Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Carla

Fatin stelde ons voor een 'even voorstellen' topic te openen waarin mensen zich voor kunnen stellen. Een aantal van jullie weet inmiddels wel wat onze achtergrond is denk ik, maar voor degenen die geen idee hebben *en* het de moeite van het lezen waard vinden, stellen wij ons hierbij voor: wij zijn Klaas en Carla.

Ik, Carla, heb een heel veelzijdige achtergond, ik heb zowel een creatieve als een technische opleiding gehad. Ik heb bijvoorbeeld boekrecensies voor ingenieurs geschreven, maar ook cartoons getekend, ik heb als computer centrum auditor gewerkt, maar ook als lerares Coupeuse (dat je mensen hun eigen kleding leert ontwerpen en maken).

Medio jaren '90 begon ik met het maken van een eerste 'homepage'. Ik vroeg gratis webspace aan bij Tripod en omdat de naam 'Carla' al in gebruik was vulde ik mijn doopnaam Catharina in. Bij Tripod werd er automatisch boven aan de pagina "Catharina's Pages" gezet.

Omdat ik in die tijd zelf nogal bezig was met astrologie ben ik begonnen met een homepage over astrologie. Er staat nog steeds een hele ouwe op http://catharina2.tripod.com en er was ooit ook een Nederlandstalige versie maar die is niet meer terug te vinden.

Tarot had eveneens mijn interesse, eigenlijk alles wel wat met symbolentaal te maken heeft, en zo kwam er bij "Catharina's Pages" ook een tarotgedeelte. "Catharina's Pages" verhuisden naar Zonnet, en breiden zich uit met o.a. Chinese astrologie, een forum en e-Cards.

Op 01-01-01 liet ik mij inschrijven bij de kamer van koophandel en begon ik een webdesignbedrijf. Doordat ik een bedrijf had kon ik domeinnamen laten registreren, iets wat in die tijd voor particulieren nog niet mogelijk was. De naam 'catharinapages' was op dat moment niet vrij, maar de naam Catharina was inmiddels in bepaalde kringen al een begrip geworden, dus die moest eigenlijk wel in de nieuwe naam terug te vinden zijn.

CatharinaWeb was nog wel vrij. Catharina's Pages werd dus CatharinaWeb. Op Zonnet werden redirects gezet, en deze zijn nog steeds te vinden op http://home.zonnet.nl/catharina

Ik heb altijd getekend en geschilderd, ik was als kind ook heel stellig van plan de kunstacademie te gaan volgen, maar dat is er door omstandigheden nooit van gekomen. Wel heb ik nog een propedeuse gehaald op Ubbo Emmius (lerarenopleiding) in de vakken tekenen en textiele werkvormen en heb ik bij diverse kunstenaars lessen gevolgd. In 2005 heb ik besloten dat ik behalve webdesigner ook een professioneel werkend kunstenaar ben en heb ik mij laten inschrijven bij de BBK (beroepsvereniging beeldende kunstenaars).

Klaas en ik wonen en werken in een voormalige brandweerkazerne. Er is ook een kleine galerie, Galerie Ka, waar we ons eigen werk exposeren en verkopen. Die is elke zondagmiddag open en voor de rest op afspraak, dus heel goed te combineren met ons webdesign-werk. Klaas zijn vader was eveneens kunstschilder en behalve dat Klaas ook schildert, en sinds 01-01-08 mede-eigenaar van mijn bedrijf is geworden (we hebben nu een V.O.F.) zodat je ook met hem te maken kunt krijgen als je bij ons een site laat maken en/of hosten, is hij gitarist, en komt hij regelmatig met een aantal vrienden bij elkaar om te jammen. Dankzij Klaas heeft CatharinaWeb er een afdeling 'Sjamanisme' bij gekregen.

