Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

een inbreker

Gestart door ivano, augustus 03, 2008, 12:31:39 PM

ivano

hallo allemaal
ik ben nieuw hier en ben hier terecht gekomen via een vriendin van mij
ik zal me even voorstellen
mijn naam is ivano en ben een alleenstaande man van 54 jaar
ik ben al sinds enige tijd geintereseerd in het paranormale , ik ben van italiaanse afkomst , ik beheers de nederlandse taal goed maar schrijven heb ik iets meer moeite mee
onlangs heb ik een droom gehad waarvan ik zeer emotioneel wakker werd
deze droom staat me nog zeer helder voor de geest
ik weet dat er een boodschap voor mij in zit maar kan verder zelf de droom niet verklaren
kan iemand mij daar meer inzicht in geven??
de droom gaat als volgd.......

ik bevind mij in een bos
voor mij zie ik een groot huis (het lijkt kasteelachtig)
ik zie niemand maar ik hoor dat een manspersoon tegen mij zegt.......jij mag hier gerust wonen maar denk erom , er zijn hier ontzettend veel inbrekers
ik stond achter het huis van de woning en keek via het keukenraam naar binnen
ineens zie ik een onbekende man door de achterdeur de keuken binnen gaan
het was een man met normaal postuur en met deels een kaal hoofd
ik zie dat de man in de keuken een deur open doet met daarachter een trap
hij wilde naar boven maar ik ben de keuken ingerent en heb tegen hem gezegd.....kom es even ik moet je wat vertellen (ik wilde hem met deze woorden teruglokken zodat hij niet naar boven ging)
toen kwam de man terug naar mij toe , ik stond inmiddels ook in de keuken
ik pakte de man bij de keel en heb hem klem gezet tussen de wasmachine en de koelkast, ik wilde zo voorkomen dat hij ging inbreken
tussen de koelkast en de wasmachine was een smal stukje ruimte waar de man net tussen paste
de stroomkabel van de wasmachine hong er los bij
de kabel heb ik in het stopcontact gestoken zodat de man vastgesnoerd was met de kabel die voor zn borst langs liep
de man daarop heft zn rechterarm omhoog om op een bel te drukken die daar op de muur zat
ik hoor een bel rinkelen en ben stomverbaasd want ik wist niet dat daar een bel op de muur zat :o :o :o
vervolgens pak ik de man met een hand weer bij de keel en met de andere bij zn arm en neem hem mee naar buiten toe
ik trek hem mee achter het huis en wil hem buiten het hek zetten , achter mijn huis weg
van de deur tot aan het hek was ongeveer zo,n 100 meter
terwijl we daar lopen zie ik de man langzamerhand kleiner worden
en dan is de man net zo groot als mijn jongste zoon (7 jaar)
daarop pak ik het jongetje bij zijn rechteroor en rechterarm en zeg tegen hem......nooit weer terugkomen hier!!!!!!!!
daarop kijk ik de jongen aan en tot mijn verbazing is de man veranderd in mijn eigen zoon van 7 jaar
ik ben wakker geworden en was intens verdrietig omdat ik het gevoel had dat ik nu mijn eigen zoon had weggestuurd en pijn had gedaan :'(

groetjes van ivano

Ricca

Lieve Ivano,

Welkom op het forum. Je schrijft heel goed Nederlands hoor. :) Véél beter dan mijn Italiaans. ;D

Als je hier al wat andere dromen hebt gelezen, zul je gezien hebben dat een huis vaak voor jezelf staat en de bewoners voor de verschillende kanten/aspecten van jezelf. Alles in de droom speelt zich af in jouzelf. Het bos staat voor de geheimzinnige wereld van het onbewuste waarin je tijdens de droom een kijkje neemt...

Je bent dus zelf een soort kasteel... groot en sterk... een vesting... met dikke muren misschien, voor de veiligheid. Maar toch lijkt er een dreiging te zijn, want een stem in jezelf zegt dat er ontzettend veel inbrekers zijn... Inbrekers maken inbreuk op je gevoel van veiligheid. Een gevoel van veiligheid is een belangrijke levensbehoefte en een aantasting van dat gevoel heeft meestal te maken met de gevoelens van het kind in jezelf.

