Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Dromen over wc's

Gestart door danseres, januari 23, 2009, 13:21:50 PM

danseres

Ik weet dat er heel veel dromen over wc's hier staan maar als ik dan ga zoeken raak ik in de war door de verklaringen en tis me nog niet helemaal duidelijk hoe het zit.

Ik droom héél vaak over wc's. Meestal gaat het dan zo dat ik op zoek ga naar een toilet (ik heb sinds enkele jaren de ziekte van Crohn dus misschien is er een verband ;D) en dan kom ik in een ruimte waar heel veel toiletten staan maar met allemaal is wel iets mis waardoor ik niet kan gaan. Of er zitten gordijntjes voor ipv deuren waardoor ik bang ben dat men me ziet of hoort en daar durf ik niet op en dan trek ik bij heel veel toiletten de deuren open en dat blijken dan geen toiletten maar douches te zijn dus daar kan ik dan ook niet op.
Vannacht dus weer zo'n droom en daar bleken de toiletten een soort huisjes voor kinderen te zijn met verzorgingsspulletjes en dan voelde ik me ook schuldig om daar op te gaan.

Uit de overige droominterpretaties met wc's begreep ik dat het iets te maken heeft met het verwerken van emoties maar ik snap de link niet zo goed. Kan ik nergens mijn emoties kwijt? is dat wat mijn droom zegt?
Alvast bedankt!

Palomino

Hoi danseres,

Dromen over w.c.'s  hebben meer te maken met het niet kunnen uiten, loslaten van gevoelens en emoties, niet zo zeer met het verwerken. Als je w.c.'s tegenkomt waar je niet op kunt omdat er iets mis mee is, kan dat aangeven dat je niet weet hoe of tegen wie je dit kunt doen.
Gordijntjes i.p.v. deuren bij het toilet kan aangeven dat je je niet dúrft te uiten over bepaalde zaken omdat het misschien hele intieme dingen betreft.
Als er douches zijn op de plaats waar jij toiletten verwacht, of het huisjes zijn met verzorgingsspulletjes voor kinderen, zou dat duidelijk kunnen maken dat je niet de plaats kunt vinden waar je kwijt kunt wat je graag kwijt wilt omdat het er uit moet.
Het schuldgevoel dat je in de 'kinderhuisjes' tegenkomt, kan ook iets te maken hebben met dat je anderen niet wil belasten met jouw emoties.
Op de w.c. kom je om je ontlasting te lozen; als je dat niet zou doen dan zou deze ont-lasting je gaan be-lasten... :P

Je kunt je emoties niet slechts uiten door er met iemand over te praten. Het kan ook heel goed via creativiteit. En dat kan alles zijn...ook dansen :D

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

danseres

Citaat van: Palomino op januari 24, 2009, 16:15:32 PM
Hoi danseres,

Dromen over w.c.'s  hebben meer te maken met het niet kunnen uiten, loslaten van gevoelens en emoties, niet zo zeer met het verwerken. Als je w.c.'s tegenkomt waar je niet op kunt omdat er iets mis mee is, kan dat aangeven dat je niet weet hoe of tegen wie je dit kunt doen.
Gordijntjes i.p.v. deuren bij het toilet kan aangeven dat je je niet dúrft te uiten over bepaalde zaken omdat het misschien hele intieme dingen betreft.
Als er douches zijn op de plaats waar jij toiletten verwacht, of het huisjes zijn met verzorgingsspulletjes voor kinderen, zou dat duidelijk kunnen maken dat je niet de plaats kunt vinden waar je kwijt kunt wat je graag kwijt wilt omdat het er uit moet.
Het schuldgevoel dat je in de 'kinderhuisjes' tegenkomt, kan ook iets te maken hebben met dat je anderen niet wil belasten met jouw emoties.
Op de w.c. kom je om je ontlasting te lozen; als je dat niet zou doen dan zou deze ont-lasting je gaan be-lasten... :P

Je kunt je emoties niet slechts uiten door er met iemand over te praten. Het kan ook heel goed via creativiteit. En dat kan alles zijn...ook dansen :D

Liefs,
Palomino

Hoi Palomino,
Da´s een duidelijke uitleg, dankjewel! Ik kan me er ook helemaal in vinden want er is inderdaad iets waar ik graag over wil praten maar er is niemand aan wie ik het kwijt kan en het heeft ook met een soort schuldgevoel te maken en met een ´kind´ (heb abortus gepleegd een aantal maanden geleden en daar zit ik nog mee in mijn maag maar wanneer ik mijn verhaal aan iemand kwijt wil, of mijn gevoelens wordt er een beetje gedaan alsof ik nu maar mijn mond moet houden en niet zeuren). blijkbaar laat mijn onderbewustzijn dit ook zien. ik wil het kwijt kunnen maar ik zou niet weten waar..

dansen is ook een uitlaatklep inderdaad. ;)

liefs,
Danseres