Draagkracht van de synastrie-aspecten

Gestart door M_iriam, november 30, 2008, 23:26:57 PM

M_iriam

Sorry , ben ik weer.


Ik ben geen fervent berekenaar, ik zit nog in myn leerproces.

Ik heb de synastrie-aspecten berekend van my en persoon X. Het gaat hier om een potentiele romance.
Ik heb een vraag over de draagkracht.

17 Driehoeken
17 Sextielen

10 Opposities
36 Vierkanten
7 Conjuncties ( Ook al weet ik niet of ze negatief of positief zyn )

Erg veel vierkanten zoals jullie zien. Ik word er niet blij van. Er is nauwelijks draagkracht voor de driehoeken en sextielen (34) om de opposities en vierkanten (46) te dragen.

Of zie ik het verkeerd?

Kiwiwoman

Hoi Mirjam,

Doe je dit uit je hoofd of gebruik je een computerprogramma?

Ik vind de totalen van de aspecten ontzettend hoog. Er zouden er zelfs niet eens zoveel kunnen zijn!

Hoor graag van je!


Luna

hihihi ja ik dacht ook al.
Dat kan gewoon niet kloppen.
Het is meestal meer in de buurt van bijv; 10 tot 12 per aspect (en zelfs dat is veel!)
Nog maar even nakijken dus.

Weet je wat ik trouwens ook positief aan astrologie vind?
Je kan je met transits "voorbereiden" op dingen/periodes/thema's enz.
Ik zit bijvoorbeeld midden in mijn saturnus terugkeer door het vierde huis.
Ik wist niet waar ik het zoeken moest een tijdje geleden.
Ik kan het nu "plaatsen" omdat ik weet; Heej Saturnus is flink aan het trekken!

Een vriendin had een Pluto opposiet met haar Zon.
Ze kreeg last van paniekaanvallen, depressie, crisis.
Ik heb haar horoscoop dus nagekeken en zag dat ze inderdaad door een soort
identiteits-crisis was gegaan.
Ik vroeg; had je het nu wel of niet van te voren willen weten?
Ze zei; Ja, want dan wist ik een beetje hoe het kwam en wat er met me aan de hand is.

Je kan processen die dan naar boven komen dus beter begrijpen a.d.h.v planeet en aspect.
Succes met je synastrie.
Enne ik kan pas een beetje een antwoord geven over de draagkracht als het aspecten aantal klopt.
Het is een weegschaal om af te wegen de synastrie.
Draagkracht/draaglast zeg maar!!

:) Liefs Sheis  :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Romira

Hoi M_iriam

Ik snap niet zo goed wat je met draagkracht bedoelt ??
Of de relatie wat kan worden bedoel je ??

Dat ligt niet aan het aantal en soort aspect.
Een driehoek tussen Pluto en de Maan bv kan ook heel lastig zijn als de een zich weinig bewust is van die Pluto.
En een vierkant kan ook voor leuke spanning zorgen.

Maar voel vooral goed of jij je lekker voelt bij die ander en zie dan wat er komt.


Gr
Romira

M_iriam

Nogmaals bedankt voor de tijd en moeite die jullie erin hebben gestoken. Toch wel fijn om op zo'n ongedwongen manier informatie en ervaring uit te wisselen.Dat doet mij goed. :)

Nou, ik heb handmatig myn eigen geboortehoroscoop berekendt.Het stond in een boek hoe je dat moest doen.Daarna stond er : uiterlijke verenigbaarheid.'Hoe zet ik twee geboortehoroscopen naast elkaar?'
Op dezelfde manier zoals je bij je geboortehorosceep deed.
Dus eerst ALLE opposities, dan conjuncties , toen alle driehoeken ,sextielen en als laatste de vierkanten.
Nou,toen ik dat by 'ons' deed, was ik een hele dag bezig!!! Ik was knap moe en voelde me flink zwaarmoedig,zag het echt niet meer zitten.Ik dacht steeds : Zoveel vierkanten??? Waarom voel ik mij dan aangetrokken???

Ik heb dan iets verkeerd gedaan. Er stond: Doe nu hetzelfde, maar dan van Uw geboortehoroscoop naar dat van Uw partner.

