Auteur Topic: Droom van vroeger  (gelezen 6161 keer)

Selene71

• Gast
Droom van vroeger
« Gepost op: december 11, 2008, 21:14:27 pm »
Hallo Allemaal  :D,

Ik zou graag een droom met jullie willen delen, die ik meerdere malen gedroomd heb, maar sinds enkele jaren niet meer. Ik denk ook te weten waarom, maar ik zou heel graag willen, dat een ieder die ook maar een minimale gedachte hierover heeft, een reactie hierop geeft. Het is een lang verhaal met wat bij-informatie dus gaat ervoor zitten mensen. Het lijkt erg op een actie-thriller achtige film.

Ik voel me angstig en bezorgd. Ik ben aan de weet gekomen dat er een complot is en ze zijn erg crimineel bezig  :o. Ik heb moeite om aan niemand te vertellen wat er aan de hand is, maar ik heb duidelijk het gevoel dat ik niemand kan vertrouwen, ook niet van de familie :-X. Er is een complot tegen mijn vader. Ik meen te weten waar hun geheime plaats van bijeenkomst is. Het moet een groep van ong. 4-5 mannen zijn. Het is een erg afgelegen plek, ik kan niet zien of het een schuur, landhuis of pakhuis is, want het is midden in het bos, veel groen, type oerwoud eigenlijk. Het is er zo donker dat het nacht lijkt, maar het is nog voormiddag. Ik voel, zonder iets of iemand te horen, dat ik gesnapt ben. Ik begin te rennen, heel hard. Ik moet oppassen dat ik nergens tegenaanbots, veel bomen, struiken, lianen, ik krijg regelmatig wat in mijn gezicht. Maar ik wil ook mijn achtervolger zien. Gaat niet, vooruit blijven kijken dan maar en proberen zo hard mogelijk te rennen, want waarschijnlijk was er doorgegeven dat er een vreemdeling was komen kijken. Plots kom ik op een open plek, als een bevrijding! Er was veel licht, heerlijk ruikend (pasgemaaid?) gras EN 2 heren die mij opwachtten....yep, ik bots tegen hun aan en word hardhandig vastgehouden. Mijn vader komt uit het niets tevoorschijn. Het lijkt erop dat hij nog niets weet van het complot, sterker nog, hij waant zich tussen vrienden! Hij kijkt erg boos, want ik hoorde hier niet te zijn. Ik ben verdrietig en verontwaardigd en vlak voordat ik kan beginnen uit te leggen wat ik daar doe, worden er een paar schoten gelost uit een handpistool. Ik gooi mezelf naar voren. Ik zie dat hij gelukkig niet geraakt is..... dan krijg ik een heel raar gevoel in mijn onderbuik en als ik naar beneden kijk, zie ik dat ik geraakt ben!  :o Het bloed stroomt uit mij, ik voel het leven letterlijk uit mij vloeien. Mijn vader heeft mij opgevangen terwijl ik in elkaar zak. Ik kijk in zijn ogen en het enige dat ik zie is intense verdriet en ik verlaat het leven op aarde met het gevoel dat ik toch iets niet heb afgemaakt...Dan word ik wakker, met een verschrikkelijk gevoel.

Bij-informatie: ik heb ondertussen begrepen dat de realiteit vaak niet veel met de droom van doen heeft ???, maar hier heb ik toch echt het gevoel dat er wel een link is. Mijn vader heeft vroeger (in Suriname) bij de politie gezeten en ik wilde dat vooral vroeger ook heel graag, maar mijn vader vond dat geen goed idee. Toen ik 15 jaar was, hebben mijn vader en ik een ongelooflijke cultuurbotsing (hindoestaans vs westerse) gehad, waardoor ik uit huis ben gegaan. We hebben elkaar bijna 7 jaar niet gesproken of gezien, tot mijn grote verdriet natuurlijk :'( :'(. Deze droom is uit die periode. Sinds ik weer contact met hem heb - nu alweer 15 jaar - en we naar elkaar toe zijn gegroeid (hij woont praktisch bij mij in!) is deze droom nooit meer verschenen :). Ik weet dat ik voornamelijk om erkenning vroeg via mijn droom die ik nooit kreeg van hem, maar wellicht hebben jullie andere ideeen, ingevingen, suggesties e.d.? allemaal van harte welkom....

Heel veel liefs, :-*

Selene

Kiwiwoman

• Gast
Re:Droom van vroeger
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2008, 23:45:21 pm »
Mijn minimale gedachte is, dat het lijkt alsof je (weer) als beschermer gaat optreden voor je vader. Of dat goed is, of niet, moet je zelf uitmaken, natuurlijk. Ik kan je er niet in raden.

