Verlangen naar totale vrijheid

Gestart door Billy, maart 25, 2009, 23:31:30 PM

Billy

Ik onhou heel weinig dromen. Daarom dat ik graag van de enkele die ik onthou een beetje meer uitleg wens. Ik ga ervan uit dat als ik ze onthou ze heel belangrijk zijn.

Ik droomde over v. Hij had toegang verschaft tot mijn kamer. Het is onduidelijk hoe - langs de normale we via de voordeur trap, mijn voordeur en slaapkamerdeur, was het in ieder geval niet. Het was zoals in dromen; mysterieus. Hij was gewoon opeens in de kamer. Mijn gang leek groter en er lagen vanuit de slaapkamer naar mijn andere vertrekken talrijke kabels en draden.
Ik zei dat hij moest vertrekken maar hij luisterde niet, zoals gewoonlijk. Na een paar keer zeggen liet ik het daar maar bij. Ik zou hem via een andere  weg of instantie wel buiten krijgen.

Dit is het eerste deel van mijn droom. Ik probeer het zelf te verklaren. v is nog niet uit mijn leven. Integendeel, hij heeft toegang verschaft tot mijn slaapkamer. Dat is toch wel de meest intieme en persoonlijke kamer. De draden en kabels naar de andere vertrekken is waar zijn invloed reikt. Het doet me zelfs denken aan tentakels. Natuurlijk, als je de macht hebt in de persoonlijke sfeer dan kan je ook macht hebben in de minder belangrijke delen; samen heeft hij macht over alles.
Ik wil hem weg maar ik treed niet hard genoeg op. Ik ben precies onmachtig om iets te doen. Het is niet omdat de kracht mij ontbreekt want ik geloof dat ik heel krachtig kan zijn asc leeuw en mars in ram) maar misschien is het de ‘wil’. Ik zit in een situatie waarin ik de ‘bitch’ moet zijn. Ik wil dat helemaal niet zijn. Ik wil graag gezien worden. Aan de andere kant kan het ook zijn dat wat zo vertrouwd is (al zijn het maar gedachten) - hoe negatief ook - dat ik het niet wil afwijzen. Iemand zei me eens dat ik misschien de consequenties van het loslaten onbewust niet wil aanvaarden.

Het tweede deel van mijn droom:
Ik ben met v en nog een andere persoon in een winkel (waar ik werk). We komen aan de kassa met volle karren. Het blijkt dat ik - en die andere persoon die ik niet ken - onze bankkaart vergeten zijn dus kunnen we niet betalen.  Het is chaos aan de kassa, de zwangere kassierster verlaat haar post. De oplossing is dat we de karretjes laten staan, naar huis gaan, en dat v de deur opent zodat ik mijn bankkaart kan nemen.

Blijkbaar ben ik dus ook mijn sleutels kwijt of vergeten (dat gebeurde vroeger regelmatig en v was de reddende engel met de reservesleutels). Wat die andere persoon  in de droom doet is onduidelijk heel vaag, het enige dat ik weet is dat het een vrouw is. Ik zie in het tweede deel van de droom de uitgebreide macht van v. Zijn macht reikt tot op mijn werk, mijn sleutels, mijn geld; totale controle dus.  (alhoewel er tegenwoordig amper tot geen fysiek contact is, iets waar ik zelf voor gekozen heb, het speelt hem dus allemaal af op mentaal vlak). 
Ik berust mij er weeral in. V komt ook aanzetten met de oplossing.
Bij deze droom vraag ik me af of ik iets bereikt heb i.v.m. het loslaten van deze persoon. Het lijkt van niet.

Mocht er iemand nog inzichten aanbieden, graag dan. Alvast dank.
Ik denk dat het heel belangrijk is voor mij om op een goede manier deze persoon los te laten. Waarom ik deze droom nu heb? Misschien is het nu erop of eronder.

Kiwiwoman

Ik krijg de indruk, dat je hier aangemoedigd wordt om keuzes te maken. Ja?

Ricca

Lieve Billy,

Heb je de titel van de droom veranderd? Ik dacht dat er eerst 'totale controle' stond... maar omdat de droom natuurlijk over jezelf gaat had je hem beter alleen de titel 'loslaten' o.i.d. kunnen meegeven. Dan hou je het helemaal bij jezelf. Niemand heeft macht over jou tenzij je hem zelf die macht geeft. Je kunt alleen maar jezelf onmachtig maken door te geloven dat je onmachtig bent...

V wegsturen werkt niet in de droom en dat hoeft geen verbazing te wekken, want het is niet mogelijk om tegen iets te zijn zonder het juist aan te trekken. Alles waar je energie in steekt (positieve of negatieve energie) trek je juist aan. Daarom is het zo belangrijk om je te concentreren op wat je wél wilt (in plaats van datgene wat je niet wilt te bestrijden). Het zou nog mooier zijn als je de droom 'verlangen naar vrijheid' had genoemd...