ALs het zo niet hoort, hoe dan wel??? Kan iemand at ALSJEBLIEFT uitleggen.Dan heb ik het dus verkeerd geleerdt en dit doet mij best pijn.


Groetjes, Miriam


M_iriam

Citaat van: Romira op december 01, 2008, 16:10:49 PM
Hoi M_iriam

Ik snap niet zo goed wat je met draagkracht bedoelt ??
Of de relatie wat kan worden bedoel je ??

Dat ligt niet aan het aantal en soort aspect.
Een driehoek tussen Pluto en de Maan bv kan ook heel lastig zijn als de een zich weinig bewust is van die Pluto.
En een vierkant kan ook voor leuke spanning zorgen.

Maar voel vooral goed of jij je lekker voelt bij die ander en zie dan wat er komt.


Gr
Romira


Hallo Romira,

Met draagkracht bedoel ik eigenlijk het volgende :

ALs je bijvoorbeeld 2 sextielen hebt,1 driehoek,1 oppositie en 6 vierkanten dan lijkt het me duidelijk dat vierkanten overheersen.
Is het niet te zwaar ( voor de sextielen en driehoeken) omdat te dragen?

Je ziet, in sommige relaties is er sprake van een noodlottige aantrekking ; Het is er wel maar de omgang gaat altijd erg moeilijk,veel ruzie,communicatie problemen etc. Nou,dat lijkt my een typisch geval 2 mensen die een teveel aan vierkanten hebben. Toch?

Luna

Voor de volgende keer;
bespaar je zo'n intensieve dag van horoscopen handmatig berekenen,
je hebt prachtige computerprogramma's die met 1 druk op de knop alles berekenen!
En op de juiste manier!

Liefs Sheis


kijk eens op wwwastro-com
                 www.1horoscoop.nl

We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Romira

Citaat van: M_iriam op december 02, 2008, 00:47:30 AM
Citaat van: Romira op december 01, 2008, 16:10:49 PM
Hoi M_iriam

Ik snap niet zo goed wat je met draagkracht bedoelt ??
Of de relatie wat kan worden bedoel je ??

Dat ligt niet aan het aantal en soort aspect.
Een driehoek tussen Pluto en de Maan bv kan ook heel lastig zijn als de een zich weinig bewust is van die Pluto.
En een vierkant kan ook voor leuke spanning zorgen.

Maar voel vooral goed of jij je lekker voelt bij die ander en zie dan wat er komt.


Gr
Romira


Hallo Romira,

Met draagkracht bedoel ik eigenlijk het volgende :

ALs je bijvoorbeeld 2 sextielen hebt,1 driehoek,1 oppositie en 6 vierkanten dan lijkt het me duidelijk dat vierkanten overheersen.
Is het niet te zwaar ( voor de sextielen en driehoeken) omdat te dragen?

Je ziet, in sommige relaties is er sprake van een noodlottige aantrekking ; Het is er wel maar de omgang gaat altijd erg moeilijk,veel ruzie,communicatie problemen etc. Nou,dat lijkt my een typisch geval 2 mensen die een teveel aan vierkanten hebben. Toch?


Hoi lieve M_iriam.

Ik ben het helemaal met Sheis eens , bespaar je die moeite en zeker als je net begint met de astrologie !!
Waarom meteen beginnen met een synastrie als je net begint met het tekenen van je eigen horoscoop.
Communicatieproblemen komen niet (alleen maar) door een groot aantal vierkanten.
Er zijn heel wat meer mogelijkheden , maar ik weet niet of je genoeg kennis hebt van de astro om dat uit te leggen.

Gr
Romira


M_iriam

Hallo allemaal,

Ik ben nu een paar jaar bezig met astrologie.Het gaat niet al te snel, qant het is een complex iets op zich.
Bedankt voor de links. De 2de kende ik nog niet !

Moet je by synastrie dan wel of niet 2 geboortehoroscopen naast elkaar zetten? Want ik heb ook best veel aspecten in myn geboortehoroscoop.

