Auteur Topic: De Magier...  (gelezen 4088 keer)

M_iriam

• Gast
De Magier...
« Gepost op: november 19, 2008, 22:02:45 pm »
By het leggen van een keltisch kruis, en als uitkomst hebbende De Magier ( op de 10de plaats )..

Wat betekent dat??
Bedrog????

Er zyn zoveel mensen hier met kennis van de tarot,het zou fyn zyn als iemand reageert.

Groetjes, Miriam

doosje

• Master lid
Re:De Magier...
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2008, 23:04:25 pm »
Bedrog?? Nee hoor, volgens mij betekent het dat je alle wijsheid, ervaring, alle mentale bagage in pacht hebt om je probleem met je verstand tot een goed einde te brengen, dat je zult weten wat te doen.

M_iriam

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: november 19, 2008, 23:12:43 pm »
Dank jewel doosje, dat is uitermate positief. Niets om me zorgen over te maken>?

het is toch de lange termyn positie daarom pluk ik deze eruit.

Andere interpretatie die ik kreeg :
magier is eigenzinnig,, hij doet normale zaken maar houd dingen voor zichzelf .
Deze man is  op dit moment onbereikbaar voor je ,, hij geeft niet gelijk prijs wie hij is en wat hij doet.

doosje

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2008, 19:19:27 pm »
Hallo Miriam,

De Magiër is een positieve kaart, t.t.z. dat je zal weten hoe je moet handelen, maar de exacte betekenis hangt natuurlijk wel van je vraag af.
Als je vraag was "hoe gaat deze situatie evolueren" dan zou het antwoord op jezelf slaan en dus zoals ik je in de vorige post zei.
Als je vraag is "hoe gaat deze situatie voor een bevriend persoon evolueren" dan gaat het antwoord natuurlijk over hem/haar.

Echter, tarotkaarten leggen voor een ander gaat denk ik niet, volgens mij slaat het antwoord steeds op JOU en hoe de situatie voor JOU zal evolueren.
Wat je dus zegt in je post "Deze man is  op dit moment onbereikbaar voor je, hij geeft niet gelijk prijs wie hij is en wat hij doet." is in mijn nederige opinie niet van toepassing.

Maar tussen haakjes: ik ben helemaal niet ervaren in het interpreteren van andermans leggingen, dit is gewoon mijn ervaring.
Je vindt de betekenis van de Magiër bvb. hier
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?board=4;action=display;threadid=692
of hier http://catharinaweb.nl/tarot/tarot/1.htm
In die laatste link wordt er een onderscheid gemaakt tussen de betekenis van de kaart voor liefdesvragen/werk/persoonlijk vlak.

Groetjes,
doosje

M_iriam

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2008, 20:03:51 pm »
Hallo ,

Ik heb veel aan je posten doosje,erg bedankt. Ik was zelfs opgelucht toen je zei :"Deze man is  op dit moment onbereikbaar voor je, hij geeft niet gelijk prijs wie hij is en wat hij doet." is in mijn nederige opinie niet van toepassing.

Wat werd ik daar verdrietig van. Ik zag het helemaal niet meer zitten. Ik dacht altijd dat tarot de  manier is om een samenhang tussen vele sub-onderwerpen te cree-eren zonder het grote overzicht kwijt te raken. Even twijfelde ik en dacht ik ; is het dan niet vreemd dat het verwarrend werkt? Ik denk dat ik selectief moet zyn in het aannemen van mogelijke verklaringen.Maar ik weet wie er op dit forum een capabele indruk maken onderhand.En ik had het bovenste zinnetje niet te serieus moeten nemen.Mis, is het idd wel positief. : )

Ik wacht af en ik geloof..

Dank jewel.. X Miriam