onderkaak met tanden... hup..d'eruit

Gestart door lu-tsé, oktober 02, 2008, 18:39:50 PM

lu-tsé

hi,
na een onprettig gevoel over een meningsverschil met iemand die me vertelde over een meditatie met chocolade (jaja... dat bestaat), droom ik dat ik ergens op knabbel en iets hoor kraken. ik haal iets uit mijn mond en wat blijkt..
het is een groot stuk chocolade met 2 grote stukken rechter onderkaak met tanden..

't is mij wel duidelijk dat het iets betekend en te maken heeft met die chocolade-mediterende persoon, maar wat?

Iemand een idee?

alvast bedankt
lu-tsé

Julia

Hallo Lu-Tsé,

Ik denk dat je droom een verwerking is van het meningsverschil over de meditatie met chocolade.

Je mond staat voor o.a. communicatie. Terwijl je op iets knabbelt (= zachtjes bijten), hoor je iets kraken (er breekt iets). Er is duidelijk een misstand aan de kaak gesteld en heb je iemand aan de tand gevoeld (je bekijkt iemand's gedrag). Oftewel, je bent het niet zo eens met de ander. De twee stukken kaak kunnen een verwijzing zijn naar de acceptatie van de dualiteit (tegenstelling/aanvulling) tussen jullie twee.

Verder kan ik er geen chocola van maken.

Lieve groet, Julia  :)

lu-tsé

na een hele poos .

de relatie met die persoon is totaal verbroken, .. de noot was hard om kraken, maar sinds de breuk voel ik me terug mezelf en goed.
Een mooie les geleerd,  noodzakelijke pijn.

bedankt Julia voor je hulp bij het ontrafelen..

lu-sté

Julia

Lieve Lu-sté,

Graag gedaan. Gaat het weer een beetje met je?

Lieve groet, Juul  :)