Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

DE STER

Gestart door palomino, mei 06, 2004, 19:44:45 PM

Ricca

Hallo Sterrenkijkers,

Ik dacht in eerste instantie ook aan de Dwaas bij het zien van de man op de achtergrond van de NV-kaart. En inderdaad, de Dwaas kan op elke plek in de Grote Arcana opduiken, en na de Ster gaat de levensreis gewoon door... maar dat ouder worden van de Dwaas bevalt me niet. Personen, mensen van vlees & bloed, worden ouder. Archetypen niet. De Dwaas is het jeugdige, zuivere, onbevangen (kinderlijke) aspect van onszelf dat altijd in die jonge vorm in onszelf aanwezig blijft, hoe oud wij zelf ook worden.

Daarom denk ik dat de man op de kaart een passant is, een buitenstaander die zonder iets te merken van de gebeurtenis bij de vijver zijn weg vervolgt. Dit laat zien dat de ster-ervaring een innerlijke gebeurtenis is die niet zonder meer door anderen is waar te nemen. De zonder opkijken passerende man onderstreept het intieme privé-karakter van de ster-ervaring die zich afspeelt in de stilte van het hart.

Als je de Ster bijvoorbeeld vergelijkt met de Zegewagen (NV), zie je dat de zegetocht van het luidruchtige ego de buitenstaanders niet ontgaat. En ook de Gehangene en de Magiër trekken veel bekijks. De Ster dus niet.

De man heeft een zware rugzak (veel nog los te laten ballast) en is misschien ook wel te zeer met zijn eigen zorgen en lasten bezig om de ster-ervaring in anderen te kúnnen opmerken... Of te kunnen herkennen...

Lieve groeten,
Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Hallo Ricca,

Vooropgesteld dat ik ook jouw laatste uitleg bij deze kaart goed kan volgen, zit me iets niet helemaal lekker. De laatste alinea doet mij eerder denken aan de betekenis van de omgekeerde kaart. Het jezelf de Ster-ervaring bewust of onbewust onthouden.

Immers, de Ster is een positieve ervaring die in het nu plaatsvindt. Maar men moet op een gegeven ogenblik ook wel de gelegenheid krijgen om dit te kunnen gaan ervaren. In jouw interpretatie zou de Ster-ervaring nu altijd aan je voorbij gaan; onopgemerkt blijven. Want deze kaart heeft in eerste instantie betrekking op jezelf en in veel mindere mate of je die zult kunnen waarnemen bij een ander. Ik vind de Ster zeker ook een kaart van zelfbewustwording of een eye-opener. Je realiseren dat je weer een bepaalde les geleerd heb (de Toren) en daarna jezelf bij elkaar rapen en opnieuw richting bepalen.

Heel terecht merk jij op dat deze persoon ouder wordt. Ik heb nog steeds het gevoel dat deze man de Ziel voorstelt, maar dat de nadruk hier bewust op het fysieke wordt gelegd. Mijn gevoel zegt dat hiermee aangegeven wordt dat je eerst geleefd moet hebben, ouder geworden moet zijn, om bepaalde lessen geleerd te kunnen hebben. Dat deze lessen in het leven op aarde opgedaan moeten worden, heeft als consequentie dat dit aan tijd en vergankelijkheid gebonden is.

De bewustwording van de opgedane ervaringen in het vergankelijke leven is hier uitgebeeld. De Dwaas zelf heeft op kaart 0 natuurlijk nog geen fysiek lichaam aangemeten gekregen, waardoor hij er anders uitziet. Hij is uiteraard wat hij is, maar niet altijd met het blote oog direct zichtbaar.

Mijn gevoel bij de reis naar zelfvolmaking die op de Tarotkaarten uitgebeeld is, is dat deze voornamelijk betrekking heeft op het leven in de, wederom vergankelijke, materie.

Liefs van Dolf

Ricca

Citaat van: Opti-Mystique op oktober 30, 2004, 17:49:24 PM
In jouw interpretatie zou de Ster-ervaring nu altijd aan je voorbij gaan; onopgemerkt blijven.

Nee hoor. De ervaring blijft voor jezelf natuurlijk niet onopgemerkt! Alleen voor de buitenwereld. Omdat het een innerlijke ervaring is.

De man op de kaart, dat ben je volgens mij niet zelf. Dat is je omgeving. Of een deel van je omgeving. En ik kom tot deze interpretatie van de man door de kaart te vergelijken met de andere kaarten uit de NV-tarot, waarop wel vaker toeschouwers staan afgebeeld. Ook hele groepen.

Ik kan me veel bij de ziel voorstellen, maar niet een man in sombere kleuren en met een zware rugzak. :o

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Vladimir

De Crowley-ster heb ik al gegeven, op de 2e pagina van deze draad. Hierbij volgt de Osho-ster:

In alle stilte leeft deze mens met zichzelf. Geen probleem zo groot, of het is eenvoudigweg op te lossen. Evenzo is dit een doelloos bestaan; een bestaan zonder dat het zin moet hebben. Het heeft geen zin, daarom is het zen. *grijnz*

Hiranyakasipu

Wauw, wat leuk zo'n forum. Erg leerzaam voor mij.  :)

Misschien kan ik nog wat toevoegen over hoe de sterren aan de hemel staan gerangschikt.

