Overvallen en bedreigd

Gestart door Billy, september 15, 2008, 17:05:51 PM

Billy

Ik ben 's nachts overvallen maar ik was niet thuis maar een hotel of iets in die aard. Ik was niet de enige die werd overvallen.
Ik werd beschermd door een man die ik het best kan omschrijven als macho (ik heb ram in mars en heb recentelijk gelezen dat ik macho's zou aantrekken wat IRL niet zo is). Ook de anderen van het hotel die werden overvallen worden ook door hem beschermd maar hij blijft in mijn buurt.
Eén van de overvallers komt terug en richt 2 revolvers op ons. Het blijkt mijn broer te zijn  :o (ik heb daar trouwens een hele goeie band mee maar soms denk ik dat hij wou dat ik het beter had).
Mijn macho ligt naast mij te slapen en op het moment dat ik de revolvers zie maak ik hem wakker en roep "Clint Eastwood" al zou mijn macho mijn held zijn (alhoewel Clint Eastwood niet mijn favoriete held is ;D ). Hij reageert onmiddellijk maar als hij m'n broer in het vizier krijgt schiet hij niet. Hij gaat uit de kamer, ook mijn broer en hij heeft me de opdracht me aan te kleden. Een volwassen vrouw troost me (blijkbaar weer een actrice IRL). Ik wil me aankleden maar vind m'n kousen niet, ik vind het nogal belangrijk omdat ik me niet verder kan aankleden. Toch kan ik ze niet vinden. Blijkbaar zijn ze al meegenomen op bevel van mijn macho. En dan ben ik wakker geworden.

Kan het zijn dat het iets te maken heeft met de verbinding kwijtraken met je ziel? Ik zeg dit nu omdat iemand het mij vroeg omdat ik wat mijn (zelf)vertrouwen kwijt ben.

Ricca

From Ricca with Love

Ricca

Lieve Billy,

Het dipje in je (zelf)vertrouwen heeft volgens mij eerder te maken met het kwijtraken van de verbinding met de aarde dan met het kwijtraken van de verbinding met je ziel. Dat laatste is trouwens niet echt mogelijk, hooguit zou je je tijdelijk wat minder bewust kunnen zijn van die verbinding, maar je ziel zal in ieder geval haar verbinding met jou nooit kwijtraken. Daar mag je echt wel op vertrouwen. En je ziel... dat ben je eigenlijk gewoon zelf.

Wat je in de droom kwijt bent zijn je kousen. Voeten, schoenen, benen, kousen, het zijn allemaal symbolen die bij het 1e chakra horen, je basis in de stoffelijke wereld en de tastbare zekerheden van geld, werk, woning, bezittingen enz. (een terugkerend thema in je dromen). De kousen kun je zien als middelen om je staande te houden in het leven... een soort ehhhm... steunkousen (symbolisch gezien ;)). Maar in een kous zou je ook iets kunnen verzamelen... zoals geld in een oude sok of cadeautjes in een christmas stocking... of zelfvertrouwen (hoort ook bij chakra 1).

Je zegt dat je soms denkt dat je broer wenste dat jij het beter had... zoals je dat natuurlijk ook zelf wenst... en ik neem aan dat dat betrekking heeft op het gebied van de aardse zaken. In de droom word je overvallen door je broer, iets wat hij in werkelijkheid natuurlijk nooit zou doen. Maar eigenlijk word je 'overvallen' door iets in jezelf, door een gevoel... het gevoel dat je in die opmerking projecteerde op je broer... misschien wel een soort van slachtoffergevoel. Maar er is ook die volwassen vrouw (je volwassen zelf) die jou troost. De hele droom speelt zich af in een hotel, dus het is maar een tijdelijke situatie waar je in zit. De vrouw weet dat en misschien is dat de troost die zij biedt: de wetenschap dat het allemaal maar tijdelijk is. De overval stelt trouwens niet zo veel voor, er wordt niet geschoten, niets afgepakt, zelfs niets geëist. Er is alleen maar een gevoel van dreiging... 

De macho-man die jou en de andere hotelgasten (andere delen van jezelf) beschermt, is op het eerste gezicht een stoere kant van jou die in jou ontwaakt op het moment dat je je bedreigd voelt. Een stoere houding die jij aanneemt, uit zelfbescherming. Hij geeft je de opdracht om je aan te kleden... kleding kan ook een vorm van zelfbescherming zijn.