Selene71

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 12, 2008, 09:12:16 am »
Lieve Hoyma,

als dat ook zo is (als beschermer optreden) dan gebeurt dat nu veel bewuster en in positieve zin. Mijn vader en ik hebben op (weliswaar subtiele) wijze de kans gehad om e.e.a. te bespreken en dat is alleen maar constructief geweest. Ben ook blij dat de droom al jaren niet meer beleefd wordt... :D
Liefs,

Selene

Luna

• Volledig lid
  • Wat zich "Herhaald" wil "Geleerd" worden!
« Reactie #3 Gepost op: december 12, 2008, 20:51:28 pm »
Hai Selene,

Je vader is in ieder geval een belangrijk persoon in je leven, zo te lezen...
Fijn dat je in een andere en positieve verhouding naar hem toe bent komen te staan.
De dood staat soms ook voor een nieuw begin , of een transformatie.
Het kan zijn dat "iets" (een gevoel naar je vader, een proces tussen jou en je vader...of wat dan ook)
ten einde kwam in die droom. Tegelijkertijd nieuwe kansen dus!
De achtervolging kan laten zien dat bepaalde "dingen" tussen jou en je vader je dwars zaten en
jou steeds "achtervolgde".
je "laat" het leven , je ging dood in je droom, met andere woorden; er is een eind gekomen aan bepaalde dingen/zaken tussen
jou en je vader. Het zijn pijnlijke dingen. Je gooit jezelf naar voren, dit zou kunnen betekenen dat jij "JA" zegt om de
dingen tussen jou en je vader op te lossen, je bent bereidwillig zeg maar...
Jij gooit je naar voren (ja, hier ben ik, lijk je te zeggen) en je vader vangt jou op.
Dit opvangen is bevestigend in de zin van; Dat jouw vader er voor jou wil zijn en jou ook tegemoed komen.
Het is ook veilig. Jij gooit je naar voren en juist je vader vangt je op.
Het intense verdriet in zijn ogen zag je waarschijnlijk omdat jou "ziel" zeker weet dat jouw vader
heel veel van jou houd ,ondanks jullie problemen in die tijd.

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je vroeger veel problemen met je vader had maar dat hij altijd heel
belangrijk voor je is geweest.
Jullie zijn op een andere manier tegenover elkaar komen te staan (positiever !) het is dus een soort transformatie.
het getal 7 komt veel voor in relaties. heel veel relaties stranden bijvoorbeeld op 7 jaar.
Maar 7 jaar geen contact is ook weer zo'n periode. 7 staat voor een bepaalde tijd, ja logisch zal je denken
maar ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen.

Ik heb maar een klein gokje gewaagd. Moeilijk om zoiets te ontcijferen hoor!
Dus als het niet klopt , sorry dan, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd  ;)

Liefs Sheis :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: december 17, 2008, 16:02:40 pm »
Lieve Selene,

Het lijkt misschien voor de hand te liggen dat een droom waarin zowel je vader als criminelen voorkomen, verband houdt met het politiewerk van je vader, maar bijna iedereen droomt wel eens een krimi met achtervolgingen, schietpartijen e.d., zelfs mensen met een rustige baan die bij wijze van spreken nog nooit een vuurwapen in het echt gezien hebben. Daarom vat ik de hele droom toch symbolisch op. De omgeving en de sfeer van de droom wijzen zelfs op een zeer diep symbolisch niveau. Ik vind het bovendien ook een mooie droom en ga er eens voor zitten. Je hoort dus nog van me. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Selene71

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2008, 16:48:04 pm »
@Sheis: ondanks dat ik reeds vele dingen heb verwerkt uit het verleden, is het nog steeds iets wat me 'raakt' de vroegere situatie met mijn vader. Waarschijnlijk een teken dat nog niet alles volledig verwerkt is. Dus lieve Sheis, ja transformatie is het juiste woord. In de periode dat ik die droom zo vaak had, moest ik voornamelijk loslaten ('doodgaan'). Vooral de woede, bedroefdheid en angst. Alleen daarna kon ik plaatsmaken voor begrip, liefde en vergiffenis voor beiden... en ja, mijn vader heeft altijd al een hele belangrijke plek in mijn leven gehad, alleen had hij het zelf niet door hoe belangrijk hij voor mij was... maar dat is ondertussen wel veranderd hoor! dus ik zie wel degelijk waarheden in wat je schrijft.

@Ricca: goed, ik zal met gematigde geduld ongeduldig je geduldig geschreven antwoord afwachten  ;D ;D

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #6 Gepost op: december 22, 2008, 13:45:42 pm »
Lieve Selene,

Het donkere bos, type oerwoud, waar het zelfs overdag donker is, is een onbekend gebied in jezelf waar je ondanks de sfeer van dreiging heel dapper bezig bent met een zoektocht. Een bos heeft meestal te maken met in het reine komen met je gevoelens en ook met het openen van je hart (groene bomen en planten die ons van zuurstof voorzien zijn symbolen die horen bij het hartchakra). Het is ochtend in de droom: je staat aan het begin van dit proces.

