Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

lijkwagen

Gestart door jitske, augustus 27, 2008, 10:57:57 AM

jitske

ik heb in juni 2007 een droom gehad die ik nog steeds niet kan plaatsen en waarvan ik vermoed dat hij wel belangrijk is
ik plaats hem op dit forum in de hoop dat iemand mij kan helpen

ik kwam thuis van de winkel en was op de fiets
opvallend was dat het prachtig weer was , de zon scheen volop en ons huis baadde zich in het zonlicht
ik kwam aanfietsen en zag meteen dat er bij ons op de oprit een zwarte lijkwagen stond met 4 zwarte vlaggen , aan elke kant twee
schijnbaar was ik er niet van onder de indruk want ik fietste er gewoon bij langs, zette mijn fiets in de schuur en ging naar binnen
toen ik binnen kwam zag ik meteen dat het huis leeg was op de bank na
mijn schoonzus was ook in de kamer (ze heeft dezelfde voornaam als ik), ze had een baby op de arm , de baby droeg alleen een luier
opvallend was dat mn schoonzus een zwarte trui droeg
ik groette haar en mits kwam er op dat moment een hond onder de bank vandaan , kwispelend met zn staart
ik was stomverbaasd want ik wist niet dat wij een hond hadden!!
ik bedacht mij meteen dat ik hem al die tijd nooit geen eten had gegeven
mijn schoonzusje lachtte en zei , je moet hem voeren , geef hem melk , brood en boter in een kom, dit heb ik meteen gedaan
dan loopt de hond weer weg , echter niet op  of onder de bank maar tot mijn verbazing stapt hij in de bank , vanaf de onderkant

ongeveer een week later kreeg ik de volgende droom

ik zit in een onbekende auto op de passagiersplek
wie er achter het stuur zat weet ik niet
we rijden bij mijn huis achteruit de oprit af en mijn man staat voor het raam en hij zwaait mij uit
ik realiseer mij op dat moment dat ik de enigste ben die hem kan zien
ik reed weg met een gevoel dat hij afscheid van me had genomen en hij in het huis zou blijven

deze dromen heb ik ongeveer een jaar geleden gehad
inmiddels zijn we wel verhuisd en de vreemde auto in de droom is momenteel nu mijn nieuwe auto

we wonen inmiddels 2 maanden op ons nieuwe adres en mijn 3 kinderen zijn al aardig gewend
mijn man daarintegen heeft meer moeite gehad met de verhuizing , is momenteel weer aan het werk en alles reilt en zeilt weer een beetje
ikzelf ben blij dat we de verhuizing doorgezet hebben , ben nu op een plek waar ik me prima thuis voel(ben weer thuis)

ik hoop dat iemand mn droom kan verklaren en mij wil helpen?

groetjes jitske

Ricca

Lieve Jitske,

Nog van harte welkom op het forum. :)

Op een of andere manier lijkt de komende verhuizing wel mee te spelen in je droom (het huis is leeg), maar een baby-droom gaat vooral over persoonlijke groei en op dat niveau staat een huis voor jezelf en zijn alle personen (en dieren) in een baby-droom delen van jezelf. Als je in het waakleven in een spiegel kijkt, zie je een reflectie van jezelf: het spiegelbeeld is heel herkenbaar, maar het begint niet zelfstandig met je te praten... In dromen kijk je in de spiegel van je psyche en zie je de reflecties van je vreugden en angsten, je zorgen en verlangens. En deze reflecties praten (of blaffen :)) wél met je. Ze communiceren met je en nemen een vorm aan die helemaal niet op jou hoeft te lijken... een baby... een schoonzus met dezelfde naam... een hond... Het huis waar al die reflecties wonen, ben je zelf.

De droom begint met een lijkwagen die voor het huis staat. Het is een stralende dag en het huis baadt in het zonlicht, dus die lijkwagen is inderdaad een heel positief symbool en je kijkt er helemaal niet van op. Alsof je wel weet dat het tijd is voor een innerlijke verandering. De wagen komt je oude zelf ophalen, dus blijkbaar is die verandering al bijna voltooid.

