Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Baby krokodil

Gestart door Luna, maart 27, 2009, 09:59:24 AM

Luna

Toch komen er wel regelmatig dieren in mijn dromen voor,
nu ik er zo overna denk.
En ja, ze hebben vaak tanden   ::) ???

afgelopen nacht vond ik een vreemde droom.
het ging namelijk over een baby krokodil.
Ik was (korte tijd) in een soort glazen gedoe (zo'n bak waar die beesten zitten),

Even tussendoor, ik houd helemaal niet van reptielen (iehhhh)

Maar er waren er drie los.
Eentje was een soort leguaan, de andere weet ik niet meer en de derde was
een baby krokodil.
Ik vond het gelijk al lastig dat die baby krokodil los was, maar in mijn droom moest dat beestje
mij hebben. Het was echt heel vreemd maar hij rook in mijn nek en vond mij lekker ruiken   ::) ???
Die baby krokodil zat me de hele tijd achterna.
Hij wilde steeds spelen (als een soort hond) en beet zachtjes in mijn vingers.
Ik kan mij herinneren dat al mijn vingers (topjes) in de droom voorkwamen.
Hij beet erin en er zaten overal kleine wondjes op.   (nu had ik gister een wondje op mijn wijsvinger dat ging bloeden
waar ik gister een pleister op deed, misschien had dat ermee te maken??)
Ik vond dat toch eigenlijk wel heel vervelend...
Ik werd er echt een beetje zat van , van die baby krokodil.
Er waren mensen omheen (onbekenden) en die moest die krokodil natuurlijk weer niet hebben.
hij had mij immers in mijn nek geroken...

Dat is toch vreemd dat een babykrokodil mij lekker vond ruiken???

Op een gegeven moment (einde naderde van de droom) ging iemand kunstjes met die
babykrokodil doen. Hij liet hem door een t-shirt springen waar in het midden een gat zat.
ik zag eerst niet dat er een gat in zat het was dezelfde kleur als het t-shirt (rood geloof ik)
je kon zeg maar niet zien dat er een gat inzat maar toch ...
de krokodil sprong daar als een soort hond doorheen.
dat vond ik knap   ;D ;D
Ik was blij dat diegene even die krokodil afleidde want dan was ik ervan af.
Maar hij had me al gauw weer gevonden na de kunstjes.

Ik kan mij herinneren dat ik dacht;
die krokodil kan veel harder bijten als hij bij mijn vingers doet.
Dat testte ik toen even uit (samen met een onbekende) we gaven de babykrokodil
een houten stok(je) voor zijn neus en die beet hij dwars door de midden.
Hij kauwde erop (alsof hij dat op ging eten).
Ik schrok want ik dacht;
"als hij dat stokje zo te pletter bijt, laat staan mijn vingers..."
Al was het een baby, zijn kracht (v/d kaken) was enorm.
Die krokodil was dus zeker wel mild met mijn vingers  :-\ ::)
speels...

In zo'n droom ben ik eigenlijk steeds bezig met; Hoe kom ik van dat beest af??

Nu was het wel zo dat de dag voor de droom er een hond op stage kwam en mijn begeleider
ging dat beest een beetje dol maken. die hond ging grommen en zo'n beetje bijten en spelen.
Ik vind dat nooit zo fijn en durfde niet langs die hond te lopen.
misschien had dit de droom beinvloedt?

Liefs Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Julia

;D   8)  :D

Ik ben Snappie, de kleine krokodil
Kom uit Egypte, met m'n zonnebril
Ik kom uit een pikkedonker ei
En toen sni- sna- snapte ik me vrij

Chorus:
Sni- sna- snappie, snappie snappie snap
Sni- sna- snappie, snappie snappie snap

Heb scherpe tanden, ik bijt je in je bil
Ik snap alles wat ik snappen kan
Ik snap jou, omdat ik dat goed kan

Repeat Chorus

Snappen dat is, het liefste wat ik wil
Ik kruip tegen mammie aan
Dan ziet zij hoe goed ik snappen kan

Repeat Chorus

Al dat snappen dat is een peuleschil
Als je begint, dan gaat er wel iets fout
Omdat je veel te veel van snappen houdt

Als Ricca nog niet midden in je droom zit, wil ik wel een poging wagen. Nog even iets anders afronden, en dan begin ik. 
Lieve groet, Julia  :)

Ricca

Lieve Juul, ik ben nog niet zo ver, dus ga vooral van start. :D Mooie keuze, dat liedje!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Luna

Ja leuk ja, snie sna snappie   ;D ;D
Ben benieuwd wat die kleine krokodil mij wil vertellen  ;)

Liefs Loes  :)

Julia

Lieve Loes,

Bedankt voor je geduld.... Ik heb je ondertussen wel een pm gestuurd, maar het zal niet zijn aangekomen? Heb wel lang getwijfeld, omdat ik, voor mijn gevoel, op twee sporen werd gezet. Maar ik moet maar eens niet zo onzeker zijn  :-\, en het er maar gewoon op knallen...

