Alleen met Oud&Nieuw en Ingebroken:

Gestart door Opti-Mystique, december 13, 2008, 11:25:53 AM

Opti-Mystique

Heerlijk; vannacht van 22:15h tot 10:15h in mijn bed kunnen liggen ;D en wat een gedroom vannacht... er zijn er 2 die me bij zijn gebleven:

in de eerste droom is het de middag van oudejaarsdag. Al mijn vrienden zijn weg en ik voel me een beetje alleen. Ik besluit de drukte op te gaan zoeken en op een avondrommelmarkt te gaan staan. Ik wil graag mijn kat Thijsje (een Russisch-blauwe kat die wij vroeger thuis hadden) meenemen, om niet alleen te zijn en om hem niet zo lang alleen thuis te laten. Maar als ik met hem in de tram naar de rommelmarkt zit, maak ik me zorgen dat ik niet de hele avond op hem kan letten als hij vrij rondloopt en dat als hij wegloopt, hij mij misschien niet meer kan vinden, omdat de plek waar de rommelmarkt gehouden wordt een voor hem onbekende plek is.
Opeens bedenk ik me dat ik hem beter in een kattemandje had kunnen meenemen, dan had hij niet weggekund en ik vraag me af waarom ik daar niet eerder aan gedacht heb. Ik ga weer naar huis om het mandje op te halen en als ik thuis kom, bemerk ik dat ik de ramen open heb laten staan en de kaarsen laten branden. "Had dat wel goed afgelopen als ik niet terug naar huis was gekomen?" denk ik bij mezelf...

In de 2e droom krijg ik een brief van mijn vader, die momenteel met zijn vrouw op een kerstmarkt in het buitenland zit. In de envelop zitten 2 brieven. De eerste brief is een brief van een criminele organisatie uit Engeland aan mijn vader, waarin ze hem vertellen dat ze in mijn huis hebben ingebroken en dat we de gestolen waardevolle spullen van hen terug kunnen kopen. De 2e brief is een dreigement van mijn vader aan de criminele organisatie waarin staat: (een datum)+(een plaats) en de mededeling "dan sla ik jullie in elkaar!", en mijn vader vraagt mij de brief op te sturen naar die criminele organisatie. Het valt me op dat hij de brief nog niet gefrankeerd heeft en ik vind het raar dat ik dat moet doen... Omdat er 2 brieven in zitten, waarvan de 1 ter kennisgeving aan mijn vader is, vind ik dat ik die er eerst uit kan halen, zodat de brief lichter is als ik hem ga wegen om te frankeren.
In de eerste brief van de criminele organisatie staat een telefoonnummer en ik besluit hen te bellen. Ik krijg iemand aan de telefoon die zijn best doet om Engels te spreken, maar ik hoor aan het accent dat hij eigenlijk een andere moedertaal spreekt. Ik geef aan gepikeerd te zijn over het feit dat men zomaar mijn huis is binnengekomen en dat men gemeend heeft het recht te hebben om waardevolle spullen uit mijn huis te halen. De motivatie die de crimineel aan de andere kant van de lijn daarop geeft, klinkt mij echter alleszins redelijk in de oren.
Om die reden besluit ik de brief van mijn vader met het dreigement niet op te sturen, omdat ik bang ben dat het onnodig geweld uitlokt, nadat ik zijn brief nog wel eerst aan mijn moeder heb laten zien...

Iemand enig idee waar mijn gedroom van vannacht op kan duiden? :)

Lfs, Dolf

Luna

Hallo Opti,

Er wordt magertjes gereageerd op het dromen-formum, merk ik... :-\
of ik moet er naast zitten hoor.
Misschien heeft het met de aankomende feestdagen of drukke december maand te maken?
Ik vind dromen duiden erg moeilijk maar gok altijd maar wat, (wie weet helpt het  ;D)
En aangezien ik op zondag altijd "hang" en "computerdag" heb...waag ik een poging.

