Out of body experience/lucide dromen?

Gestart door danseres, januari 20, 2009, 11:03:07 AM

danseres

Een jongen met wie ik wat had deed een cursus out of body experience en omdat ik nieuwsgierig was heb ik ook een keer  een oefening gedaan en ik ging vrij snel uit mijn lichaam (hij jaloers dat het bij mij zo snel ging ::)). De 1e keer was tijdens de oefening en was ik me er bewust van en leek het ook wel een beetje gestuurd. De 2e keer was overigens best heftig want ik was tussen slaap en waaktoestand en had geen oefening gedaan of niets, het ging spontaan. ineens zweefde ik in de keuken tegen het plafond aan en zei toen in mezelf: 'oh nee he, dit wil ik helemaal niet! en zweefde terug naar boven mijn bed. gek genoeg was mijn bed leeg. ik zag precies mijn dekens liggen enz.

Ook heb ik wel eens zgn. lucide dromen. Dat ik droom en dan zeg: 'ja maar dit is maar een droom en dan droom dat ik wakker word en mijn kamer zie en besef dat ik nog droom en probeer uit alle macht écht wakker te worden maar dat lukt dan niet. ik word dan keer op keer 'wakker' maar telkens weer blijk ik nog te dromen.' beetje vervelend.

en soms droom ik iets, word ik echt wakker en wil ik dié droom verder dromen dus ga ik weer slapen en kom weer in dezelfde droom.

Iemand daar ervaring mee?
Zou ik hier niet wat meer controle over kunnen krijgen?

Ricca

Lieve Danseres,

Zie allereerst de droom van Diekefirts:
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?topic=2704.0

De tweede ervaring die je beschrijft lijkt me meer een droom dan een echte uittreding (of out of body experience). Was het een uittreding geweest, dan zou je jezelf in het bed hebben zien liggen. Nu was het bed leeg, een duidelijke aanwijzing dat je je lichaam meegenomen had op je vliegtocht. Je was in je droomlichaam aan het vliegen. Andere dromen over vliegen kun je vinden door bovenaan de pagina bij Zoek vliegen in te typen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Dat dacht ik ook, tot die mensen van die cursus (tis een Amerikaanse cursus, een hele beweging zowat) zeiden dat heel veel mensen die een OBE hebben hun lichaam niet zien. Voornamelijk als het de eerste paar keer gebeurd. ik was ook in halve slaap/halve waaktoestand en zag ook iets in de keuken wat ik alleen gezien kon hebben als ik wakker was. Vandaar.

Maar bedankt voor de tip! ik ga even bijlezen.  ;)