Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

wird

Gestart door Luna, november 02, 2008, 13:03:02 PM

Luna

ik heb echt een hele rare droom gehad.
een kat zat me constant achterna. ik had steeds vluchtneigingen.
Ik houd zelf niet van katten (sorry).
In mijn droom werd ik er moedeloos van.
ik bleef maar vluchten.
die kat moest ook alleen MIJ maar hebben, in de andere (gezinsleden) had hij geen interesse.
op een gegeven moment had hij mijn hele hand in zijn bek (???) of half...
en kon ik niet meer loskomen van die kat.
huilend vroeg ik mijn moeder hem los te maken.
Hij leek als een pitt-bull aan mij vast te zitten.
mijn moeder pakte die kaken van die kat en trok toen zo hard...
en toen kwam het aller verdrietigste;
alle tandjes van de kat vielen door het trekken uit zijn bek wat uitmonde in een bloedbad.
dit vond ik verschrikkelijk zielig in mijn droom.
de kat zakte door zijn pootjes en nam (zo triest deze droom) een likje van zijn eigen bloed alsof het melk was ofzo.
Ik werd heel naar wakker. Ik droom haast nooit eng, behalve dat mijn tanden er geregeld aan "gruselememente"
uitvallen en ik ze in grote hoeveelheden uitspuug.

Sorry voor kattenfans, ik kan deze droom ook niet verklaren.
alleen dat ik erg verdrietig en verward wakker werd.
het was namelijk zo dratisch allemaal, die kat moest het met zijn leven bekopen.
wat een nare rot droom !! wat kan dit betekenen???
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Palomino

Hoi Seolenna,

Zolang Ricca er nog niet is, kun je misschien beginnen met het lezen van haar topic ' Gedachtekracht' ; maarliefst 16 pagina's lang en te vinden op pagina 4 op het Algemene Forum.
Hier zul je antwoord vinden op vragen die je stelt in het bericht dat je hierboven hebt geplaatst  :)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Accacia

Hi Seolenna,

Onderzoek wat een kat voor jou betekent; de kat in je droom symboliseert een deel van jezelf.
Tot nu toe vlucht je ervoor, je hebt een hekel aan haar, je verwaarloost haar.
De kat achtervolgt je omdat ze bij je hoort.
Leer haar kennen en liefhebben.

Accacia

janice

lol  ;D :D
lang geleden heb ik me dat ook allemaal afgevraagt ....
kan me zelfs vaag herinneren dat ik haar geboortehoroscoop eens goed uit heb willen pluizen uit nieuwsgierigheid naar de persoon achter 'Ricca'.
maarja nooit meer wat van terecht gekomen  :-[
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Sheis,

Ergens - ik weet niet meer waar - gaf je zelf een mooie samenvatting van de kattendroom toen je schreef:

Citeerer is een hoop heftigheid aan de hand...

De kat (een hoopje heftigheid) die aan jouw hand zit...

Je droom gaat helemaal over gevoelens, emoties, een kluwen van emoties. Ik weet niet of ik de kluwen helemaal kan ontwarren, maar ik probeer een draadje te vinden. :) Om me gemakkelijker in de droom te kunnen verplaatsen, heb ik hem herschreven in de tegenwoordige tijd.

CiteerEen kat zit me constant achterna en ik vlucht steeds weg. Ik houd niet van katten (sorry). In mijn droom word ik er moedeloos van, ik blijf maar vluchten... Die kat moet ook alleen MIJ maar hebben, in de andere gezinsleden heeft hij geen interesse. Op een gegeven moment heeft hij mijn hele hand in zijn bek, of half, en kan ik niet meer loskomen van die kat.

Huilend vraag ik mijn moeder hem los te maken. Hij lijkt als een pitt-bull aan mij vast te zitten. Mijn moeder pakt de kaken van de kat en trekt zo hard... en dan komt het allerverdrietigste: alle tandjes van de kat vallen door het trekken uit zijn bek, wat uitmondt in een bloedbad. Dit vind ik verschrikkelijk zielig in mijn droom. De kat zakt door zijn pootjes en neemt (zo triest deze droom) een likje van zijn eigen bloed alsof het melk is ofzo. Ik word heel naar wakker.

