Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

chaotische droom

Gestart door mandybrink, april 11, 2009, 11:21:38 AM

mandybrink

hallo ik heb vorig jaar in december een droom gehad maar ik kan er echt niks van maken
ik hoop dat iemand mij een beetje inzicht kan geven
de droom gaat als volgt:

ik was thuis ,ik besloot een eindje te gaan wandelen want het was mooi weer de zon scheen
ik woon tegenover de school en als ik daar langs loop dan weet ik dat er achter de  school een ruimte is die alleen bestaat uit 2 muren en een dak de rest is gewoon open(in het echte leven staat deze ruimte er dus niet)
ik zie in die bouwval dat er een kennis W van mij aanwezig is samen met haar dochter N
ik weet dat zij daar tijdelijk wonen vanwege armoede
W is aan het afwassen , ik ga haar helpen met de afwas en als ik een doek over het aanrecht wil halen zie ik dat het aanrecht van beton is
dan ga ik voor haar de was ophangen
waar moet het hangen? zeg ik , zie maar zegt ze
buiten zie ik een soort wasrek aan de muur, het is een soort klapdeur een donkergroene , als je die uitslaat heb je lijntjes
ik trek het uit en zie dat de waslijntjes bezaaid zijn met vogelpoep
dit heeft geen zin , bedenk ik mij
dan ineens ben ik weer bij W maar nu in een huis , ik praat met haar , weet niet meer waarover , maar ga vervolgens via de tuindeur weer naar buiten
ze hebben ook een herdershond, ik loop naar buiten en groet N de dochter van W die op de bank hangt
eenmaal buiten hoor ik dat ze mij iets naroept
ik loop terug en ze zegt, doe de deur achter je dicht , anders komt de hond binnen en moeten we straks ons eten weer met hem delen
dan loop ik naar huis , de tranen staan in mn ogen , ik wil wel janken om zo,n ellende
als ik thuis kom zit J bij mij in huis
J is mijn vriendin , zij is medium
ze zit daar met een onbekend vrouwspersoon
mijn mobiele telefoon (mn nieuwe) had ik ondergedompeld in een zwarte plastic bak met water
geen idee waarom
af en toe ging ik kijken of die nog ondergedompeld lag
plotseling gaat mijn telefoon af met een vreemd geluid , doordat hij zo,n vreemd geluid gaf , besefte ik ineens wat ik had gedaan en verbaas me dr over dat hij het ondanks al het water nog doet
gouw haal ik hem dr uit en klop het dikste water eruit
dan ineens ben ik bij iemand in huis , een onbekend huis , ik zit op de bank , kgeloof dat ik op bezoek ben bij mn exman , hoewel dit niet zijn huis is
de bank waar ik op zit ( meende een rode bank) staat midden in de kamer , heel onlogisch , ik kijk tegen een muur aan terwijl het grootste gedeelte van de kamer zich achter de bank bevind
dan komt mijn exman achter de bank staan en laat mij zijn nieuwe kleding zien
ik draai mn hoofd om zodat ik hem kan bewonderen in zn nieuwe kleding , hij heeft een heel mooie rode hawaii blouse en daarbij een knalrode broek
de blouse was vrij lang en het stond hem enorm goed
hoe vind je dit? vraagt hij
prachtig ,zeg ik en ik ging omhoog om hem te omhelzen , als ik plots zie dat zn broer ook naast hem staat
ik ging maar weer zitten
mijn ex en zijn broer liepen de kamer uit , richting de keuken
ik blleef daar op die bank zitten met het gezicht naar de muur toen ik ineens zo uit het niets een bekende stem  achter mij hoorde
ik draai mij om en zie een heel erg bekend gezicht
,tblijkt dat het mijn vader is alleen vele jaren jonger als nu
hij heeft een soort blokjesblouse aan zo,n houthakkersgevalletje ,bruin van kleur
hij praat, hij schreeuwd  meer dan dat hij praat , alsof hij tegen een dove moet spreken
ik kijk er na en besef dat mn pap op tv is
hij word door iemand geintervieuwd , ik wist dat hij zich op dat moment in een andere wereld bevond
ik vond het wel vreemd , hij stond duidelijk achter mij maar zag mij niet ik roep naar de keuken en zeg tegen mn ex....kom gouw kijken mn vader is op tv
opvallend was dat alles zomers was , mn vader met zn kleding, mn ex met zn kleding enz.....
de W die ik in deze droom beschrijf met haar dochter N die ken ik maar oppervlakkig , enkel een praatje heel af en toe maar toch droom ik vaker van haar

dit was mn droom althans de gedeelten die ik ervan onthouden heb , want er was meer maar ben stukjes vergeten helaas

veel liefs mandy

Fatin

"doe de deur achter je dicht , anders komt de hond binnen en moeten we straks ons eten weer met hem delen"

Hi Mandy,

Heb een vraagje. De hond. Bij honden denk ik vaak aan illusies. Nu was ik toch nieuwsgierig. In sommige culturen is de uitspraak "de hond" een referentie voor iemand die een persoon geschoffeerd heeft. Is er iemand waaraan jij weleens aan hebt gerefereerd als "de hond"?