De zoektocht heeft te maken met 'misdaad', niet in de zin van criminaliteit maar in de zin van alles wat er misgegaan of misgedaan is (mis-daad) en eigenlijk met alles waar mis- voor staat, dus ook mis-verstanden, mis-communicatie enz. Het heeft in ieder geval niets met slecht of kwaad te maken. Het complot is waarschijnlijk ook een misverstand... maar voordat je daar achter bent...

Je meent te weten waar de geheime ontmoetingsplaats is van de samenzweerders. Je kunt dat weten omdat zij delen van jou zijn, schaduwkanten die je niet kunt accepteren omdat je ze eigenlijk 'fout' vindt. De geheime plek is een schuur of pakhuis, waarschijnlijk vol pijn, verdriet, boosheid. Als je dichtbij die plek komt, word je bang. Zonder iets of iemand te horen voel je je ineens gesnapt en ren je weg voor je eigen schaduw, die jou natuurlijk prompt begint te achtervolgen. Eigenlijk had je bijna jezelf gesnapt, gesnopen, in de kaart gekeken, maar daar deins je nog voor terug.

'Waarschijnlijk was er doorgegeven dat er een vreemdeling zou komen kijken', zo probeer je de situatie voor jezelf te verklaren, maar jij bent natuurlijk geen vreemdeling in je eigen zelf. :)

Dan kom je op een open plek met veel licht en de heerlijke geur van versgemaaid gras... Dit is een aangrijpend moment (je wordt letterlijk gegrepen). De twee heren zijn zeker geen criminelen of schaduwkanten, maar waarschijnlijk delen van jou die verzoening willen (getal 2 van verzoening). In je verwarring besef je nog niet dat de schaduwen verdwenen zijn. Je vader is er ineens ook en volgens jou vergist hij zich in de situatie en waant hij zich tussen vrienden, maar eigenlijk is hij zich gewoon van geen 'kwaad' bewust. Jij bent het die de situatie met een saus van criminaliteit heeft overgoten... Je vader is daar boos over, maar eigenlijk vooral verdrietig, zoals op het einde van de droom blijkt.

De geur van het gemaaide gras is een zeer positief symbool. Geuren komen niet zo vaak voor in dromen en áls ze voorkomen zijn ze heel belangrijk. Het is een geur van groei en vernieuwing, van een nieuw begin, van gedachten of gevoelens die opgegeven (gemaaid) zijn om iets nieuw te laten groeien. De open plek is een opening die je hebt gevonden om tot verzoening te komen. Met jezelf en met je vader. Daarbij heeft de geur van gras ook iets van thuiskomen of op z'n minst van een herinnering aan gelukkiger tijden.

Toch houd je nog even vast aan je eigen versie van het verhaal, maar op het moment dat je je aanwezigheid in het bos wilt gaan uitleggen vallen er schoten... en schiet je a.h.w. zelf de boze droom aan flarden... Je 'laat het schieten'... je laat alle verwijten schieten en bent alleen nog maar blij dat je vader niet geraakt is, dat hij er nog ís. Ook dringt het besef door dat je zelf geraakt bent, in je onderbuik, de plek waar nieuw leven begint. Terwijl het bloed uit je wegstroomt, en je misschien het gevoel hebt dat je jezelf opoffert, zie je het intense verdriet in je vaders ogen... liefde vraagt geen offers... Je 'sterft' in je vaders armen met het gevoel dat er iets niet is afgemaakt. Maar natuurlijk sterf je niet echt en zal er een nieuwe kans komen. Of een nieuwe droom...

Liefs,
Ricca 
From Ricca with Love

Selene71

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2008, 10:58:30 am »
Ricca,

dank voor je mooie uitleg. (H)erkenning is het eerste wat in mij opkomt. Zoektocht, ja, v.w.b. gedeelte van zoektocht in relatie tot mijn pa is bijna tot een einde gekomen. Hiermee bedoel ik dat we elkaar gevonden hebben, wederzijds respect hebben opgebouwd en liefdevol met elkaar kunnen omgaan. Iets wat een tijd terug ondenkbaar was. Elke dag geniet ik van zijn aanwezigheid. Hij voelt elke stemming van mij aan en reageert daarop en regelmatig geven we elkaar de ruimte en gelegenheid een 'mis-verstand' uit te weg te ruimen, wat dus weer ruimte schept voor 'die nieuwe kansen'.

Ik ben blij dat ik op deze site terecht ben gekomen en dank iedereen voor zijn/haar bijdrage tot mijn persoonlijke groei...

Veel liefs,
Selene