De gele of gouden achtpuntige ster kan verwijzen naar de ster van Bethlehem die de weg wees naar de kribbe. Ook kan hij te maken hebben met Saturnus, de vormbreker, die de mens helpt op weg naar transformatie.
De zeven witte kleine sterren duiden op spiritualiteit en overwinning en geven dus een "ster zijn" idee weer. We hebben vier sterren links wat te maken heeft met vormgeven en materie en drie sterren rechts, wat te maken heeft met groei en ontwikkeling en creativiteit.  Als je dus vorm geeft aan je ideeën (groei, ontwikkeling en creativiteit), kun je heel wat bereiken!

Hiran

Xuma

Hey Everyone*,

zijn er wellicht mensen die nog iets willen toevoegen aan de duiding van De Ster ?
(Aangezien ik deze kaart de afgelopen week 3x aantrof . :D)
Ik ben al erg verguld met de voorgaande bijdragen, tegelijkertijd blijf ik het gevoel houden dat de kern van deze kaart net niet wordt geraakt.
Dat ligt natuurlijk op de eerste plaats aan mijzelf; de wezenlijke betekenis lijkt me steeds net te ontglippen, net niet te vatten, ongrijpbaar.
Alvast bedankt !

* "Everyone", tevens song van CD "Moondance" van Van Morrison
:) Xu    
Just a closer walk with Thee...........

Doesje

Hoi Xuma,

Ik kan je vertellen wat ik allemaal aan inzichten heb opgedaan.
Veel ervan vind je allemaal hierboven,
Deze kaart vertelt mij veel over 'bewustzijn' tevens over 'zelf liefde/ acceptatie', je mag stralen als een ster.
Je geeft je immers bloot dus ook bepaalde trots is hier van toepassing.
Dat bewustzijn, doelt meer op dat je bewust bent dat je zelf de hoofdrol speelt in je eigen film (des leven). Je groeit (door inzichten 'Toren') wat bevestigt wordt dat je zelf het gras/ groene vruchtbaar maakt door er water op toe tevoegen. Het magische voet 'verhaal' vertelt me dat je emoties ONDER controle zijn (onder de voet).
De nummers 1 en 7 komen erin voor, dus de Ego (1) en het spirituele (7) samengevoegd, creeer je de bewustzijn van de Ster. Je ontdoen van je Ego door je bloot te geven.
Deze kaart heeft nog meerdere betekenissen maar heb het nu vluchtig even opgeschreven.
Hopelijk kun je er iets meer mee...

Liefs Doesje

Xuma

Hey dear Doesje,

bepaalde begrippen die je gebruikt in je omschrijving sluiten mooi aan bij mijn huidige fase, alsmede bij mijn laatste droom.
Daardoor viel e.e.a. melodieus en with a swing op zijn plaats. :D
Danke schön Doesje :-*!

:) Xuma

Doesje

Hoi Xuma,

Geen dank nodig, ik leer hier ook nog veel van bij door dit forum  ;)

Nog een voorbeeldje:
1 persoon (die ken) trok deze kaart regelmatig, ik zei die kaart heeft je veel te vertellen ik ga uitzoeken wat je persoonkaart is, wat denk je...'De Ster'.
Weet je wat het terugkerende probleem was van die persoon?
Die persoon voelde zich altijd slachtoffer van alles wat er gebeurde..het ontbrak diegene aan het inzicht dat zij de touwtjes over die situaties in handen had. Die persoon kan heel moeilijk 'Nee' zeggen en vandaar het gevoel slachtoffer te zijn. Dit is dus iets, wat die persoon in het leven zal leren.

Liefs Doesje

Xuma

Even terug naar de Ster beste Doesje:

is de afgebeelde vrouw niet een van de weinige ontblote figuren van de Tarot,  behalve dan het kind op de kaart van de Zon en de 3 figuren van het Oordeel ?
Lijkt me ook betekenisvol.

:) Xu

Leeuwin

Die naaktheid betekent voor mijn gevoel puurheid, reinheid en echtheid. Bij het kind op De Zon staat het ook nog voor kinderlijke onschuld.

Doesje

Dat klopt Leeuwin  ;)

Persoonlijk vind ik het woord 'bewustzijn' eruit springen, voor ons 'visuele bewustzijn'.
Wij zien dat ze naakt/ bloot zijn.
Vaak ben je als persoon pas bewust van jezelf als je 'naakt' bent, maar ook vrij.
Voorbeeld: Het is Zomer, je bent op het strand in je bikini, mensen die zich niet 'vrij' voelen zijn zich TE bewust van hoe ze overkomen/ eruit zien bij anderen. Mensen met een ander bewustzijn, voelen zich vrij.
Zoals Leeuwin het kinderlijke onschuld beschrijft bij de zon, kinderen leven in het hier en nu, in dit moment en vrij van verantwoordelijkheden en bij Het Oordeel heeft het met 'vernieuwing/ verandering' te maken.
Omdat dit Grote Arcana kaarten zijn blijft het spannend, creeer jezelf dat bewustzijn of word het je gegeven (door bijv. synchronische boodschappen)...

Liefs Doesje  :-*

Leeuwin

Hai Doesje :D

;) ik ben me ervan bewust :-*

Nordlead

De ster naar mijn inzicht is duidelijk , onopgemerkt door jullie ze ontvangt wel degelijk iets terug!! Namelijk de energie om door te gaan giet het water alsof het een onuitputtelijk bron is dit zou dan op den duur leeg moeten raken maar ze gaat door met gieten op de aarde dus het is een onuitputtelijke bron van energie die blijft stromen.!!

Nordlead

De kracht van het leven!!  Wilskracht die wij van nature hebben ontvangen de menselijke natuur de wil om te overleven  hoe dan ook . 8)