CiteerIemand zei me eens dat ik misschien de consequenties van het loslaten onbewust niet wil aanvaarden.

Als je moeite hebt met loslaten heb je gewoon je eigen richting en identiteit nog niet gevonden. Je hebt je vooral met hém geïdentificeerd. Bankkaarten en huissleutels zijn duidelijke symbolen van identiteit en juist op dat gebied laat je hem in deel 2 een belangrijke rol spelen. De nu nog vage vrouw in deel 2 is je verborgen kracht. En zij blijft verborgen zolang je V die rol in je leven laat spelen.

Nu is het natuurlijk geen toeval dat je V aangetrokken hebt en je in zekere zin aan hem vastklampt, hem nodig hebt. Hij weerspiegelt datgene wat je in jezelf onderdrukt. Als hij bijvoorbeeld - wat ik vermoed - nogal een macho type is, heb je ergens in jezelf een sterke mannelijke kracht, waarvan je bang bent dat die er op een onaangename manier uit zou kunnen komen.

CiteerIk zit in een situatie waarin ik de ‘bitch’ moet zijn.

Dat denk je maar. Je hoeft helemaal geen bitch te zijn om te bereiken wat je wilt. Juist niet. Het is een misvatting dat het gebruik van je kracht je tot een bitch zou maken. Je kunt je innerlijke mannelijke kracht juist gebruiken om je innerlijke vrouwelijke krachten te steunen, om op je gevoelens en intuïtie te durven vertrouwen. Als je dat doet, zal de man in je leven ofwel zelf ook veranderen óf vanzelf uit je leven verdwijnen. Dat is de 'andere weg' waar je in deel 1 van de droom op zinspeelt:

CiteerIk zou hem via een andere weg of instantie wel buiten krijgen.

Lieve Billy, vertrouw op jezelf, steun en waardeer jezelf, adem je vrijheid en geniet je leven.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Billy

Hallo Ricca

Ik had de titel niet veranderd maar heb hem nu wel veranderd.
Dat veranderd ook mijn kijk erop; ik voel me al direct krachtiger.

V is absoluut geen macho, hij is zelfs het tegenovergestelde.
Toen ik hem leerde kennen viel ik wel voor de zachtere man alhoewel hij me toen totaal niet aantrok.
Hij is eigenlijk achter me aangegaan. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik op dat moment (bijna) in een depressie zat, dus ik stond zelf niet in mijn kracht. Dus ik zie wel in dat ik me heb laten meeslepen. Maar nu ben ik al jaren niet meer depressief en toch blijf ik aan hem vastzitten.
Nu ik wat ouder ben voel ik me wel meer aangetrokken tot echte mannelijke mannen.

Ik heb eigenlijk al twee jaar de keuze gemaakt dat ik hem moet loslaten, en een tijdje had ik ook gedacht dat ik hem losgelaten heb.
Ik weet dat ik actie moet ondernemen, ik heb dingen te doen maar stel ze uit omdat ze niet zo plezierig zijn. En daardoor blijf ik in deze situatie steken. Ergens geloof ik dat als ik in actie kom dat hij dan niet uit mijn leven verdwijnt maar dat ik kansen krijg om uit zijn leven te stappen en mijn eigen leven te gaan leiden. Ik geloof ook dat het tijdsgebonden is dat ik het 'nu' moet gaan doen.

Ik wens mezelf alvast veel sterkte toe!
Dank je Ricca

Ricca

Ja, nu is het goede moment. De droom lijkt ook te suggereren dat je een prijs betaalt (kassa) voor het uitstellen van je keuze.

Veel sterkte,
Ricca
From Ricca with Love

Billy

Ik wil nog eens terugkomen op dat macho-aspect.
Ik heb er kunnen over nadenken en ik denk dat er enkele dingen helderder zijn geworden.
Hij is niet 'macho' in de meest courante zin van het woord maar hij heeft een hele sterke 'mind'.

Zoals je het omschrijft zou ik dus mijn krachtige 'mindset' onderdrukken.
Ik ben van mening dat hij manipulatief is en mindgames speelt. Ikzelf speel niet graag spellletjes.
Krachtig zijn veronderstelt dus dat ik zijn spelletjes niet meespeel maar vooral er niet in meega, me niet laat meedrijven door wat hij doet of zegt.
Zie ik dat goed?

Billy

Update; ik heb mijn grenzen gesteld en op mijn strepen gestaan en dit is alvast een goed begin van loslaten.

;)