Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Heks

Gestart door Mira, december 11, 2008, 10:51:12 AM

Mira

Hoi hoi,

Vanochtend heb ik toch een rare droom gehad.....nou raar....misschien dat mijn onderbewustzijn me wil waarschuwen!!

Ik droomde het volgende:

Samen met mijn ex ben ik in een vrolijke bui want we gaan ergens naartoe. Hij vraagt me om een foto op te halen bij zijn moeder (mijn ex-schoonmoeder) omdat we blijkbaar een pasfoto nodig hebben voor zijn paspoort, of een reisdocument. Ik baal maar wil niet de sfeer verpesten en ga lopen naar het huis van zijn ouders. Onderweg kom ik een aantal dames tegen, en zij vragen me waar ik naartoe ga. Ik leg uit dat ik
naar het huis van de ouders van mijn ex ga en dat ik een pasfoto nodig heb. Echter praat ik al geruime tijd niet met zijn ouders na alles wat er gebeurd is. Dus vraag ik aan één van die dames of dat zij voor mij een pasfoto aan zijn moeder zouden willen vragen.

Ik ga met de dames naar het huis van de ouders van mijn ex en zijn moeder doet open. Zijn moeder ziet eruit en gedraagt zich zoals een heks. Ziet mij en ontvlamt in woede. één van de dames vraagt netjes een pasfoto van mijn ex en ex-schoonmoeder kijkt echt heel hekserig naar mij. Vraagt waarom ik dat zelf niet vraag, waarop ik antwoord dat ik geen contact wens!!

Ze pakt een pasfoto en ondertussen vervloekt ze me, zegt mij m'n hele leven zuur te maken, mij niet met rust te laten, puur omdat haar zoon voor mij gekozen heeft en zij geen controle kan uitvoeren over hem. Ik heb hem van haar afgepakt en daar zal ik voor boeten.

Na haar woorden dat ik hem afgepakt heb en dat ik heel mijn leven ga boeten voor het feit dat hij niet van haar is en ik vervloekt ben tot de verdoemenis, werd ik wakker.........

Nog steeds krijg ik er kippenvel bij en alles in mij zegt dat ik zo ver mogelijk uit de buurt moet blijven van die mensen en ex!!!
Ik heb geen contact met die mensen en contact verbroken met mijn ex!!!

Maar waarom deze droom dan? En ik droom dat mijn ex-schoonmoeder een slechte heks is met de meest gemene bedoelingen naar mij toe....wat toepasselijk.....ergens ook wel komisch.

Ik wil er aan toevoegen dat ik zelf in de droom mezelf super voel, beschermd, er is ook een soort van gloed over me heen.

Toen ik wakker werd voelde ik me niet bang of wat dan ook, had er geen vervelende gevoelens bij, alleen bij het constateren van dat mijn ex-schoonmoeder er in voorkomt is erg vervelend en ook in de gedaante van heks. De droom voelde echt aan als waarschuwing voor mijn ex-schoonmoeder, en dat zij dus echt tot alles in staat is om haar zoon in haar macht te behouden.

Nu ik er over nadenk....is dit een soort spel van machtstrijd tussen mij en haar....waarin ik mij zelf tot de positieve bron van energie zie en haar het tegenovergestelde van mij?

Liefs Mira

Kiwiwoman

Hoi Mira,

Ik kan er niets anders van maken, dan dat jij nu iets moet doen, wat je niet leuk vindt, maar toch moet en nu uitwegen zoekt om het iemand anders te laten doen.

Het heeft niet veel met jouw ex schoonmoeder te maken, denk ik. Ze vervult alleen de rol van degene die nu aktie van je vraagt.

Sorry, ik kan het niet leuker voor je maken en ook niet gemakkelijker :(

Aan de andere kant ben ik heel blij met jouw droom, want die herinnert me eraan, dat ik als de wiededeweerga pasfoto's moet laten maken voor een nieuw paspoort, want de mijne loopt eind januari af. Oeioei!

Bedankt!!!! ;D

Mira

Hoi hoi,

Goed dat mijn droom ook een positief effect heeft!!

Alleen begrijp ik niet wat de droom mij wil zeggen. Wat moet ik doen????
Ik begrijp er echt niets meer van.......

Liefs
Mira

Ricca

Lieve Mira,

Probeer je focus eens te verschuiven. Ik heb net als Hoyma het gevoel dat de dromen over je ex en zijn moeder al lang niet meer over deze twee personen gaan en zeker geen waarschuwingen zijn, maar alleen vergelijkingen met andere situaties. Een soort verschuiving. Zijn er bijvoorbeeld nog dingen niet opgelost met je eigen moeder? Is daar misschien - op een heel andere manier - een soort machtstrijd gaande? Het feit dat je met je ex zo'n moeilijke relatie had, kan erop wijzen dat er oude kwetsuren meespeelden. Alles wat met je ouders niet is opgelost, komt namelijk op een of andere manier in je relaties terug...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Luna

Citaat van: Ricca op december 14, 2008, 18:22:06 PMAlles wat met je ouders niet is opgelost, komt namelijk op een of andere manier in je relaties terug...

