astrologie leren

Gestart door kus, februari 17, 2009, 17:16:06 PM

kus

hoi!

ik had hier al een topic gestart omdat ik en een vriendin met wat vragen over de synastrie die we met deze site hadden berekend zaten. maar dat topic gaat specifiek over die synastrie en omdat mijn interesse in astroloogie helemaal gewekt is dacht ik er nog eentje te openen om algemmeen wat bij te leren. mits mijn interesse doormiddel van die synastrieberekening is gewekt komen hieruit natuurlijk mij eerste vragen die ik heb over de astrologie :P

wat is nu eigenlijk de bedoeling van zo'n synastrie? dat je gaat zien waar de minpunten liggen en je er rekening mee kunt houden; de andere beter leert begrijpen,... of kan je hier echt werkelijk aan zien of een relatie zou kunnen slagen of zeker niet zou kunnen slagen?

ook vroeg ik me af of de negatieve aspecten (zoals vierkanten) die gevormd worden in zo'n relatiehoroscoop echt altijd problemen vormen in een relatie? daarmee bedoel ik dat als je zo'n synastrieberekening doet je een aspect krijgt bijv. Maan vierkant Jupiter (ik noem nu maar wat) en daarbij een heel mooi tekstje over wat dit aspect nu inhoud. loopt het altijd echt zoalls het tekstje zegt? of kan het ook dat dat aspect nooit een probleem vormt in de relatie en dus het tekstje ook niet echt waar is. nou ja misschien is het wel waar en zit het ergens in de relatie maar wordt het dan overheerst door een goed aspect waardoor je van het slechte niets meer merkt ofzo..

nou ja ik weet het niet, ik gok maar  :D
ik hoop echt dat jullie het een beetje duidelijker kunnen maken!

groetjes !

Kiwiwoman

Een synastrie laat zien, waar relaties prettig en minder prettig zouden kunnen gaan verlopen. Vierkanten en opposities geven leerpunten aan.
Zolang de beide partijen van goede wil zijn en willen accepteren, dat de een andere gedachten en gedragingen heeft dan de ander en men kan daarmee leven, is dat prachtig. Wanneer dat niet het geval is, ja, dan is er wat werk te doen :)

kus

Maar waarom staat er dan in diegene die ik hier ook gegeven heb dat de kans groot is dat deze relatie stuk gaat na verloop van tijd door ergernissen en onbegrip? ik bedoel maar, bij alle andere 'slechtere' aspecten staat wel waar je aan zou kunnen werken maar daarbij staat echt letterlijk dat het weinig kans heeft op slagen. bij mij komt het dan net over dat deze relatie zowieso nooit 'huisje, tuintje, kindje' zal zijn en gedoemd is om uiteidelijk te mislukken.

groetjes !

Kiwiwoman

Degene die de tekst heeft samengesteld heeft dat uit zijn/haar overtuiging gedaan, maar net als iedereen beperkingen heeft, heeft hij/zij niet een mogelijkheid gezien om het op te lossen. Kun je iemand niet kwalijk nemen.

Het belangrijkst van zo'n uitleg van aspecten is, dat je gewaarschuwd bent, dat daar een pijnpunt kan zitten. De persoon die de tekst schreef heeft misschien wel een ervaring die erop lijkt, maar zo'n ervaring hoeft niet voor iedereen te gelden.

De keus is aan jou: ga je ervoor met de mogelijkheid om ervan te leren, of denk je: nee, dat is me teveel moeite.

Het is aan jou.

kus

dus een relatie met dit aspect kan wél heel goed zijn en blijben duren wanneer je beseft dat dit een pijnpunt is en als het dan voorvalt dat je het niet eens bent met elkaar je je dan moet realiseren dat het nu eenmaal en zwakker punt is in de relatie?

ik dacht ook steeds dat astrologie iets was om jezelf en in dit geval je relatie beter te leren kennen maar toen ik dat  las had ik direct zoiets van "stel dat het nu mijn relatie zou zijn zou ik al beginnen twijfelen om er nog voor te gaan". gewoon omdat er zo staat dat de kan GROOT is dat het toch stuk loopt..

Kiwiwoman

Hoi Kus,

Ik heb bij synastrie al antwoord gegeven.

Groetjes en veel geluk!

Hoyma