Ik droom haast nooit eng, behalve dat mijn tanden er geregeld aan "gruzelemementen" uitvallen en ik ze in grote hoeveelheden uitspuug.

Sorry voor kattenfans, ik kan deze droom ook niet verklaren.
Ik weet alleen dat ik erg verdrietig en verward wakker werd. Het was namelijk zo dramatisch allemaal, die kat moest het met zijn leven bekopen. Wat een nare rot droom!!

Je zegt dat je geregeld droomt dat je al je tanden verliest en in deze droom verliest de kát al zijn tanden. Daaruit kun je opmaken dat de kattendroom een toelichting is op die andere dromen en jou iets over die andere dromen probeert te vertellen.

Wat me opvalt is dat je in de droom huilend de hulp van je moeder inroept om jou van de agressieve kat te bevrijden. Het feit dat je in de droom om hulp roept, betekent op zich al (dus los van wat er verder in de droom gebeurt), dat je eigenlijk jezelf aanvalt. De kat demonstreert dat door jou aan te vallen en de kat is een deel van jou (daarom moet hij ook alleen jóu hebben en niet de anderen). De kat is ook een kant van jou waar je je tegen verzet (voor wegloopt), waar je zonder hulp niet van los lijkt te kunnen komen en die jouw innerlijke vrede verstoort.

Er is in wezen geen verschil tussen aanvallen en aangevallen wórden, het is precies dezelfde energie. Ook dit laat de droom duidelijk zien. Eerst ben jij het slachtoffer van de kat die zich in jou vastbijt, maar na het hardhandig lostrekken van de kat zijn de rollen omgedraaid en is de kat ineens het o zo zielige slachtoffer (tandjes kwijt, bloedbad, zakt door zijn pootjes). In de droom zijn jij en de kat allebei zowel dader als slachtoffer. 

Je moeder speelt slechts indirect een rol in de droom. De droom gaat helemaal over jouzelf en je moeder staat waarschijnlijk voor een kant van jou die op haar lijkt.

Op het moment van het losrukken van de kat is er een omschakeling in het gevoel, zowel in jou als in de kat, een overgang van agressieve gevoelens naar een slachtoffergevoel (in de kat) en een overgang van een slachtoffergevoel naar een schuldgevoel (in jou). Samengevoegd: binnen het slachtoffergevoel verandert de boosheid in een schuldgevoel. Dit is één betekenis van het tandenverlies in die andere dromen. Er is ook een overgang van de moedeloosheid in het begin van de droom via het medelijden met de kat naar het verdriet waarmee je uit de droom ontwaakt. Ik volg nu eerst het draadje van de kat. 

De kaken zijn instrumenten voor zelfexpressie, vaak voor agressie. Je hebt de kat natuurlijk niet echt dood gemaakt, dat zou niet eens kunnen, maar wel 'mond-dood' gemaakt, zijn zelfexpressie onmogelijk gemaakt. Ook dit is een betekenis van het tandenverlies in je andere dromen. Op het moment dat je eigen tanden uitvallen, stopt alles waar je mee bezig was en alle aandacht gaat naar de tanden. Het is bijna een soort noodrem... Nog niet geuite emoties worden door de schrik ingeslikt. Je tanden uitspugen is in jouw dromen bijna synoniem met het inslikken van agressie of boosheid. Misschien vind je dat je wel degelijk agressie uit, maar je laat toch niet alle boosheid toe die je in je hebt. Een slachtoffergevoel is eigenlijk altijd vastzittende woede. Vastzittend, zoals de kat aan jou vastzat...

Het is meer dan genoeg voor jou om die woede te vóelen. Meer hoef je er niet mee te doen. Alleen als je woede toelaat en écht voelt, kan zij door je heen stromen en verdwijnen en kun je bij de pijn en het verdriet komen die altijd áchter woede verscholen liggen. De moedeloosheid uit het begin van je droom is waarschijnlijk vastzittend verdriet. Ook dat zou gevoeld moeten worden om te kunnen verdwijnen - en de kattendroom heeft daar een klein beetje aan meegeholpen. Achter het verdriet kunnen nog allerlei andere emoties zitten... angst, twijfel, schuldgevoelens, zelfverwijten enz. De hele kluwen van emoties berust eigenlijk op onware ideeën over de oorzaak-gevolg-verbanden binnen dit alles. Niemand in de wereld ontkomt aan verwarrende gevoelens, maar ieder kan de oorzaken daarvoor opnieuw overdenken, en die de juiste waarde toekennen...

