Auteur Topic: Verwarring na kaartleggen  (gelezen 6257 keer)

doosje

• Master lid
Verwarring na kaartleggen
« Gepost op: september 02, 2008, 17:22:05 pm »
Beste allemaal. Ik hoop dat iemand zijn mening wil delen over hetvolgende.

Ik had een probleem i.v.m. m'n carrière/voortgezette studie (ben bezig aan een doctoraat) en was daarmee naar een waarzegster gestapt.
Zij vertelde me (de kaarten zeiden dus...) dat ik moest stoppen met dat doctoraat aan universiteit X want er alleen maar ongelukkiger zou door worden, en dat ik een ander doctoraat zou aanvangen aan een andere universiteit Y dat me wel héél goed zou liggen. En dat ik moest praten met m'n baas.

Ik was opgelucht toen ik die beslissing voor mezelf had genomen. Toen legde ik kaarten en die zeiden me dat ik niet mocht stoppen: pentagrammen tien omgekeerd! Dat betekent volgens http://www.crystal-reflections.com/tarot2/rider/ten_pr.htm
dat alle andere opties aantrekkelijk lijken als het niet meteen wilt lukken met de huidige uitdaging. Maar dat het verkeerd zou zijn om op te geven, en dat ik m'm problemen moest communiceren.

Ik heb m'n baas op de school waar ik werk gesproken en die zei me dat ik op zoek moest naar een ander doctoraat (net zoals de waarzegster had gezegd). Toen ging ik naar mijn professor (promotor van het doctoraat aan univ X) om hem mee te delen dat ik ging stoppen. Ik dacht dat daarmee de kous af was, maar hij heeft een uur met mij gepraat, dat hij al had gezien dat er problemen waren en hij had ook al een heel stappenplan uitgekiend om dat probleem (mijn gebrek aan basiskennis) op te lossen. Toen was ik natuurlijk nog verwarder, want opeens leken er oplossingen te zijn voor deze problemen, zodat ik terug zin kreeg in het doctoraat.

's Avonds legde ik (nogmaals kaarten):
- een kaart voor het huidige doctoraat X1 op univ X: bokalen tien
- een kaart voor een ander doctoraat X2 op univ X: zwaarden aas
- een kaart voor een ander doctoraat Y1 op univ Y: de duivel omgekeerd
- een kaart voor een ander doctoraat Y2 op univ Y: schildknaap ridders omgekeerd
- een kaart om volledig op te houden met alle doctoreren ;-) : pentagrammen drie omgekeerd

Nogmaals vroeg ik of het goed zou zijn te stoppen met het huidige doctoraat, wéér kreeg ik pentagrammen tien omgekeerd: volhouden en volharden dus.

Een lange uitleg om tot mijn twee concrete vragen te komen:
 ??? 1. Toen ik naar de waarzegster ging had ik een reuzachtige kater van de avond ervoor  :-\  en had ik zware medicatie genomen (zonder veel effect). Kan het zijn dat "verdovende" middelen als alcohol en medicijnen een kaartlegging in de weg kunnen liggen?
 ??? 2. Wie moet ik nu geloven? Ik ben bang dat als ik verder doe aan het huidige doctoraat X ik in m'n ongeluk loop (zoals de waarzegster +/- zei), en ik ben bang dat als ik aan doctoraat Y begin ik ook in m'n ongeluk loop (de duivel uit mijn legging).

Ik ben verwarder dan ooit maar moet snel beslissen over m'n toekomst. Dit is echt het gevaar van kaartleggen, dat je er nog verwarder uit kan komen. Al is het allicht wel goed (en misschien voldoende) geweest om mijn problemen kenbaar te maken aan m'n baas en promotor.

Als iemand tot hier is geraakt met lezen   :-\ kan je me helpen bij het interpreteren van de tarot als orakel? Alvast enorm bedankt  :) :-*

Vele groetjes,
doosje

« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2009, 04:24:07 am door doosje »

klaproos1945

• Master lid
  • nacht in blauw
    • klaproos1945
Re: Verwarring na kaartleggen
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2008, 21:35:09 pm »
Hoi dit antwoord kreeg ik van het I ting orakel op vraag 1
commetaar op het oordel De Temmende Macht van het Grote.
De grote (zelf) beheersing,van het sparen van krachten en studie. Het verbinden met de vast gelegde kennis de opgespaarde energie moet oppotten. als het ware je acu oplaadt. Het orakel ziet het als buiten eten en ziet het dan ook dat je die energie van buiten haalt.
 dat je er na verward bent geweest, je hebt er wel inzicht door gekregen in je problemen.
Verder zegt het orakel nog

een voertuig zonder lagers; in het midden is geen spijt

prognose: je hebt plannen om voort te gaan, maar je middelen zijn nog niet in orde. Daarom besluit je te wachten en eerst wat detailzakente regelen. later kun je weer op weg gaan.

het moment is nog niet rijp om over strijdvragen te beslissen, eerst worden er bijzaken geregeld.