Droom 1.
Stel; Die kat is een deel van jezelf, jij bent in een nieuwe situatie terecht gekomen waarin je je nog wat onwennig voelt. (onbekende rommelmarkt. het woord rommel zit er ook in, het is of kan chaotisch zijn?) en voor een kat in de bus op weg naar een rommelmarkt zonder mandje is wel erg onveilig voor dat kattebeest toch?
Aan de ene kant wil je jezelf laten zien door naar de rommelmarkt te gaan en daar te gaan staan
maar wat wil je verkopen dan? Je neemt alleen je kat mee?? (jezelf dus) en je beschermd jezelf niet goed genoeg, je gaat met de bus heen, terwijl onderweg iets je tegenhoud (mandje vergeten. dat mandje is veiligheid willen zoeken, veiligheid voor jezelf)
Je vergat dus in eerste instantie om veiligheid voor jezelf te zoeken in een onbekende (chaotische? ) situatie of gebeurtenis...
Dat mandje is ook een soort huisje, maar dan voor een kat.
Maar als jij de kat zou zijn dan is dat mandje dat je vergeten was jouw huis. snap je het nog ik ben zelf een beetje chaotisch vandaag merk ik  ???
Je vergeet of ontkend dus een stuk van jezelf, (je huis, je ego, jezelf)
Je koestert jezelf dus pas in tweede instantie (je was het mandje eerst vergeten), maar toch kom je erachter en ga je terug naar
je huis (je basis, jezelf). Daar zie je dat je kaarsen had laten branden met het raam open!
Een onveilige situatie in jezelf (je huis), vuur is ook emotie zei Ricca...

Omdat het zo ROMMELIG is beschreven door mij..  pfff  ::) probeer ik een paar woorden te vertalen;
Kat=Jij
Rommelmarkt= nieuwe chaotische situatie of omgeving
Mandje= basis, jezelf, veiligheid, bescherming
Mandje vergeten= je beschermt jezelf (in je basis) (nog) niet genoeg?
Inzicht dat je je mandje bent vergeten= Je ziet wel in dat je jezelf veiligheid moet bieden
terug gaan om op te halen; Je erkend jezelf en je veiligheid wel en wilt er wat mee.
Kaarsen laten branden= emoties van jezelf, maar weer een onveilige situatie creeren voor jezelf (onbewust)
jij liet de kaarsen branden wat ik uit de droom opmaak?
Jij bent dus zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid.
je echte huis (je basis) is dus ook weer niet veilig.
Toch kom je er weer achter en helemaal op tijd !

Er komt 2x uit je droom dat het met onveiligheid te maken kan hebben.
Eerst de basis van je kat vergeten
en vervolgens keer je terug naar je echte basis (jouw huis) en daar is ook een onveilige situatie.
Toch merk je tot 2x toe dingen op in je droom. Het kattemandje dat je vergat en de kaarsen die nog branden.
Er is dus geen sprake van crisis in je droom. Je lijkt je bewust van dingen (in jezelf?)
Hoe had dat af kunnen lopen vroeg je je af. Je eigen grenzen goed bewaken, alert op jezelf blijven
en je verstand gebruiken, wat de situatie ook mag zijn...
En bovenal je eigen veiligheid voor jezelf creeeren en je intuitie gebruiken.
Het was goed dat je met de bus terug ging. Want een open raam (en wind..!) een zuchtje
wind en het kan gebeurd zijn en dan kon je huis in hetg ergste geval afgebrand zijn.
Dat heeft weer met emotie te maken, schijnt...
Ook "vriendjes"met jezelf zijn kan helpen. In de droom leek het je fijn dat de kat je zou vergezellen,
blijf dicht bij jezelf en creeer veiligheid in jezelf  :)

De tweede droom gaat weer over JOUW huis. Spullen gestolen, mafia praktijken..
Ook dit wijst weer op een onveilige situatie die met jouw huis te maken heeft.
2 onveilige dromen met beide keren jouw huis erin voortkomend.
In droom 1 wilde je op een rommelmarkt gaan staan (bedoel je spullen verkopen?)
maar je neemt geen spullen mee. In droom twee worden je spullen meegenomen, je hebt geen keus
want ze zijn al weg. Maar het is mij niet duidelijk of je nou alleen op de rommelmarkt wilde staan
om te kijken of dat je spullen wilde verkopen  ;D
In droom 2 is het wel apart dat jouw vader een brief krijgt dat JOUW spullen weg zijn.
Je zou toch denken dat ze een brief aan jou zouden richten..hihi.
terwijl jij weer de verantwoordelijkheid van je vader krijg toebedeeld om de brief te frankeren.
En je bent wel een beetje gierig in je droom hihi haha  ;D dat je er een brief uithaald vanwege
het bedrag dat jij moet betalen. Wat kost een postzegel nou eigenlijk?
En het gaat hier om jouw spullen (waardevolle spullen zelfs !) en dat is die postzegel dan toch wel waard.
Ik weet niet wat droom 2 betekent, geen flauw idee, bij droom 1 was het ook al gokken.
Ga er een eind aan breien.