Neem nou opnieuw de kat. Vanwege het bloedbad lijkt hij ook een zelfvernietigende kant van jou, maar wat je misschien niet beseft is dat dit stukje zelf dat zowel aanvalt als slachtoffer is, een beeld is dat je zelf bedacht hebt... zelf in het leven geroepen hebt. Meer nog, in zekere zin koester je dit beeld en houd je het in stand (de kat, als deel van jou, likt het weggestroomde bloed op alsof het melk is d.w.z. voeding) en ben je bijna bereid je leven ervoor op te offeren (de kat lijkt het met zijn leven te moeten bekopen). Het beeld is je zeer dierbaar (je voelt intens medeleven met de kat), want je beschouwt het als jezelf. En dit zelf zie je tenslotte als hulpeloos slachtoffer van uiterlijke krachten. Toch is dit slechts een overtuiging die je hebt, en die niet wáár hoeft te zijn...

Ik zeg niet dat dit de manier is waarop jij in het leven staat, helemaal niet, maar op sommige momenten speelt dit en dat zijn de momenten waarop je een droom krijgt over uitvallende tanden. Die dromen gaan altijd over het heden, dus over wat er op dát moment in je leven aan de hand is. Jezelf op zo'n moment dwingen om positief te denken (de kat lostrekken) doet je geen goed, omdat je dan probeert jezelf een positief gevoel op te dringen dat je wel zou willen hebben, maar dat er op dat moment niet is. Het onderdrukken van negatieve gedachten of emoties is eigenlijk een soort agressie tegen jezelf.

Als je vergelijkingen maakt tussen hoe je denkt dat je bent en je eigen geidealiseerde opvattingen over jezelf, voel je je automatisch schuldig. Die schuld kan worden opgewekt door de kleinste dingen, handelingen, eigenschappen - totdat je met je overtuigingen gaat werken. Kijk eens naar welke emoties er aan de tandendromen voorafgingen, waar was je boos over, wat gaf je het gevoel dat jou iets werd aangedaan, waarover voelde je je schuldig? Door die emoties geheel toe te laten kom je vanzelf bij de achterliggende overtuigingen. En mogelijk zul je die herkennen als overtuigingen uit je jeugdjaren.

De roep om je moeder is eigenlijk een roep om verlossing. Zolang je gelooft dat je het slachtoffer van iets of iemand bent, zul je tegen je eigen vrijheid vechten, omdat je denkt dat het slavernij is... Maar je hebt ook de vrijheid om iets anders te geloven.

Het is trouwens wel jammer dat je niet van katten houdt, want katten hebben het vermogen om al onze negatieve energie te absorberen en te neutraliseren. Een kat heeft daarbij zelf geen last, want hij laat die energie meteen weer los. Als je spanningen voelt en je zou een kat op schoot nemen en die aaien, zou je je meteen rustiger voelen. Het zou ook een mooi symbolisch gebaar zijn, waarmee je aangeeft je met de kat in jezelf te (willen) verzoenen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Lieve Sheis,

Wat mooi dat je met hernieuwde interesse naar de kat van de buren hebt staan kijken. :) Als de dromen je nu ook nog met hernieuwde interesse, d.w.z. met andere ogen, naar jezelf zouden doen kijken, zou ik dat ook fijn vinden. Voorlopig vind je het blijkbaar nog ingewikkeld allemaal, en dat is niet zo vreemd, want er is een stukje zelf waar je voor wegloopt - omdat je er een onjuist beeld van hebt (beladen met schuld, rotgevoelens, onrecht en zieligheid). Toch dringt dit stukje zelf zich aan je op, om er iets mee te doen...

