spataderen en geld gestolen

Gestart door danseres, september 03, 2009, 09:40:31 AM

danseres

Ik heb vannacht 2 dromen gehad en op de een of andere manier volgden die elkaar op. heb het gevoel dat ze met elkaar te maken hebben.
in de eerste droom ben ik met mijn moeder, mijn vader besluit van d'r af te gaan. Heel pijnlijk. Ze zijn allebei een stuk jonger dan ze nu zijn.
We zijn in een zomerappartement dat we bezitten (niet in het echte leven) waar alles heel wit is. Hij verhuisd naar een 2e zomerappartement wat wij in de droom bezitten. Die is een stuk kleiner.
's Morgens sta ik bij mijn moeder bij een auto kleren te sorteren van mijn vader en van ons. Mijn moeder vraagt me of ik adertjes op mijn benen heb. We kijken en ze zegt: 'ach valt wel mee' maar ik schrik. mijn hele benen zitten onder de rare plekken - eczeemachtig - en uitstulpingen en adertjes. mijn moeder zegt dat de adertjes gemakkelijk te verwijderen zijn en vrij pijnloos. ik denk dat het komt van de goedkope, synthetische sokken die ik van mijn vader heb geleend (in allerlei felle kleuren).

In de 2e droom ben ik weer bij die woningen, althans het lijkt heer erg erop en als ik de deur open zie ik daar mijn ex met een andere vrouw zitten. Van deze ex heb ik heel erg gehouden maar het is kapotgegaan omdat hij verslaafd was aan heroïne. Ik werd kwaad en zeg dat ze zeker in mijn huis heroïne aan het gebruiken zijn maar ze blijven zitten of het de gewoonste zaak van de wereld is. dan komen er steeds meer vrouwen tevoorschijn en ik zie ergens in een doosjes blokjes heroïne zitten (onzin natuurlijk want heroïne zit niet in blokjes). Ze vluchten weg maar ik kan nog net zijn portefeuille weggrissen. Hierin zitten allemaal bankpasjes van mij, mijn zus en op sommigen staan namen van vriendinnen (in het echte leven zeggen die namen me niets).
Er is nog een echtpaar dat zegt door hem bestolen te zijn en we ik ga met hen naar de politie om aangifte te doen van de het geld wat hij destijds (in het échte leven!! dat is echt gebeurd behalve die aangifte helaas) van mij heeft gestolen. ik tel terug en zeg in de droom dat het 2002 was. nu terugdenkend, klopt dat ook nog echt! maar ik ben bang omdat ik destijds geen aangifte in het land waar we zaten heb gedaan, het nu ook niet meer kan. DE politie denkt met me mee en opeens kop ik op het idee om bankafschriften van die tijd bij de bank op te vragen zodat ze zien dat er destids in een keer veel geld is gepind van mijn bankrekening (het ging toen echt om dúizenden euros!!). Daarna ga ik terug naar het appartement samen met nog wat mensen, dat echtpaar is er ook bij en ineens vind ik dus die portemonee van mijn ex met al die pasjes (gek ik dacht dat dat voor de aangifte was). Ik raak helemaal overstuur en probeer de politie te bellen maar ik weet hier niet welk nummer dat is en het schijnt ook n ander nummer te zijn als je vanaf mobiel belt.
Uiteindelijk lukt het en de politie komt. Mijn zus is heel onverschillig en gaat naar het appartement boven alsook die vriendinnen. maar later bel ik ze en zeg dat ook hun pasjes in de portemonnee zitten. de politie kan maar niet vinden hoe ze zijn binnengekomen, ze staan wat te meten en te bekijken tot ik zie dat de ramen (grote glazen ramen) zijn geforceerd. (niet zo moeilijk want de raamkozijnen zijn van ecru, dunne omlijsting). ZE maken ze wer vast maar ik ben bang dat dat niet genoeg is en wil daar niet slapen die nacht.
Weet niet alles meer maar toen ik vanmorgen wakker werd realiseerde ik me dat ik aangifte had moeten doen tegen mijn ex en vraag ik me af of ik na al die jaren nog iets kan doen.  :-\

