Over de geschiedenis van Lenormand

Gestart door Kiwiwoman, augustus 15, 2008, 00:48:10 AM

Kiwiwoman

Dit bericht stond dus ook in het verkeerde hoofdstuk. Er wordt in die geschiedenis van Lenormand gesproken over hoe je een deck kaarten kan bezitten.

Augustus 08, 2008, 04:56:05 »

--------------------------------------------------------------------------------
Kun je deze kaarten alleen maar "krijgen"

Wie wil ze mij cadeau doen?

Misschien kan ik in de plaats daarvan iets anders geven, dus ruilen? Dat lijkt me gezonder?

Julia

hallo Kiwiwoman,

Ik heb dat ook wel eens gelezen dat je tarotkaarten cadeau "moet" krijgen. Vroeger (bij bijvoorbeeld zigeuners) kwam het voor dat tarotkaarten (en kennis ervan) van moeder op dochter of oma op kleindochter werden doorgegeven. Het werd vaak gebruikt als vorm van inkomsten. Zelf heb ik verschillende tarotdecks, ook van Lenormand, en altijd zelf aangeschaft. Ben helaas niet echt thuis in de Lenormandkaarten, alhoewel ik het wel hele mooie kaarten vind. Dus ik heb ze gewoon voor de heb.

Mocht je een nederlandse versie Lenormand wensen (neem aan dat die niet in Nieuw Zeeland te verkrijgen zijn), dan kunnen we best wat regelen of ruilen. Mail me maar. Cheerio, Julia

Kiwiwoman

Goh, da's aardig, Julia! Natuurlijk wil je er ook iets voor terug! Verzin maar wat je zou willen hebben uit Kiwiland! Stuur ik je op! Geef maar prive een antwoord, dat is beter.

Kiwiwoman

En toen kreeg ik de kaarten van Julia!!!

Hartstikke bedankt, Julia!

We hebben al afgesproken, wat je in ruil ervoor krijgt.

Ik ben ze heel goed aan het bestuderen, dus... misschien... wordt vervolgd.