Komtie.... lieve groet, Juul  :)

Je was een korte tijd in een soort glazen gedoe... Dat glazen gedoe is, lijkt mij, een terrarium. Een aquarium zonder water (aqua = gevoelens), maar met aarde (terra = aardse zekerheid, veiligheid, overleven).
Een glazen huisje met reptielengespuis, allemaal symbolen voor jezelf. De koudbloedige dieren vertegenwoordigen de schaduwkant in jezelf, waarin de minst prettige kanten van jezelf huisvesten. Kanten die je voor jezelf én de buitenwereld het liefst verbergt, of in dit geval liever opbergt, om jezelf te beschermen tegen anderen. Zichtbaar, maar niet tastbaar; ze hebben in jouw ogen zeker geen hoog aaibaarheidsgehalte.
Aangezien je "het gespuis" kunt zien als pre-historische dieren, ga ik er vanuit dat we hier te maken hebben met iets uit je jeugd. In je kinderjaren was afscherming van (en het uiten van) bepaalde gevoelens/emoties noodzakelijk en diende het jou om je staande te houden. Maar na zo'n lange tijd en goede verzorging van jou (je biedt de beestjes een prima huisvesting: terra-aarde-rium geldt als een basis, een fundering, thuisbasis), zien deze overlevingsinstincten (Sni Sna Snappie + twee kornuiten = 3 = groei) een kans om los te gaan. Het huis, jou, te verlaten ....

Groei betekent verandering, en verandering maakt je angstig, het roept afkeer en afschuw op. Je vindt het maar, en ik citeer: iehhh, vreemd, lastig, vervelend, je bent het zat..... Die kant(en) van jezelf accepteer je (nog) niet, je wilt er wel vanaf en je hoopt ze te ontwijken, maar het komt steeds terug.

Mijn gevoel zegt dat de babykrokodil symbool staat voor een angst in jou die heel onbewust deel van jou is geworden en die door het te negeren (hoe kom ik van dat beest af...) juist hardnekkiger wordt. Het maakt dat je negatief naar de buitenwereld kijkt en daarom ook gelooft dat de buitenwereld negatief is. Maar het zit niet in die buitenwereld, het zit in jezelf. Je worstelt met bepaalde emoties (agressie? boosheid? spijt? geirriteerdheid? schuldgevoelens? gebrek aan veiligheid, rust?), waardoor het moeilijk voor je is voor jouw waarheid op te komen, om je verbaal te uiten.

Het is moeilijk de confrontatie met dit stukje van jezelf aan te gaan, daarom heb je het ook een hele tijd apart gezet. Maar Sni Sna Snappie neemt er geen genoegen meer mee, en verandert in Sti Sta Stalkie. Hij laat jou zien en wijst je erop, steeds maar weer, dat je als het er op aan komt moeite hebt met jezelf te uiten. Je had Snappie best op de één of andere manier kwijt kunnen raken, zo angstaanjagend ('t is geen grote krokodil) kwam hij niet op je over, hooguit bijzonder irritant. Maar je doet niets, je stelt je passief op in de hoop dattie vanzelf wel zou ophoepelen.... (en niets doen is ook een keus).

Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd, wat jou als kind heeft doen besluiten te doen wat je voor jezelf (moest) doen kon...... maar ik weet dat het kind in jou op dat kindermoment het beste heeft gedaan wat ze maar kon doen voor zichzelf. Als je als kind te maken krijgt met "vervelende dingen", wandel en handel je op (kinder)intuitie en neem je op basis van jouw (kinderlijk) weten en waarheid beslissingen. Misschien wordt het tijd om op een andere manier naar jouw verleden (en dus ook naar het heden) te kijken. Om bepaalde dingen onder ogen te zien zoals ze nu zijn en niet zoals zij waren....

