Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

grote giraffe

Gestart door Luna, februari 15, 2009, 08:13:20 AM

Luna

Lieve Mensen ,

Vannacht droomde ik weer en ik ben benieuwd naar de betekenis.
Er waren twee dromen.
Dat is vaak zo, dat je twee dromen hebt  ;)

1.
Weer  (dit blijft maanden terugkomen !) verloor ik mijn tanden.
Dit keer waren het allemaal kleine tandjes.
Ik spuugde ze uit op mijn hand en nee, het is nooit leuk om te dromen.
opmerkelijk was wel dat ze allemaal zo klein waren.
in eerdere dromen waren ze een keer in gruzelementen (kapot dus)
ook waren het een keer ook kiezen enzo.
Maar het blijft maar terugkomen...

2.
Ik ben op een mooi eiland. Ik zwem in prachtig water en geniet.
Ineens komt er een soort vloed op.
Ik merk nu dat ik samen met iemand zwem, het is mijn jongere zusje.
Van vroeger uit heb ik altijd een beschermende rol gehad naar haar toe.
We moeten erg gauw naar een kant zwemmen, maar overal is water!!
Ineens zie ik een berg met zand, waar we vandaan kwamen (land dus)
Ik vraag nog; " Is dat daar het zand" ? " Ja" antwoord ze dan.
We kunnen ineens op een zandbank staan om uit te rusten (waar staat zandbank voor?)
Ik ga op mijn knieen op de zandbank zitten.
Tegen mijn zusje zeg ik bemoedigend en ondersteunend; " Voel je het zand al onder je knieen"?
Dan ineens zie ik een dier onder water zwemmen.
Ik vraag me af wat het voor een dier is en of we bang moeten zijn...
Uit het water rijst een hele grote... GIRAFFE  :)
Eerst wil ik vluchten maar ik ben niet bang geweest in de droom.
Want ik zie giraffe's niet als bedreigend.
De droom stoptte ook direct na de giraffe.
Ik werd wakker en moest alleen maar aan die erg grote giraffe, met die hele lange nek denken ;)
Het voelt als bescherming, terwijl ik in eerste instantie er wel weg van wilde...
Maar toch was ik niet echt bang :P

Liefs Loes  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Ricca

Lieve Loes,

Je vroeg me speciaal naar de betekenis van de giraf. Een giraf kan, afhankelijk van de rest van de droom veel betekenissen hebben. Bijvoorbeeld ergens reikhalzend naar uitzien, je nek uitsteken, nieuwsgierigheid, boven jezelf uitstijgen, intuïtie, overzicht.

In deze droom is hij duidelijk een kracht in jouzelf die op een moeilijk moment (overspoeld worden door water = gevoelens) aan de oppervlakte komt en waar je met verwondering naar kijkt. Ik denk dat het de kracht is waardoor je weet dat er altijd een zandbank zal zijn als het water je tot de lippen lijkt te komen. De redding is altijd nabij. Hij staat dus ook voor vertrouwen.

Als je meer over de giraf wilt weten kunt je het beste googlen op krachtdier giraf of totemdier giraf of (in het engels) op totem animal giraffe.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Julia

Lieve Loes,

Wat een mooie droom.

Je voelt je duidelijk prettig. Even wordt je door het Universum gedragen (je zwemt in prachtig water en geniet). Je aanvaardt bepaalde omstandigheden (waarvan je weet) dat je er geen controle over hebt. (Het doet mij denken aan de Osho Zen tarotkaart "Going with the flow".) Het mooie eiland staat symbool voor jouw zoektocht naar onafhankelijkheid en verlangen naar rust.

Dan komt de vloed (een sterker wordende emotie, of gaat het om een liefde?) die dit beeld eigenlijk verstoord. Je zusje staat symbool voor jouw zorgzame, verantwoordelijke en beschermende Zelf. Omdat jij in staat bent jezelf te beschermen, haalt dat tegelijk (of moet ik zeggen indirect) een stukje van je angst weg. Even zie je geen land, geen veiligheid (overal is water: alleen emoties), maar dan heb je ineens wel uitzicht op het land. Je vraagt jezelf of daar het zand (land) is, of je daar veilig zult zijn, en je bevestigt dit aan jezelf. Alsof je jezelf gerust stelt, om niet in paniek te raken, om boven je angst te staan.

