Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Gerrie

Hoi Vicky, leuk je te ontmoeten.

Ook van mij een warm welkom  :D

heijdenv


Hestia48

#122
Hallo, Ik ben al eerder op dit forum geweest, maar dat was een paar jaar geleden en ik denk dat ik ben uitgeschreven, want mijn oude account werkt nu niet meer. Ik heette eerst GoodWitch en nu heb ik me geregistreerd als Hestia48.

Ik kwam even kijken of en hoe er hier op dit forum gereageerd wordt op de nieuwe partij voor spiritualiteit. Het is voor het eerst dat er nu een politieke partij is die vanuit spiritualiteit beleid wil maken. De lijsttrekker is een astrologe, Lea Manders. De partij heet Mens en Spirit.

Ben benieuwd of ik er verder wat over lees hier, ik ga even rondneuzen  :)

Leeuwin

Ik wil best eens wat meer over die partij en Lea Manders weten.

Liefs van Leeuwin

mtd

hoi hoi,

wat een leerzaam forum is dit. Erg duidelijk en mooi opgezet.

Graag wil ik me even voorstellen;

Ik ben Miriam, 28 jaar, samenwonend met vriend Danny, al tien jaar samen. Heb 3 boeven van katten en 4 vissen.
Sinds 3 jaar woon ik in de buurt van Gennep en werk met veel plezier als receptioniste bij een groot accountantskantoor in Nijmegen en op ons eigen administratiekantoor die we vanuit huis runnen.

Van jongs af aan ben ik al geinteresseerd in het feit dat er meer is in dit leven en dat je meer uit jezelf kunt halen dan je denkt. Het leven is 1 groot leerproces en ik geniet er heel erg van.
Natuurlijk heeft het leven ook een schaduwzijde waar ik al een tijdje tegenaan loop. Mijn vriend en ik proberen al 5 jaar kindjes te krijgen maar door mijn ziekte endometriose zal dit niet zonder hulp van het ziekenhuis gaan gebeuren. Over drie maanden is onze 1ste IVF behandeling.

Doordat ik al vijf jaar het verdriet ervaar van kinderloos zijn en de pijnen draag die endometriosche met zich meebrengt ben ik eindelijk eens gaan luisteren naar mijn eigen ik en me verder gaan verdiepen in het spirituele. Het begon met een cursus Reiki 1 en na een paar maanden gevolgd door Reiki 2...een geweldige ervaring! Gebruik het dagelijks en geniet er iedere minuut van.
Doordat ik veel ben gaan lezen over reiki op internet kwam ik op 1 of andere manier terecht op een site over een online gratis tarot cursus. Ben de RW kaarten gelijk gaan halen en sindsdien ben ik er iedere dag mee bezig.
Ik ken de kaarten dus pas net en ben nog bezig ze te doorgronden. Vind het prachtig dat ze je al vanaf dag 1 aan het denken zetten ook al weet je nog niet veel van de Tarotkaarten en hun verhaal.

Hopelijk willen jullie mij helpen, via dit forum, om ze beter te leren begrijpen. Tot schrijfs!

Groetjes Vuurvliegje

Laure

Hey vuurvliegje,

Ik zou het heel fijn vinden als jij meedeed aan de tarot leggingen hier op het forum!

Ik ben ook 28, ook nog geen kindjes want ik heb ook nog geen geliefde maar zou er ooit wel graag hebben ... zowel geliefde als lieve kindjes ;-)
Ik hoop heel hard dat jullie IVF vruchtbaar zal zijn, en dat jullie een kindje gaan krijgen, dat zal een héél speciaal kindje zijn dan.

Welkom,
doosje

Phoenix

Hallo allemaal!
Ik zal me ook even netjes voorstellen voor ik mogelijk ga posten :)
Ik ben 44, moeder van een zoon van 19 en een dochter van 17, en ik ben het personeel van drie katers.  ;D
Ik ben sinds een jaar of 5, 6 bezig met spiritualiteit, van hekserij, energiewerk tot edelstenen en hotstone massages. Tarot doe ik al langer, af en aan, sinds een jaar of anderhalf met grotere regelmaat. De laatste tijd ben ik meer en meer bezig met het doen van serieuze leggingen, ook voor anderen. Dat durfde ik tot voor kort niet zo goed, waardoor ik bleef hangen in hele simpele vraagstellingen voor mezelf.
Ik gebruik het Robin Wood tarot. Destijds begonnen met RW (Robin Wood is ook RW, maar ik bedoel dus Rider Waite), maar daar kon ik nooit echt inkomen, omdat ik de plaatjes zo hard en afstandelijk vond (en vind!). Per toeval kwam ik Robin Wood tegen en wat een heerlijk dek! Iets/iemand die lief moet zijn, ziet er ook zo uit, heerlijke kleuren, hier kon ik wat mee! De kaart "judgement" (het oordeel) van dit dek is een vrouw die uit een ketel (Cerridwen's ketel) met vuur is gekomen, met een phoenix erachter. Omdat ik die kaart nogal eens trek en omdat hij me enorm aanspreekt, heb ik de nickname "phoenix" gekozen.
Inmiddels heb ik ook het boek van Robin Wood, maar sommige kaarten blijven toch lastig. Soms is het gewoon fijn om even iets te kunnen vragen of overleggen met anderen, zeker in geval van een legging.
Oh ja, dat vind ik toch ook wel grappig om effe te vertellen. Eén van de dingen die me eigenlijk getriggerd heeft om mijn tarotdek zowat dagelijks te pakken, al is het maar voor een dagkaartje, is Cobie uit het Zesde ZIntuig. Hoe zij haar tarotkaarten gebruikte vond ik ongelofelijk fascinerend! Ik heb nog nooit iemand de kaartjes zo zien gebruiken en doordat zij er zo soepel mee omging, kreeg ik er ook weer zijn in.
Nou, dat is een beetje mijn stukje :)

Phoenix

Leeuwin

Hoi Phoenix.

