Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Mijn indiaan

Gestart door Pink, november 17, 2008, 06:08:04 AM

Pink

Goedemorgen allemaal,

Al een paar nachten achter elkaar komt mijn indiaan op visite. Hij verschijnt krachtig en in vol ornaat, de kleuren van zijn hoofdtooi spatten als het ware uit beeld. In zijn linkerhand heeft hij een schild met aan de voorkant een tekening die lijkt op een spiraal. Honderden kleine tekens vormen een ketting. In zijn rechterhand draagt hij een scepter. Op zijn rechterschouder zit een witte uil en aan zijn voeten ligt een witte wolf.

Vervolgens verdwijnt heel langzaam de kleur uit het beeld. De indianentooi wordt vervangen door een trenchcoat met gleufhoed. Het beeld wordt bruiner-groener-grijzer en gaat uiteindelijk volledig op in de omgeving. Ongewijzigd zijn daar die witte uil en witte wolf roerloos in beeld. Wat me verder opvalt is dat het beeld niet aan kracht inboet. In al zijn fragiliteit is het van grote schoonheid.

Pink

Kiwiwoman

Mooi, hoor!

Weet je zeker, dat het een droom is?

Pink

Hallo Hoyma,

Ja, voor mijn gevoel was het geen out of body experience, Ik droom vaak heel gedetailleerd en helder zonder lucide te zijn.

Pink

Kiwiwoman

Heb je hem gevraagd, wat-ie wilde? Het is niet voor niets als je zulke dromen krijgt! Daar moet je wat mee, zeker als het herhaaldelijk gebeurt.

Pink

Goedemorgen,

Indianen zijn niet zo spraakzaam ;D ;D ;D. Ik moet het dan ook doen met het beeld van de krijger die opgaat van zijn omgeving. De krijger staat voor mij voor mobilisatie in die zin lijkt het er dus op dat de boodschap voor mij is dat het loslaten van mobilisatie niet betekent dat je aan kracht verliest.

De witte wolf en uil komen namelijk meer tot hun recht tegen de rustige achtergrond. Maar wat is de boodschap van de witte wolf en uil? En waarom de combinatie van schild en scepter?

Pink

Ricca

Lieve Pink,

De ketting van honderden tekens op het schild zou de ketting van je verschillende levens kunnen zijn. De uil en de witte wolf de krachten die je van het ene naar het andere leven meeneemt. Jouw eigen uitleg dat het loslaten van mobilisatie niet betekent dat je aan kracht verliest, vind ik ook heel mooi.

Bij een indiaan denk ik natuurlijk aan de indiaanse medicijnkaarten:

Medicijnkaart 15 Wolf
Medicijnkaart 21 Uil

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Pink

Hallo Ricca,

Dankjewel voor je aanvulling. De link naar de Medicijnkaarten had ik ook al gelegd en omdat ik ze in huis heb, heb ik ze erbij gepakt. De uil is overigens ook mijn totemdier. De witte kleur van beide dieren associeer ik in dit verband met helderheid.

De vorm van de ketting doet me ook sterk denken aan de (spiraal)vorm van Huan Yuan Qi. Als ik tijdens het trainen heel erg connected ben met het universele Qifield dan maakt mijn lichaam ook wel een licht spiralende beweging. En Qi is natuurlijk een informatiedrager.

Ik puzzel nog even verder.

Pink

Julia

Lieve Pink, ik heb even gespit, maar kan het zelf niet vinden. Er staat me namelijk iets bij dat jij ooit een soortgelijke droom hebt gehad. Ik weet niet meer waar het over ging, over mensen of voorwerpen, maar het had ook te maken met veranderende beelden. Dus een soort metamorfose in je droom. Weet jij dat nog?

Je omschrijft de indiaan als een krijger, hoe zou je de man in de jas met hoed omschrijven? Ik moest gelijk aan Uncle X (familie knots) denken, ha ha. Je eigen private investigator. Maar het gaat er natuurlijk om welk gevoel/gedachte jij erbij hebt.

In ieder geval bedacht ik mij dat beide verband houden met elkaar. Beide drukken op verschillende manieren dezelfde idee uit. M.i. gaat het om innerlijke ontwikkelingen, waarbij je in kracht en wijsheid wordt bijgestaan en beschermd door de wolf en de uil. Tegen het magische aan bijna.