Liefs Sheis  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Opti-Mystique

#2
Hi Sheis,

Dank je wel voor je poging om mijn dromen te verhelderen... :D

Op deze site ben ik in aanraking gekomen met de symboliek waarmee het onbewuste met ons communiceert, wat ik ook terugzie bij de Tarot en in Regressiesessies, en ik heb veel geleerd van de droominterpraties. Ik vind het daarom leuk om zelf ook een poging te doen om mijn eigen dromen te verklaren, want tenslotte is het mijn onderbewuste dat mij iets duidelijk tracht te maken... ;)

De 2e droom is me in dat opzicht een stuk duidelijker dan de eerste en deze dromen komen in een periode, waarin ik in leertherapie voor mijn studie mijn jeugdervaringen aan het doorwerken ben...

Ik heb het idee dat de brief aan mijn vader van de criminele organisatie, mijn behoefte is om een waardeoordeel (crimineel) te geven over de nalatigheden in de manier waarop mijn vader zijn rol naar mij toe heeft ingevuld. In de brief staat dat er in mijn huis ingebroken is en dat er waardevolle spullen gestolen zijn; dit is naar mijn idee de dingen die mijn vader mij ontnomen of in bemoeilijkt heeft, door er niet voor mij te zijn in mijn jeugd. Dat deze dingen mij te koop aangeboden worden, wil zeggen dat ik die leegtes/beperkingen in mijzelf weer kan terugvinden/opheffen door er in te investeren. Het dreigement van mijn vader is zijn verzet of tegenwerping tegen mijn waardeoordeel over de keuzes die hij heeft gemaakt en de consequenties die zij voor mij hebben ingehouden...
Het feit dat de brief niet gefrankeerd is, wil zeggen dat het nog steeds niet vaststaat hoeveel waarde er door mij aan die gebeurtenis gegeven moet worden: het is nog niet exact gewaardeerd! Ook probeer ik zaken te scheiden door de oorspronkelijke brief niet mee te wegen; wat niet mijn stuk is laat ik ook buiten beschouwing.

De criminele organisatie zit in Engeland; feitelijk een eiland omgeven door water... Dit staat voor mij voor een tastbare gebeurtenis, dat voor mij nog omgeven is met emoties. Ik bel met de criminele organisatie; dit is contact leggen met die oorspronkelijke, beladen gebeurtenis. De crimineel aan de andere kant spreekt dan wel Engels, maar heeft eigenlijk een andere moedertaal... Ik communiceer in ratio, maar zou eigenlijk mijn gevoel moeten laten spreken om het werkelijk te kunnen begrijpen... of eigenlijk andersom, want: de motivatie die de crimineel (=mijn vader) geeft klinkt mij alleszins redelijk in de oren. Ik begrijp als de persoon die ik nu ben, waarom mijn vader bepaalde keuzes in zijn leven heeft gemaakt: waarschijnlijk omdat dat voor hem, op dat moment gegeven de omstandigheden, de beste keuze leek...

Ik toets de kwestie eerst nog even aan mijn gevoels-/intuïtieve kant (=mijn moeder) en besluit om geen onnodige confrontatie uit te lokken en de kwestie als een punt te blijven beschouwen. ;)


De eerste droom vind ik aanzienlijk lastiger; met name om een praktische vertaling naar mijn leven te geven: Oud&Nieuw lijkt mij een transformatiemoment; aan de vooravond van iets nieuws staan. Op een rommelmarkt ontdoe ik mij van zaken die ik niet langer nodig heb in mijn leven. Dit is iets dat ik helemaal zelf moet doen, vandaar dat mijn vrienden op de achtergrond blijven. En omdat ik het soms moeilijk vind, voel ik mij alleen en heb ik graag gezelschap van mijn kat (ik weet niet meer waar de kat als symbool voor staat, maar iets zegt me dat ik even bij de kaartuitleg van Ricca over de Staven Koningin moet gaan kijken... ::) )

Hetgeen dat de kat symboliseert ben ik bang om niet tot mijn beschikking te hebben als ik me op voor mij onbekend terrein bevind, of dat het mij niet zou kunnen bereiken, op het moment dat ik het nodig heb. Ik bedenk me dat er een makkelijke manier is om in control te blijven; namelijk de kat in een mandje meenemen, zodat ik het kan oppakken en meenemen naar waar ik wil en het nodig heb.

