Zwerfers lang het kerkraam

Gestart door Luna, november 14, 2008, 10:58:05 AM

Luna

Lieve Kaartenkijkers,

Een tijd hield ik mij bezig met Tarot, maar omdat ik voor de astrologie
heb gekozen qua energie aan geven (leren, interpreteren, eigen maken enz)
Wil ik mijn vragen over Tarot hier kwijt.


Ik trek/trok altijd kaarten voor mijzelf.
Die gingen bijna altijd over "hoe ik erin zat"
"en mijn relatie".
Het begon naar verloop van tijd opvallen dat ik keer op keer de pentakelkaart
met de zwerfers langs het verlichte kerkraam trok!
Ik heb hem wel tientallen keren over de periode van een Jaar (!) getrokken.
Daarbij trok ik vrij vaak Azen waaronder de Kelken Aas.
Ik trok in 1 legging zelfs een keer 3 Azen!!

Wat kan dit zeggen?
Veel liefs van Sheis
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Opti-Mystique

#1
Hi Sheis,

Ik sluit me aan bij doosje dat Pentakels 3 aangeeft dat het hier persoonlijke groei betreft. De pentakels op deze kaart zijn donker en niet ingevuld (qua kleur), dit zou iets zeggen over een donker gevoel dat je momenteel in jezelf ervaart of iets dat er juist niet is. Mijn gevoel zegt dat het in dit geval wellicht ook een thema kan zijn, iets niet in jezelf kunnen vinden... en misschien zoek je daar ook wel niet. Misschien verwacht je dat je relatie iets voor jou invult, omdat je nog niet hebt ontdekt hoe je datgene waar je zo naar verlangt aan jezelf kunt geven. De zwervers dolen hongerig (behoeftig) in de kou, zoekend naar de ingang van de kerk (jezelf) waar het behaaglijk warm is... En representeren mogelijk een verlangen dat tot nu toe onbevredigd is gebleven. Het tweetal kan wijzen op dualiteit of tegenstrijdigheid in jezelf, maar ook de tegenstelling tussen het één of het ander. Het één kan vaak niet zonder het ander bestaan, waarbij ik voor jou in te vullen laat wat 'het' dan zou moeten zijn...

Deze groeikaart in combinatie met de azen is erg mooi, omdat de enen van het deck unaniem voor kansen staan om een nieuw begin af te trappen. Met 3 azen in je bezit ben je best al een rijk persoon; je hebt namelijk 3 van de 4 elementen in handen waarmee je alles kunt scheppen wat je maar wil. Daarom is het des te interessanter om te weten, welke aas er dan precies ontbreekt, omdat dat inzicht geeft in welk element het meeste aandacht verdient of binnen handbereik gebracht moet worden, om je gereedschapskist te completeren.

Of misschien is het juist 180 graden tegenovergesteld: is het juist zaak om eerst eens te kijken naar wat je al wél hebt, want soms kom je daar veel verder mee dan gedacht of ben je al veel rijker dan je jezelf waant. Relaties zijn is de meest gunstigste vorm een aanvulling en geen invulling, als jij met 3 elementen tevreden bent, dus tevreden kunt zijn met wie je al bent, dan kan je partner zomaar de 4e aas zijn en zijn jullie samen helemaal compleet uitgerust om de wereld te veroveren... ;)

Ik wens je succes!

Lfs, Dolf

Luna

Hai Dolf,

Ik kan je niet meer helemaal volgen.
Het gaat om pentakels 5 die ik getrokken heb.
Jij zegt dat de pentakels niet ingekleurd zijn (dat is bij pentakels 3 inderdaad niet het geval)
Maar bij 5 zijn ze geel, verlicht door het kerkraam !!
Begrijp je nu welke kaart ik bedoel?
Ik had er steeds het gevoel bij van: Ik doe mijzelf tekort , (eigen schuld dikke bult ofzo :-\ :'()
omdat ik knopen niet kan doorhakken.
Dat ik steeds mezelf maar op een honger-loontje zet ofzo. (op liefdesgebied...)
Maar de interpretatie van een ander is altijd fijn omdat die het weer met andere ogen
en door andere invalshoeken bekijkt.
Het is ook vaak zo , dat waar jezelf met je neus bovenop staat, dat dat soms veel "blinde vlekken"
geeft. Oftewel dat het dichtbij staat.

Maar Dolf, ik had een en ander al gelezen over jou en je schijnt met een curcus
voor reincarnatie enzz te starten. Ontzettend interessant !
Daar wou ik je iets bij voorleggen, dat vind je vast niet erg hoop ik hihi.