Het orakel raad je aan om veel te oefenen en je op je doel te richten. Eerst moet je je tekort aan beheersing aan vullen.
Door de wilskracht in te dammen  gaat de energie beter stromen.
Dan zijn er geen opstakels meer en je kunt je plannen uitvoeren. alle wegen liggen open.
Een tijd van grote dingen ligt voor je.

veel liefs klaproos1945

Hoyma

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2008, 03:32:04 am »
Hier ben ik dus helemaal verbaasd over, Doosje!

Het is geen goeie waarzegster, want je moet ZELF altijd de keus maken, niet iemand anders.

Bovendien MOET je niets geloven.

Neem je leven in eigen hand, meis, daar heb je veel meer voldoening van, dan van wat een ander je oplegt!

doosje

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2008, 20:58:36 pm »
Hallo beste klaproos, kiwiwoman en nirvana :-) Veel dank voor jullie goede raad... Het is waar, men beschikt nog altijd over een stel hersens om zelf beslissingen te nemen, onafhankelijk van kaarten. Je leven mag niet afhangen van kaarten. En bovendien, misschien ligt de toekomst toch niet echt volledig vast, die bepaal je misschien zelfs helemaal zelf...???

Eigenaardig dat als je een positieve kaart trekt je ook echt goed gezind wordt, en als je een negatieve kaart trekt je echt bang wordt. Eigenlijk zou dat toch niet mogen. Misschien ligt het nut van orakels er louter in dat ze je aan het denken zetten? Of als verwittiging...
Ik vraag me soms af wat de waarde is van een orakel en welk belang je eraan moet hechten en welke betekenis je er net niet mag aan geven...

Soms wil ik er echt mee stoppen, met kaartleggen, omdat ik er bang van word, maar anderzijds kunnen de kaarten je veel leren en je helpen om situaties te doorgronden. Maar misschien houdt het daarmee op. Ik bedoel: het is goed dat ik n.a.v. het orakel ben gaan praten met de prof, dat is zeker iets constructiefs geweest. Het is slecht wanneer je wéét wat de toekomst in pacht heeft, het maakt je bang om bepaalde (andere) wegen in te slaan.

Een voorbeeld: Ooit ging ik naar een waarzegster en die zei dat ik mijn ware Jacob ging tegenkomen blabla; eigenlijk wou ik toen naar het buitenland om er te studeren, maar dat deed ik dus niet uit angst om mijne ware te mislopen... :-) Ben hem trouwens nog steeds niet tegengekomen, hehe...

Sorry dat ik er zo over uitwijd, ik vind dat wel interessant :-)

Nou, nogmaals bedankt voor jullie mening :-)
En klaproosje, hartelijk bedankt voor jouw I Ching inzicht, het is een beetje Chinees dat Chinees, maar ik denk dat ik de boodschap begrijp :-)

Veel heel liefs,
doosje

nathair

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2008, 09:39:58 am »
- een kaart voor het huidige doctoraat X1 op univ X: bokalen tien
- een kaart voor een ander doctoraat X2 op univ X: zwaarden aas
- een kaart voor een ander doctoraat Y1 op univ Y: de duivel omgekeerd
- een kaart voor een ander doctoraat Y2 op univ Y: schildknaap ridders omgekeerd
- een kaart om volledig op te houden met alle doctoreren ;-) : pentagrammen drie omgekeerd

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik nog weinig ervaring heb met tarotleggingen, dat wat ik nu zeg gewoon is wat in mij opkomt. Maar ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ook al heb ik het idee dat het niet echt belangrijk is; welke kaart bedoel je nou met Y2/Y? Schildknaap ridders ken ik niet  :D

Wat mij opvalt, is dat X1 en X2 op elkaar lijken aan te sluiten. Bokalen tien is de laatste kaart van bokalen, Zwaarden Aas de eerste van Zwaarden. Zou de ene in de andere kunnen overlopen? Wellicht door het bijspijkeren van je basiskennis? En X2 hoeft niet per definitie compleet anders te zijn dan X1, maar kan ook een gewijzigde versie van X1 zijn.

