Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

DE MAAN

Gestart door luna, mei 09, 2004, 13:39:26 PM

luna

Na de matiging en de ster, wat dachten jullie van de maan? ;D

Wat me altijd bij blijft  als ik 'de maan' zie is een verhaal van Kafka. In 'Voor de wet' beschrijf Kafka een man die zijn hele leven wacht op het moment dat de portier hem toestaat door een openstaande deur te lopen. De man blijft dagen en jaren proberen maar hij mag van de Wet niet door de deur.  Pas als hij op sterven ligt zegt de portier tegen hem: "Deze ingang was alleen voor jou bestemd.  Ik ga nu en sluit hem".

Hoe zien jullie de maan?  


Medusa


quadique

Eyz,

Ook bij de Matiging, en de Ster, vraag ik mij af bij welke kaarten jullie dit ontdekken? Gewoon bij Rider Waite!?
Zijn alle tarotkaarten (niet per se van Rider Waite) zo opgebouwd? Dat ze per se die dingen op de kaarten moeten hebben...?

Liefs, Quadique.

luna

In essentie is de inhoud van een kaart in elk deck hetzelfde.  Alleen ligt de nadruk net iets anders.  Bv de Rider Waite kaarten zijn braafjes en zacht vind ik. De kaarten van Crowley, daarentegen, kunnen je best doen schrikken.  Bij de zwaarden valt dat enorm op.  

Meduus

palomino

Hey Quadique,
Ik zou ook wel van jou wiilen weten wat jij van de maan denkt...wat zie je op de kaart welke gedachten en welk gevoel heb je bij deze kaart...?
Liefs Palomin ;)

palomino

In de maneschijn,in de maneschijn klim ik op een trapje naar het raamkozijn...!Duidelijk is het dat de maan iets met je doet...
Ik denk dat de maan een weg wil creeeren tussen het bewuste en onbewuste...Op de kaart zie je twee honden,een gewone tamme hond die het bewuste getemde deel van ons voorstelt en aan de andere kan van het weggetje een wolf,een wilde hond die het wilde,vrije,pure en ongerepte onbewuste voorstelt.
De tamme hond is ons aagepaste,opgevoede brave deel en de wolf vertegenwoordigt onze dromen,verlangens en fantasieen.Volgens mij kun je deze middenweg gaan bewandelen als je het leven neemt zoals het op je afkomt,ervan uitgaat dat er geen toeval bestaat en overal iets van probeert te leren...en door open te staan voor wat het onbewuste probeert duidelijk te maken in dromen,en andere signalen ,symbolen,tekens die je overdag ontvangt...
Liefs Paloman ;)

quadique

Eyz mensen,

ik heb een heel ander deck dan jullie waarschijnlijk,
ik heb namelijk het deck van Kathleen McCormack...

Ik zal even kijken op het plaatje van de maan, waar ik daarop zie...
In de maan zit een gezichtje getekend dat naar beneden kijkt. Ind e donker blauwe lucht zie ik sterren getekend, in de achtergrond zie ik groene heuvels, en aan de zijkanten staan 2 torentjes. ook zie ik 2 witte honden lopen, en er zit een soort gat in de grond. Daarin zie ik op waarschijnlijk water een kreeft drijven. Rondom hem heen (ook nog in het water) zie ik kleine takjes liggen...

... Groetjes Quadique

palomino

Hey Quaatje ;D,
Nu heb je verteld wat je ziet op de kaart...maar wat DENK je erbij als je dit ziet en misschien nog wel belangrijker :Wat VOEL je bij de Maan...en dan moet je misschien niet alleen naar de Maan op de kaart kijken...Als je de echte maan ziet...Ga je daar van bibberen,dansen,zingen,brullen ,huilen,krijg je er een ontspannen gevoel van,word je strontmelig,kun je wel janken als je de maan ziet of heb je de neiging om weg te dromen...waarschijnlijk voel je geen van deze dingen,maar het zijn ook alleen maar voorbeelden...Nu jij...(als je zin hebt)
Liefs Pal 8)min :-*

luna

Quadique,

ik heb die kaarten die jij hebt eens in mijn handen gehad. Persoonlijk vind ik ze nogal kinderlijk getekend en weinig inhoud hebbende. Eerlijk gezegd denk ik dat je beter gewoon Rider Waite neemt.  Dat zal voor jezelf ook een stuk makkelijker zijn om de uitleg te volgen op het forum ;)

Medusa

Vladimir

#8
XVIII. De Maan



Bij mij staat de Maan voor het waanbeeld & de uitdaging. Iedereen wordt constant uitgedaagd om stappen te zetten die ze voorheen nog niet hebben gezet. Telkens wanneer we zo'n uitdaging aannemen, moeten we door het woud der kennis & verschrikkingen heen, om te komen tot waar we heen willen.