Leeuwin

Hoi Danseres,

Het is me nogal een droom, ik heb ongeveer een idee wat het zou kunnen betekenen.
Dat witte huis duidt erop dat je heel erg voor puurheid, wijsheid en reinheid in relaties gaat, op dit punt ben je heel gevoelig. Ik heb het gevoel dat je heel gevoelig bent voor onderstromen in relaties tussen mensen. Als mensen je dierbaar zijn en het gaat tussen hen niet goed dan kun jij daar heel veel last van hebben. Ik heb ook het gevoel dat jij dat als kind al had, ook de ervaring van het onbeschermd voelen als je daardoor personen kwijt raakt. Misschien heb ik het een beetje onduidelijk geformuleerd maar ik weet even niet hoe ik het anders zeggen moet.
Aan de buitenwereld wil je niet graag laten zien dat je daar last van hebt en je schrikt als wie dan ook merkt dat het niet  goed met je gaat.

Als je van  iemand houdt ga je voor hem door het vuur, soms met de nodige risio's. In de relatie met je ex ben je jezelf kwijt geraakt en dat zelf wil je nu terug vinden. Je schat jezelf nu meer op de juiste waarde en dat  geldt zeker voor relaties. Je wilt niet meer dat mensen van je profiteren.
Je hebt nog steeds last van wat je ex je heeft aangedaan en je wilt hem eigenlijk ter verantwoording roepen. Je weet nog niet zo goed hoe je dat het liefst wilt doen.

Ik denk dat jouw zus niet zo veel kan met de manier waarop jij met die relatie bent omgegaan. Evenals een aantal mensen in jouw omgeving. Wel denken die zogenaamde vriendinnen dat ze op een brutale manier je leven binnen kunnen komen en je leven een soort van over willen nemen. Ook dit zit jou niet lekker en dit wil je weer recht zetten. Je leven wordt zo door hun bepaald dat jij niet kunt slapen s'nachts hetgeen ik zeer grensoverschrijdend vind. Zuiver contact met mensen is op vrijheid-gelijkheid-broederschap gestoeld en niet ongevraagd/stiekem iemands leven binnenkomen.
Dit is een hele globale uitleg van me want er is in jouw droom nogal wat gebeurd. Ik heb denk ik niet alle elementen verklaard. Ik heb een poging gedaan om de basis van je droom te begrijpen. Ik hoop dat je hier in ieder geval iets aan hebt.

Groetjes en liefs van Leeuwin

danseres

Absoluut heb ik er wat aan! Ik snap ook gelijk waar die droom vandaan komt. Vorige week had ik namelijk een 'vriendin' uit NL op bezoek hier.
Het was een grote teleurstelling want, ondanks dat ik haar gezegd had dat ik voor een nieuwe episode stond van ziek zijn (ik ben chronisch ziek) kreeg ik nauwelijks hulp van d'r. Ik verwacht echt niet dat iemand heel erg gaat helpen in huis ofzo maar om een voorbeeld te noemen, na 2 uurtjes strand liepen we weer naar huis en ik werd niet goed (er is namelijk naast mn ziekte recentelijk iets in mijn longen ontdekt. gaan ze de komende week verder onderzoeken). kreeg het vreselijk benauwd, ik werd overvallen door een vreselijke vermoeidheid en het zweet gutste langs me heen. eenmaal thuis vond ze wel dat ik moest gaan liggen maar na wat watermeloen en even rustging het wel weer. en er moest toch gegeten worden dus ging ik koken, me vasthoudend aan het aanrecht. ik dekte de tafel, eten en na het eten afgedekt en afgewassen. al die tijd stak ze niet één vinger uit. na het eten stond ze op, zonder maar haar bordje op het aanrecht te zetten en ging ze direct achter mijn laptop zitten om haar man te mailen.
toen ik een dagje ging werken en doodmoe thuis kwam had ze niet eens haar bed opgemaakt. de lakens lagen verfromfraaid aan het voeteneind terwijl ze tot 10 uur had uitgeslapen. ik sliep nota bene op de bank maar kon iedere morgen haar bed opmaken. zo de hele week.
daarnaast was ze vreselijk gierig. ze heeft een keer met moeite een etentje getrakteerd. voor ze kwam zei ze dat ze een keer een etentje wilde trakteren bij wijze van dank. maar toen puntje bij paaltje kwam vroeg ze of ik gewoon de helft wilde betalen want ze had niet genoeg geld en geen zin om te pinnen. toen heb ik wel even mijn mond opengetrokken. ze wilde immers trakteren?
ik ben normaal héél gastvrij en gul maar dit ging even tegen me in omdat ze al de ehele week  zo was.  Ik heb 3 dagen gewoon gekookt van de 5 volle dagen dat ze er was en een keer getrakteerd op burger king omdat ik te moe was om te koken. ze heeft 3x daags hier gegeten en kon alles nemen wat ze wilde uit ijskast en kast.
verder was ze erg negatief over de stad waar ik woon. dit was niet mooi, dat niet. en als ik dan iets moois liet zien, zei ze helemal niks.
wel zei ze dat haar man had gezegd dat ze maar ieder jaar een weekje bij mij op vakantie moest komen dat hij wel op de kinderen zou passen.
Ik was teleurgesteld in haar egoisme en beschouw haar ook niet meer als vriendin.