Wat ik uit je bericht opmaak, is dat je nogal van streek bent geraakt door de kaarten. Je bent er emotioneel door geraakt, zit dus in bokalen. Net als X1/X wellicht laat zien. Mijn interpretatie nu van Zwaarden Aas op X1/Y is dat de kaart voor slagvaardigheid staat.

Kort samengevat dat zoals het nu gaat, je wordt beheerst door twijfels, gevoelens, maar dat je, als je kiest voor X1/Y, het allemaal veel duidelijker wordt en je niet meer beheerst wordt door twijfels.

Ben benieuwd of je hier wat mee kunt  ;D Belangrijkste advies blijft inderdaad: Blijf bij je eigen gevoel. Alleen jij weet wat goed voor je is.

Enne... Ga beslist niet je leven aanpassen aan de kaarten. Doe gewoon wat goed voor je voelt. Want voor hetzelfde geld zit de man van je leven nu nog steeds in het buitenland op je te wachten. En dat is toch zonde   ;)

Blessed be, Nathair

doosje

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2008, 19:54:03 pm »
Hi Nathair,

Goh, hier heb ik wel degelijk iets aan!! Voortgaand op wat jij zegt, denk ik dat het NU beter is om te blijven waar ik ben en bij te studeren. Met bokalen 10 vind ik namelijk emotioneel evenwicht, een weg uit de twijfel, en dat is NU het belangrijkste, dat is namelijk essentieel om intellectueel te ontwikkelen, om geconcentreerd "met slagvaardigheid" te kunnen werken (zwaarden aas).

Wat er later komt, dat komt, en dat zien we dan wel :-) Ik denk dat, als ik zou doen wat de waarzegster zei (veranderen), ik het natuurlijke verloop zou "forceren". Dan zou ik belangrijke lessen "overgeslagen" hebben, en dat is valsspelen (de duivel, omgekeerd)

Zo heb ik geïnterpreteerd wat jij zegt, bedankt Nathair!

(Ik bedoelde Schildknaap zwaarden niet schildknaap ridders, hihi)

x Laure

nathair

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2008, 23:53:09 pm »
Dat vind ik erg leuk om te horen, en ben ik erg blij om, dat mn hersenspinsels je geholpen hebben het helder te maken voor jezelf  :D
Wat meer kan ik wensen?

Uit je reactie proef ik dat je je rust en kalmte weer terug hebt. Succes verder met je studie.

Grtz Nathair

liefje1979

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: oktober 16, 2008, 16:33:48 pm »
Hey Laure,

Ik herken jouw verhaal een beetje van mezelf een tijd geleden, dat ten eerste.

Maar goed, heel veel is er al gezegd nav jouw bericht. Maar misschien (kon het toch niet laten om ook een tip te geven) is het raadzaam om eens een legging te doen met de vraag hoe je weer wat dichter bij je eigen kern kunt komen, om vanuit daar je keuzes te maken... Dan leg je de kaarten ook wat meer op jouw eigen binnenwereld ipv op de buitenwereld. Ook altijd fijn is als een ander je erbij helpt. Trek je bijvoorbeeld een kaart die onbewuste invloeden aangeeft, dan moet je die maar net kunnen zien (en eerlijk zijn).

Oke, groetjes!

doosje

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: oktober 16, 2008, 16:56:59 pm »
Hey liefje (hihi....)

Bedankt voor je raad, ik zal ze zeker opvolgen.
Het lijkt me een interessante en toepasselijke vraag om aan de kaarten te stellen... Al ga ik er effe mee wachten want heb zo het idee dat de tarotkaarten mijn gezaag een beetje beu zijn ;-) (en ik mijn eigen gezaag ook wel...)
Maar ik zal laten weten wat uit de legging kwam en wat ik eruit geleerd heb. Als jij ooit ook die verwarring hebt gevoeld bij het leggen van kaarten zijn we vast niet de enigen.
Ik heb ook een beetje het gevoel dat, wat je ook kiest, vroeg of laat of misschien ook heeeel erg laat kom je wel op je bestemming.

Dahaaag,
doosje

liefje1979

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 20, 2008, 17:57:59 pm »
Hai Doosje ( :D )

Dat vind ik een heel goed advies aan jezelf!  ;)
Op een gegeven moment blijf je maar kaarten leggen en ik persoonlijk werd er niet bepaald wijzer van. Tricky is dat, want je bent niet objectief meer.
Trouwens ook een bekend probleem waar je de kaarten voor hebt getrokken - het maken van keuzes op studiegebied.... Lastig hoor, het heeft toch op jonge leeftijd invloed op je (hele) leven. Het wordt ons niet makkelijk gemaakt!

Hoop dat je dichtbij jezelf kunt blijven!

Bye bye