Hallo allemaal,
Mijn naam is Hans, ik ben een rustige man van 51 jaar en een "einzelgänger".
De balans vinden tussen ontmoeting en alleen zijn, is voor mij een haast dagelijkse opgave.
Als tamelijk gevoelig mens pik ik doorgaans veel op uit mijn omgeving, dat heeft zo z'n voordelen, maar brengt ook vermoeidheid met zich mee. Vandaar dat ik me graag terugtrek in de stilte om alles even te laten bezinken.
Ik ben iemand van de kleine details, "het zijn de kleine dingen die het doen" en die geven vaak aanleiding om over het grote geheel, het leven, na te denken.
Nadenken, conclusies trekken uit het dagelijkse leven, en steeds meer als authentiek mens daar vorm aan geven, dat is denk ik wel mijn opdracht in het leven.
Streven naar wat ons als mensen verenigd in plaats van mij te concentreren op wat ons scheidt, staat daarbij centraal.
Ik hou van schoonheid, in de kunst, cultuur, literatuur, maar vooral in die kleine onverwachte momenten van het dagelijks leven, een woord, een gebaar.
Wat de tarot betreft ben ik al een behoorlijk aantal jaren bezig.
Eerst heb ik het aan de hand van boeken zelf geleerd en op mezelf toegepast. (Doe ik nu trouwens nog.)
Toen ik daarna voor een kennis de kaarten had gelegd, was dat zo treffend, dat ook voor anderen de deur open ging.
Een aantal jaren kwamen er allerlei mensen voor een tarot-legging, en dat kwam langzaam aan tot stilstand.
Daarna heb ik zelf een eenvoudige cursus geschreven voor mensen die in zo'n vijf lessen de tarot willen leren leggen. En die lessen geef ik zo nu en dan nog.
Het schriftelijke materiaal van die cursus wil ik trouwens best gratis aan belangstellenden hier op het forum ter beschikking stellen.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat ik nu wel alles van de tarot weet, sterker nog, ik ga nu zelf een cursus volgen (bij het Civas), om mijn kennis te verbreden en verdiepen. En gewoon omdat er voor mij op dit gebied nog een hoop te leren valt.
Vandaar ook mijn aanmelding vandaag op dit forum, een behoefte om meer met de tarot te gaan doen en daarbij ook met anderen daarover van gedachten te kunnen wisselen.
hartelijke groeten van,
Hans