Je roept hem wakker bij zijn naam: Clint Eastwood... de revolverheld uit veel westerns, maar hij heet niet Clint Westwood... en hij schiet niet... Het heeft allemaal iets dubbels (net als de twee revolvers van de overvaller en het feit dat Clint Eastwood in het waakleven niet jouw favoriete held is). Je hebt dus wel twijfels bij de manier waarop je met deze situatie omgaat. Op het 'beslissende' moment gaan Clint en broer de kamer uit... en de keuze is aan jou. Forceer jezelf niet. Sla jezelf gewoon een tijdje gade en wees eerlijk tegenover jezelf. Als iets heel moeilijk lijkt of beangstigend aanvoelt, kun je jezelf niet dwingen om vertrouwen te hebben, maar je zelfvertrouwen zal vanzelf toenemen als je weer oog hebt voor al je eigen goede eigenschappen en kwaliteiten (en die héb je!). De acteur Clint Eastwood heeft ook mooie gevoelige rollen gespeeld (The Bridges of Madison County). En achter jouw stoere kant zit natuurlijk ook een heel gevoelige kant. De eigenschappen van de held in je droom zijn niet alleen kracht en moed, maar ook zorg, bescherming, medeleven, koestering, tederheid, intuïtie... Een prachtige combinatie. En jij hebt dat allemaal in je. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Billy

Hallo Ricca

Je hebt dat voor mij weer mooi verklaard.
Ik bewaar alles netjes in mijn droomschriftje.
En af en toe lees ik er terug in want er staan wijze en mooie dingen in.

Ik onthou niet zo gemakkelijk dromen maar omdat ik die periode wat zekerheden kwijt was vroeg ik de avond voordien om een verklarende droom. En ziehier het resultaat.
Wat ik nu ervaar is een soort van basisvertrouwen. Het komt allemaal goed maar langzaam en gestaag zolang ik maar zelf actie blijf ondernemen. Ik was inderdaad ook echt aan het zoeken hoe ik m'n zelfvertrouwen een boost kon geven. Ik ben gestopt met zoeken want er is op sommige momenten wel degelijk zelfvertrouwen (op sommige vlakken heb ik zelfs geen tekort) en waar het niet is zal het wel groeien, ik moet mezelf die tijd gunnen.

Het gaat hem inderdaad om tastbare zekerheden. Ik heb niets en bezit niets en in deze maatschappij voel je toch die druk. Het is net alsof ik niets gepresteerd heb wat niet zo is, het is alleen niet tastbaar. Maar ik heb weer werk en zal dus meer financiële slagkracht krijgen. Ik maak weer plannen en zie weer een toekomst.

Dank je Ricca voor al de moeite dat je neemt.
Lieve groetjes
BillyB

Kiwiwoman

Quote Billy: "Ik wil me aankleden maar vind m'n kousen niet, ik vind het nogal belangrijk omdat ik me niet verder kan aankleden. Toch kan ik ze niet vinden."

Grappig, Billy en Ricca, het eerst wat bij me opkwam, was dat het een waarschuwing was, dat je contact moet houden met de aarde, de realiteit dus. Sokken verhinderen dat. Je kunt dit ook letterlijk opvatten. Ga eens met je blote voeten op het gras lopen, of het strand. Je zult dat als heerlijk ervaren! Kijk wel uit voor scherpe steentjes en schelpjes ;D

De rest van je droom is door Ricca harstikke goed beantwoord, Billy :)

Billy

Hey Hoyma

Het gebeurt als ik thuis kom dat ik m'n schoenen en kousen uitdoe als ik thuiskom en dan iets gemakkelijker aantrek zoals slippers.
Maar na je berichtje viel het me op dat ik gisteren m'n kousen aanhield om m'n voeten warm te houden.
Ik zal eraan denken om binnenshuis zoveel mogelijk op blote voeten te lopen.
Ik heb geen tuin maar er zijn wel veel grasperken in de buurt met veel hondjes   ;) , ik zal dus moeten uitkijken waar ik loop   ;D

Groetjes
Billy