Wat mij ook opvalt is de modernisering qua kleding van de indiaan naar die van een trenchcoat (nu trendy) met hoed aan de ene kant.
Aan de andere kant de kleuren die gepaard gaat met de overgang zijn weer ouderwets. (tegenwoordig kun je ook foto's in die kleuren
laten afdrukken. Ik weet niet hoe men dat noemt, maar wij zeggen hier "de antiek-look").

Warme groet, Sjuul  :)

Pink

Hoi Sjuul,

Ach ja, een hippe oudere en volgens mij bedoel je deze. Ik vind zelf een trenchcoat en hoed iets anoniems en iets verborgens hebben.

Pink

Julia

Lieve Pink,

Een indiaan heeft verwantschap met de aarde en de natuur. Dit heeft hij nodig om zijn eigen spiritualiteit te begrijpen. Hier haalt hij zijn innerlijke kracht, genezing en zelfbewustzijn vandaan. Dit vind je terug in de kleuren bruin, groen en grijs in het beeld van de man in trenchcoat.
Wat het beeld van de indiaan ook symboliseert is je levenskracht en het gezag over jezelf (scepter) de controle over je bestemming (schild), en het behoud ervan (schild) en geeft ook een specifiek groeistadium aan (spiraal). De spiraal geeft aan dat alles voortdurend in beweging is.

Als ik er van uitga dat het volgende beeld dan je groeistadium is, geeft het aan dat je bepaalde (liefdes) meningen en houdingen ten opzichte van anderen verbergt of camoufleert (jas en hoed) uit angst te worden beoordeeld. of dat je ze juist in stand wil houden, en dus beschermt.... De jas dient dan ter bescherming tegen emotionele "aanvallen" (buien) van anderen.
Ook de hoed biedt jouw intellect en wijsheid (hoofd) bescherming, maar staat ook voor spiritualiteit én sexualiteit (gleuf-hoed). Trench in het engels betekent óók gleuf (en opening, en kier, en sleuf).

Dan de wolf en de uil; zij zijn in beide beelden zichtbaar. Dus de herhaling hiervan geeft ook een extra dimensie. Mijn gevoel zegt dat je in staat bent met je intuitie- en observatievaardigheden en je vermogen helder te zien, achter de maskers van je ziel te kijken. Dat je er klaar voor bent om een soort van spirituele inwijding (wedergeboorte) naar een nieuw niveau te ervaren.

Het magische van alles breng ik in verband met de scepter (net als bij de Magier), de uil (nachtdier dus verbonden met de maan en magie) en de wolf (kan ook 's nachts prima uit de voeten). De wolf staat o.a. ook symbool voor diepe wijsheid in groepsrelaties. Ben je misschien van plan een hogere opleiding (Qi) te gaan doen?

Lieve Ugh, Julia  :)

P.s.: Nee, ik bedoelde een andere droom, van veel langer geleden. Als het kwartje bij me valt, dan kom ik er op terug.

Pink

Lieve Sjuul,

Wat ben je toch een geweldig mens. In januari 2010 doe ik inderdaad examen voor Chi Neng Qigong level 2 en ik ben me daarop aan het voorbereiden. Dat betekent veel trainen maar bij Chi Neng Qigong level 2 gaat het ook om kijken in jezelf  (letterlijk je licht in jezelf laten schijnen).  Andere aspecten van level 2 zijn trainen (en leven) zonder verwachting, het feit dat je in de trainingsweekenden ter voorbereiding op je examen, zonder voorafgaande aankondiging kan worden ingezet voor begeleiding van anderen en je moet altijd gepusht kunnen worden  zonder dat je omvalt. En als toetje volg ik naast deze opleiding ook nog een tweejarige opleiding  spiritueel leiderschap (op kosten van en voor mijn werkgever).  Allemaal zaken die ik  nu terugzie in jouw verklaring.

En dat verborgen houden…….tsjaaaaa, dat ken ik ook en daar laat ik het even bij (is iets van mezelf  ;D ;D ;D )

Pink

PS: Wat verder terug dan kom ik op Een schimmel op het dak