Sorry dat ik even inhaak. Bovenstaand is helemaal waar!
Gek is dat eigenlijk...
Ik had letterlijk een gigantisch iets met mijn vader uit te knobbelen (zo noem ik dat altijd)
En ik ging dat jarenlang doen (een soort zelf-gecreerde psychotherapie) met mijn partner!
Eigenlijk helemaal niet eerlijk maar mijn partner kreeg alle projecties voor zijn kiezen,
terwijl die eigenlijk aan het adres van mijn vader gericht waren.
Maar ja, bij hem kon ik niet terecht...
Later zag ik pas hoeveel woede ik naar mijn partner uitte die eigenlijk naar mijn vader gericht was.
Ik heb wel kunnen helen d.m.v dingen uit te werken met mijn partner.
Nu kan ik eindelijk mijn vader vergeven en het verleden laten rusten.
Ik accepteer de situatie, mijn vader is mijn vader en het heeft me intens pijn gedaan dat ik
nooit een echte band heb kunnen opbouwen.
En dat hij voor mijn gevoel een stuk in mijn kind-zijn beschadigd heeft.
Maar hebben vele niet dit soort dingen met soortgelijke ouder problematiek.
Volgens mij hoort dat een beetje bij dit leven  ;)

Over de heksen droom van Mira dacht ik eigenlijk maar 1 ding; Je hebt het duidelijk over een machtstrijd,
over de intens slechte kanten van jouw schoonmoeder...
Maar wat ik denk of voel is; Wat een heftigheid zit er op het moment in jou ! (?)
Jij komt er als overwinnaar uit in je droom met een soort licht en overwinning om je heen...
Maar de heftigheid droom jij.
Dus misschien zijn het wel verschillende kanten in jezelf.
En vertoond je schoonmoeder een (schaduw) kant van jezelf?
Misschien ben je in strijd over iets...?

Liefs Sheis  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Mira

Dank jullie wel voor de reacties!!

Even inhaken op de situaties met mijn ouders. Er heerst geen strijd of onenigheid tussen mij en mijn ouders.
We zijn juist een hele grote steun voor elkaar. IK heb een hele hechte band met mijn ouders en als
er iets mis is, dan praten wij dat altijd uit. Wij hebben zogezegd een hele open band.

Met mijn ex had ik toch meer een andere soort band, en met zijn ouders had ik eigenlijk nooit geen echte band.
Juist op momenten dat ik mij wilde openstellen naar die mensen toe, werd ik op een bepaalde manier afgestoten.

Misschien heb ik wel gedroomd over hen omdat ik de dag daarvoor wat hersenspinsels over ze had. Dit zou wellicht een verwerking kunnen zijn.

In het verhaal van de machtstrijd herken ik veel meer om eerlijk te zijn. Zo voelde het ook aan, een machtstrijd tussen mij en zijn moeder.
Onbewust was er altijd wel een machtstrijd tussen mij en zijn moeder. Zij zei ook vaak genoeg tegen hem dat zij hem aan ons verloren heeft (aan mij en mijn familie). Jullie begrijpen dat dit op hem een diepe indruk heeft gemaakt en dat hij als moederskindje dit heel zwaar heeft opgenomen. Er werd en wordt nog altijd met emoties gespeeld!!

Misschien is het wel de strijd tussen mij en haar waarin ik vind dat ik gelijk heb, dat ik haar als heks omschrijf in mijn droom (en dit ook wel zo vind in mijn waakleven, zij heeft dan ook een aantal zaken in mijn huis op een rituele wijze achtergelaten, soort van voodoo/rituelen die wijzen op zwarte magie. Ik heb dan ook mijn huis laten reinigen en ben heel erg geschrokken van de zaken die wij in mijn huis hebben gevonden!!!)

Er zit een element van het goede overwint van het slechte. Mijn strijd tegen haar, en de zoon die van beiden niet loskomt!!
Het begint nu heel erg op een soort van slechte b-film te lijken het hele verhaal, en ik sta er zelf van op te kijken.

Ben ook zeer zeker wel nog boos, probeer het los te laten en alles op z'n beloop te laten gaan!! De droom heeft dan ook echt helemaal niets met mijn ouders te maken. Op momenten dat ik het werkelijk heel slecht met mij ging en ik aan hele andere zaken dacht dan van het leven te genieten, waren zij er voor mij!!

