Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

naar de doktor

Gestart door ninja, september 26, 2008, 10:49:31 AM

ninja

Een intense, bizzare droom. Ik merk dat ik twee dagen later nog steeds onder de invloed van de sfeer van de droom ben.

."..Het ging helemaal niet goed met mij. Ik had veel pijn en lichamelijke klachten. Ik ging naar de arts (dat doe ik in het echte leven bijna nooit voor mijzelf, maar vooral voor de kids) en hij vroeg aan me wat ik had. Enorm verbaasd van mijzelf, kon ik me ineens niet meer herinneren wat het was en waar ik pijn had. Ik weet dat het ernstig was, maar ik wist niet meer wat. De arts zei dat het waarschijnlijk niet zo erg is als ik het niet kon benoemen. Maar ik wist het zeker dat er iets was, alleen .... wergeten wat.... dat vond ik heel erg. "

Hebben jullie een tip?
Groeten Ninja

snowdrop

Lieve Ninja, kan het zijn dat je zó op het welzijn van anderen (je gezin?) gericht bent dat je aan je eigen behoeften niet (meer) toekomt? Misschien zijn er problemen in je omgeving die je probeert op te lossen, waarbij je aan je eigen pijn en narigheid voorbijgaat? Een autoriteit (een deel van jou) probeert je wijs te maken dat het niet belangrijk is, maar diep in jezelf weet je wel beter. Je vindt het heel erg dat je het vergeten bent. Dat zegt heel veel, denk ik. Liefs van Snowdrop.

Ricca

Lieve Ninja,

Je weet dat er iets is dat pijn doet, maar je kunt er geen uiting aan geven. Je kunt het je zelfs ineens niet meer herinneren (verdrongen) en dat betekent dat het een emotionele pijn is (niet iets lichamelijks). Je zoekt je heil (heling, verlossing) bij een dokter, een rationele kant van jezelf die jou vertelt dat het niet zo erg is - en die jou dus eigenlijk in de kou laat staan. Als je je gevoelens van pijn of verdriet of wat het ook is niet erkent, kun je erin vast blijven zitten. Maar als je jezelf toestaat je emoties te vóelen, gaan ze ook weer voorbij. Dat is de helende werking van emoties. En alleen als je echt vóelt, heb je de drang om dingen in je leven te veranderen...

Ga niet aan jezelf voorbij, lieve Ninja. Als je het wél doet, leer je ook aan je kinderen om aan zichzelf voorbij te gaan... en dat wil je toch niet?

Liefs en kracht,
Ricca
From Ricca with Love