Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Lege Fles

Gestart door Luna, december 04, 2008, 15:40:13 PM

Luna

Hallo Mensen,

Momenteel ga ik door een moeilijke periode van mijn leven. De moeilijkste tot nu toe.
Gek he, eerst loopt alles lekker en dan komt er de fase van onzekerheid, twijfel, verdriet,angst etc.
Maar goed , ik had dus een droom waarvan ik hoop dat iemand wat meer duidelijkheid kan geven!

Ik was in een soort wedstrijd-element. Geen idee waar de wedstrijd over ging maar ik was buiten op een soort
grasveld met allerlei onbekende mensen om mij heen.
Op een gegeven moment hoor ik de winnaar (van "iets" ) door een microfoon dacht ik, uitgeroepen worden.
Mijn naam werd genoemd en ik weet nog dat ik mij trots voelde.
Ik ging mijn prijs in ontvangst nemen maar dit was geen moment waarop ogen op mij gericht waren.
Bescheiden liep ik "ergens" heen en kreeg mijn prijs; Een lege fles !
Zo eentje waar je sinas of cola uitdrinkt  :-\
De prijs werd uitgereikt door de volgende persoon;
Een (homofiele , doet er niet toe maar ik vermeld het gewoon) jongen waar ik mee heb samengewerkt 3 jaar geleden
op mijn werk. Ik mocht deze jongen erg graag omdat hij een soort spiegel was voor mij. niet in de zin van homosexualiteit,
want ik ben hetero , maar in de zin van "anders zijn".
Onze horoscopen lieten in het dagelijks leven, qua gelijkenis, ook een hoop overeenkomst zien.
Hij is dus een soort spiegel en net deze persoon rijkt mij de lege fles uit !!

Ik stop de fles in mijn fietstas en fiets weg.
Bij een vreemd huis waar ik nooit eerder ben geweest loop ik zomaar naar binnen.
Daar tref ik twee oudere dames (bejaarden) , de ene is bij de ander op visite.
De ene Mevrouw zegt dat haar nichtje een prijs heeft gewonnen en laat een enveloppe zien
waar 800 euro opstaat.
Gelijk voel ik een soort onrecht en ik vraag welke opleiding dat nichtje dan zit.
En ja hoor,dezelfde opleiding als mij.
Ik voel dat het niet klopt, die enveloppe met 800 euro behoort mij toe want mijn naam is duidelijk
geroepen en ik had de eerste prijs.
(staat 8 of 800 nummerologisch nog ergens voor? Ik dacht namelijk dat de 8 voor ambitie enz stond....)

Ik ging op de fiets terug naar een soort bar van een school , een andere plaats als van de "wedstrijd" .
Achter de bar stond een man.
Ik stond met tranen in mijn ogen en zei iets over de wedstrijd en dat ik gewonnen had.
De man zei; Ik had al een raar gevoel bij de wedstrijd.
Alsof hij mijn kant koos en een gevoel van onrechtvaardigheid had.

Ik ging weer terug op de fiets naar de oudere dames.
Ineens zag ik een briefje met 4 namen erop van "winnaars"
De oudere dame liet mij het briefje zien
Ik kan me niet herinneren dat mijn naam daarbij stond.
Welke namen er dan wel op stonden weet ik niet, het was niet echt belangrijk voor mij in de droom.
Toen vroeg ik welke opleiding haar nichtje dan deed (voor de tweede keer!) en het was ineens een heel andere opleiding!
Dan kon het dus kloppen dat de 800 euro enveloppe dus gewoon voor haar nichtje was en dat
ik er dus niets mee te maken had...

In mijn droom voelde ik me ongemakkelijk omdat ik dacht; straks denken ze dat ik de boel een beetje bedot.
Terwijl ik niet aan mijzelf twijfelde.
Ik heb ook gezegt; Oow dan is die prijs dus echt voor uw nichtje.
De oudere mevrouw vond het helemaal niet raar dat ik zomaar in haar huis kwam. en ik weet zeker dat het eerst twee oudere dames waren, maar die tweede oudere dame, speelde heel weinig een rol in deze droom. eigenlijk speel deze helemaal geen rol...
ze was slechts toeschouwer...
Ik dacht dat ik op de fiets weer wegging bij de dames , zonder enveloppe uiteraard  ;D
en toen werd ik wakker...