Komt ie;

_ Toen ik klein was wilde ik nooit schoenen aan en trok ze altijd uit.
_ Mijn moeder verkleedde me promt als Zigeunerin toen het carnaval was en zij verkleedkleding
vergeten was.
_ In mijn pubertijd (drugstijd) vertiktte ik het om mijn haren te kammen (maffie he)

Maar nu de grotere feiten;

_ Mijn oom (heldervoelend) zei uit het niets tijdens een etentje; " Ja nu zie ik het, dat zigeuner" !
Ik zei; "ja maar ik ben blond" !
Hij zei; " Maakt niet uit ik zie het aan je ogen" (ze zijn inderdaad best groot, als het donker wordt krijg
ik grote pupillen)

_ En een paar jaar daarna maaktte een kennis(weer heldervoelend natuurlijk, ) (die mensen trek ik aan!)
een tekening uit haar blote hoofd van mij. Ze tekende mijn gezicht wat sprekend leek, tekende het verder af
en toen die twee grote oorbellen erin. Toen ze het liet zien schrok ik even, ik keek in mijn ziel!
Een mooie zigeunerin, maar ik werd heel eventjes bang, alsof het dichtbij kwam. En trut dat ik ben,
ik heb die tekening destijds niet bewaard (waar ik nu spijt van heb)

_ We hadden ook een zigeunerboek genaamd ; Zingende violen. Dat boek facineerde me, en die plaatjes
met die prachtige mensen met grote ogen ! En zelfs nog 1 zigeunerboek; Louloutsie kleine rode bloem.
Wie heeft er nou twee zigeunerboeken?

In dit leven ben ik een vrije geest, een onafhankelijke , sterke vrouw, vroeger losse vingertjes (oeii),
en al zo vroeg als ik kon bezig met astrologie, tarotkaarten enz.
Veel geluk (dat beleid en wens ik mijzelf toe) maar ontiegeluk veel pijn in de liefde (echt zielepijn)
Heb soms het gevoel dat ik me er "vroeger" al eentje was.
Volgens mij ook verleidelijk , maar zeer geraffineerd (durfde het bijna niet uit te spreken),
verder ben ik hartstikke lief hoor.
Maar Dolf zou het kloppen dat ik inderdaad een zigeunerin ben geweest?
En als ik nou in dit leven antwoorden wil waar die liefdes ellende nou vandaan komt?
Zou ik dan regressie kunnen doen of doe je dat alleen bij ernstige blokkades?
Die heb ik geloofik niet  8) (of het moet een blinde vlek zijn)

Dolf, waarom gaan mensen in Regressie en raken ze daar niet ontzettend van in de war?

Groetjes van Sheis
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Opti-Mystique

Citaat van: Sheis op november 15, 2008, 18:32:12 PM
...Ik kan je niet meer helemaal volgen...

Hmmtjah: en terecht... :-\ Ik blijk niet helemaal correct aangesloten te zijn geweest en heb 2 kaarten door elkaar gehaald, excuus hiervoor!
Ik zag bij je vraag weliswaar de 2 zwervers voor me bij het glas-in-lood-raam, maar haalde me daarbij de ook 3 zwarte pentakels van Pentakels III voor de geest ::)

Pentakels 5 valt onder de Hiërofant van de Grote Arcana en heeft daarmee een andere energie dan Pentakels III, die onder de Keizerin valt. De hoofdenergie van de Hiërofant is Vertrouwen en die van de Keizerin is Groei. Je legging heeft nog steeds te maken met iets dat je ontbeert en waar je de ingang er naartoe niet kunt vinden. Vijven zijn verder actiekaarten en geven aan dat je op dit vlak actie mag nemen (knopen doorhakken), of dat e.e.a. al in gang gezet is.

Ja, een kaartlegging voor jezelf doen blijft een uitdaging, omdat je afhankelijk van hoe je erin zit op zoek gaat, naar bevestiging van óf iets dat je graag ziet gebeuren óf van iets dan je niet ziet zitten. Kaartleggingen voor anderen zijn doorgaans makkelijker en hoe minder je van diegene weet, hoe objectiever je interpretatie zal zijn  ;)

Met betrekking tot je vraag over regressie open ik even een apart topic, dat is uitgebreide materie, waar mogelijk nog meer vragen over bestaan  :)

Lfs, Dolf

Luna

hai dolf,

welke topic maak je daarvoor aan?
Wat kan of wil je zeggen over mijn zigeuner verhaal?

liefs Sheis
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!