Auteur Topic: hulp bij identificatie - heeft mijn wens invloed op de kaarten?  (gelezen 3507 keer)

MaraLijn

• Gast
hulp bij identificatie - heeft mijn wens invloed op de kaarten?
« Gepost op: november 30, 2008, 21:11:44 pm »
Goedenavond tarotisten,

Vraagje:
Ik ben pas bezig met tarotleggingen en heb voor mijzelf het Keltisch Kruis gelegd met de vraag: Hoe gaat het verder met mij en persoon x?
kaart 1: 8 staven  (hier draait het om)
kaart 2: keizer      (dit komt erbij)
kaart 3: 10 kelken (dit wordt hererkend)
kaart 4: maan      (dit wordt aangevoeld)
kaart 5: koning kelken (hiertoe heeft het geleid)
kaart 6: 9 kelken   (zo gaat het verder)
kaart 7: 2 staven  (zo ziet de vrager het )
kaart 8: toren       (de ander? of de omgeving,plaats)
kaart 9: aas kelken (dit verwacht of vreest vrager)
kaart 10: gerechtigheid (hier gaat het naar toe)

Ik vraag mij nu af wat de eerste kaarten nu bijdragen aan mijn vraag: ik verwacht iets (8 staven) dat structuur brengt (keizer)...kaart 6 zegt dat er een fijne tijd komt en kaart 10 gerechtigdheid?
Wat kan ik nu hierop uit maken hoe het verder met mij en persoon x zal gaan?
Is er iemand die mij kan helpen? en heeft het feit dat zelf de kaarten heb gelegd invloed op de kaarten in positieve richting?
Thx
MaraLijn ???

lilith

• Senior lid
Re:hulp bij identificatie - heeft mijn wens invloed op de kaarten?
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2008, 21:28:35 pm »
Hoi Maralijn

De 2e kaart, de keizer, is de kaart die aangeeft wat dwarsligt.

Het eerste wat er in me opkomt is, starheid.

groetjes Lilith
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Mikal

• Volledig lid
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2008, 14:16:53 pm »
Hoi MaraLijn,

Allereerst antwoord op de vraag of je de kaarten die je trekt, onbewust juist positief trekt. Nee, naar mijn mening tenminste. De kaarten trek je altijd blind, dus onbewust en hoe pijnlijk ook soms, de kaarten liggen volgens mij dan altijd hoe ze horen te liggen. Tenzij je natuurlijk net zolang kaarten trekt tot je een 'leuke' hebt getrokken.
Wat meer het probleem is, is hoe je ze interpreteert. Daarbij word je wel beperkt door wens denken. Het is echt moeilijk om voor jezelf te interpreteren en dat is dus de reden. Maar ook omdat je gelijk invulling gaat geven aan wat de kaarten dan wel in jou leven zullen betekenen en je ziet wat je wil zien. Ik kan de kaarten ook niet echt goed voor mezelf interpreteren, hoe jammer ook...

Dan over de legging, wat ik in jou legging zie is helemaal niet zo goed. Je hebt het op het forum geplaatst dus ik neem aan dat ik mag schrijven hoe ik erover denk? Dit is dus hoe ik de kaarten uitleg en hoeft helemaal niet zo te zijn, als het voor jou gevoel anders is zul je daarin best gelijk kunnen hebben. Het is tenslotte jou legging. Ik zal even in het kort wat toelichting geven per kaart:

kaart 1: 8 staven  (hier draait het om)
kaart 2: keizer      (dit komt erbij)
Die kaarten bekijk ik eigenlijk altijd samen: volgens mij gaat het erover dat jij verder wil groeien in de relatie, je wilt meer. Wat erbij komt is dat er sleur is in de relatie en stilstand. De relatie voelt beperkend aan, jij wil er meer uit halen en verder.

kaart 3: 10 kelken (dit wordt herkend)
Jij bent klaar voor een nieuwe stap in de relatie. Een stap om weer intiemer met elkaar te worden en de relatie te verdiepen, bv. in de vorm van samenwonen, verloven/ trouwen, kinderen krijgen. Hetgeen dus herkend wordt is dat de tijd rijp is om verder te kijken in de toekomst.

kaart 4: maan      (dit wordt aangevoeld)
Er is iets wat sluimert in de relatie, misschien een bepaalde ontevredenheid of het verlangen meer te willen. Iets moet opgehelderd worden.

kaart 5: koning kelken (hiertoe heeft het geleid)
Volgens mij gaat dit om een bepaalde verharding, of beheersing van gevoelens tegenover elkaar. Ook een bepaalde irritatie/ geprikkeldheid naar elkaar toe.

kaart 6: 9 kelken   (zo gaat het verder)
Volgens mij heeft de ander- en misschien jij zelf ook wel- niet zoveel trek meer om er teveel moeite in te stoppen. Het komt mij over als; je hebt het er maar mee te doen zoals de relatie nu is, de ander is niet bereid te veranderen. Als het je niet aanstaat zoals de relatie nu is, nou jammer dan.

kaart 7: 2 staven  (zo ziet de vrager het )
Vertwijfeling: is dit wel wat je echt wil, waar leidt de relatie met deze persoon naar toe?

kaart 8: toren       (de ander? of de omgeving,plaats)
Dit is gelijk het thema van de legging, dus hier gaat het vooral om. Onzekerheid: de ander en/of de omgeving is niet zeker meer over de relatie. De relatie wankelt aan alle kanten.

kaart 9: aas kelken (dit verwacht of vreest vrager)
Verdriet over een eventuele beïndiging van de relatie en alleen verder te moeten gaan.

kaart 10: gerechtigheid (hier gaat het naar toe)
De voors en tegens afwegen: is dit hoe je verder wenst te gaan, want de ander lijkt niet van plan de relatie met jou te verdiepen. Dit is de kaart die aangeeft hoe nu verder: of in alle eerlijkheid verder, ook eerlijk dus naar jezelf toe, of stoppen....

Nou ik vind het echt heel erg sneu en zou het je graag wat rooskleuriger voor willen spiegelen, maar dit is wat ik eruit haal. Ik denk dat het het beste is voor jou om je van hem los te maken want ik heb een beetje mijn twijfels of hij wel helemaal eerlijk is namelijk. Of dat hij iets voor je verborgen houdt. Maar hou wel goed in je achterhoofd dat dit mijn interpretatie is, dit hoeft niet zo te zijn!
Heel veel succes met de situatie!
Veel liefs.....

MaraLijn

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2008, 18:38:49 pm »
Beste Mikal,

Dank voor de interpretatie. Ik denk dat jij het enigszins bij het recht eind hebt, want nu begrijp ik de Keizer kaart. Die kaart staat voor de ander en die houdt als het ware tegen wat ik graag zou willen. Klopt, want ik ben er achter gekomen vandaag dat de persoon die ik op het oog had al een partner heeft en (nog erger of misschien wel beter) ik zal hem ook niet meer zien omdat hij erg ziek is geworden en waarschijnlijk niet meer terug komt op het werk.
In eerste instantie vond ik de legging best positief, maar dat blijkt inderdaad niet zo te zijn.
Inderdaad het is beter als een ander objectief de legging interpreteert.

Dank nogmaals
MaraLijn