Als ik thuis kom ontdek ik dat de ramen nog openstaan en dat ik de kaarsen heb laten branden. Het huis staat overduidelijk voor mezelf en waar ik op dit moment veel mee bezig ben, is dat ik van mening ben dat ik teveel open sta (de open ramen) waardoor er van alles bij me binnen kan komen en mijn energie (de kaarsen) aan alle kanten weg kan lekken. Ik stel me voor dat mijn licht, mijn energie, een licht in de duisternis is, dat gezien wordt door alles wat er zich in de duisternis om mij heen bevindt.
Één van de opties is dat de kaarsen uitwaaien door wind, een extremere optie is dat mijn huis afbrandt. Het laatste kwam als risico op in mijn droom, het tweede volgde meteen daarop als geruststellend alternatief dat het ook minder ernstig had kunnen verlopen... Kaarslicht en kaarsen branden is voor mij vooral gezelligheid en warmte, ik brand ze graag maar laat ze nooit branden als ik er niet bij ben.

Lfs, Dolf

Ricca

Lieve Dolf,

Mijn eerste indruk bij de 2e droom... Als je bij Engeland aan engelen denkt (en dat doe ik altijd :)), dan is een criminele organisatie uit Engeland eigenlijk iets heel vreemds. Meer zoiets als de Duivel in de tarot... je eigen schaduw. Die Duivel spreekt natuurlijk niet zuiver 'Engels', ook al probeert hij het. Er klinkt een andere taal in door...

Ik geloof dus niet dat de crimineel aan de telefoon je vader is.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Luna

Hai Opti,

Wat mooi en knap dat je bij jezelf te raden bent gegaan wat betreft de droom.
Zelf probeer ik dat ook weleens bij mijn eigen dromen.
jij bent zelf degene die het meeste over jouw persoonlijke situatie weet
en ik geloof dat het heel leerzaam is om je eigen dromen te ontcijferen.
Je eigen onderbewuste wil natuurlijk toch dingen duidelijk maken!
Jij bekeek het van een compleet andere invalshoek en ik vond het interessant om
jouw inzichten hierin te lezen!

Liefs Sheis
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca op december 14, 2008, 19:42:48 PM
...Ik geloof dus niet dat de crimineel aan de telefoon je vader is...

Mooi zo; dat zet mijn eigen interpretatie dan weer op losse schroeven! >:(

;D

Lfs, Dolf

Ricca

Haai Dolf,

Als je Ø•Mystique in tweeën zou delen, ben jij in droom 1 het deel Ø en is de kat het deel Mystique (je ziel). Je gaat op een mooie symbolische dag spontaan op weg met de kat zonder kattenmandje. Een beetje met je ziel onder de arm dus, maar wel optimistisch (Ø). Pas als je erbij gaat denken, maak je je zorgen over de kat. Thuisgekomen blijken dan ook nog eens de ramen open te staan en de kaarsen nog te branden...

Het lijkt heel terecht dat je teruggegaan bent naar huis, maar toch geloof ik dat je de ramen alleen maar open vond omdát je terugging... Als je meer vertrouwen had gehad, zou alles goed gegaan zijn. Er kan in je leven echt niets gebeuren dat op welke manier dan ook bedreigend is voor je ziel (met of zonder mandje). En daarom is je persoon (huis) ook veilig - al moet je dat laatste wel gelóven om het in de praktijk bewaarheid te zien.

Als echter een bepaald vertrouwen ontbreekt, kan het net zijn alsof er steeds iets op de loer ligt om, juist als je heerlijk onderweg bent, naar je uit te vallen en te roepen: 'Aha! Zie je wel. Hier had je niet aan gedacht. Toch nog iets vergeten (ramen sluiten, kaarsen doven), toch nog iets fout gedaan'. En dan val je met een klap terug op aarde... en ligt een droom over criminelen die (via de open ramen) waardevolle spullen uit je huis halen, ook niet zo ver weg. Waar was de kat op het moment dat je thuisgekomen die ontdekkingen deed?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Lieve Dolf,

Nu nog wat bespiegelingen bij droom 2...

