Dikke,witte, glimmende lange slang en andere ongedierte

Gestart door M_iriam, maart 31, 2009, 14:00:44 PM

M_iriam

Ik droomde van deze slang. Hij bevond zich in een groot gebouw en was immens lang.
Hy was erg stil,maar tegelijkertijd erg luguber.

Hij at mensen op,maar deed dat zo stiekem,zo stil.
Door het gebouw,langs deze worm sluip ik naar beneden.
Ik ben bang voor het begin ( kop of staart ) .Eenmaal beneden slaapt zijn kop en ik ben zo bang, dat ik in mijn eigen bed helemaal zweet.

Diezelfde nacht krijg ik een andere droom: Ik spring over een rivier van rotsstuk naar rotsstuk. Op deze stukken zitten 10tallen kleine wormpjes ,die mij willen beletten mijn voeten op die stukken te zetten.
Ik duim het water in ,maar zei doen dat ook.

De volgende nacht droom ik over naaktslakken die over het keukenraam het licht van de zon blokkeren.Vervolgens sluipen ze binnen,en ziten ze zelfs in mijn haar.Als ik wakker wordt, kijk ik van schik op mijn bed en voel ik door mijn haar of er niets zit.

Ongedierte?

Luna

Lieve Miriam,

Ik hoop dat Ricca er iets over kan zeggen.
Zij is een heel goede  ;)
Of Julia, die kan dat ook zo mooi!

Liefs Loes

Helaas kan ik je niet helpen. Ik vind dromen mega interessant en zeker over dieren!
Ik wil ook graag weten wat mijn droom over de babykrokodil betekent,
maar het is afwachten op een reactie!
toi toi  ;D
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

M_iriam

Hey !!
Nou, ben benieuwd zeg.. ik vond het wel erg opmerkelijk.
Intuitief voel je dan ook aan ,welke droom je zou moeten uitpluizen en welke niet.

Ik hoop dat het jou ook lukt!!

Groetjessssss,,,  Miriam

Citaat van: Sheis op april 01, 2009, 10:39:59 AM
Lieve Miriam,

Ik hoop dat Ricca er iets over kan zeggen.
Zij is een heel goede  ;)
Of Julia, die kan dat ook zo mooi!

Liefs Loes

Helaas kan ik je niet helpen. Ik vind dromen mega interessant en zeker over dieren!
Ik wil ook graag weten wat mijn droom over de babykrokodil betekent,
maar het is afwachten op een reactie!
toi toi  ;D

Ricca

Lieve Miriam,

Ik ken geen ongedierte. :D Alle dieren zijn mooie schepselen van God. In dromen hebben ze een symbolische betekenis...

Slangen kunnen heel veel betekenissen hebben, maar de grote witte slang kan ik hier toch echt niet anders zien dan als een symbool van genezing of heelwording (alle witte symbolen zijn positief). Dat jij hem luguber vindt, laat zien dat je ergens nog angst hebt voor genezing. De slang zou mensen opeten... Misschien wil hij je oude zelf opeten, zodat je nieuwe zelf de ruimte krijgt. Hij is behulpzaam bij de transformatie van je oude zelf.

Eigenlijk is dit een droom die op een heel diep innerlijk niveau genezend werkt. Het klinkt misschien gek, maar je mag je onbewuste na zo'n droom best bedanken. Het onbewuste reageert zeer positief op lof en aanmoediging en het waardeert het als je laat blijken dat je vertrouwen hebt in je innerlijke genezingskrachten.

Later spring je van steen naar steen over een rivier (de levensstroom). De stenen bieden houvast voor je voeten, maar kleine wormpjes zorgen ervoor dat je het water induikt. En dat is ook juist de bedoeling. Deelnemen aan het volle leven. Vertrouw er maar op dat als je eenmaal aan de stroom van de rivier gewend bent, zij je veilig mee zal dragen.

Naaktslakken hebben geen huisje of pantser, geen mogelijkheid om zich in hun schulp terug te trekken en zijn daarom symbolen voor kwetsbaarheid. Ze zijn ook nogal traag en misschien vindt je dat het te lang duurt voordat de zon weer bij jou naar binnen kan schijnen, maar dat gaat wel gebeuren. Ze zijn ook heel zacht... Als ze in je haren zitten is hun boodschap: Wees niet te snel met oordelen en vooral zacht.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

M_iriam

Nou zeg, wat een bijzonder verhaal.
Ik voelde eigenlijk ook wel dat je gelijk had.
Ik ben ook wel angstig ; ik denk dat veranderningen dat altijd wel een beetje zijn.
Nu heb ik eergisteren nacht een dergelijke soort droom gehad,maar dan met spinnen.

DUs ik denk echt dat het daarmee te maken heeft ; op het niveau van (zelf) bewustzijn.
Er verandert op dit moment nu eenmaal heel veel en ik ben ook best gespannen.
Soms ervaar ik gevoelens van euforie.Dan ben ik zo gelukkig en verwelkom ik met beide armen de toekomst.
En soms is het precies het tegengestelde,dan wordt ik melancholisch en echt een beetje angstig.

Ik heb ook eigenlijk altijd gedacht dat het jaaaaren zou duren voordat er iets van een grote verandering zou komen in mijn leven,mischien dat het daarom allemaal zo beangstigend is.

Ik denk dat ik dit soort dromen blijf krijgen,maar nu ik er samen met jou naa rheb gekeken heb ik wat om over na te denken en kan ik er ook meer mee,.

Bedankt Ricca...

Liefs van mij,
Miriam

Citaat van: Ricca op april 06, 2009, 12:29:07 PM
Lieve Miriam,

Ik ken geen ongedierte. :D Alle dieren zijn mooie schepselen van God. In dromen hebben ze een symbolische betekenis...

Slangen kunnen heel veel betekenissen hebben, maar de grote witte slang kan ik hier toch echt niet anders zien dan als een symbool van genezing of heelwording (alle witte symbolen zijn positief). Dat jij hem luguber vindt, laat zien dat je ergens nog angst hebt voor genezing. De slang zou mensen opeten... Misschien wil hij je oude zelf opeten, zodat je nieuwe zelf de ruimte krijgt. Hij is behulpzaam bij de transformatie van je oude zelf.

Eigenlijk is dit een droom die op een heel diep innerlijk niveau genezend werkt. Het klinkt misschien gek, maar je mag je onbewuste na zo'n droom best bedanken. Het onbewuste reageert zeer positief op lof en aanmoediging en het waardeert het als je laat blijken dat je vertrouwen hebt in je innerlijke genezingskrachten.

Later spring je van steen naar steen over een rivier (de levensstroom). De stenen bieden houvast voor je voeten, maar kleine wormpjes zorgen ervoor dat je het water induikt. En dat is ook juist de bedoeling. Deelnemen aan het volle leven. Vertrouw er maar op dat als je eenmaal aan de stroom van de rivier gewend bent, zij je veilig mee zal dragen.

Naaktslakken hebben geen huisje of pantser, geen mogelijkheid om zich in hun schulp terug te trekken en zijn daarom symbolen voor kwetsbaarheid. Ze zijn ook nogal traag en misschien vindt je dat het te lang duurt voordat de zon weer bij jou naar binnen kan schijnen, maar dat gaat wel gebeuren. Ze zijn ook heel zacht... Als ze in je haren zitten is hun boodschap: Wees niet te snel met oordelen en vooral zacht.

Liefs,
Ricca