Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

herhaalde droom

Gestart door missmoontje, maart 23, 2009, 23:02:55 PM

missmoontje

ik droom vaak dat ik in een huis zit altijd t zelfde huis
de ramen staan open en ik hoor zoemen van bijen
er lopen allemaal mensen in dat huis ik ken geen want zodra ik zie dat er mensen zijn zwermen de bijen eromheen
als de bijen na mij komen begin ik met iets te gooien en maak ik ze dood
uiteindelijk zit ik in een badkamer en laat daar warm water lopen ik zie hoe de mensen aangevallen worden behalve ik
wie kan mij hierover uitleg geven
mvg mo

Kiwiwoman

Mo, ik zat gisteren een artikel te lezen over bijen, dat ze bedreigd worden in Nederland.

(toeval, he? :))

Je zou zeggen, dat in je droom ze het goed vinden, dat je ze doodmaakt. Zouden ze het zat zijn?

Nee, Mo, ik kan er verder niks mee.

Ricca

Lieve Mo,

Bijen horen bij zon, zomer, bloemen en honing en zijn op zich positieve symbolen van welzijn en licht. Een bijenvolk is één geheel, een samenwerkend geheel dat ons leert dat we in harmonie kunnen samenzijn, hoe onwaarschijnlijk dat soms ook lijkt. Bijen kunnen ook steken (aanvallen om zich te verdedigen) en als insecten zijn hun reacties volkomen instinctief. In de droom vertegenwoordigen ze instinctieve, bijna automatische reacties van jouzelf, maar ze hebben ook een boodschap.

Het huis, altijd hetzelfde huis, is een symbool voor jouzelf. De mensen die er rondlopen zijn afzonderlijke delen of eigenschappen van jouzelf, de verschillende kanten van jouw persoonlijkheid. Als jij zicht probeert te krijgen op die delen van jezelf, komen de bijen die dat stukje zelf verhullen en aanvallen. Ik twijfel of het echt een aanval is of alleen maar verhullen uit verdediging, maar eigenlijk maakt dat weinig verschil, want aanvallen en verdedigen is precies dezelfde energie, dezelfde angst.

Zoals een bijenvolk één is, zo vormen alle delen van jou ook één geheel, ze horen bij elkaar en zijn er om elkaar te helpen, samen te werken, samen het leven te vieren. Als een deel van jezelf verhuld is, heb je a.h.w. een blinde vlek, iets dat anderen misschien wel in jou opmerken, maar dat je zelf gewoon (nog) niet ziet. Omdat je je ervoor afsluit. Je hebt dan geen nauwkeurig beeld van wat er in jou leeft en van wat je eigenlijk wilt. Toch staan de ramen van het huis open, dus ik denk dat je wel openstaat voor verandering.

Als de bijen naar jou toe komen, maak je ze dood... zonder nadenken, instinctief. Dat was eigenlijk niet nodig geweest. De droom vraagt je alleen maar om je onzekerheden onder ogen te zien en iets meer vertrouwen te hebben. In het warme water van de badkamer (de liefde voor jezelf) ben je veilig.

Misschien kun je de volgende keer een bloeiende tuin naast het huis dromen, zodat de bijen door de open ramen naar de tuin vliegen... Dan kun je beginnen met kennismaken met wat er in jou leeft. Er is niets om bang voor te zijn. Elk deel van jou heeft een geschenk voor jou en is er als een vriendin...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love