Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

crematie

Gestart door mandybrink, oktober 13, 2008, 15:16:05 PM

mandybrink

Gisteren las ik in een artikel van jozef rulof de reden waarom iemand zich beter niet kan laten cremeren
De boeken van jozef rulof spreken mij erg aan , zo ook dit artikel
Vanmorgen werd ik wakker en bleek dat ik had gedroomd over mijn crematie
Mijn vraag is nu of deze droom een bevestiging is geweest van hetgeen ik heb gelezen of zit er toch tevens een boodschap in?
De droom gaat als volgt.........

Ik ben in een gebouw samen met de jongste dochter van mn zuster(zij is 11 jaar)
In dat gebouw bevind zich een ruimte wat er net zo uit ziet als een souna , ook met houten banken ed
Ik met mn nichtje moeten worden gecremeerd en men wil dat ik in die ruimte plaats neem
Ik word overvallen door een afschuwelijke angst en zeg tegen een vrouw die bij mij was dat ik dit beslist niet aan kan
Zij zegt dat ik geen keus heb en dat het wel zal moeten
Tevergeefs vraag ik nog of er eventueel ook verdoving of andere medicatie kan worden gegeven maar dat was echter niet mogelijk , zei de vrouw
Ik wist dat ik helemaal geen keuze had en dat ik dit moest doorstaan maar ik had tijdens de droom een vreselijke angst zoals ik die eigenlijk in mn leven nog nooit eerder had gevoeld
De vrouw maakt nog een opmerking door te zeggen dat ik hiervoor zelf had gekozen
M,n nichtje heb ik niet meer gezien of gehoord
Ik werd wakker, godzijdank!!!

Groetjes Mandy

Een ding is zeker.....droom of geen droom
Ik laat mn verzekering wel veranderen ;)

Kiwiwoman

Is dit niet een restverwerking van het bericht, dat dat Volendamse hotel brand had, dat ontstaan was in de saunaruimte?

En ook: crematie is heilzamer dan begraven. De geest is na drie dagen volledig teruggetrokken. Als de geest dit niet accepteert, bestaat het gevaar, dat de geest bij het voormalige lichaam blijft, als het begraven is.

Met crematie heeft de geest geen aanknopingspunt meer en is eerder bereid om op zoek te gaan of met de begeleider mee te gaan naar het licht.

Materieel gezien is crematie toch beter, want alle bacterien, die eventuele ziekten kunnen verspreiden, worden vernietigd.

Mandy, ik zou die angst maar opzij zetten. Het is een aardig idee, als dat tenminste de bedoeling van de droom was, dat je met je nichtje een hele goede band hebt. Houwen zo!

Ricca

Lieve Mandy,

Het is nooit een goed idee om je keuzes op angst te baseren, en dat is eigenlijk wat je nu doet, want de droom laat zien dat het idee dat je pijn zou kunnen voelen bij het gecremeerd worden, je vreselijke angst heeft ingeboezemd. Je droomt zelfs dat er geen ontkomen is aan die pijn. Maar die angst is echt onterecht hoor! Zeker voor jou. :) Vertrouw maar op wat je intuïtie hierover zegt.

Tijdens zijn uittredingen naar gene zijde is Jozef Rulof er inderdaad getuige van geweest dat overledenen die pijn voelden, maar dat geldt niet voor alle mensen. Als je overlijdt, wordt de verbinding tussen lichaam en ziel verbroken en kun je eigenlijk geen lichamelijke pijn meer voelen. Maar het bewustzijn blijft, en alle bewustzijn heeft verbeelding, dus je kunt je wel verbéélden dat je pijn voelt - en die dan ook echt ervaren. Maar waarom zou je dat doen?

Het zijn enkel degenen die nog helemaal geobsedeerd zijn met aardse zaken en die tijdens hun leven totaal niet geloofden in een voortbestaan na de dood (degenen tot wie Jozef Rulof zich graag richtte), die die pijn kunnen ervaren. Zo iemand kan zijn waarnemingsvermogens hardnekkig op het aardse bestaan blijven richten, omdat hij weigert de dood te aanvaarden. In zekere zin weet hij wel dat hij dood is, maar hij weigert de psychische scheiding te voltrekken... Als er dan ook nog onvoldoende tijd is verstreken tussen overlijden en crematie, zou de crematie gevoeld kunnen worden. In andere culturen (zoals bijvoorbeeld India) ligt crematie heel anders, o.a. vanwege het vaste geloof in reïncarnatie.

Het kan ook voorkomen dat iemand niet beseft dat hij overleden is, bijvoorbeeld bij een zeer plotselinge dood. Dit is echter geen kwestie van weigeren het overlijden te aanvaarden, maar van gebrek aan waarneming en leidt niet tot het voelen van pijn.

Lieve Mandy, hoop je hiermee gerustgesteld te hebben, zodat je je keuze voor begraven of cremeren op meer positieve gronden kunt maken.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

mandybrink

hallo ricca,

ik denk dat je wel gelijk hebt wat die angst betreft
ik zit momenteel helemaal kopje onder in de boeken van jozef rulof
k,vind ze reuze intressant temeer omdat ik denk dat het ook de zuivere waarheid is maar goed ,
niet iedereen denkt er zo over , dat besef ik heel goed
ik lees uit nieuwschierigheid kris kras door de boeken heen en pik de onderwerpen uit die ik altijd al zo graag had willen weten
hierdoor mis ik vanzelfsprekend de aanvullende informatie die bij het onderwerp hoort maar had mezelf beloofd later alles nog eens helemaal te lezen
k,had echter niet gerekend dat ik diezelfde nacht nog  zo,n intense droom zou hebben, vandaar mn s.o.s je op het forum ;D
de angst in de droom was zo levensecht dat er de volgende dag van je intuitie geen spaan meer heel is
haha  en zo beleef je steeds weer wat

bedankt voor je heldere uitleg

en ik ben nog steeds van mening dat cremeren hygienischer is dan begraven

opgeruimd staat netjes!!!

of zal ik toch maar.......... ;)

veel liefs mandy