Ik heb geprobeerd om te begrijpen waarom en hoe dat iemand zo kan zijn zoals mijn ex-schoonouders. En ik geef toe dat de pijn die zij hebben aangericht, ik zelf heb toegelaten. Het is tijd om het los te laten, hoe makkelijk dat ook klinkt!!
Echter verbaasde ik mezelf van het feit dat ik al die tijd (een jaar lang) wel gedroomd heb over mijn ex, maar nooit niet zijn moeder in zo'n enge gedaante.

Ik zit even te denken aan de laatste woorden van Sheis: En vertoond je schoonmoeder een (schaduw) kant van jezelf?
Misschien ben je in strijd over iets...?

Dat zou kunnen!! De heks in mijn droom zegt mij dat ik een lijdensweg van een leven zal leiden.....
Misschien waarschuw ik mezelf. Ik ben sterk genoeg en heb schone energie, maar door een leven te leiden met mijn ex in de toekomst zal ik een minder leuk leven krijgen??????? Zal ik de heks worden en niet meer genieten van de mooie zaken in het leven en alsmaar rekening houden met personen die niet om mij geven om de persoon die ik ben?????

Tijd om het los te laten. Dat ik om mijn ex geef is een duidelijk punt, maar de feiten wijzen er nu op dat het niet voorbestemd is om samen te zijn. Het is spijtig, maar daar heb ik mij bij neergelegd (al een tijdje terug). Wel grappig op het moment dat ik denk dat ik het loslaat, dat er weer een droom op komt.....

Liefs
Mira

Mikal

Ik heb net je droom gelezen en wil mijn associaties wel delen. Geen idee of het ergens op slaat hoor, dat moet je maar voor jezelf uitvogelen.

Voor mijn idee is het een soort van laatste restverwerkingsdroom van de afgelopen periode met je ex. Het gaat allereerst over het ophalen van een pasfoto voor een paspoort of reisdocument:
Een foto is een beeld van de werkelijkheid, jou werkelijkheid, van hoe het eens was, herinneringen. De droom gaat dus over jou verwachtingen. Wellicht de verwachtingen hoe het had kunnen gaan in de toekomst of toont de droom jou je angsten. In de vorm van een gemene heks als jou schoonmoeder; ben je bang dat je nooit helemaal los komt van de situatie en de gemene heks jou zou kunnen betoveren en zij jou in je macht heeft, vervloekt voor eeuwig.....!?!

Je weet wel beter toch. Je vertelt dat jij je beschermt voelt met een soort van gloed om je heen. Ze heeft dus totaal geen macht over je ondanks wat ze ooit allemaal heeft gedaan en gezegd in het verleden. Omdat je niet aan haar vast zit voor eeuwig kun je de hele situatie laten voor wat het is en dat is jou eigen weg!

Want dat is volgens mij waar de reisdocumenten of het paspoort voor staan. Die heb je nodig om weg te kunnen. Er is alleen nog wel een foto voor nodig, dus ik denk dat je het ergens gewoon nog even nodig hebt om de situatie nog even op te rakelen voor je het helemaal kunt loslaten, de foto op het paspoort en jij jou eigen weg kunt gaan.

Want je ex vraagt aan jou of jij zijn pasfoto wil halen. Ook al heb je geen contact meer met zijn schoonouders, je besluit zelf wel om die foto op te halen. Oke je vraagt het nog aan wat vreemde dames, maar uiteindelijk ga je toch. Misschien verschuil jij je achter bepaalde argumenten dat je er zelf niet verantwoordelijk voor bent dat je weer even vol in de herinnering zit, je bent het wel. Je had hem ook zelf de foto op kunnen laten halen, je rakelt dus zelf het verleden weer even op en staat er nog even bij stil - je maakt pas op de plaats (pasfoto). Maar volgens mij heb je dat op dit moment dus gewoon even nodig om helemaal los van dit verleden te komen en is dat wat de droom je hebt laten zien.
Een waarschuwing zie ik hier absoluut niet in.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt,
Liefs Mikal.

Mira

Hoi hoi,

Jaaaaaa, hier kan ik me helemaal in vinden!! Het voelt dan ook wel alsof het de laatste zware loodjes zijn.

En ik draag wel mijn verantwoordelijkheid in de situatie, maar vind nog steeds wel dat hij zich als een hele slappe *** gedragen heeft
en daardoor zijn aandeel in de breuk groter is dan die van mij. Wel dubbel van me uiteraard!!!

Waarschuwing voor mijn eigen daden....om niet in herhaling te vallen, van mijn eigen fouten te leren...daar dacht ik aan!!

Maar misschien heb je gelijk en is dit een deel van het verwerkingsproces!!En is dit allemaal gewoon nodig om bepaalde inzichten te vergaren.

Bedankt voor je reactie!! Leuk om weer eens een ander inzicht te lezen!! En volgens mij hadden de kaarten het al aangegeven dat ik deze richting op zou gaan  :)

Liefs
Mira