Fatin

Leeuwin

Huizen staan voor je persoonlijkheid. Muren staan voor begrenzing, huiskamers voor vriendschapsbanden en keukens voor het verzorgende aspect van  mensen. Als vrouw zijnde dromen  over een vrouwelijke kennis betekent dat jij bepaalde eigenschappen van haar bij jezelf moet integreren. Die dochter geeft aam dat je open moet gaan staan voor je onschuldige kant. Die armoede zegt dat je het moeilijk vindt om bepaalde basisbehoefte(n) te vervullen. Een zwarte bak met water duidt op depressie. Toch kun je over informatie beschikken waarvan je je nog niet bewust bent, dat zegt de rinkelende telefoon.
De hond staat voor vriendschap. De onbekende vrouw je schaduwzijde. Het medium zegt dat jij contact wilt maken met je onbewuste, zo ook dat onbekende huis.
Die nieuwe kleding van je ex betekent dat je op een andere manier tegen hem aan gaat kijken. Die  omhelzing betekent vergeving. Die broer is een vriend van je of een rivaal. Je vader kan ik niet zo goed plaatsen. Op dat moment in je droom is hij in de kracht van zijn leven en een hele wijze man die een goed contact  met zichzelf had en het materiele goed met het spirituele kan verenigen.  Jij moet in je kracht gaan staan zoals je vader en je ex.
Je bent denk ik lange tijd heel eenzaam geweest. De oorzaak hiervan is dat je jezelf in emotionele/spirituele zin hebt verwaarloosd. Je was het contact met jezelf helemaal kwijt. Nu begint dat weer terug te komen. Inmiddels zul je wat meer vrienden en kennissen hebben. Is die relatie met je ex gestopt omdat je een laag zelfbeeld hebt of had? Heb jij veel met jaloezie van mensen te maken gehad? Het is zomaar een gevoel wat ik krijg. En dat daardoor het contact met jezelf verloren is gegaan. Die tv zegt mij dat je inmiddels meer  zelfwaardering hebt.
Dit haal ik er ongeveer uit. Ik ben benieuwd naar je reactie, wat voor een reactie het ook is.

mandybrink

hallo leeuwin
om maar meteen met de deur in huis te vallen , de band met mn exman is prima , niks mis mee hoewel dit uiteraard in het verleden anders is geweest.
we zijn in 2005 gescheiden en inmiddels is alles vergeven en vergeten
de relatie is gestopt omdat er van zijn kant veel jaloezie bij kwam kijken wat zich ontaarde in agressie en veel drinken
uiteindelijk zijn we gescheiden en ik voel me weer vrij
hij heeft zijn leven en ik de mijne , het vergeven waar jij het over had is inmiddels dus al gebeurd
de eenzaamheid waar jij over spreekt klopt als een bus , ik heb mij als kind zijnde al vaak eenzaam gevoeld , het liep als een rode draad door mijn leven , een gevoel waarvan ik nooit wist waar het vandaan kwam
ik moet zeggen dat ik het nu nog sporadisch heb , momenten zeg maar
mijn vader in mijn dromen kan ik ook nooit zo goed plaatsen , ik weet dat het met verwerken heeft te maken , vergeven misschien ook, de enigste band die ik met mn vader voel is de familieband
hij is mijn vader , het zij zo en anders niet , hij was vroeger een tiran en ik heb weinig vrolijke herinneringen aan mijn kindertijd dankzij hem.
maar soms krijg ik dus van die rare dromen vol symbolen waar ik dus echt niks mee kan , zoals deze dus
misschien kun jij me nog verder helpen , nu je wat meer achtergrondinformatie hebt?
ik hoop van je te horen.....groetjes mandy

Leeuwin

Het gevoel wat ik krijg is dat jij op een bepaald termijn een heel nieuw contact met jezelf gaat maken. Je ontdekt geleidelijk kanten in jezelf waarvan je je absoluut niet bewust was dat je ze hebt. Dit heeft consequenties voor jezelf en de mensen uit je omgeving.
Naar de buitenwereld was je vader misschien een opgewekte levenslustige temperamentvolle man terwijl jij meemaakte dat hij ook nog een andere kant had. Dat maakte je wanhopig. Je ging je terug trekken. Je durfde niet te zeggen dat je vader je beledigde want je "wist" toch al dat niemand je geloofde.
Je openstellen voor een nieuwe relatie vind je nu misschien nog eng. Immers, je kunt gekwetst worden. Dat gaat tijdens dat nieuwe contact wat je met jezelf maakt veranderen. Daarom krijg je van die dromen.
Kom je de laatste tijd in situaties terecht waarin zelfstandigheid verwacht wordt?
Dit is tot op heden alles wat ik heb kunnen vinden. Heb je weer een droom of nog vragen/opmerkingen  over deze uitleg dan hoor ik dat graag.

mandybrink

hallo leeuwin
goh!!!!  dat je zoveel uit een droom kan halen en dat terwijl je mij eens niet kent , wat een mooie gave heb je!!
dit alles wat je geschreven hebt klopt gewoon helemaal
ik ben inderdaad bezig te veranderen en heb inderdaad angst om gekwetst te worden, das ook zeker de reden dat ik eigenlijk geen relatie aan zou durven
je schreef dat ik je best nogges weer mocht benaderen ivm een droom of vragen en ik heb zeker een brandende vraag
ik heb in mei van dit jaar een droom gehad , die zou ik zo graag uitgelegd willen hebben.
ik vermoed dat deze droom alles heeft te maken met hetgeen jij net vertelde
ik heb de droom hier op het forum geplaatst en iemand had gereageerd, ik heb later nog weer informatie toegevoegd , maar er werd verder niet meer gereageerd
aangezien het allemaal best persoonlijk was heb ik de droom verwijderd van het forum
mag ik jouw de droom toesturen in een persoonlijk bericht?
dit omdat de droom niet gaat zonder toegevoegde informatie.
ik hoop van je te horen en wil je graag bedanken voor de moeite
groetjes mandy

Leeuwin

Ja hoor, dat mag jij doen!