Gevoel in de droom; gelijk willen halen- teleurstelling- niet gezien en gehoord worden- "ik ben zeker van mijn zaak maar
de rest van de situatie wijst daar niet op" - terwijl ik het echt zeker wist; ik hoorde mijn naam heel duidelijk als winnaar.  ;D
was ik de enigste die wist dat ik gewonnen had...?
De lege fles heb ik niets mee gedaan in mijn droom.
Hij zal waarschijnlijk nog in de fietstas zitten   ;)

______________________________________________________________________________ :-\ :'(

In het dagelijks leven is het zo dat ik per januari 2009 mijn opleiding (tot maatschappelijk werkster)
hervat en ook met een stage begin.
Ik ben er 1 jaar uit geweest en worstel erg met onzekere gevoelens....

Liefs Sheis :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Luna

Hallo Lieve Mensen,

Heeft er niemand een idee wat die flessendroom Kan betekenen?
Alles is welkom, elke suggestie, idee of opvatting  ;)

Liefs Sheis  :)

Mikal

Hoi Sheis,

Ik heb er even een nachtje over geslapen en wat dacht jij van het volgende scenario?

Wedstijd: je gaat de strijd aan met jezelf: 'wedden dat ik het kan?' Je wilt iets bewijzen voor jezelf, de opleiding die je weer wilt oppakken?
En hoewel je de winnaar bent, je hebt iets overwonnen voor jezelf (het feit dat je de opleiding weer oppakt?), wil je hier wel erkenning voor. Je bent op zoek naar de prijs die jij eigenlijk hebt verdiend, maar raakt teleurgesteld. Geef jij jezelf de erkenning niet na de prestatie die je hebt geleverd?

De prijs die je wel krijgt is een lege fles en er blijft maar door me heen gaan: troostprijs. De fles had eigenlijk vol moeten zijn: vervuld. Je kunt door de fles heen kijken, het is leeg. Je wensen zijn niet vervuld, de wens erkenning te krijgen en het missen van troost, steun?

Degene die de fles uitreikt is als een spiegel voor jou, en op zich is iedereen dat natuurlijk. De persoon die de fles geeft is iemand die voor zijn geaardheid is uitgekomen, hij is uitgekomen voor wie hij werkelijk is en wat zijn behoeften zijn. Hij heeft zijn behoeften erkent, ondanks wat de rest van de wereld wellicht over hem zal denken. Hij doet dat voor zichzelf, niet om een ander een dienst te bewijzen, alleen zichzelf.

Hij overhandigt jou de prijs: een lege fles. Misschien juist als symbool dat je hem zélf kunt vullen met iets wat jij belangrijk vindt, in plaats van de opvullint van een ander te willen.
Of datgene wat jij hebt overwonnen, de opleiding, wacht op inhoud, om gevuld te worden. Je hebt dan wel iets overwonnen maar dat betekent dan nog  niet dat de rest vanzelf gaat. Je zult daarna ook weer op eigen kracht verder moeten (=de fiets). De fles wordt opgeborgen in de tas en blijft leeg, hier gebeurd verder niets meer mee. In plaats daarvan ga je op zoek naar de erkenning, naar dat wat je eigenlijk had moeten krijgen. En datgenen had wat meer waard moeten zijn vind jij: 800 euro.
De 8 vergelijk ik maar even met kaart 8 van de tarot = kracht. Je had verwacht met het oppakken van de studie ook zelfvertrouwen te krijgen. Later kom je erachter dat dit toch niet zo is.

Je weet waarschijnlijk wel dat je dit op eigen kracht moet zien te winnen en jezelf met zelfvertrouwen op zou moeten vullen, in plaats van te verwachten door de overwinning op jezelf ineens er vervuld mee te zijn. Maar op het moment van de droom doe je er nog even niets mee: jou prijs zit nog opgeborgen in de tas, te wachten op inhoud.....