Je brengt de dromen in verband met pijn uit je jeugd, maar de dromen gaan over gevoelens in het heden, niet over oud zeer. Het is belangrijk om de directe aanleiding voor je dromen te kennen, dan heb je een aanknopingspunt voor de boodschap van de dromen. Als je niet meer weet wat er precies in het waakleven aan de dromen voorafging, zal er weinig anders op zitten dan een vervolgdroom af te wachten. Die zal vast wel komen, want jouw spreuk 'wat zich herhaalt wil geleerd worden' kun je natuurlijk ook omdraaien: wat geleerd wil worden, zal zich vanzelf herhalen. Pieker er in ieder geval niet te veel over, want met piekeren kom je er zeker niet uit. Je kunt inzicht niet dwingen. Vertrouw er maar gewoon op dat de duidelijkheid wel komt.

Je vraagt je af of boosheid uiten jezelf (nog meer) zou helen...
Niet boosheid uiten naar anderen, maar in jezelf toelaten, en ook niet zomaar in het wilde weg, maar naar aanleiding van het concrete voorval in het heden dat de betreffende droom heeft opgewekt. Opnieuw: je moet dus de aanleiding voor de droom kennen. Ik neem even het voorbeeld dat je geeft over boos zijn omdat de ASB zoek is. Op zich waarschijnlijk geen reden om over uitvallende tanden te dromen. Maar als je na zo'n voorval tóch over uitvallende tanden zou dromen, dán vraagt de droom je om die boosheid dieper te doorleven en te kijken wat jouw gedachten daarbij waren. Wat dacht je op dat moment over jezelf. Of over anderen. Of zelfs over hoe de wereld in elkaar zit. De dingen die je jezelf op zo'n moment vertelt, brengen je op het spoor van diepere overtuigingen. De overtuigingen die jouw werkelijkheid scheppen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Lieve Sheis,

De hamvraag. :) Het beeld is onjuist omdat in onze wereld niemand een slachtoffer is. We scheppen onze eigen werkelijkheid...

Dat wil niet zeggen dat de gevoelens in de droom niet echt zijn. Ze zijn heel echt en overeenkomend met gevoelens in het waakleven. Dat is een emotionele werkelijkheid die je natuurlijk niet zomaar opzij kunt schuiven. Maar wat ik al zei: je kunt de oorzaken ervan opnieuw overdenken. Gevoelens volgen je overtuigingen en die overtuigingen kunnen wel verouderd zijn... en aan vervanging toe...

Je kunt er wat overtuigingen betreft inderdaad 'naast' zitten en dingen geloven die eigenlijk helemaal niet waar zijn. Door ze te geloven maak je ze voor jezelf waar, maar dat wil nog niet zeggen dat ze overeenstemmen met de grotere waarheid van je diepste innerlijke wezen. Wij hebben een vrije wil, dus we zijn helemaal vrij om te kiezen wat we voor waar houden. We scheppen misvattingen en we scheppen waarheden. Op die manier leren we. :) Je bent bijvoorbeeld niet afhankelijk van het verleden, tenzij je dat gelóóft... Maar waarom zou je een beeld van schuld, onrecht e.d. in stand houden als dat berust op ervaringen in het verleden (de eigenlijke hamvraag)? Het verleden is op zich onbelangrijk, het enige wat telt is hoe je daar in het heden over denkt en voelt.

Gevoelens en emoties zijn altijd in het heden. Je kunt niet gisteren blij zijn of overmorgen bedroefd, want je leeft in het heden. Daarom gaan dromen over gevoelens altijd over het heden.

Daarbij... wij zijn niet geboren om te huilen of te lijden of om ons zelfs maar onbehaaglijk te voelen. Wij zijn geboren om (te leren) in vreugde te leven. Er ligt grote onbevangenheid in vreugde - het voelt zóóó behaaglijk... Hoe zou je niet kunnen weten dat vreugde bij ons past, bij ons hóórt, onze natuurlijke toestand is en dat alles wat die toestand verstoort eigenlijk onwaar is?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Luna

Lieve Ricca,

Ik heb je maar even een persoonlijk berichtje gestuurd.
Omdat ...ja omdat ik dat gewoon even fijn vond!

Liefs Sheis :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!