Pruimen, stenen, 4 en 5.

Gestart door Huan, december 15, 2008, 12:14:00 PM

Huan

Hallo beste mensen !
Zouden jullie je willen verdiepen in mijn droom en er jullie intuitie op los willen laten ?
Na een tijd van afscheidnemen en veel loslaten droomde ik de volgende 2-delige droom:

Ik sta op een kade.
Voor mij is een soort plein.
Rechts van mij is het water.
Ik sta te wachten op kinderen, die terugkomen van een lange, niet ongevaarlijke reis over het water. Ik ben (of voel me) verantwoordelijk voor die kinderen. 
Ik zie een groep kinderen aanmeren en naar mij toekomen.
Als ze voor mij staan vraag ik het kaartje, ofwel de ticket van de groep en een van de kinderen laat me een stuk papier zien met het cijfer 4.
Ik kijk op mijn eigen ticket en ik zie het cijfer 5.
Ik weet dat het niet (of niet meer) mijn groep kinderen is.
De kinderen lopen weg. (Op zoek naar iemand met het cijfer 4?) 

Ik hang aan een parachute in de lucht.
Het voelt een beetje wiebelig maar niet oncomfortabel.
Daarna ben ik geland op aarde en ik bevind me op een groot grasveld cq tuin.
Er staat een lange tafel waaraan een grote groep mensen zit.
Ze zitten te lachen, eten, praten. (Een soort Italiaanse familietafereel.)
Ik voel me erg thuis hier, ik hoor erbij en ik voel me feestelijk en heel blij van binnen. (In de werkelijkheid ken ik het gevoel van erbijhoren niet goed of nauwelijks.)
Ik ga al die mensen langs en geef ze allemaal een ovaalvormige, platte pruim van een prachtige lichtgroene kleur.
Daarna loop ik weg en een soort stem in mij zegt dat ik niet aan iedereen een cadeau kan geven maar alleen aan mensen die bij mij horen.
Ik voel me hartverscheurend verdrietig want ik wil aan iedereen iets geven.

Na de droom begon ik te twijfelen of het pruimen of stenen waren. (Ik houd van stenen.)
Enkele weken later bezocht ik een workshop chinese kalligrafie met om te beginnen voor allemaal de chin. betekenis van onze voornamen.
Eenvan de betekenissen van mijn (werkelijke) voornaam was Pruimenboom !

Wil iemand zijn of haar inzichten op mijn droom loslaten pls ?
Bij voorbaat erg bedankt !
Huan.     

Pink

Hallo Huan,

Je staat op mijn lijstje, Ik ben nu bezig met de dromen van Lilith en Opti-Mystique. daarna kom jij. Ik vraag dus even je geduld.

Pink

Huan

Hallo Pink,

Ik wacht geduldig doch ongeduldig af.....

Huan

Mikal

Hoi Huan,

In (on)geduldige afwachting van Pink wil ik ook weleens een poging wagen...

Ik denk dat de droom staat voor iets wat je bent ontgroeid, je stijgt erboven uit en ik denk dat het te maken heeft met hoe jij je verbindt met andere mensen. Je hebt duidelijkheid (4) gekregen over je gevoelens en emoties. De verantwoordelijkheid heb je genomen en nu is het tijd voor een volgende stap in je ontwikkeling.
De duidelijkheid en evt het overzicht die je over je gevoelens en emoties hebt, kun je nu laten zien in de verbinding met anderen. Het geestelijke kun je gaan verbinden met de materie (5).
Wat het laatste wil laten zien ben ik niet helemaal over uit. Je wil mensen iets van jezelf geven. Het is een pruim: lichtgroen, de pruim moet dus nog helemaal tot rijping komen. Misschien dat de droom aangeeft dat je niet zomaar aan iedereen jezelf hoeft te geven om erbij te horen. Misschien is dit de nieuwe ontwikkeling: het leren geven of meer openheid over jezelf geven maar doe dit alleen bij mensen bij wie dit passend is. Deze ontwikkeling onderga je met als doel de gevoelens die er heersen aan tafel (de gezelligheid en ergens bij horen) ook in jezelf te integreren, want ze leven ook in jou.

Nou, dit is wat ik er op het moment van kan maken. Erg benieuwd naar jou reactie en wat Pink er van kan maken!
Liefs Mikal.

Pink

Hallo Huan,

Geduld valt mee. Deze week is 's avonds erg vol en zaterdag gaat 'm ook niet worden. Zondag zet ik 'm neer.