Ook heb je gelijk als je zegt dat ik héél erg gevoelig ben voor de emoties van anderen. voor energieën. vaak denk ik, dat ik niet alleen door mijn chronische ziekte, chronisch moe ben maar ook daardoor. het drukt soms op me en soms zo dat ik het gevoel ben niet helemaal ge'aard' te zijn maar qua energie ergens boven het aardse zweef. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.
mijn ex heb ik vaak verzorgd en heel veel gepikt uit liefde. tot ik ziek werd. ik denk dat mijn lichaam voor mijn geest aan de bel trok en toen was het op.
ik verwacht wel een zekere liefde terug van vrienden en familie omdat ik echt alles zou doen om het hun naar de zin te maken. hun ongeluk en verdriet voelt soms zelfs als mijn persoonlijke verantwoording om daar wat aan te doen.

ik ga over 2 maanden beginnen met biofeedback therapie. voor mijn ziekte maar ik hoor dat het je ook qua psyche meer in balans kan brengen. Ik hoop het.

Heel erg bedankt voor je hulp in ieder geval!!
liefs,
Danseres

Leeuwin

Hoi Danseres,

Het klinkt misschien heel erg raar maar kan het zijn dat die zogenaamde vriendin van jou (een beetje) jaloers is omdat ze alles zo afkraakt? Misschien zou ze heel diep in haar hart ook wel op zo'n mooie plek willen wonen ongeacht waar die mooie plek is.
Ze wekt bij mij de indruk dat ze nogal van jou profiteert en geen idee heeft wat het is om ziek te zijn. Dat laatste is haar misschien niet kwalijk te nemen maar dat eerste wel.
Toch vind ik dat je in zulk soort situaties eerder je mond open moet doen en niet eerst een hele week moet wachten tot de bom barst. Het is de bedoeling dat je je fijn voelt als iemand bij je is en niet dat je je loopt de ergeren. Ik denk dat je nu voor een leerproces staat om onderscheid te leren maken tussen goed/kwaad, betrouwbaar/onbetrouwbaar. Want steeds mensen  om je heen hebben met de voor jou foute energieen om zich heen is zeker niet stimulerend voor je gezondheid zoals je zelf ook hebt gemerkt. Er zijn chackra oefeningen die je helpen om te aarden. Heb jij een chackra werkboek in huis?

Wat is precies biofeedback therapie? Leer je hier om contact te maken met je eigen behoeften?

Ik hoor weer van je!

Groetjes en liefs van Leeuwin

danseres

Toevallig lijkt het wel of ik nu in een periode zit waarin ik keer op keer word teleurgesteld. zo heb ik me een week ziekgemeld van werk omdat ik uitgeput was maar niemand die dan even belt. Een vriend van mij werkt ook daar en hoor niks van hem. heb hem vanmorgen zelfs gesmst of hij boos is, maar daar reageert ie niet op.
Begrip is een rekbaar begrip Leeuwin. Op een gegeven moment houdt het voor de mensen op. Ze vinden me alleen leuk als ik vrolijk en brutaal ben, zoals vaak naar de buitenwereld toe.
Toch probeer ik 'erbij' te blijven en te beseffen dat dit misschien nodig is. deze veranderingen, ook in de vriendenkring. Het zal ergens goed voor zijn.

Die vriendin van vorige week maakte ook de opmerkingen dat ik misschien eens wat positiever moet zijn want dat helpt bij genezen 'alhoewel ze dat niet persoonlijk bedoelde' ::)(terwijl échte vriendinnen mij altijd zeggen dat ze zelden iemand hebben gekend die ondanks alle tegenslagen toch positief en sterk blijft) én ze zei dat mijn ziekte toch ook vast wel tussen mijn oren zou zitten. (ik heb de ziekte van Crohn, voor zover ik weet, zitten mijn darmen niet tussen mijn oren).

