wat mij bij elkaar dus een heftig schorpioen/leeuw type maakt. Ik heb water en vuur in overvloed en kan dus erg enthousiast zijn, maar ook diep invoelend en meelevend.Relativeren is mijn uitdaging En ik mag graag plantjes verpotten en de aarde door mijn vingers voelen glijden omdat aarde niet zo sterk in mijn horoscoop staat. Ook loop ik graag op blote voeten om lekker te blijven aarden. Mijn twee beste vriendinnen zijn allebei stier. Ik zeg dan ook altijd dat ik dol op stieren ben. Ze zijn echt betrouwbaar en zeker wel koppig, maar dat kan ik zo goed van ze hebben, ik lach er gewoon om en dat vinden ze helemaal prima. Ik ben blij dat ik een luchtteken ben want voorderest heb ik geen lucht in mijn horoscoop. Weegschalen houden van praten en houden van mooie dingen en goede sferen. Ik richt mijn huis dan ook graag mooi in en brand graag een wierookje. Daarbij een spiritueel boek, een kopje kruidenthee en mijn eigen loungebank en ik ben tevree. Een levensgenieter kan je mij ook noemen!

Tarotkaarten kocht ik jaren geleden en heb nooit een curcus gevolgd. Wel trek ik zo affentoe een legging, een paar keer per jaar zo ongeveer.
Het enige wat ik weet is dat de tarot altijd klopt en dat ik het heel interessant vind.
Ik lees na mijn duiding altijd de stukken die Ricca over de tarotkaarten heeft geschreven.
Citaat van: Regina op januari 23, 2010, 12:32:13 PM
Bij een van de onbeschrijfelijk uitvoerige omschrijvingen van de bijzondere Ricca  :) begon ik te huilen, zo raar...
herkenbaar... :'(

trouwens, Voorstelrondje van Palo, Ricca, Doosje, Julia , Dolf en vele anderen enz heb ik niet kunnen vinden? Het is (geloof ik) de oude garde, maar laat ik nou net benieuwd zijn naar hun achtergrond. Gaan we nog “delen” beste mensen? Of heb ik over jullie voorstelrondje heengelezen?


Dromen interesseren mij, nummerologie; Ik ben een 5 en mijn naam en achternaam betekenen allebei 5 en mijn geboortedag is opgeteld 5. Het grootste gedeelte van mijn horoscoop wijst op het vijfde huis en zo zijn er nog vele bijzonderheden met getallen wat je niet kan verklaren. Heksen schijnen vaak aan nummerologie te doen. Ook edelstenen werken ze mee en Ja, ook daar ligt mijn interesse. Vanaf de eerste keer dat ik hem zag was ik verliefd op de rozenkwarts. Er ligt er een op mijn slaapkamer en eentje in de vensterbank. Toen ik zijn eigenschappen las werd ik alleen maar stil… In toeval geloof ik niet en de steen past precies bij mij!
Bijna alles wat met spiritualiteit te maken heeft, heeft mijn interesse. Het is geen toeval dat mijn vriendinnen ook allemaal spiritueel zijn.

En zo kwam ik bijna twee jaar geleden op dit forum. Ik droomde toen zo veel en later las ik in een astrologieboek van Mellie Uylderd; Als Saturnus door je vierde huis gaat dan droom je veel en symbolisch. En ik wilde bijna uitroepen; Mellie, meid, je hebt helemaal gelijk. Het was frapant dat ik juist toen die levendige symboliek dromen had. Die werden met liefde en zorg en tijd (!) geduidt door lieve mensen op dit forum. En dat was geen prutswerk, maar vaak uitmuntend gedaan. Dit waren mensen die wisten waar ze over spraken. Sprituele mensen bedacht ik bij mezelf.
De dromen heb ik uitgeprint en in een doos bewaard, voorzien van duiding en al. Dat is een periode geweest waar ik later graag op terug lees. Wat Catharinaweb wel niet voor iemand kan betekenen.

Ik ben een hele poos weg geweest want mijn moeder werd ziek en ging heen.
Maar ik kwam weer terug en zo stel ik hier weleens wat vragen over een bepaalde tarotlegging die ik dan gedaan heb. Daar komt dan feedback op en lieve mensen geven je de steun in je rug waar je niet om vraagt, maar die je toch zomaar krijgt. En dat doet je dan weleens wat. Zo zit ik regelmatig met de labtob op schoot en rolt er een traantje over mijn wang. Ook altijd leuk om hier te lezen, want wat dromen andere mensen en wat doen hun voor tarotleggingen enz.

Ik praat veel over mezelf en ben me daar ook bewust van. Waarschijnlijk wordt dat naarmate ik ouder wordt wel minder. Nu heb ik het nog nodig om mezelf te leren kennen, al ken ik mezelf behoorlijk goed. Dat krijg je er dan weer voor terug. Ze zeggen weleens; “ken eerst jezelf voordat je de ander kan kennen”.
En ja, zelfkennis is een kostbaar goed. Je weet wat je waard bent, wat je kunt en wilt. Maar ook wat je leerpunten zijn of je mindere kantjes.

Bij mij is het glas altijd halfvol en mijn wens is om wijs te worden in dit leven.
En de spirituele wetten te leren kennen en te kunnen doorgeven.

Tegen mijn veertigste werk ik misschien wel met energieen en heb ik misschien wel een eigen praktijk. Ik geloof in “gedachtenkracht” “The Secret” of hoe je het wilt noemen. Ik raad daarom aan voor ieder die het niet heeft gelezen; Gedachtenkracht op de algemene forum van Ricca.

Veel liefs,
Loes


We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!