Paniek,Angst,Emotie

Gestart door Jeroentje, april 08, 2009, 19:35:03 PM

Jeroentje

Hoi

Ik heb gisternacht een droom gehad,hij gaat alsvolgt.. ik sta op een strand met me ouders en zie een boeing vliegtuig heel laag over het water vliegen en knalt op het water,  ik schrik me dood en ik schrik nog harder als ik ineens in me gedachten krijg dat me vriendin daar in zit,ik begin te rennen over het strand trek vervolgens al mijn kleding uit om te gaan zwemmen ik zwem naar het vliegtuig eenmaal aangekomen is iedereen boven water behalve mijn vriendin,ineens zit ik in een stoel en voor me staan ook 2 stoelen waar we ouders in zitten ze kijken om ik zeg in paniek en met tranen waar is mijn vriendin,ze zeggen weten we niet maar iedereen is al boven behalve je vriendin dus.... en ik denk onee he toch niet verdronken ik begin meteen te duiken dan stopt de droom,wat houd de droom eigenlijk in ?

Ps mijn vriendin had laatst ook gedroomd... dat ik boven op mijn hoofd ineens geen haar meer had daar schrok ze van,wat houd dat in ??

Alvast bedankt

Vriendelijke Groeten, Jeroen de Wit

Ricca

Lieve Jeroen,

Het is niet de eerst keer dat je over neerstortende vliegtuigen droomt, blijkbaar jouw symbool voor plotselinge angstgedachten (de lucht is het element van het denken). Aan het strand, op de grens van bewust/onbewust (land/zee), word je je ineens bewust van de angst om je vriendin kwijt te raken. Je rent de zee in om haar te redden en duikt tegelijk ook helemaal in de emoties (paniek en tranen)...

Waar je bang voor bent, dat trek je aan. Ik weet niet of er in het waakleven een aanleiding is voor die angst (is dit nog die vriendin van toen die het ooit uitmaakte?), maar pas op dat je haar niet wegjaagt door de scenario's in je hoofd. De droom zegt niets over je vriendin, alleen iets over je eigen gevoel. Een levensechte verbeelding, vergezeld van heftige emoties, is een krachtig scheppingsinstrument. Laat de droom nu los, ze heeft haar doel gediend (bewustworden en ervaren van gevoelens). En maak heel bewust de keuze om vertrouwen te hebben. Een simpel, diep vertrouwen, daarmee kom je het verst.

Als je vriendin droomt dat jij bovenop je hoofd ineens geen haar meer hebt, vindt ze waarschijnlijk dat jij te veel denkt of piekert. En dat past heel goed bij deze vliegtuigdroom. Kaalheid bij mannen is ook in het waakleven vaak een gevolg van (te) veel denken; een overdosering van het mentale betekent het verlies van de antennes (haren) voor het hogere. Maar jij hebt je antennes nog. Dus gebruik ze. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love