Wat kan dit betekenen???

Gestart door Mira, november 03, 2008, 09:56:55 AM

Mira

Hoi hoi,

Ik had op zaterdagochtend zo'n rare droom die me nog steeds bezig houdt! Het begon als volgt:

Ik was ergens aan het stappen, en een barman die ik uit een bepaalde tent zo heel oppervlakkig heb leren kennen, begon mij te versieren.
Nou ben ik al ruim een jaar vrijgezel, en ga geregeld in die tent even wat drinken. De barman in mijn droom is een aardige jongenman en ik ga in op zijn avances. Op een gegeven moment zijn we in de woonkamer van mijn ouders. Mijn ouders liggen al lang en breed in bed, en wij zitten te vozen op de bank. Na een tijdje zeg ik kom we gaan rustig naar boven, doe voorzichtig zodat mijn ouders niet wakker worden.

Zo gezegd, zo gedaan, verdwijnen we beiden in mijn oude slaapkamer in het huis van mijn ouders.
Terwijl wij zgn. van elkaar genieten, denk ik aan mijn ex en denk daarbij aan van: wat jij kan, kan ik ook.......

Vreemde droom, daarnaast is het wel grappig om het volgende:

De barman in kwestie, die vind ik niet eens leuk. Het is gewoon een barman die een leuk praatje heeft, voor de rest is het niet zo dat ik iets op welke manier met de beste jongeman zou willen beginnen.
Daarnaast heb ik nog nooit wat uitgehaald in het huis van mijn ouders! Dat is echt zoiets waar ik me heel erg voor zou schamen!! Ik heb een eigen huis, dus waarom ik naar het huis van mijn ouders ga, is ook geheel onduidelijk.
En wat ik nog bizarder vind, is dat ik de liefde bedrijf en aan mijn ex denk.........dit is buitengewoon komisch!! Want wat heeft hij er in godsnaam mee te maken??????

Ik was er de gehele dag helemaal gebroken onder....wat een droom wel niet met je kan doen. Misschien heeft het helemaal niets te betekenen, maar vond het wel raar....misschien de moeite waard om er naar te kijken.

Groetjes
Mira

Julia

Lieve Mira,

Met alle plezier wil ik in je droom kruipen  ;D.
De aankomende dagen ben ik privé erg druk, daarom wellicht (tegen) het weekend een antwoord.

Zou je, in de tussentijd, je droom een titel kunnen geven? Bedankt!

Lieve groet, Julia  :)

Mira

Hoi Julia,

Bedankt dat je er tijd voor wil maken!!! Ik weet niet goed welke titel ik moet geven aan de droom....

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite!!!

Wat dacht je van: Vreemde escapades

Liefs
Mira

Ricca

Lieve Mira,

Door het woordje 'vreemd' in de titel, vervreemd je jezelf van de droom en maak je je het voor jezelf moeilijker om de betekenis te vinden. Dromen zijn nooit vreemd, maar juist heel erg eigen... :P Misschien wil je nog een nieuwe poging doen?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Mira

Hoi hoi,

Ik vind het vreemd....zulke dromen heb ik nog nooit niet gehad. Wel vaker ovr mijn ex gedroomd, maar we zijn nu een jaar uitelkaar en er is geen kans op goedkomen van onze verhoudingen.
Vind dat ook niet erg meer....heb er zogezegd vrede mee!!

Vandaar dat deze droom ook vreemd op me overkomt  :)

Dan zal ik er vreemdgaan van maken, want zo voelde die droom wel aan!! Aan het eind heb ik het gevoel/denk ik van: wat jij kan, kan ik ook!! Vreemd want we zijn uitelkaar en hoeven niet meer aanelkaar verbonden te voelen. Na ruim een jaar echt er heel moeilijk mee gehad te hebben, begin ik het los te laten in positieve zin.

Dat wordt de titel: Vreemdgaan (en anders weet ik het ook niet)

Liefs
Mira

Accacia

Hi Mira,

in je droom denk je: wat jij kunt kan ik ook.
Dit lijkt te wijzen op een behoefte aan wraaknemen.
Het klinkt zelfs alsof wraak de motivatie is van je vreemdgaan. 
Dit kan inhouden dat er nog woede zit (in je onbewuste) t.o.v. je ex.
Dat e.e.a. zich afspeelt in je ouderlijk huis is misschien omdat dit de bron is van je woede; ooit, als kind, is daar je woede begonnen.........