Fatin

#1
 :D mijn naam is Fatin

Eigenlijk leid ik een heel bescheiden en rustig leventje, waar veel leuke en lieve mensen een onderdeel van uitmaken. Verrassend genoeg voel ik hier ook vriendschappen te hebben opgebouwd, dit zijn mensen waar ik om geef en toch lief en leed mee deel dankbaar :D .

Dat iedereen net zoveel of zelfs meer lol en ontwikkeling mag beleven als ik dat heb gedaan (en nog steeds graag doe).

Liefs,
Fatin

Kai Gong

Beste leden van het forum, :)

M' n naam is Karin, 46 jaar, woonachtig in Alken (België), gehuwd met een lieve man en moeder van drie kinderen in de leeftijd van 21 - 18 en 7 jaar. Als verpleegkundige werk ik half time nachtdienst in een Rust- en Verzorgingstehuis.

Er is een populair gezegde: "Men brengt niets mee bij zijn geboorte en neemt niets mee bij zijn dood." Je komt de wereld binnen met niets en je neemt niets mee als je weer gaat. Wat is dan de zin van het leven? Als kind zocht ik al naar antwoorden maar vond ze niet in hetgene wat m' n ouders, de kerk, de Bijbel en de maatschappij me bijbrachten. Er moest zoveel meer zijn tussen hemel en aarde, maar wat? Vermoedelijk zocht ik vanaf jonge leeftijd naar antwoorden omdat ik tijdens m' n kinderjaren het slachtoffer was van jarenlange incest. Het fysieke, psychische en sexuele misbruik toegebracht door m' n vader brachten veel verwarring en pijn, kerfden hele diepe littekens en lieten lange tijd onuitwisbare sporen na. Zelfs op volwassen leeftijd toen ik moeder was van drie prachtige kinderen, bleef het verleden achter me aan zitten. Nog steeds was ik zoekende naar antwoorden op vele, vele levensvragen.

Na de geboorte van ons jongste dochtertje kwam ik door het hebben van meerdere lichamelijke klachten in contact met alternatieve geneeswijzen. Ook begon ik me te verdiepen in Kwantumgenezing, Chakrahealing, spiritualiteit en Kwantumfysica. Ik begon op zoek te gaan naar andere geschriften dan de Bijbel, het enige geschrift wat ik tot nu toe kende, en las over andere religies zoals het Boeddhisme, het Taoïsme, De Islam, Getuigen van Jehovah, enz. Ook eeuwenoude teksten zoals de 5000 jaar oude leer van de Upanishaden, de Bhagavad Gitta, de Hsin Hsin Ming en de Vedische literatuur werden gelezen. Het éne boek na het andere verslond ik menige jaartjes en las dikwijls tot in de vroege uurtjes. Beetje bij beetje kwamen er antwoorden op vele levensvragen, antwoorden die eigen innerlijke waarheden weerspiegelden.

In het voorjaar van 2006 las ik het prachtige boek "Meesters van het Verre Oosten" geschreven door Baird T Spalding. Het boek gaat over een expeditie in de Himalaya, eind 19e eeuw waar de schrijver en zijn metgezellen de "Meesters van het Himalaya-gebergte" ontmoeten. De expeditieleden maakten toen deelgenoot uit van de bijzondere ervaringen en vermogens van deze Meesters die door buitenstaanders als bovennatuurlijk en onmogelijk worden beschouwd. Het boek liet een diepe indruk bij me na en ik vroeg me af of er nog zulke Meesters aanwezig waren. Al snel volgde hierop het antwoord toen in december 2006 Falun Dafa ons pad kruiste. Ik herinner mij die dag nog heel goed, alsof het gisteren was. We woonden in een boekenhandel te Hasselt een lezing bij die gegeven werd door een Angel Therapy Practitioner. Na de lezing sprak ik met een oudere vrouw uit het publiek en het gesprek ging al snel over de meditatiemethode die zij beoefende, Falun Dafa ook wel Falun Gong genaamd. Het bleek een zeer oude vorm van Qigong te zijn, de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door middel van oefeningen en meditatie. Ze vertelde dat het door de eeuwen heen werd doorgegeven van leraar op leerling en in 1992 in China openbaar gemaakt door Dhr. Li Hongzhi. We waren meteen gefascineerd en besloten de eerstvolgende oefenles bij te wonen.