Pink

Huan

Hallo Mikal,

dank voor de energie die je aan mijn droom besteed !
ik ga er na zondag op reageren wanneer ik ook de duiding van Pink heb mogen ontvangen.
Want ik wil haar onbevangen intuitie tot zolang niet beinvloeden snap je ?   

Lieve groet van Huan

Huan

Hallo Pink,

ben benieuwd naar je inzichten; BVD mijn dank !
Ik hou trouwens evenzeer van mijn ongeduld als van mijn geduld.....

See you sunday,
Huan

Luna

Hai Pink,

Zou je als je tijd hebt  ;D...
Na Huan naar mijn droom over dat Huis willen kijken of naar de fles hihi.
Ik heb alle geduld!
Ik vind dat je namelijk ook erg goed dromen kan duiden samen met een paar
anderen!
Maar inzichten van iemand anders kunnen zo waardevol zijn voor dromertjes  :-*

Liefs Sheis  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Pink

Hallo Huan,

Allereerst wil ik je graag even zeggen dat het een waar genoegen is om helemaal op te mogen gaan in de prachtige beelden die je voor ons hebt geschetst. En voordat ik mijn interpretatie geef, wil  graag even het kader neerzetten waarbinnen ik tot deze interpretatie ben gekomen.

Jouw nick wijst op Chinese origine en dat kan betekenen dat  jouw celgeheugen  beelden schetst die uit deze origine voortkomen. Dat is ook de reden dat ik de droom geplaatst heb binnen  de Chinese cyclus van de vijf  Elementen. De Cyclus van de Vijf Elementen vormt in China een al duizenden jaren oud systeem. In dit systeem worden alle aspecten van de kosmos ingedeeld en wordt duidelijk op welke manier al het leven en alle verschijnselen ontstaan en weer verdwijnen.

In je droom sta je op een kade te wachten op kinderen die terugkomen van een lange, niet ongevaarlijke reis.  Het feit dat je op een kade staat duidt erop dat je in een overgangfase zit. Het water aan jouw rechterkant geeft aan dat je erkenning (recht) wil van jouw gevoelens. De verbondenheid die je voelt met de kinderen wijst erop het jouw eigen innerlijke kinderen zijn, ten diepste verbonden met wie in je in wezen bent, jouw ziel. Toch (h)erken je ze nog niet want je vraagt naar hun ticket, een bewijs dat ze echt deel van jou zijn. Als je dan de tickets vergelijkt met je eigen ticket, ontstaat er verwarring omdat de nummers niet overeenkomen. En het is daar waar de cyclus van de vijf elementen in het spel komt.

Het cijfer vier staat voor het element Metaal, verbonden met de longen en met de herfst, een seizoen waarin de natuur zich langzaam terugtrekt in zichzelf en los laat wat teveel energie kost om straks de winter door te komen. Een periode waarin je, vanuit verbinding met je levensmoed, echt datgene los gaat laten, wat niet goed voor je is en wat jou teveel energie kost. De metaalfase is  voltooiing, de laatste hand leggen aan, overbodige materialen weggooien en  details vervolmaken, waaruit de essentie spreekt.

In dit element trek je je wat terug uit de “samenleving”, je laat los wat niet meer van belang is, je bereidt je in rust voor op de nacht, in een huiselijke omgeving. Door die wat terugtrekkende beweging kom je ook meer in contact met wat zich in jouw lichaam afspeelt. Dit kan wat depressieve, verdrietige gevoelens opleveren, want de emotie die bij de longen hoort is verdriet. In jouw droom hoort dit cijfer 4 bij de reis die je hebt gemaakt, bij het verleden dus want je reis is voltooid, de fase afgesloten en het verdriet dat daarbij hoort kan je achter je laten.

Dat is dan ook de reden dat jouw ticket het cijfer vijf heeft gekregen. Vijf staat voor het element water,verbonden met de Winter en met de nieren. In de winter leven alle dingen van de schepping ingesloten”. In de winter vriest de rivier dicht en lijkt ze bewegingsloos â€" maar onder de ijslaag stroomt zij zacht en zonder ophouden. Beide zijn symbolen van het water â€" de stromende overgang tussen stilstand en beweging en tegelijkertijd de stromende energie zelf.