Hopelijk kun je hier iets mee.
Liefs Mikal.

Luna

Citaat van: Mikal op december 15, 2008, 10:16:58 AM

De prijs die je wel krijgt is een lege fles en er blijft maar door me heen gaan: troostprijs. De fles had eigenlijk vol moeten zijn: vervuld. Je kunt door de fles heen kijken, het is leeg. Je wensen zijn niet vervuld, de wens erkenning te krijgen en het missen van troost, steun?

Hai Mikal,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen over mijn droom na te denken  :)
Ik vond er heel veel inzitten wat je schreef!
Zelf had ik ook al een tijd in de richting lopen denken die jij ook aangaf.
Bovenstaand citaat van jou trof mij omdat ik die gevoelens ook heb.
Ik voel me niet gesteund, (dat is niemands "schuld" want ik heb ook geen hulp gevraagd)
ik heb een heel zwaar jaar achter de rug waarin ik erg op mijzelf teruggeworpen ben geweest.
Een jaar thuiszitten nadat ik brand had gehad...
Uit de roulatie met de opleiding enz.
Het gevoel van erkening speelt volgens mij erg mee.
Ook dacht ik bij fles aan water (emotie) en ook wel aan de kelken van de tarot.
Maar mijn fles was leeg. Ik heb me soms ook wel weinig vervult gevoeld het afgelopen jaar.

Ook het stukje wat je schrijft over degene die de fles uitreikte vond ik het overdenken waard.
Deze was als een spiegel maar inderdaad voor zijn ware Geaarheid uitgekomen.
Ook ik weet dat ik moet leren met "mijzelf" te komen en geen afweermechanismes te laten zien
van stoer doen, sterk lijken, maar ondertussen mega kwetsbaar zijn.
Een heel proces dus.

Ook klopt het dat ik mijzelf wil bewijzen. IK wil aan mijzelf en anderen laten zien dat ik de opleiding
weer helemaal aankan en dat ik capaciteiten heb.
Ik wilde in mijn droom erg graag gehoord/gezien worden.
Misschien moet ik leren dat het belangrijk is hoe ik over mijzelf denk en niet hoe anderen over mij denken ;)

Ik denk dat ik zelf Mijn lege fles maar eens moet gaan vullen.
Mijzelf vervullen!

Liefs Sheis 

Julia

Hoi Sheis,

Toen ik gisteravond je droom aan het herlezen was, kwam ik het op volgende: Als je "fles" omdraait krijg je "self".

Lieve groet, Julia  :)

Luna

het had inderdaad wel alles met MIJZELF te maken.
Maar self wat is dat in engels.
Is dat jezelf?

Liefs Sheis  :)

Ricca

Lieve Sheis,

Een wedstrijd, buiten, op een grasveld... Dan denk ik al snel aan een soort sportwedstrijd of in ieder geval aan sportiviteit. De meeste dromen over winnen of verliezen hebben meer te maken met de mentaliteit van de dromer dan met feitelijke gebeurtenissen. Je eigen reactie op succes is een belangrijke factor in de loop van je leven. De prijs die je wint, lijkt een tegenvaller... een lege fles... een lachertje bijna. En de vraag is allereerst: hoe sportief neem je dat op?

Een prijs winnen staat ook voor een gevoel van triomf en je voelt je inderdaad trots dat je gewonnen hebt, al is de aard van de prijs vaag. De manier van uitreiken, 'ergens' waar niet alle ogen op je gericht zijn, geeft aan dat het meer een innerlijke overwinning is.

Een huis staat meestal voor jezelf als persoon en als het een onbekend huis is, betekent dat dat je er iets over jezelf kunt ontdekken. De oudere dame (je wijze zelf) helpt jou daarbij door te vertellen over haar nichtje die een veel 'waardevollere' prijs heeft gewonnen (800 Euro). Meteen vermoed jij dat die prijs eigenlijk voor jou bestemd moet zijn. Je zoekt er ook de bewijzen voor: ze doet dezelfde opleiding als jij, zie je wel! Je zoekt zelfs iemand (de man in de school) die jouw gevoel dat jou onrecht is aangedaan bevestigt. Zou je dit sportief noemen?