Eenmaal in het huis zie je dat het leeg is, blijkbaar heb je al heel wat opgeruimd of losgelaten in jezelf. Alleen de bank staat er nog, de centrale plek in het huis, je innerlijke centrum... Je schoonzus draagt een zwarte trui die past bij de lijkwagen. Waarschijnlijk stelt zij jouw oude zelf voor (met dezelfde naam), het zelf dat met de lijkwagen zal vertrekken. Zij laat echter iets na: een baby. Vanwege de baby denk ik dat de tijd waarin je deze droom had een tijd was waarin je voor een uitdaging of dilemma stond, een soort crisis ook. In momenten van een crisis wordt vaak een nieuw zelf geboren, een baby-zelf, een zelf dat pas te voorschijn kon komen tijdens de crisis.

Net als een baby heeft dit zelf jouw warmte en zorg nodig. Het baby-zelf is nog niet meteen in staat om alles te doen wat het graag wil, maar het groeit ieder moment (en waarschijnlijk als kool ;)). Het is een sterker en helderder deel van jou, een deel dat meer onbevangen toegewijd is aan jouw leven, jouw waarheid, jouw innerlijke groei.

En passant ontdek je ook nog een ander deel van jezelf: de kwispelende hond. Hij 'woont' in de bank, in jouw innerlijke centrum, en staat voor jouw meest spontane zelf, de kant van jou die heel instinctief en nieuwsgierig en enthousiast kan reageren. Je bent heel verbaasd, want je wist niet eens dat je een 'hond' hád, dat je dit ín je had... Eigenlijk had je dit deel van jezelf wat verwaarloosd (nooit eten gegeven), maar dat maak je nu goed door de hond melk en brood en water (liefde en verzorging) te geven. Dan kruipt hij, gesterkt en met hernieuwd zelfvertrouwen, weer binnenin de bank... Een hond staat ook voor onvoorwaardelijke trouw. Als je volkomen spontaan bent, ben je vanzelf trouw aan je ware zelf... En heb je vertrouwen in jezelf...

In de vervolgdroom rijd je weg bij je huis. De auto is het voertuig van de wil en de onbekende aan het stuur van de auto is je wilskracht. Blijkbaar heb je een beslissing genomen, je weet wat je wilt en gaat op weg om dat te bereiken. Terwijl je wegrijdt, zwaait je man je uit en je hebt het gevoel dat hij afscheid van je neemt... en jij bent de enige die dat ziet... Als je zelf groeit en verandert (baby) en meer op jezelf gaat vertrouwen (hond), komen je naasten voor de keuze te staan om die verandering te weerspiegelen (vensterruit) en óók te veranderen óf uit je leven te verdwijnen, omdat je letterlijk uit elkaar gegroeid bent... Je voelt dat je man in het oude huis wil blijven. Enerzijds had hij waarschijnlijk meer moeite dan jij met de mogelijke a.s. verhuizing, maar als je het huis opnieuw opvat als symbool voor jezelf, voel je op dat moment ook heel duidelijk dat hij nog gehecht is aan jouw oude zelf (dat er niet meer is).

Dat was toen. Je bent nu een jaar verder en de verhuizing is achter de rug. Jij voelt je prima en met je man gaat het ook weer zo'n beetje... Besef dat je man waarschijnlijk meer moeite heeft gehad met de verandering in jou dan met de verhuizing zelf. Je kunt hem helpen door dat op te merken, er begrip voor te hebben en er met hem over te praten. De onbekende auto uit je droom is nu je nieuw auto: dit verbindt de droom met het heden. Het zal geen toeval zijn dat je juist nu deze droom hebt gepost. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

jitske

hallo ricca,

ik heb met verbazing je reaktie op mijn droom gelezen,en je slaat de spijker precies op zn kop.
inderdaad verander ik heel erg,en kom nu voor mezelf op,en heb nu ook de wil om door te zetten om aan mijn verlangens..dromen toe te geven es doen wat ik nu wil.
en het verbaasd me dat ze tot nu nog accepteren dat het zo gaat.
ik idd een houding aanneem van dit is wat ik nu wil en ben,en als je dat niet accepteerd ist jammer dan voor jou,dan zoek je maar een andere weg.
ik heb te lang dingen gedaan die een ieder van mij verwacht en nu niet meer ;D
dat van die hond hoe je dat uitlegt,daar kan ik me volkomen invinden.

ik woon nu letterlijk ook in een huis die voelt als een warme jas...en heb het gevoel ook dat ik thuis ben,alsof het altijd op me gewacht heeft.vreemd he.

hartelijke groeten,

jitske