De winter  waarin de natuur zich volledig heeft teruggetrokken in zichzelf, een periode van ogenschijnlijke stilstand, om te kunnen herstellen en zich voor te bereiden op de dynamiek van de volgende lente. Het moment om te luisteren diep in jezelf, in contact te komen met je innerlijke rust en wijsheid om vandaar uit weer contact te kunnen maken met je creativiteit. Winter komt overeen Water en zij symboliseren het absolute Yin; rust, passiviteit en ontvankelijkheid.  Rust is de basis van beweging. Beweging is het potentieel van rust. Het water element is ook verbonden met de nacht, waarin je diep in jezelf zakt en energie opdoet voor de komende dag. Het stille uithoudingsvermogen van water kent geen tijdslimiet. Het water element bevat aspecten van leven, dood en eeuwigheid. Het duidt op het einde van een proces â€"voltooiing en dood â€" en voorspelt vernieuwing.

Gedurende een proces  vormt het water element de kraan, waaruit de ideeën stromen, de bron van creativiteit. Water staat echter ook voor het eind van een project of activiteit, het moment waarop al het werk is gedaan en je een stap achteruit zet om naar het resultaat te kijken.

Op dit moment in je leven sta je dus op een crossroad, in het droom gesymboliseerd door het plein dat voor je ligt. Het oude past je niet meer maar de nieuwe richting is nog niet helemaal duidelijk.  En het is daar dat je de sprong maakt naar het tweede deel van je droom ( die niet voor niets in tweeën is gehakt).

Je hangt aan en parachute.  Een parachute kan meerdere betekenissen hebben. Enerzijds duidt de parachute op bescherming. Anderzijds kan de parachute erop wijzen dat je in staat bent om je diepste angsten te omarmen zodat ze hun natuurlijke plaats in de cyclus mogen innemen en jou niet langer belemmeren om te bereiken wat je wilt.  Het feit dat je je daarbij nog een beetje wiebelig voelt, betekent niet anders dan dat je nog niet aan het idee van “volledig varen op eigen kracht” gewend bent. Dat je het nog niet durft te geloven. Hetgeen kan kloppen want als ik afga op het eerste deel van je droom, zit je nog in de winterfase.

Toch is de lente, het nieuwe begin, in aantocht. Je landt op gras wat betekent dat je er in slaagt om de oude diepgewortelde overtuigingen die horen bij de metaalfase, volledig achter je te laten en heel kan worden. Een heelheid die in je droom de vorm krijgt van een Italiaanse familie die lacht, eet en met elkaar praat. Met andere woorden,  een familie die in haar eigen behoefte kan voorzien en blij is.  Blij omdat je vrij bent als geen anderen nodig hebt voor het vervullen van je eigen behoefte.  Als dat lukt kan je zonder angst liefde weggeven en in je droom zijn dat de pruimen (vruchten geoogst na gedane arbeid) die je zonder voorbehoud weggeeft aan anderen. Waarbij de kleur van de pruimen me doet denken aan jade, ook wel het groene goud genoemd, een symbool van liefdadigheid en bescheidenheid.

Maar omdat het nog geen lente is, slaat de twijfel nog even toe en doe je een stapje terug, richting winter. Want het kan toch niet zo zijn dat…. Wat je droom je denk ik wil vertellen is dat het wel kan. Alles kan naast elkaar bestaan zonder dat het afbreuk doet aan jouw zijn. En als je dat zelf ook durft te geloven, dan denk ik dat je in de mensen aan tafel, de kinderen herkent die je in het eerste deel van je droom nog even laat gaan.  Groter geworden misschien, meer zelfbewust maar onmiskenbaar jij.

Liefs, Pink

Luna

Stil werd ik van je prachtige vertaling!
Ontroerd en ik weet niet waarom.

Liefs Sheis :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Huan

Hallo Pink,

je duiding bracht me herkenning en een dikke strot van ontroering.
Ik wil er graag later uitgebreid op terugkomen.
Even laten in- en bezinken.....
Lieve groet Huan

Huan

Hallo Pink (en mede voor Mikal),

dat ik ontroerd was/ben, heeft mede te maken met het feit dat je mij, via mijn droom, lijkt te "zien".
Niemand leek mij ooit te "zien". (Want ik zag mezelf nog niet.)
Nu dit inmiddels wel het geval is "zie" ik ook dat jij mij "ziet".