Het feit dat je op je knieen op een zandbank gaat zitten, geeft aan dat je de situatie enigszins gelaten of nederig aanziet. Een zandbank ontstaat door stromingen en ligt altijd onder water en zorgt voor een natuurlijke kustverdediging. Golven (emoties) breken op een zandbank. Dus ik denk dat de zandbank symbool staat voor het stukje veiligheid en een rustpunt in je onderbewuste, in jezelf, waar vanuit je de dingen bekijkt en oplost. Dit zorgt er voor dat je niet aan heftige emoties ten onder gaat.

Dan wordt je je bewust van deze kracht, zeg maar gerust jóuw grote kracht dat zich aan de oppervlakte laat zien in de vorm van een hele grote giraf. De grootsheid ervan doet je in eerste instantie wat terugdeinzen. Je kunt de giraf zien als jouw hogere intuïtie dat jou overzicht geeft in emotionele situaties. Je bent zachtaardig, lief en sterk (giraffen kunnen zelfs een leeuw aan!). Je kijkt met mildheid naar wat zich aandient en je communiceert vanuit een groot(s) hart en (her)vindt zo verbinding en helderheid.

Liefs, Julia (zingt: "oh island in the sun... :)" )

Julia

Weer  (dit blijft maanden terugkomen !) verloor ik mijn tanden.
Dit keer waren het allemaal kleine tandjes.
Ik spuugde ze uit op mijn hand en nee, het is nooit leuk om te dromen.
opmerkelijk was wel dat ze allemaal zo klein waren.

Behalve dat het niet comfortabel is (je moet toch eten...), is het ook nog eens je aangezicht (zelfrespect: uiterlijk en eigenwaarde).
Meestal duidt het verlies van tanden op verlies aan energie, kracht of grip op een situatie. Of op een overgangs(ontwikkelings)fase. Aangezien je meldt dat het om kleine tandjes gaat, kan het misschien betekenen dat je je kinderjaren, je jeugd achter je laat, en je dus (meer) volwassen wordt. Liefs, Juul

Luna

Lieve Julia,

Wat mooi uitgelegt! IK dacht al dat water emotie betekende!
Van nature ben ik een erg emotioneel persoon, maar naarmate ik meer volwassen
wordt, leer ik mijn emoties beter te reguleren...

Jij hebt mijn droom stukje voor stukje uitgelegt en het voelde alsof dat klopt!
Dat ik over mijn zusje droom heeft ook met mijn jeugd te maken.
Als oudste had ik een beschermende rol in een moeilijke en hectische gezinssituatie.
Mijn zusje vertelde me laatst dat ze mij als moederlijk en beschermend heeft ervaren.
Maar mijn jeugd ben ik (eindelijk) een plekje aan het geven!
Dit kostte me meer dan 10 jaar (ben nu 29).
Dat zegt ook die tandjesdroom zoals jij zei. Mijn jeugd afsluiten.
Voor mij betekent dit iets heel moois.

Jarenlang had ik verwijten dat er teveel op mijn jonge schouders rustte toen ik klein was.
Hectiek, heftigheid zat na mijn jeugd erg in mijzelf, mijn karakter en ik ging
mijzelf jarenlang overschreeuwen.
Twee jaar geleden leerde ik afweermechanisme (her) kennen bij mijzelf.
Ik overschreeuwde mijn grote innerlijke kwetsbaarheid , door sterk te zijn, krachtig, moedig.
Dit is een houding uit mijn jeugd, immers als oudste moest ik bescherming bieden in de hectiek
en chaos van het gezin. Mijn moeder was ondertussen aan het overleven , zoals ze zelf zegt.

Nu merk ik dat ik niet meer boos ben (op mijn vader).
Ik heb eigenschappen ontwikkelt in mijn jeugd die mij nu goed van pas komen.
Ik ben soms als een moeder naar anderen, koesterend, opbouwend en stimulerend.
Maar ik moest huilen (zit in een emotionele fase) toen jij zei;
Je bent zachtaardig, lief en sterk! Dat deed me zo goed Julia!
Want ook dat ben ik zeker en dat komt er steeds meer uit.
Ik heb veel kracht in mijzelf zitten merk ik en daar ben ik blij mee Giraffe!
Het is inderdaad een lief dier.

Een heel verhaal weer, maar ik ben echt blij met jouw uitleg.
Meerdere steunen heb ik in mijn leven, (zandbank) (de berg zand dit vrijwel direct in zicht was),
de grote Giraffe!
Ook al overspoelen mijn emoties mij nog weleens, ik leer relativeren en leer ervan!
Zit echt midden in een volwassenwordingsproces.
Mijn boze gevoelens naar mijn vader zijn  achter mij. Zij deden op hun manier hun best,
zoals ik als moeder ook mijn best doe.

Bedank Julia!
Liefs Loes  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!