We zijn samen de meditatiemethode gaan aanleren en het doen van de oefeningen beviel me uitstekend. Ook m' n echtgenoot, onze oudste dochter en haar vriend waren heel tevreden over deze methode die verassend nieuw voor ons was. De methode bestaat uit het doen van vijf meditatieve oefeningen waarvan vier staande en één zittende meditatie. De oefeningen zijn heel eenvoudig en geschikt voor alle leeftijden. Daarbij benadrukt Falun Dafa drie universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Het was niet alleen de meditatiemethode maar ook deze filosofie die een diepe indruk op me maakten.

We waren ook heel benieuwd geworden naar het boek 'Zhuan Falun'. Het boek bevat lezingen die Dhr Li Hongzhi hield in China tussen 1992 en 1994. Hoewel reeds vele boeken te hebben gelezen las ik nooit eerder een boek zoals Zhuan Falun. Dankzij het boek verkreeg ik een diep inzicht over de ware betekenis van het leven, alsook van de universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid en hoe deze toe te passen in het dagelijkse leven, ook in moeilijke situaties. Zhuan Falun gaat ook diepzinnig in over de oorsprong van de mensheid, de betekenis van cultivatie, hoofd- en nevenbewustzijn, de oorzaak van ziekten en hoe deze te verwijderen, supernormale vermogens, wat is karma, wat is verlichting, hoe om te gaan met winst en verlies, enz.

Ondertussen beoefen ik Falun Dafa 2 jaar en 5 maanden en kan ik het niet meer wegdenken uit m' n leven. Het boek Zhuan Falun is een leiddraad geworden. Een leiddraad om een goed persoon te zijn wat volgens mij begint wanneer men zich in iedere situatie kan gedragen volgens de karakteristiek van het universum Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Dankzij Falun Dafa leerde ik ook het verleden te accepteren en volledig los te laten. Het verleden is niet meer pijnlijk omdat ik nu de werkelijke zin van het leven en de zin van het menselijke lijden ken. Ik weet nu wat meekomt bij de geboorte en wat meegaat bij de dood en dit weten zorgde voor een volledige omslag in m' n leven.

Ik probeer de meditatieoefening iedere dag te doen en voel me hierdoor rustig, licht, gezond en energiek. We mediteren zowel alleen als in groep op vier verschillende oefenplaatsen. Op deze plaatsen leren we veel mensen kennen die ook Falun Dafa beoefenen. De laatste tijd merk ik dat steeds meer mensen op zoek zijn naar een methode om een gezond lichaam te behouden en om tot rust te komen.

Graag wil ik deze voorstellingspost eindigen met de woorden van Dhr. Li Hongzhi:

Wanneer het moeilijk te verduren is, kan je het proberen te verduren.
Wanneer het onmogelijk lijkt en er gezegd wordt dat het onmogelijk is, probeer het dan om te zien of het mogelijk is.
Als je het echt kan redden, zul je inderdaad merken, "Na het passeren van de donkere wilgen zullen er fleurige bloemen en een nieuw dorp verschijnen!"

http://www.falundafa.org/Dutch/

Dank u wel voor het lezen.

Vriendelijke groeten,

Karin  :)

Forcess

Hallo iedereen!

(Intrigerende verhalen tot nu toe, bedankt voor het delen).

Fijn, een voorstel-topic.
Ik kom hier nu een half jaartje erg regelmatig, sinds ik mijn tarotdecks -eindelijk- weer heb uitgepakt, afgestoft en natuurlijk dagelijks gebruik.
Ook ik wil mezelf graag voorstellen.....