Het is opvallend dat het in droom 1 ondanks het open raam allemaal goed is afgelopen (niets gestolen), terwijl er in droom 2 wél spullen zijn ontvreemd. "Had dat wel goed afgelopen als ik niet terug naar huis was gekomen?" vraag je je af in droom 1. Het is alsof je die mogelijkheid in droom 2 onderzoekt...

Het wie is wie in droom 2 is nogal ingewikkeld is (gewikkeld in enveloppen). Maar wat in-gewikkeld is  kan zich ont-wikkelen... (de-velop :)). Ik kijk maar meteen naar de diepste laag van de droom, de laag waarin alle personen delen van jouzelf zijn. De laag waarin je moeder inderdaad jouw eigen intuïtieve kant vertegenwoordigt. Hiermee zet ik je vader als persoon even buitenspel. De droom gaat meer over jou (in relatie tot je vader) dan over hem. Hij speelt wel een rol in de droom, maar komt er zelf niet in voor... bijna zoals dat in je leven ook het geval was.

De brief van je vader is dus een brief van jezelf aan jezelf. Je dromende zelf heeft de brief geproduceerd om licht te werpen op jouw gevoelens en opvattingen over de rol die je vader wel of niet speelde in je jeugd. De twee ingesloten brieven bieden jou inzage in de communicatie tussen twee delen van jezelf. Die communicatie verloopt natuurlijk via jou, de overkoepelende persoon. Je droombewustzijn legt deze kwestie op je bordje, niet om jou partij te laten kiezen voor de ene of de andere kant, maar om genoeg afstand te nemen om de motieven van de strijdende zelven te kunnen begrijpen, om - zonder oordeel - in het innerlijke conflict te bemiddelen en ook om de verantwoording voor de hele toestand op je te nemen.

De brief aan jou bevat twee brieven:
1. Een brief van de criminele organisatie aan je vader met een soort losgeld-eis voor de bij jou ontvreemde spullen.
2. Een brief van je vader aan de criminele organisatie met de mededeling: dan en daar sla ik jullie in elkaar!
Zie je dat beide brieven over ver-gelding gaan? De eerste letterlijk (geld-eis), de tweede figuurlijk (erop slaan). Je zou ook kunnen zeggen dat de eerste brief koelbloedig en rationeel is (cool, calm & collected), de tweede heethoofdig en emotioneel. De brieven maken al enigszins duidelijk om welke delen van jezelf het gaat. Het zijn in ieder geval twee mannelijke kanten, waarschijnlijk twee schaduwkanten.

Beide partijen doen hun best jou te verleiden hún kant te kiezen. Je vader heeft geen postzegel op de brief met het dreigement geplakt. Dat laat hij aan jou over... Hoewel je het eigenlijk raar vindt, lijk je wel bereid een postzegel te spenderen. Het is maar een klein bedrag (waar je ook nog op beknibbelt door de tweede brief niet mee te wegen) en strikt genomen gaat het alleen om de bezorgkosten, maar toch wordt jou hier de vraag gesteld: wil jij het dreigement echt voor jouw rekening nemen? Of zelfs maar voor een klein deel voor jouw rekening nemen? Je lijkt even te vergeten dat je een keuze hebt (wat vaak het geval is bij de schaduw).

De crimineel aan de telefoon probeert jou in zijn kamp te krijgen door zijn motivatie in jouw oren alleszins redelijk te laten klinken, maar ik vrees dat hij probeert jou in semi-engels (zogenaamd met engelachtige onschuld) iets op de mouw te spelden. Het gevolg is dat je het dreigement van je vader toch maar niet verstuurt, en dat is op zich zeer positief, maar bemiddelen/verzoenen houdt méér in dan onnodig geweld voorkomen.
   
Uit brief 1 spreekt het gevoel dat jou door je vaders afwezigheid iets waardevols is ontnomen (de waardevolle spullen die uit je huis gehaald zijn en waarvoor je nu een soort prijs moet betalen). Je kunt a.h.w. terugkopen wat van jou was. Dat lijkt erg oneerlijk. In het telefoongesprek laat je weten dat er onrecht is gedaan... In het feit dat er een criminele organisatie actief is, schemert ook iets groters door, misschien het idee dat het er in de hele wereld niet rechtvaardig aan toe gaat. En dat is natuurlijk ook zo, maar wel met een reden...