Welkom op het forum! Knuffel je drie katten maar namens mij! Heb er zelf ook twee, knuffel ze ook vaak.

Liefs van Leeuwin

Opti-Mystique

Hallo Phoenix,

Welkom op het forum! Leuk introductiestukje heb je geschreven. Ik moest hard lachen bij de omschrijving 'personeel van 3 katers'... wat zou de wereld saai zijn zonder deze eigenzinnige wezens ;)

Leuk om je enthousiasme voor de Tarot van mijn scherm af te zien spatten.
Het Robin Wood-deck is prachtig; de afbeeldingen spreken erg tot mijn verbeelding (en onderbewuste)!

Veel plezier op het forum.

hartelijke groet,
Dolf

Laure

hey welkom Phoenix

Hier nog een kattenliefhebster dat je welkom heet - ikzelf heb een katinneke.
Ik heb wel eens gelezen dat poezen een energieveld hebben dat in tegengestelde richting draait als het onze, en dat zij onze negatieve energie zo kunnen neutraliseren (hopelijk met behoud van onze positieve energie).

Liefs
doosje

Ricca

Van harte welkom, Phoenix!  :D
From Ricca with Love

Phoenix

Thx allemaal!
Wat katten betreft: zij zetten vaak dingen voor ons mensen om. Niet persé altijd, ligt eraan of en wat voor band je hebt hebt met zo'n beestje. Dit is deels het "familiar" stukje uit de hekserij (familiar = een dier als magische helper van de heks, meestal een kat, maar kan feitelijk elk dier zijn).
Als je katten veel werk voor je verzetten, kan het helpen hen te ondersteunen hierin. Ik heb zo een keer het advies gekregen om labradorietwater te geven, dat helpt hen dan weer in het werk wat ze voor mij doen. Mijn oudste kater is héél erg beschermend. Toen zij mijn heksenjuf dat ik zelf eens moest gaan kijken naar hoe goed ik mezelf beschermde (aura afgedicht enz.) omdat ik wrs errug open was en dan nam mijn kat die taak over om mij te beschermen.
Ik heb ook twee jonge katers, net een jaar. En nou je zegt, Ricca "ik heb een kattinnetje..." Eén van deze jonge katten was ook een poes. Ik had het tig keer gecheckt en zag toch echt dat het een vrouwtje was. Ze was ook heel fragieltjes en klein, echt een poesje :) Ik had al plannen om dit of volgend jaar een nestje van haar te hebben. Op een dag, een paar maanden terug, was ik haar aan het knuffelen en ineens zag ik een roze dinges omhoog steken.  ??? ::) Nog eens goed kijken, en ja, hoor! Het bleek een meneer te zijn met twee toch duidelijk zichtbare testikelen in een bontjasje! Pffff... ik ben echt een paar dagen van slag geweest en de kat dus ook, haha. Die is een paar dagen min of meer zoek geweest!
Ik neem aan dat hij laat was met ontwikkeling, want ik heb écht tig keer gekeken en geen uitstekende delen in bontjas gezien, en dat ik het daarna niet heb gezien omdat het een zwarte kat is en die dingen in de schaduw van zijn staart en "billen" zitten???
Afijn, toen ik er zowat overheen was, heb ik besloten ook een andere naam te bedenken, ik wilde het beestje niet als "Meggie" door het leven laten gaan en hem een eerlijke kans geven zich als een echte man te ontwikkelen, hahaha.  ;D Nu heet ie dus "Bailey".
Gisteren zijn zowel Bailey als zijn broertje Bramble trotse je-weet-wel-katers geworden. Eentje was overal in huis aan het sprayen geslagen, dus sorry jongens, geen voorjaarspret meer!
Vandaag zijn ze weer lekker helder, alweer buiten geweest (ontsnapt dus, de stouterds, want ik had ze nog een dagje binnen willen houden!)
Tjonge, zit ik hier een dagboek over mijn katten te schrijven, haha. Tja, ben nou eenmaal gek op die beestjes :-)  Ik zou graag nog wel een kat willen, een vrouwtje, maar manlief vond drie al 4 teveel, haha.

Doeidoeiiiii

Phoenix

Laure

Citaat van: Phoenix op juni 16, 2010, 20:18:50 PM
Tjonge, zit ik hier een dagboek over mijn katten te schrijven, haha. Tja, ben nou eenmaal gek op die beestjes :-) 

Haha, ik las het met heel veel plezier!!
vind het wel zielig voor meggie maar ben blij voor bailey dat ie zichzelf mag zijn ;-)

doosje

roro

welkom alle nieuwe leden!

veel liefde en licht toegewenst,

liefs roro

indiaantje

hallo , ik ben ingrid uit waarschoot , 43 jaar . ik hou mij vooral bezig met kaarten en pendel ! je kan mij terug vinden ook op facebook onder mijn naam de bie ingrid . wat ik vooral zoek op deze site is mensen die ook veel dromen , dan kunnen we onze dromen uitwisselen en over praten .  ;) gr tot gauw ingrid