Ik noem mezelf hier Forcess, eigenlijk een verbastering van het engelse woord 'Force', verwijzend naar mijn persoonskaart.
Ik ben 43, woon in Flevoland en ben een single-mama van een prachtmeid van 12.
Werken doe ik niet meer, althans niet in een betaalde setting, ik 'zit' al heel wat jaren in de WAO, eigenlijk vanwege de psychische problemen die groeiden uit (ook) jarenlang misbruik in mijn jeugd, misbruik in alle vormen.
Met mijn psyche gaat het nu eigenlijk steeds beter, tot bijna volledig 'sane' (voor zover ik dat zou willen zijn...).

Toen ik nog wel 'officieel' werkte, heb ik eigenlijk van alles gedaan vanaf mijn 14de, maar toch voornamelijk werk in de horeca, ik heb ook nog zelf een hotel en een eetcafé gehad en gerund.
Mijn opleiding ging niet verder dan de MAVO, mijn ouders vonden het niet belangrijk genoeg voor mij om verder te leren (terwijl ik met gemak VWO had aangekund, ook volgens de CITO).
Mijn dagen vul ik nu voornamelijk met computeren/internet, moederen voor mijn dochter en dieren, wandelen, koken, mediteren, mijn spirituele honger voeden (Boeddhisme, Astrologie, Tarot enz.), schrijven, lezen, mijn vrienden bijstaan, mezelf ontdekken/ontwikkelen en leren. Niet iets specifieks maar eigenlijk meer over zaken die mij op dat moment interesseren.

Ik heb vanaf mijn vroege jeugd tot jaren later altijd de wens gehad om Psycholoog te worden, maar ook altijd een diepe interesse gehad voor 'het spirituele'. De wens om mensen te doorgronden, dacht ik te kunnen waarmaken met behulp van de Psychologie...Het had uiteraard te maken met de wens om mensen te kunnen controleren, zodat ik nooit 'slachtoffer' meer zou zijn.
Dat heb ik nu los kunnen laten, mede door het spiritueel inzicht in brede zin en in 'eigen keuzes'.
Ook door het leren durven te vertrouwen in mijn eigen inzicht, mijn intuïtie die het, achteraf bezien, zo vaak (of: altijd...) goed had, maar mijn intellect die dacht dat het allemaal anders zat...en me weer in een afgrond liet vallen.

Je kunt niet opstaan, als je nooit valt, denk ik nu graag.

Verder ben ik samen met een vriendin ook bezig met een website, die als hoofddoel heeft kinderen 'veilig' te laten internetten, daar willen wij dus allerhande tips en trucs gaan geven en ze waarschuwen voor de gevaren, zoals die daar zijn in bijvoorbeeld volwassenen die stiekum van alles verlangen van kinderen.
Ook zit ik me nog te bezinnen op een webshop, maar weet tot op dit moment nog steeds niet, wat ik daar zou kunnen verkopen....Komt nog wel.

Nou, dit ben ik dus in een notedop.
Ik hoop hier nog veel te kunnen leren en wellicht een ander iets te mogen leren, ik hoop hier nog veel plezier te kunnen vinden, zoals ik dat dagelijks heb, en wens anderen hetzelfde toe....in meervoud!

Veel liefs en (eigen)wijsheid,

"Forcess"





Flosse

Hallo,

Ik ben nieuw op de forum.
Ik doe aan de kleine Lenormand kaarten maar twijfel nog altijd op mijn antwoord :P
Heb ik al voor meerdere mensen gedaan en het was goed  ;)
Maar voor mij zelf (een dikke knoop) ;)

Groetjes

Leeuwin

Ik zit nu ook in het voorstelrondje.