Al snel zie je inderdaad een inbreker die probeert in het grote huis de trap op te lopen (tot je bewustzijn door te dringen), maar jij probeert dat uit alle macht te verhinderen. Je pakt hem bij de keel, zet hem klem, snoert hem vast - bepaald geen subtiele maatregelen ;D - en op dat moment doet hij tot jouw grote verbazing een bel rinkelen in jou, een bel waarvan je niet wist dat die er zat...

Je beseft nog niet dat het een alarmbel is en werkt de inbreker naar buiten. Terwijl je hem meetrekt om hem buiten het hek van de tuin te deponeren, zie je dat hij kleiner en kleiner wordt... totdat hij net zo klein is als je zoontje van 7 jaar... Nog dringt het niet tot je door wie hij is, maar dan - als je hem met een laatste dreigende opmerking definitief probeert weg te sturen - zie je dat de persoon die je voor een volwassen man had aangezien (en die misschien wel wat op jou leek?), eigenlijk je eigen zoontje van 7 is.

Dat laatste beeld had je nodig om te beseffen dat de inbreker een deel van jou is, net zoals je zoontje dat in zekere zin ook is. Het gaat in de droom echter niet om je zoontje, maar om het kind in jezelf dat je hardhandig de deur hebt gewezen, terwijl hij alleen maar jouw aandacht wilde... Je zoontje brengt de droom bij jouzelf terug.

Het innerlijke kind heeft altijd met emoties te maken. Het gebied van de emoties vormt een enorm belangrijk onderdeel in spirituele groei, in heelwording. De droom laat zien dat je bepaalde emoties - die je misschien kinderachtig vond -  niet in jezelf hebt toegelaten, omdat je ze bedreigend vond en als inbrekers beschouwde. Eigenlijk vertrouwde je je emoties gewoon niet (de stem die je waarschuwt voor inbrekers is de stem van je eigen wantrouwen). Daarmee heb je jezelf pijn gedaan, en die pijn voel je heel duidelijk als je intens verdrietig wakker wordt.

Op de achtergrond kan hierbij ook wel verdriet meespelen en misschien schuldgevoel omdat in het waakleven je zoontje niet bij jou woont. Hoe we met kinderen omgaan weerspiegelt vaak de manier waarop we met het kind in onszelf omgaan. Maar nogmaals, alles in de droom speelt zich af in jouzelf.

Ik kan je niet zeggen om welke emoties het precies gaat, wel dat ze passen bij het 7-jarige kind dat je zelf ooit was en dat nog altijd in jou leeft. Haal je eens wat emoties van je zoontje voor de geest. Herken je daar iets van jezelf in? En wat zou je doen als je zoontje boos of verdrietig of bang was? Ik neem aan dat je hem niet buiten de deur zou zetten, maar als een liefhebbende vader naar hem zou luisteren, begrip zou tonen en hem liefdevol de leiding zou geven die hij op dat moment nodig had.

Je innerlijke kind vraagt precies hetzelfde van jou. Luister naar jezelf en naar wat je emoties je te vertellen hebben. Beschouw ze zoals een liefhebbende vader een angstig en verward kind beschouwt. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je door emoties overweldigd wordt. Je wordt nooit door emoties overweldigd als je er bewust voor kiest ze toe te laten. Zolang je bepaalde emoties buiten de deur probeert te houden, ben je in gevecht met jezelf. Maar uiteindelijk kun je ze toch niet buiten de deur houden en kunnen ze zich gaan vastzetten in je lichaam of in je stemmingen. Matheid, somberheid e.d. zijn een heel duidelijk teken dat je bepaalde emoties in jezelf onderdrukt. Daardoor versper je de ingang naar de betere wereld waar iedereen naar verlangt. Die wereld bereik je door de zachtheid van zelfacceptatie. Wees aardig voor jezelf.

Ik wens je kracht en vooral vertrouwen :),
Ricca
From Ricca with Love

ivano

hallo ricca,

hartelijk bedankt voor je reactie.......het klopt allemaal ik kan niet anders zeggen :D
het heeft inderdaad met emoties te maken die ik in het verleden niet toe wilde laten door bepaalde omstandigheden
door deze droom besef ik des te meer dat je sommige emoties niet weg KAN drukken en ben ook zeer blij achteraf dat dit ook niet is gebeurd
ik had dus al een vermoeden dat deze droom er mee te maken had
en ja..........ik spreek goed nederlands maar het schrijven laat ik toch maar aan iemand anders over ;D ;D

heel erg bedankt dat je mij hebt geholpen

liefs ivano