PS: Woede is een zeer heikele emotie vooral voor vrouwen.
Maar achter de woede verbergt zich de werkelijke vrouwenkracht.

Accacia

Mira

Hoi hoi,

Ergens heerst  er nog woede! Er is veel gebeurd, ik voel me gebruikt en vandaag de dag krijg ik te  horen via diverse kanalen dat hij vindt dat ik hem gebruikt heb....dat is wel komisch!!

Maar goed ik heb mezelf beloofd geen wrok te koesteren en meest zoete wraak is dat het goed met mij gaat. En dat is ook zo!! Ouderlijk huis dat ik gedroomd heb, dat zou er op kunnen wijzen dat hij ook mijn ouders flink heeft belazerd!Mijn ouders hebben in de hele breuk een 'zoon' verloren! Dat heeft heel erg veel pijn gedaan, en dat neem ik hem ook heel erg kwalijk!! Hij heeft al die tijd zijn eigen ouders boven aan lijst gehouden en die van mij gebruikt. Uiteindelijkt roddelt hij er nu op los.

Ach ik denk nu: What goes around, comes around.....

En after all....de beste ex-geliefde heb ik nog steeds lief, maar de boosheid bestaat zeer zeker nog. Dat zal wel nog een hele poos duren.

Groetjes
Mira

Accacia

Hi Mira,

laat je woede naar hem zijn beloop hebben; neem er de tijd voor. 
Maar dan, op een mooie dag, kan je je wel afvragen: wat is er met mij aan de hand dat ik me heb laten gebruiken, waarom heb ik me dit laten welgevallen, wat en waar is mijn eigen wond in deze ?
Het is voorts te prijzen dat je je zo om je ouders bekommert, maar jij bent er niet voor verantwoordelijk dat ook zij zich hebben laten gebruiken.

Accacia

Mira

Bedankt voor je reactie!!

Ik wilde eigenlijk weten wat die droom betekent! Dit is dus tot zover mijn eigen interpretatie.

In een jaar tijd hebben zich heel wat zaken afgespeeld! Ik ben persoonlijk erg gegroeid, daarnaast andere personen met mij. Belangrijk in deze hele situatie: What doesn't break you makes you only stronger!!

Ik heb zoveel geleerd, en leer nog zoveel!! En het leven heeft zoveel dimensies.....

Maar goed, ik heb de droom geplaatst om eens te lezen wat andersmans interpretatie zou kunnen zijn omdat anderen hier objectief naar kijken, en er wel meer uithalen dan dat ik kan!!

Groetjes
Mira

Julia

Lieve Mira,

Deze droom gaat over jou. Niet zo zeer over de barman of je ex. Alleen over jou. De titel vreemdgaan vind ik er wel bij passen. Want jij gaat vreemd, je bent ontrouw aan jezelf. Je doet dingen die je normaal niet zou doen. Je maakt die barman gek, terwijl je hem niet eens leuk vindt. Je ligt bij je ouders op de bank, terwijl je dat normaliter niet in je hoofd zou halen, Dan hebbie sex, en denk je aan je ex. Dat vind ik nou zo leuk aan dromen, om te kijken wat er achter deze "doe ik anders nooit" dingen schuilgaat.

Ook al vind je de barman niet eens leuk, hij moet toch íets gehad hebben, dat bij jou (onbewust?) een intense gedachte moet hebben opgeroepen. En dat "iets" is het leuke praatje van de barman. Dat is namelijk iets dat jullie "in het echt" gemeen hebben. Genoeg in ieder geval om over hem te dromen, om hem zonder al te veel schuldgevoel in je droom te gebruiken.

De barman vertegenwoordigt een deel van jouw persoonlijkheid, namelijk hoe je je in de buitenwereld begeeft; je makkelijke en open manier van omgang met mensen en je leuke, vlotte, charmante babbel. Dat deel van jou zoekt toenadering met jou (maakt avances) omdat het verlangt naar intimiteit, naar heelheid (vozen/sex).
Daarna belanden jullie, even ongeremd, al vozend op de bank. En waarom in het ouderlijk huis? Omdat je een moederlijke geborgenheid en een vaderlijke veiligheid zoekt. Aangezien je op jezelf woont, wijst het naar jouw eigen moederlijke/vaderlijke vermogens (t.a.v. jezelf). Je zou jezelf meer moeten bemoederen en behoeden. Maar je wilt even niet verstandig zijn, dus trekken jullie je terug op je oude slaapkamer. In je eigen innerlijke leven. Und dann, jetz geht los!  Maar in plaats dat je er van geniet, denk je aan je ex.