Mijn naam is Leeuwin, ben bijna 40 jaar en ik woon  in Den Haag.
Ik kom uit een christelijk gezin. Moeder zwaar gereformeerd en mijn vader Hervormd midden-orthodox. Ik ben tussen twee kerken in groot gebracht. Ga zelf vanaf mijn 17e al niet meer naar de kerk omdat ik al zoalng ik besef van leven had, veel meer is dan alleen maar dit instituut.
Ik heb eerst op kantoor gewerkt maar die wereld was voor mij te zakelijk. Nu ben ik ziekenverzorgende en in opleiding voor medisch laborante. Als ik hiermee klaar ben wil ik aan een studie holistische therapie/genezing beginnen.
Mijn hobby's zijn lezen; astrologie, dromen, wicca en andere voorchristelijke religies, geschiedenis en (medische) thrillers.  Film; meestal filmhuisfilms. Niet te zoet maar ook niet te gewelddadig. Diepgang in de film vind ik het belangrijkst. Sport; zwemmen en fietsen. Televisie; National Geographic  d.w.z natuurfilm en historische  documantaires.
Karakter: mezelf zijn/dicht bij mijn kern zijn vind ik een van de belangrijkste dingen in mijn leven. Ik gun het een ander ook om zichzelf te zijn. Heb respect voor iemands eigenheid en ik verwacht van  een ander hetzelfde. Ik ben een mengtype van romanticus /intellectueel.  Ik ga voor de kern der dingen, zuiverheid en echtheid. Ik heb een hekel aan meelopers zonder een eigen mening of aan lafaards. Tarotkaart Kelken 8 vind ik heel goed bij mij passen.
Lievelingsbloem: de zonnebloem en anthurium
Dieren            : ik ben dol op alle dieren maar katachtigen zijn net een pietsje specialer.
Landen           : India en China. Het mystieke vind ik boeiend.
Lievelingskleur  : paars

Mochten jullie nog een en ander van mij willen weten en/of snap je iets niet vraag het dan gerust. Dit is een basis kennismakingsprofiel. De rest komt nog.

Palomino

#6

Hoi Ik ben Palo,                                                                                                                         

49 jaar, leeuw, vrouw, moeder, partner, medewerker, dromer, tarotter, forummer, Am*dammer en nog veel meer. Ik hou van het leven, de natuur, en ik deel mijn leven met de wereld (spiegel) om mij heen, heb twee mensen op de wereld gezet die mij moeder hebben gemaakt: Ferco van 20 en Shona Lee die deze maand 17 wordt, hiervoor ben ik het Universum, hen en mij zelf heel dankbaar en op bepaalde momenten kan diezelfde liefde mij vullen met verdriet.
Sinds een jaar of vijf gescheiden van de vader van mijn kinderen en een relatie met Seppa, een ander mens, een vrouw in mijn leven...Liefde, steun, confrontatie.
Wij hebben vijf honden en drie katten en een fantastische tuin waarin we veel aan het werk zijn en ontzettend genieten.
Ik ben ook vaak onzeker en twijfel aan en over mij zelf en dan met name op het gebied van moeder-en partnerschap... of ik het wel goed doe...even uit balans om die later te hervinden en lachen om mijzelf.
Ik zwem, fiets, wandel, fotografeer, lees, leer, interesseer, werk, verander, confronteer en observeer me van het ene moment in het andere en denk daar soms over na...Ik dóe maar en dat doen staat onbewust voorop en heeft een doe-l...al is dat niet altijd duidelijk op het moment van doen. Het Nú wordt komt gelukkig steeds veelvuldiger dichterbij en het leven wordt daardoor helderder omdat ik besef dat ik mijn eigen situatie steeds zélf creëer... ik leer...ik leer alleen vanuit ervaring, van het gene ík meemaak omdat ik besef dat ik Mede-Maker ben van alles. Dat maakt dat men mij vaak eigenwijs noemt omdat ik niet zomaar iets van iemand aanneem...ik ben vol overtuiging heel graag eigenwijs.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