In je eigen interpretatie van deze droom heb je het over jouw behoefte om een waardeoordeel (crimineel) te geven over de nalatigheden van je vader... waarbij je die nalatigheden gewoon als een feit aanvoert. Nu is 'nalatigheid' op zich al een soort waardeoordeel en bovendien eigenlijk slechts een overtuiging die je hebt... Kun je van iets beroofd worden dat je nooit hebt gehad (de steun van een aanwezige vader)? Weet je wel heel zeker dat je van iets beroofd bent? Het leven is geen economie waarin de 'schade' geleden door uiterlijke omstandigheden (bijvoorbeeld een wegblokkade) aangemerkt wordt als 'verlies', terwijl er alleen maar geen winst is gemaakt... Hoe weet je in de droom dat je van iets beroofd bent? Eigenlijk weet je het alleen uit die brief met schimmige buitenlandse afzender... Maar in droom 1 en in aanwezigheid van de kat (innerlijk zelf) was alles in orde... Aan jou de keuze.

Als 'crimineel' heb je jezelf beroofd van iets waardevols, bijvoorbeeld innerlijke vrede, door te gelóven dat jou iets ontnomen is en dat je daarvoor nu de prijs moet betalen. Als 'vader' heb je geen begrip voor deze houding van jezelf (net zoals je vader misschien weinig begrip voor jou had/heeft?), sterker nog, het dreigement getuigt van regelrecht onbegrip. Met het dreigement komt hij in zekere zin wel voor jou op (de wens is de vader van de gedachte) maar het onderdrukken van negatieve gedachten of emoties is eigenlijk een soort agressie tegen jezelf (in elkaar slaan). Natuurlijk, er zijn dingen gebeurd die jij als nalatigheid hebt ervaren en ik begrijp helemaal het gevoel vanwaaruit je dit zo noemt. Maak jezelf geen verwijten over wat je voelt. Wat je het beste kunt doen is dit gevoel omhullen met warmte en begrip voor jezelf. Daardoor verschuif je de aandacht van buiten naar binnen, kun je de oorzaken van je gevoel opnieuw overdenken en neem je zelf de verantwoordelijkheid voor je gevoel op je. Vertrouw op de wijsheid van je ziel die precies die jeugdervaringen uitzocht die pasten bij jouw levensplan.

Sterke emoties hebben altijd een component van onmacht die voortkomt uit het feit dat je je het slachtoffer van iets buiten je voelt. Wat je met het naar binnen keren (je moeder raadplegen) doet, is dat je in feite - net zoals ik dat in mijn interpretatie van de droom gedaan heb - je vader 'uitschakelt' uit de ontstaansketen van je emoties. Het doet er niet meer zoveel toe wat je emoties tot stand deed komen, je keert je puur naar jezelf, naar je eigen eiland in zee, en zegt: dit is mijn reactie en ik begrijp het wel, ik begrijp waarom ik me voel(de) zoals ik me voel(de). De buitenwereld loslaten en de verantwoording bij jezelf leggen, betekent dat je erkent dat het je eigen keuze is om je te voelen zoals je je voelt. Blijf niet (aan de telefoon) hangen in je gelijk (al klinkt het alleszins redelijk), blijf niet jezelf bevestigen in je gevoel dat je van iets beroofd bent, maar besef dat je ervoor kiest om je te voelen zoals je doet. Heb begrip voor jezelf en vergeef jezelf...

Er zitten vast nog wel meer aspecten aan de droom, maar het verhaal is al (te) lang geworden. Ik vraag me alleen nog even af welke symbolische rommel je in droom 1 naar de rommelmarkt ging brengen... in gezelschap van zijne mysterieuze hoogheid Thijsje. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hi Ricca,

Mag ik je alvast hartelijk bedanken voor de tijd en energie die je in mijn droominterpretaties hebt gestoken? Dank je wel!! :D
Ik laat ze nog even op me inwerken en reageer dan graag inhoudelijk op wat je geschreven hebt...