De reden dat je ex in je droom voorkomt is dat je iets leert of moet leren dat verband houdt met die relatie (of die periode). En dan met name over jezelf, jouw deel in de situatie. Ik bedoel niet wat je fout hebt gedaan, maar waarom de dingen zijn verlopen, zoals ze zijn verlopen. Zoals Accacia zo mooi verwoordde "wat is er met mij aan de hand dat ik me heb laten gebruiken, waarom heb ik me dit laten welgevallen, wat en waar is mijn eigen wond in deze?"
Door open-hartiger tegen de zaken en de daarbij behorende gevoelens aan te kijken, maak je de toegang van je emoties vrij en kun je verder met het leven van je eigen leven. Zoals ik het nu voel, kun je verstandelijk heel veel aan, maar qua gevoel nog niet. Je emoties zijn daardoor onvolledig. Als dat niet op één lijn zit, keert het zich tegen je, of van je af. Hoe meer je deze gevoelens negeert en niet toegeeft aan je innerlijke drang om er iets mee te doen, om er mee te dealen, des te meer je daar in je slaap van gaat merken. Het moet er - hoe dan ook - uit. Zo blijft het op die manier een deel van jou. Sterker nog, het wórdt een deel van jou en openbaart zich als zodanig in je droom. De eigenschappen van je ex, waar je zó verschrikkelijk de bálen van hebt, integreer je als het ware in jezelf. In je droom doe jij wat je ex zou doen (of heeft gedaan). Iets dat normaliter niet in jouw karakter ligt. Zo blijf je die pijn voelen en er mee worstelen.

Je schrijft: "ik was er de hele dag gebroken onder". Je was teneergeslagen door, ik denk, teleurstelling. Teleurstelling, omdat deze droomactie van jou je niet de blijheid en genoegdoening heeft gebracht, die je zou hebben verwacht. Je denkt je ex te pakken, terwijl je zelf genomen wordt......

Lieve groet, Julia

Mira

Lieve Julia,

Dank je voor je openhartige uitleg over mijn droom. Ja van de breuk met mijn ex heb ik veel geleerd, en dat is inderdaad allemaal heel verstandelijk. Op gevoelensniveau ligt het allemaal te diep en moet ik nog een hoop zaken een plaats geven!

Ook op dat niveau ben ik bezig, maar gaat het allemaal minder snel dan dat ik zou willen. En misschien is het wel zo dat de droom me er op wil wijzen dat ik mezelf op gevoelensniveau beter moet beschermen!!
Want nog steeds is dat niet zo sterk als mijn verstand, en ik ben er wel mee bezig, maar dat heeft tijd nodig leert ervaring me.

Dank je voor de tijd en moeite die je erin gestoken hebt! Geeft me weer stof tot nadenken over mezelf!!

Liefs
Mira

Mira

Hoi hoi,

Ik zit nog eens na te lezen wat er in mijn vorige droom gebeurd is.

Denk dat ik nu weer iets verder ben in mijn proces...wat me opvalt is dat ik toch best veel over mijn ex en zijn familie droom!
Dat die dromen uitgerekend blijven hangen. Aangezien toeval niet bestaat.....dan moet het me wel iets duidelijk willen maken,
of dat ik het op deze manier verwerk.

Na deze droom heb ik echt geprobeerd om de boosheid los te laten, en daarmee laat ik ook hem los.
En dat ging best goed, zo goed dat we voor even weer normaal contact hebben gehad. Nu weer verbroken omdat zijn
gedrag naar mij toe mij irriteert!! Hij wil constant dat ik hem uitnodig, dat ik hem vraag, dat ik een nederige houding naar hem toe op me neem!! En aangezien ik helemaal niet het type ben van lekker nederig en onderdanig zijn, irriteert het me dat hij mij in zo'n positie wil plaatsen.

En dan, dan droom je over een heks die zijn moeder moet voorstellen in mijn droom genaamd heks!

Liefs
Mira