amateuro

even voorstellen;
geen professionele spiritueel. weinig pretentie. Vooral privé, besloten. Ben lerend en ziend, Correctie; waarnemend beschouwend onderzoekend.
Tarot, en ook I Ching zijn me ong. 35 jaar bekend. Sommige jaren intensiever dan andere. Hoewel het kaartleggen vertrouwd is voelt het ook als een set goochelballen die ik maar zelden allemaal tegelijk de lucht in krijg.
Dat is genoeg.
Al mooi genoeg.
Soms is het ritueel `kaartleggen`al antwoord in zichzelf...
Toch voel ik de behoefte om meer inzicht te verwerven.
Daarom dat ik dit forum bezoek.
Respect en groot compliment voor de website!
Amateuro

Leeuwin

Hartelijk welkom amateuro!

morticia

#9
En toen kwam ik de voorstellingsronde tegen 8)
Is er een beter moment dan nu om mijn ego te strelen  ;D

Er was eens....
In een vorig leven was ik Medusa (Luna)
In het jaar des heere 2003 liep ik hier Vladimir tegen het lijf.
Een paar maanden later zijn we gaan samenwonen  :)  
De rest is ergens wel terug te vinden in de archieven.  In de zware koffers, behangen met spinnewebben, ergens op Catharina's zolder.

Vorig jaar heb ik mezelf terug ingelogd, deze keer als Morticia.
Ik heb een binnenstebuitentransformatie achter de rug en ben nu stillekes aan terug op mijn plooi aan het komen.

Mijn planeten beginnen terug te kriebelen...

België, 1971
ik zag voor t'eerst het licht  
De zon stond nog in kreeft, randje leeuw.  Mevrouw maan was zijn trouwe metgezel.  
Met Leeuw als ascendant werd mijn ego rijkelijk met energie besprenkeld.
Fantasie is mijn speelkameraadje, de zwarte katten (Jora en Catto) mijn bezemsteel-passagiers.
Ik speel graag met kaarten.  
Tientallen liggen in de la, het Haindl tarot niet.
Zij liggen op mijn zware zwarte bijbel - I Tjing - op de kast voor dagelijks gebruik.
Mijn boekenkast is bezaaid met astrologie, filosofie, sprookjesboeken, poezie en schrijfsels.
Boeken boeken, massa's boeken...

Toch is enkel 'de spiegel' de weg naar 'de wijsheid'  ;)


met lichte buiging,


Morticia










Leeuwin

Mooie voorstelling. Welkom :D

Groetjes van Leeuwin

Opti-Mystique

Ja, je hebt jezelf en de afgelopen periode mooi beschreven, Morticia (das nog wel even wennen)...

Vooral ook:
Citeer
...Toch is enkel 'de spiegel' de weg naar 'de wijsheid'...

Dolf

morticia

Dank jullie  :-*

Tja, Dolf, die spiegel...
En ik maar denken dat het verscholen zat in de letters van mijn boeken.
Die confronterende spiegel, daar zit de sleutel

Romira

Zie nu pas deze topic  :-X

Romira, 37 jaar en afkomstig uit Maassluis.
Ben van origine een verpleegkundige , vanaf mijn 17-de altijd gewerkt in een ziekenhuis.
Na de geboorte van onze dochter in 2005 is echter alles veranderd.
Ik kreeg last van mijn lijf en heb meerdere artsen en therapeuten bezocht.
Ben ook bijna 2 jaar gestopt met werken om alles op een rijtje te zetten.
In de tussentijd met een beroepsopleiding astrologie begonnen  (waar ik helemaal blij van werd (en nog steeds wordt)) omdat de verpleging me niet meer genoeg deed en ik op een andere manier met mensen om wilde gaan.
Alle klachten bleken te maken te hebben met oude patronen en ben daar nu (samen met een regressie-therapeut) hard mee aan het werk.
Nu inmiddels weer aan het werk bij de specialistische thuiszorg en in het 4-de jaar beland van de astrologie-opleiding.


Groetjes
Romira 

Leeuwin

Een knap staaltje werk Romira.