Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Leeuwin

Hoi Regina,

Net als bij de Aas van Pentakels: ga door die poort en vind hier wat je zoekt! Het geluk stroomt.

Liefs van Leeuwin


Ricca

From Ricca with Love

Hans.G.

Hallo allemaal,

Mijn naam is Hans, ik ben een rustige man van 51 jaar en een "einzelgänger".
De balans vinden tussen ontmoeting en alleen zijn, is voor mij een haast dagelijkse opgave.
Als tamelijk gevoelig mens pik ik doorgaans veel op uit mijn omgeving, dat heeft zo z'n voordelen, maar brengt ook vermoeidheid met zich mee. Vandaar dat ik me graag terugtrek in de stilte om alles even te laten bezinken.
Ik ben iemand van de kleine details, "het zijn de kleine dingen die het doen" en die geven vaak aanleiding om over het grote geheel, het leven, na te denken.
Nadenken, conclusies trekken uit het dagelijkse leven, en steeds meer als authentiek mens daar vorm aan geven, dat is denk ik wel mijn opdracht in het leven.
Streven naar wat ons als mensen verenigd in plaats van mij te concentreren op wat ons scheidt, staat daarbij centraal.

Ik hou van schoonheid, in de kunst, cultuur, literatuur, maar vooral in die kleine onverwachte momenten van het dagelijks leven, een woord, een gebaar.

Wat de tarot betreft ben ik al een behoorlijk aantal jaren bezig.
Eerst heb ik het aan de hand van boeken zelf geleerd en op mezelf toegepast. (Doe ik nu trouwens nog.)
Toen ik daarna voor een kennis de kaarten had gelegd, was dat zo treffend, dat ook voor anderen de deur open ging.
Een aantal jaren kwamen er allerlei mensen voor een tarot-legging, en dat kwam langzaam aan tot stilstand.
Daarna heb ik zelf een eenvoudige cursus geschreven voor mensen die in zo'n vijf lessen de tarot willen leren leggen. En die lessen geef ik zo nu en dan nog.
Het schriftelijke materiaal van die cursus wil ik trouwens best gratis aan belangstellenden hier op het forum ter beschikking stellen.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat ik nu wel alles van de tarot weet, sterker nog, ik ga nu zelf een cursus volgen (bij het Civas), om mijn kennis te verbreden en verdiepen. En gewoon omdat er voor mij op dit gebied nog een hoop te leren valt.
Vandaar ook mijn aanmelding vandaag op dit forum, een behoefte om meer met de tarot te gaan doen en daarbij ook met anderen daarover van gedachten te kunnen wisselen.

hartelijke groeten van,
Hans

Leeuwin

Ik hoop dat we nog veel van elkaar kunnen leren Hans!

Groetjes van Leeuwin

Ricca

From Ricca with Love

RogueAngel

Ik ben RogueAngel, 29 jaar en ik woon in de provincie Zeeland met mijn twee lieve hondjes.
Ik ben een aantal jaren geleden met de tarot begonnen, maar ondanks dat ik het graag wou, ben ik nu nog steeds aan het leren.(nooit consekwent genoeg geweest)
Door verhuizing heb ik de kaarten bijna een jaar niet gezien en nu ze -eindelijk- weer tevoorschijn zijn gekomen wil ik er nu ook serieus mee bezig.
Ik heb mij op dit forum aangemeld in de hoop dat jullie mij kunnen leren om de Tarot te leren -kennen.

Leeuwin

We leren hier v an elkaar. Niet alleen wat Tarotkaarten betreft maar ook over talloze andere dingen. Bij deze heel hartelijk welkom! Wat voor een soort hondjes heb jij?

LIefs van Leeuwin

RogueAngel

Ik heb een terriermix (Vosje) en een Shih Tzu (Gizmo).

Ik was het nog vergeten, maar ik werk met Rider/Waite kaarten en ik heb boekjes van Renée Maas en Annie Lionnet.

Leeuwin

Hoi RogueAngel,

Ik heb ook een Tarotboek van René Maas. Ik werk voornamelijk met de Raider Waite kaarten maar ook met de kaarten van Aleister Crowley, de Duídentarot en het Leonardo da Vinci Tarot. Ik heb ook kaartjes van het Astro-liefdesorakel.
Ik werp ook munten voor I Tjing.

Jouw hondjes komen me bekend voor maar ik kan ze op dit moment niet goed plaatsen. Als je er maar veel liefde van krijgt toch? Maar die krijg je ongetwijfeld.

Liefs van Leeuwin.


RogueAngel

#54
Hoe kunnen mijn hondjes je bekend voor komen? ik heb geen foto geplaatst haha.

Ik heb het kleine boekje van Annie Lionnet vorige week gekocht en ik vind deze veel duidelijker dan die van Renée maas. De laatste geeft wel uitleg, maar heel precies zonder opties open te laten om de kaart aan te vullen en met de beschrijving die Lionnet geeft kan ik dat wel.
Maar goed, ik ben nog altijd echt amateur :)

[edit]
Ik kom er net achter dat deze website genoemd wordt in het boekje van Lionnet die ik heb, dat vind ik wel heel erg grappig :)

Leeuwin

Inderdaad erg grappig :D

Leeuwin

Buddha

Hallo,

Ik ben Buddha.

Soms heb ik het gevoel dat ik van een andere planeet ben. Gelukkig heb ik het op Aarde heel erg naar mijn zin hoewel ik mij niet op een specifieke plek thuis kan voelen. Ik voel me overal thuis. In elk land en op elke plek. Niet zo lang geleden zocht ik naar een plek in mijzelf waar ik mij thuis kon voelen. Ik heb het nu gevonden want ik ben alles.

Mijn passie is het materialiseren van dingen die ik van binnen voel. Vertrouwen is de sleutel waarmee ik de deur langzaam open.

Het verwoorden van het oneindige lijkt alleen mogelijk door niet te praten. Gedachten zonder woorden, als snel-lezen door een boek. De vraag en het antwoord komen altijd tegelijkertijd. Waar komt al die kennis en liefde toch vandaan? Ik voel mijzelf als een levend deel van een levend geheel. Als een cel in mijn lichaam. Een cel in mijn lichaam is blij met de verzorging die hij van zijn universum krijgt. Waar komt al die kennis en liefde toch vandaan? Ik ben slechts een deel van de fractal. Oneindig in het grootst en het kleinst. Levend als het is.

De uitdaging: In dit lichaam de totale realisatie verwezenlijken. Mijn gevoel zegt dat dit proces aan het versnellen is. Ik wil het graag laten zien. Als de tijd daar is.

Wie doet mee?

Leeuwin

Ik. Ik beloof je dat ik niet veel zal zeggen.

Leeuwin

Palomino

Hi Buddha, de tijd komt...helemaal vanzelf :D, van harte welkom op het forum !

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Buddha

Thanks, ik voel me hier nu al thuis   :)