Ik durf al bijna niet te praten over mijn ziekte, bang om een zeur gevonden te worden en als mensen het dan weten (omdat ze meemaakten dat ik ziek werd) krijg ik zulke opmerkingen of negeren ze me compleet.

Biofeedback haalt storingen uit je lichaam weg, waardoor je lichaam weer zelfgenezend te werk gaat. Ook werkt het op het bewustzijn. Elke persoon heeft een andere waarheid en door de behandeling verandert die. Men wordt bewust van het energetische lichaam. Men leert daardoor meer luisteren naar de ik-persoon.
Ik heb vroeger wel eens wat chakra oefeningen gedaan, mede op aanraden van een paragnoste. Misschien zou ik dat toch weer moeten doen. Ik ga eens googlen.
Dankje!

Leeuwin

Hoi Danseres,

Als "vrienden" je alleen maar leuk vinden als je vrolijk en brutaal bent dan zijn het naar mijn idee  geen echte vrienden. Alleen de  vrienden die vinden dat je je sterk houdt zijn dat. Zij weten je op waarde te schatten en hebben een groot inlevingsvermogen aangaande jouw situatie. Bouw die vriendengroep uit en ga met de rest op een zakelijke manier om. Weet je Danseres, je leert mensen pas kennen als het slecht met je gaat. Dan zie je pas hoe ze werkelijk zijn. Het is voor jouw nodig om dit onderscheid te leren zien. Vandaar misschien dat jou momenteel dit soort dingen overkomen, om je te laten zien hoe mensen in werkelijkheid zijn.

Crohn zit niet tussen je oren! Wat die vriendin zegt is waar maar dat haalt niet alle pijn weg. Ze heeft dit misschien ergens gelezen of zo en nu denkt ze dat dit op iedereen  van toepassing is. Nou, als het zo makkelijk is dan kan de medische faculteit wel sluiten. Dan losten we alle kwalen op door alleen positief te denken. Zeg dat maar eens tegen haar.

Die  biofeedback lijkt me heel goed voor je. Ik ga er ook eens wat over opzoeken wat ik ben in dat soort dingen altijd heel erg geinteresseerd. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart! Mail je mij hierover? Misschien kan je in die tussentijd nog wat andere dingetjes doen die mogelijk verlichting geven.

Hee, ik hoor van je en sterkte er mee!  Groetjes van Leeuwin

danseres

Ik denk ook dat dit een bepaalde fase is om mij iets te leren. Dat als ik meer van mezelf hou, het niet erg is als anderen dat niet doen. Niet iedereen hoeft van mij te houden. Zo voel ik dat dit is en daarom geef ik niet teveel toe aan het verdriet en de pijn die dit nu doet. Ik kom hier wel weer uit en er zal zeker iets goeds uitkomen.

Ik ontleen heel veel kracht aan positief zijn, absoluut maar als jij al wekenlang je voort moet slepen door de dag en het gevoel hebt nooit wakker te zijn, samen met jarenlange diarree en pijn, verlies je heel af en toe alle gevoel van positiviteit en vraag je je af waarom jou dit weer overkomt. Als mensen dat niet begrijpen, ontbreekt het ze inderdaad aan inlevingsvermogen. Dat zullen ze zelf nog wel eens (moeten) leren.

Ik hou je op de hoogte van de biofeedback. Ik vermoed dat het veel bij me los zal maken, lichamelijk alsook emotioneel en dat ik in de beginfase ook wel veel dromen zal hebben, dan meld ik me hier vanzelf.  ;D
Ik ga me eens meer verdiepen in de chakra's. Vroeger wel gedaan en dat kan ik inderdaad nu wel weer eens proberen!

Groetjes,
Danseres

danseres

Wilde nog even toevoegen dat ik zojuist een chakratest heb gedaan en dat al mijn chakras openstaan alleen is mijn wortelchakra onderactief en mijn derde oog, óveractief.
Was wel een beetje te verwachten. ::)
;)

Leeuwin

Ja, maar het komt wel in orde joh! Leuk dat je die chackratest hebt gedaan.  :D Ben benieuwd hoe je die  biofeedback vindt

Groet van  Leeuwin