Na de Ster, is het ook de kaart van het nieuwe doorzetten. We leren met de Ster dat een nieuw begin altijd mogelijk is, omdat het enige wat we niet kunnen verliezen, onszelf is. En bij de maan wordt je voor de uitdaging gesteld; doen of niet doen?
Daarvoor zie je de 2 Egyptische poortwachters; die sluiten perfect aan bij het verhaal van Medusa (Kafka).
Het kan ook tot waanzin leiden; het obsessief najagen van dromen is iets wat ik bij de Maan zou plaatsen.

Hier tegenover staat de Scarabee, die de Zon met zich meedraagt (onderaan de kaart).
CiteerScarabee symbool. De scarabee is de heilige kever uit het oude Egype. Het is in deze tijd nog populair als geluksbrenger als hanger, oorbellen of broche. De scarabee werd door de oude Egypternaren in verband gebracht met voortplanting, potentie, wijsheid, vernieuwing, wederopstanding en onsterfelijkheid.
bron: http://www.heinpragt.com/symbols/symb4.php

Het is daarmee de kaart van de potentie van de dageraad, zodra we door de nacht heen zijn. De Zon volgt dan ook op de Maan (en niet andersom..). Wanneer we het aandurven om de nacht te doorleven, zal het leven morgen een nieuwe aanvang nemen, in zijn eeuwigdurende cyclus van dag & nacht..

zoiets?

Groetjes,
PHi

quadique

Citaat van: medusa op mei 09, 2004, 21:13:28 PM
Quadique,

ik heb die kaarten die jij hebt eens in mijn handen gehad. Persoonlijk vind ik ze nogal kinderlijk getekend en weinig inhoud hebbende. Eerlijk gezegd denk ik dat je beter gewoon Rider Waite neemt.  Dat zal voor jezelf ook een stuk makkelijker zijn om de uitleg te volgen op het forum ;)

Medusa

Jah dat denk ik nu dus achteraf ook...! Maar ik wist echt totaal niets van tarot, ik wist wel dat je kaarten kon lezen, en dat was maar 10 euro, dus ik vond het niet duur... Maar nu achteraf blijkt wel dat ik beter Rider Waite kan gaan kopen... Kheb mijn geld (10 euro) al aan een vriendin gegeven, die woont dicht bij dat winkeltje, en koopt voor mij mini-tarot. Als ik een x in een boekenzaak ben zal ik misschien de pocketeditie van Rider Waite kopen...

-xxx-jahs!

luna

Je niet laten leiden door 'beterkoop' Quadique.  Je komt altijd bedrogen uit ;D

quadique

Ach ja, deze kaarten werken ook, dus moet ik het hier voorlopig maar meedoen... Zo erg vind ik het nou ook weer niet...

blackbird

Gaat et hier over de tarot, het hemelichaam en of de astrologie?

Ik heb ooit eens gelezen van een bekend astrologe ,waarom volle maan effect heeft op ons. dat is nl. het effect van die ong. 70% water in ons lichaam dat "ook onderhevig is aan eb en vloed" en dat water oefent een druk uit op ons lichaam.

blackbird

Dus dat zal ook veel effect op onze gevoelens hebben.

Pinky

#14
Hoi Allemaal,

Pink gaat nu iets doen wat ze normaal gesproken niet doet. Iets roepen over iets waar ze geen kaas van heeft gegeten. Niet echt des Pinks want meestal houd ze dan haar mond  en zorgt ze dat ze alles te weten komt wat er op dat gebied te leren valt. Pas dan treedt ze naar buiten ;).

Misschien dat juist daarom wel De Maan mij uitdaagt om het nu eens anders doen. Wat ik zie op mijn Rider Waite kaart is een weg die loopt vanaf het water (de oerbron?) naar de horizon, voor mijn gevoel de onbegrensheid. In eerste instantie loopt de weg door het gras wat volgens mij staat voor verbinding met de Aarde/het Aardse leven. Wat me daarbij opvalt is een Kreeft die half in het water, half op het gras staat. Bij mij riep dat de associatie op van het je losmaken van de greep van het verleden om op weg te kunnen gaan naar.... de onbegrensheid. Dezelfde keuze wordt volgens mij ook weergegeven door de twee honden. Het je losmaken van condities om uiteindelijk je levensdoel te kunnen vervullen.

De blaadjes die naar beneden dwarrelen symboliseren volgens mij de kansen en tekenen die we gedurende ons leven aangereikt krijgen. De weg gaat van het gras over in een berglandschap hetgeen volgens mij betekent dat wij uiteindelijk ons Hogere Zelf zullen ontdekken. De wachters op de overgang van gras naar berglandschap zijn volgens mij de blokkades die we zelf opwerpen.

En dan de Maan zelf, die kijkt minzaam toe en blijft licht geven.

Liefs, Pink