Lfs, Dolf

Opti-Mystique

Lieve Ricca,

Ik ben duidelijk op dromenjacht vandaag... of in recapitulatietherapie ;D

Heel gek om op 1 dag hele belangrijke episodes uit mijn leven weer voorbij te zien flitsen, en te voelen ook, door het teruglezen van die dromen en de interpretaties van jullie allemaal. Ik zie de dromen dan ook weer heel helder voor me; de dromen die in het bewuste zijn blijven hangen, staan in mijn geheugen gegrift.

Soms heb ik het gevoel al vele mijlpalen geslagen te hebben in de afgelopen 4 jaar, anderzijds lijkt het alsof uitdagingen nagenoeg dezelfden zijn gebleven. Dan is er veel aan gewerkt, zijn ze nog vaker omgekeerd, maar nog altijd is 1 trigger voldoende om jezelf in staat van paraatheid of onkundigheid te vinden... ook al zou je het zo graag anders willen.
Mijn dromen markeren wel degelijk vorderingen, dus daar richt ik mij op... ze zijn het resultaat en getuige van mijn inspanningen. En de beloning daarvan.

Ken je het gevoel; dat je iets verteld wordt en dat je het aan voelt haken op je innerlijk weten, dat je begrijpt wat men je bedoelt uit te leggen, maar dat je het niet kunt samenvatten of kunt verwoorden in een reactie? Dat heb ik ook wanneer ik jouw bespiegelingen van deze dromen lees... ook nu nog, een half jaar na dato. Vandaar dat ik nog steeds niet tot een inhoudelijke reactie ben gekomen, terwijl ik niet zo gauw om woorden verlegen zit.

Je haalt hier voor mijn gevoel iets ontzettend belangrijks aan; ik voel het aanhaken wanneer ik het lees, maar vervolgens kan ik niet onder woorden brengen wat het is of wat het met me doet... Alsof de brokken die je aanbiedt nog te groot zijn om nu al door te kunnen slikken... alsof het de tijd er nog niet voor is. Maar dat het me opnieuw heeft geraakt is mij duidelijk, getuige de brok in mijn keel...

En in dat moment van sprakeloosheid, dwalen mijn gedachten weer af naar de vraag die ik mij in gedachten al vaker heb gesteld: "Ricca, wie zou je toch zijn?" Je gaat altijd zó diep, en laveert zó constant op het forum langs dromen, tarot-decks en levensvragen... met je warmte en respect voor een ieder, en je ongeëvenaarde wijsheid die jij zelf zo mooi onder woorden kunt brengen, terwijl zij tevens vaak iedere vorm van verbale communicatie ontstijgt...

Het antwoord zal waarschijnlijk nooit komen en dat doet er ook niet toe. Of je nu een mysterie bent, een engel met ingevouwen vleugels of die willekeurige dame in de supermarkt... het is mij om het even. Ik ben vooral blij dat je positieve energie mij via Universal Broadcast weet te bereiken!

Ik voel me persoonlijk bijzonder verrijkt door de handreikingen die je mij en anderen hier op het forum doet... Nogmaals hartelijk dank voor al je positieve inspanningen, Ricca!

Liefs van Dolf

Ricca

From Ricca with Love

Julia

Citaat van: Ø•Mystique op augustus 25, 2009, 20:06:42 PM
Soms heb ik het gevoel al vele mijlpalen geslagen te hebben in de afgelopen 4 jaar, anderzijds lijkt het alsof uitdagingen nagenoeg dezelfden zijn gebleven. Dan is er veel aan gewerkt, zijn ze nog vaker omgekeerd, maar nog altijd is 1 trigger voldoende om jezelf in staat van paraatheid of onkundigheid te vinden... ook al zou je het zo graag anders willen.

en

Ken je het gevoel; dat je iets verteld wordt en dat je het aan voelt haken op je innerlijk weten, dat je begrijpt wat men je bedoelt uit te leggen, maar dat je het niet kunt samenvatten of kunt verwoorden in een reactie? Dat heb ik ook wanneer ik jouw bespiegelingen van deze dromen lees... ook nu nog, een half jaar na dato. Vandaar dat ik nog steeds niet tot een inhoudelijke reactie ben gekomen, terwijl ik niet zo gauw om woorden verlegen zit.

Oh Dolf, hoe herkenbaar voor mij ........

En dan, op een totaal onverwacht moment, valt het kwartje en heb je de innerlijke jackpot  :).



Julia

Zelfs op een 1/5 lot is het een lekker gevoel....