Thx allemaal!
Wat katten betreft: zij zetten vaak dingen voor ons mensen om. Niet persé altijd, ligt eraan of en wat voor band je hebt hebt met zo'n beestje. Dit is deels het "familiar" stukje uit de hekserij (familiar = een dier als magische helper van de heks, meestal een kat, maar kan feitelijk elk dier zijn).
Als je katten veel werk voor je verzetten, kan het helpen hen te ondersteunen hierin. Ik heb zo een keer het advies gekregen om labradorietwater te geven, dat helpt hen dan weer in het werk wat ze voor mij doen. Mijn oudste kater is héél erg beschermend. Toen zij mijn heksenjuf dat ik zelf eens moest gaan kijken naar hoe goed ik mezelf beschermde (aura afgedicht enz.) omdat ik wrs errug open was en dan nam mijn kat die taak over om mij te beschermen.
Ik heb ook twee jonge katers, net een jaar. En nou je zegt, Ricca "ik heb een kattinnetje..." Eén van deze jonge katten was ook een poes. Ik had het tig keer gecheckt en zag toch echt dat het een vrouwtje was. Ze was ook heel fragieltjes en klein, echt een poesje

Ik had al plannen om dit of volgend jaar een nestje van haar te hebben. Op een dag, een paar maanden terug, was ik haar aan het knuffelen en ineens zag ik een roze dinges omhoog steken.

Nog eens goed kijken, en ja, hoor! Het bleek een meneer te zijn met twee toch duidelijk zichtbare testikelen in een bontjasje! Pffff... ik ben echt een paar dagen van slag geweest en de kat dus ook, haha. Die is een paar dagen min of meer zoek geweest!
Ik neem aan dat hij laat was met ontwikkeling, want ik heb écht tig keer gekeken en geen uitstekende delen in bontjas gezien, en dat ik het daarna niet heb gezien omdat het een zwarte kat is en die dingen in de schaduw van zijn staart en "billen" zitten???
Afijn, toen ik er zowat overheen was, heb ik besloten ook een andere naam te bedenken, ik wilde het beestje niet als "Meggie" door het leven laten gaan en hem een eerlijke kans geven zich als een echte man te ontwikkelen, hahaha.

Nu heet ie dus "Bailey".
Gisteren zijn zowel Bailey als zijn broertje Bramble trotse je-weet-wel-katers geworden. Eentje was overal in huis aan het sprayen geslagen, dus sorry jongens, geen voorjaarspret meer!
Vandaag zijn ze weer lekker helder, alweer buiten geweest (ontsnapt dus, de stouterds, want ik had ze nog een dagje binnen willen houden!)
Tjonge, zit ik hier een dagboek over mijn katten te schrijven, haha. Tja, ben nou eenmaal gek op die beestjes :-) Ik zou graag nog wel een kat willen, een vrouwtje, maar manlief vond drie al 4 teveel, haha.
Doeidoeiiiii
Phoenix