Terug naar het huis. Het nichtje blijkt toch een andere opleiding te doen. Je ziet in dat je haar prijs onterecht geclaimd hebt...

Waarschijnlijk was de hele frustratie te voorkomen geweest als je de wedstrijd meer als een spel had gezien en er geen strijd van had gemaakt en als je de lege fles met humor had geaccepteerd. Het dolfijnkaartje dat ik voor jou bij deze droom trok zegt: Schateren. En dat had je ook kunnen doen... schateren om de lege fles... er met een knipoog hartelijk voor danken... en dan vol binnenpret naar huis fietsen (wie verzint zo'n prijs!). En later gewoon het statiegeld innen. Pure winst. :P ;D Je had er nog dááágen plezier van kunnen hebben.

Dat is de ene kant van de droom. Maar op een ander niveau is het nichtje van de oudere dame een deel van jou dat de innerlijke overwinning wél op waarde weet te schatten. De lege fles is inderdaad veel waard. De werkelijke waarde van prijzen en trofeeën ligt ver boven hun materiële waarde, zoals de waarde van een kopje slechts afhangt van wat erin kan... Je hebt niets aan een pakhuis vol dure theekopjes als je geen thee hebt... of geen thee kunt zetten... Een simpele fles kan al het geluk van de wereld bevatten. Of al het verdriet. Je mag zelf kiezen waarmee je de fles (inderdaad een omkering van self) wilt vullen. Gevoel is niet iets dat je overkomt. Geluk is een keuze die je hebt. Verdriet ook. Onrecht ook. Jij bent de fles. Waarmee wil je jezelf vullen? Dat is de eigenlijke prijs: de keuze die je hebt...

Liefs.
Ricca
From Ricca with Love

Luna

Citaat van: Ricca op december 28, 2008, 16:20:27 PM
Het dolfijnkaartje dat ik voor jou bij deze droom trok zegt: Schateren. En dat had je ook kunnen doen... schateren om de lege fles... er met een knipoog hartelijk voor danken... en dan vol binnenpret naar huis fietsen (wie verzint zo'n prijs!). En later gewoon het statiegeld innen. Pure winst. :P ;D Je had er nog dááágen plezier van kunnen hebben.

Lieve Ricca,

Ik begon gelijk al te lachen toen ik je tekst las. in de eerste plaats omdat jij vaak lang laat wachten eer je een droom duidt. bij mij in ieder geval wel. Meer dan een maand daarna. voor mij is dat wel goed want dan kan ik meer relativeren.
Ik neem mijzelf affentoe zo serieus! Achteraf vind ik het een heel grappige droom, want wie verzint er nu een lege fles?
En wat kan je mij gauw beetnemen met zoiets, hoogst verontwaardigd was ik.
Ik zou eens wat vaker moeten lachen om zulke dingen.
Ook heeft de droom mij achteraf een ander inzicht gegeven. Ik kan soms achterdochtig zijn en denk dan dat het allemaal
niet eerlijk gaat. zoals met die fles en die 800 euro.
Maar achteraf bleek dat het wel eerlijk was en ik niet zo hebberig moest zijn.
Want een fles die je zelf kan vullen is eigenlijk fijner en mooier als wat voor bedrag dan ook.
Ik ga hem zo meteen zelf vullen (visualiseren) en ik geloof er echt in!
Bedankt voor je duiding en leuk dat je dolfijnenkaartjes trekt bij dromen  ;D
Het is toch best een giller dat er "schateren" uitkomt.achteraf kan ik ook om deze droom lachen en hij verteld
me een hoop over mijzelf. "ik weet zelf wat ik waard ben" " ik heb geen bevestiging van anderen nodig in de vorm van een prijs"

Veel liefs Sheis  :)