Het is waar dat ik een lange periode van me terugtrekken achter de rug heb.
Een cyclus van niet doen, van recupereren, van laatste pijn herbeleven en loslaten en ook van vele inzichten.
De droom die ik beschreef beschouw ik als een hoofddroom, die zich vaker lijkt aan te dienen bij een nieuwe fase.
Daarna volgen de bijdromen.
In enkele van de bijdromen voel ik de pijn van het loslaten van mensen uit mijn verleden, die ik ook in werkelijkheid zou gaan voelen.
Maar steeds is daarin ook het gevoel van nieuwe energie aanwezig, van datgene wat zal komen en zal zijn.   
Er zijn ook bijdromen die erop wijzen dar er een "Werk" voltooid is en ook dat ik bezig ben me voor te bereiden op andersoortig Werk.
(In een andere bijdroom ben ik op weg naar een sollicitatie.)

Het ontroert me ook, dat je Chinees materiaal hanteert bij het interpreteren.
Want alhoewel ik Nederlander ben en er overeenkomstig uitzie voel ik me zeer verwant met de oude Chinese (en Japanse) cultuur en filosofie
Ik heb vaak Chinese taferelen en mensen geschilderd en ik heb de Chinese taal bestudeerd.
In een bepaalde fase van mijn proces, lang, lang geleden, heb ik waarschijnlijk enige tijd in deze contreien doorgebracht.

Wat je zegt over de jaargetijden, over de Winter en het voortkomen daaruit van de Lente, is ook prachtig in overeenkomst met een van de antwoorden die ik verkreeg na het raadplegen van de I Tjing.

In veel geschriften is sprake van de tweede dood, van bij leven alles loslaten; illusies, verwachtingen, mensen. (Gurdjieff b.v.: die in this life or die like a dog)
In dit proces ben ik ook doodsangst tegengekomen, de angst dat ik bij al dit loslaten ook mijn leven zou dienen los te laten.
Maar in de inzichten en dromen hieromtrent leek tegelijkertijd zich steeds ook het nieuwe zich te doen gevoelen of aan te dienen.

Ik heb inderdaad in de periode voor de droom een enorme sprong gewaagd.
In angst en beven een sprong in het duister, waarvan de uitkomst volstrekt onduidelijk was, maar een sprong die voor mij op dat moment ten diepste onvermijdelijk was; een sprong uit het verleden naar een onbekende vernieuwing.
Godlof was er na de sprong de parachute, als tijdelijke redding inderdaad, maar ook als symbool van het me in de werkelijkheid tussen hemel en aarde voelen:
het oude werkte niet meer en het nieuwe had zich nog niet aangediend.
De parachute staat voor mij ook voor de vele inzichten die ik mocht ontvangen.
B.v. wat precies mijn Werk is geweest, wat de bedoeling ervan was, wat de verbanden hiervan zijn met wie ik ben, wat de speciale soort van energie is die ik mag hanteren.
Juist vanwege die bepaalde energie vermoed ik mensen aan te zullen gaan trekken (en andersom) met de overeenkomstige soort van energie.
(De mensen die bij mij horen.) 

Inmiddels heeft e.e.a. uit de droom zich gemanifesteerd.
Ik ben echter nog niet in de tuin cq op het grasveld van de "Italiaanse Familie"
gearriveerd.
Moge ik tzt waardig bevonden worden om de vruchten van mijn (pruimen)-boom
te mogen schenken aan hen die ernaar verlangen of er behoefte aan hebben.

Lieve Pink dank voor jouw heldere Licht op deze winterdag, deze donkerste dag van alle dagen van het jaar.....
Huan   

Huan

PS Pink

Er zijn trouwens nog een aantal aspecten in je de-codering waar ik later op in wil gaan.
Dat moet nog even rijpen.
Huan

Pink

Hallo Huan,

Zoals je hier kunt lezen, is een etnische duiding geen noodzakelijk ingrediënt voor origine. Wij ontspruiten allen aan dezelfde stam en hebben via deze stam lijntjes met elkaar.

Citeer Er was iets, vormloos en volmaakt voor het Universum geboren werd. Het is vredig. Leeg. Op zichzelf staand. Onveranderlijk. Oneindig. Eeuwig aanwezig. Het is de moeder van het Universum. Bij gebrek aan een betere naam noem ik het de Tao.

Lao Tse

De parachute staat je toe om met de natuurlijke beweging mee te gaan. ik zou het doen.

Liefs, Pink

Huan

Voor Pink.

Ik ben een boom;
mijn wortels 
zijn verankerd in
de aarde.

Ik ben een boom;
mijn takken
reiken naar
de hemel.

Ik ben een boom;