En nu doe ik iets wat ik liever niet doe. Het volgende gevoel kwam in mij op. Als het niet zo is, moet je het maar vergeten. Ben je in je jeugd (vaak) op een vervelende manier verbaal terrecht gewezen of benaderd of de mond gesnoerd (schreeuwend, intimiderend, kleinerend, dreigend, honend?). Of mocht (kon) je bepaalde dingen niet zeggen? Er kunnen natuurlijk andere redenen aan ten grondslag liggen, maar ik denk dat Snappie je wil laten zien dat er zeker wel manieren zijn om oprechter naar jezelf te zijn, om te kunnen en durven zeggen wat je (niet) wilt, of om je gedachten/ideeen te durven delen met anderen. Dat hoeft per definitie niet letterlijk te betekenen dat je meer van je af moet bijten, het kan ook zonder bijten.....

Je vindt het vreemd dat Snappie aan je nek ruikt, maar als je naar de dierenwereld kijkt zie je dat reuk de belangrijkste zintuig is om te overleven (ruiken of er iets (niet) klopt). Reuk is ook een aarde-element omdat het past bij het basis(wortel)chakra. Het heeft te maken met jouw wil, zekerheid en aarden (dit sluit mooi aan op het terrarium.....). Snappie ruikt (onderzoekt) in je nek (een kwetsbare plek). Hij voelt intuitief (met z'n neus) aan dat je je kwetsbaar voelt bij het uiten van jouw gevoelens/emoties. Dat dat jou hindert/beperkt in de omgang met andere mensen. Maar toch vindt hij je lekker ruiken, vindt jou geur aantrekkelijk, dat zou kunnen betekenen dat de ontwikkeling van je persoonlijkheid in bloei is... 't is goed.

Het - voor jou vervelende - speelse puppy-bijten (communicatie) van de babykrokodil in je vingertoppen (tastzin = gewaarwording) geeft weer dat je nog niet voldoende geheeld bent (kleine wondjes) om jezelf volledig te accepteren en van jezelf te houden. (Communicatie past net als tastzin bij het hartchakra.) Ik denk dat Snappie hier, jouw lieve assertieve en communicerende kant vertegenwoordigt en jou aanspoort daar wat speelser mee om te gaan. In elk geval is hij niet van plan je op welke manier dan ook kwaad te doen. Hij wil hooguit je aandacht trekken, omdat hij je wel o.k. vindt (lekker vindt ruiken).

Nu je volwassen bent, kun je met truukjes het kind in jezelf aardig voor de gek houden of om de tuin leiden. Maar het is maar voor even, want het is - als je beter kijkt - te doorzien. Net als het rode gat in het rode tshirt. Want als je beter kijkt, zie je echt dat gat (die uitweg) wel. Ik denk dat het t-shirt symbool staat voor je houding t.o.v. (liefdes)relaties met anderen.

Julia

Citaat van: Julia op april 18, 2009, 16:14:14 PM
Ik denk dat het t-shirt symbool staat voor je houding t.o.v. (liefdes)relaties met anderen.

In het begin van je droom kwam een leg-u-aan voor......  ;D (schoot me vanacht te binnen)

Luna

Lieve Julia ,

Ik ben bezig je een bericht terug te sturen in je persoonlijke mail.
Heel goed geduidt en zie er veel herkenning in.
Bedankt!

Lieve groet
Loes :)

Luna

moest trouwens wel lachen om je hoor.
Je had het over gespuis en kornuiten enzo, erg komisch.
Maar ik ga daar op in in je persoonlijke mail want het is een nogal persoonlijk verhaal...
Maar nogmaals je hebt de droom fantastisch geduidt!!!

Maar die leg-u-aan, waar zou die voor staan?
Mijn vriend noemde mij vroeger wel eens voor de grap; leguana en dat sprak hij
dan heel grappig uit.
En nu komt ze weer terug in mijn droom, maar ja ze had niet een belangrijke rol dus misschien
is het dan niet zo belangrijk.
Ben zelf trouwens nog steeds benieuwd wie dat andere koudbloedige gastje was  ;D
maar ik zou het niet meer weten.
Mooi dat getal 3 van groei want ik zit midden in een giga- groeiproces  ;)

Julia

Er is niet zo veel symboliek te vinden over leguanen... ik reken ze tot de reptielengroep.

Met leg-u-aan bedoelde ik eigenlijk: legt u maar aan. Dat je het best wel kan aanleggen met je schaduwkanten.

Bedankt voor je pm  :)