Kan iemand dit uitleggen? Welke (synastrie ) aspecten haal je eruit by het berekenen van een relatie-horoscoop?
Ik begrijp de taal van astrologie vrij goed hoor. :)

Groetjes , Miriam

Luna

Citaat van: M_iriam op december 02, 2008, 14:00:26 PM

Moet je by synastrie dan wel of niet 2 geboortehoroscopen naast elkaar zetten? Want ik heb ook best veel aspecten in myn geboortehoroscoop.

Kan iemand dit uitleggen? Welke (synastrie ) aspecten haal je eruit by het berekenen van een relatie-horoscoop?


Hallo Miriam,

bovenstaan zinnetje begreep ik niet. Bij synastrie, oftewel partner-vergelijking moet je uiteraard twee horoscopen naast elkaar zetten. Naast elkaar is hetzelfde als vergelijken. Jouw planeten maken aspecten met die van de ander. Maar wat is je vraag daarbij?
En ja , natuurlijk heb jij veel aspecten in je eigen geboortehoroscoop (Radix heet dat). Iedereen heeft aspecten , de een meer dan de ander, maar ook dat is geen vraag  ;)

En dan vraag je vervolgens; Kan iemand dit uitleggen? Welke (synastrie ) aspecten haal je eruit by het berekenen van een relatie-horoscoop?

Welke synastrie aspecten je eruit haalt bij een relatiehoroscoop , dat is afhankelijk van jullie beide horoscopen en je hebt toch al een aantal synastrie aspecten opgenoemd tussen jou en je partner? Dus wat wil jij van de ander weten dan? Misschien kan je beter concreet vragen stellen over bepaalde aspecten die er bij jullie in de synastrie naar voren zijn gekomen?
Daar leren anderen ook weer van , want ook ik heb synastrie-aspecten met mijn partner en het is leuk om met elkaar te vergelijken of bepaalde aspecten ter discussie te stellen  :)

Je hebt trouwens nog een manier van relaties vergelijken en dat is de composit.
Hierbij leg je twee horoscopen letterlijk op elkaar. ook erg interessant!
Maar ik zal je met deze informatie niet vermoeien als je de synastrie nog niet helemaal doorhebt.
Ik zou een boekje aanraden van Martin Schulman dat over de synastrieaspecten gaat, de naam ben ik even kwijt.
Dan kan je vanuit daar de weegschaal proberen op te maken en kijken tot in hoerverre er balans/potentie enz tussen jou en
je partner is.

Liefs Sheis

p.s er zijn best wel veel mensen die heel veel van astrologie afweten op deze site , maar concrete vragen stellen is erg belangrijk.
Ookis het belangijk een bepaalde kennis te hebben want astrologie "uitleggen" is soms een hele klus.
En ja, astrologie is pittig. Ik noem het altijd Universitair Niveau hihi  ;D
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Romira

Citaat van: M_iriam op december 02, 2008, 14:00:26 PM

Moet je by synastrie dan wel of niet 2 geboortehoroscopen naast elkaar zetten? Want ik heb ook best veel aspecten in myn geboortehoroscoop.

Kan iemand dit uitleggen? Welke (synastrie ) aspecten haal je eruit by het berekenen van een relatie-horoscoop?
Ik begrijp de taal van astrologie vrij goed hoor. :)

Groetjes , Miriam

Hoi Miriam,

Ik weet niet wat voor boek jij gebruikt ??
Is makkelijker uitleggen.

En je kijkt ip naar alle aspecten bij een synastrie , alleen moet je wel de orb in de gaten houden.
De orb is wat minder in graden dan bij een geboortehoroscoop.

Bij de synastrie leg je 2 horoscopen met de tekens over elkaar en dan kijk je wat de planeten in elkaars horoscoop doen.
Bij een composite maak je van 2 horoscopen 1 nieuwe horoscoop.
En die geeft dan weer hoe 'de relatie' is en hoe je overkomt als stel.


Gr
Romira





libram

Hallo Miriam,

een boek wat ik je aanraadt om eens te gaan lezen is:

Synastrie technieken - De astrologie van verhoudingen
Michael R. Meyer
Uitgeverij Schors - ISBN 90 6378 126 1


Planeten in Compositie - Analyse van Menselijke Relaties
Robert Hand
UitgeverijSchors - ISBN 90 6378 149 0

liefs,

Libram