Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vieze school

Gestart door mandybrink, juli 27, 2008, 09:21:10 AM

mandybrink

Ik plaats deze droom op het forum in de hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken
In het afgelopen jaar heb ik in mijn dromen al van alles schoongemaakt , zolders ,boten ,huizen villa,s ect.
Tot zover kon ik dat allemaal nog een beetje begrijpen , en de laatse tijd was het dan ook rustig op schoonmaakgebied in mijn dromen
Daarvoor in de plaats droom ik veel over slaapkamers ,cadeautjes die ik krijg ,  taart eten , busreizen enz. maar opvallend is dat het vaak avond is in mijn droom
En vannacht was er dan toch weer een schoonmaakdroom

Ik was in de basisschool van mijn kinderen (wij wonen tegenover de school en ik heb er dus elke dag het zicht op)
De school zag er vies en erg verwaardeloosd uit maar met name vies
Er was nog iemand bij me , weet echt niet wie maar samen stonden we met de directeur te praten
Ik zei tegen de directeur .....ik wil de hele school grondig schoonmaken maar doe het niet voor niks ....ik vraag er 12 euro per uur voor
kWeet niet of hij er mee instemde , kan me niet heugen dat hij iets heeft gezegd
En ik was boos want de directeur had zijn leerlingen gevraagd om aan de ouders een bijdrage te vragen  voor nieuwe gordijnen in de school
En ik had een bijdrage van 700 euro geleverd :o
De gordijnen hongen nu voor de ramen in school
Het waren rode gordijnen en ze hongen dr eens niet netjes voor
Ik vond het niet eerlijk , de gordijnen bleven uiteraard op school en zo had ik niets meer aan mijn 700 euro >:(
Er waren op dat moment wel leerlingen in de school
Toen moest ik plassen en ging daar naar de wc
De wc zag er zo ontzettend vies uit , iets van snot droop van de bril af
Toch heb ik wel geplast , ben er boven gaan hangen
Ik kon niet wachten om met de schoonmaakklus te beginnen

groetjes mandy ;)

Ricca

Lieve Mandy,

Dit wordt een lang verhaal... :P Ik heb het ook nog niet helemaal af, maar hier is vast een begin.

Hoewel hij zelf niet in de droom voorkomt, had ik meteen het gevoel dat de droom op een of andere manier met je vader te maken heeft. Je schreef elders dat je met (veel te) harde hand door hem werd opgevoed en dat je, hoewel inmiddels volwassen, in wezen nog altijd bang van hem bent. Dat is een oude angst, de angst van het kind in jezelf... het schoolkind in jezelf misschien... en van daar is het een kleine stap naar de school in de droom. Ook schreef je dat je weet dat je er iets mee moet, met de relatie met je vader, maar dat je daar eigenlijk weinig zin in hebt omdat het je beangstigt. Toch kun je in de droom bijna niet wachten om met de schoonmaak te beginnen. Een deel van jou staat wél te popelen. :)

Nu de droom vanaf het begin. Ik neem aan dat de echte basisschool van je kinderen helemaal spic & span is, mooi schoon dus, en dat de vieze school in je droom symbolisch is voor de omgeving waarin je innerlijke kind verblijft. Maar niet alleen het innerlijke kind, ook volwassen delen van jouzelf zijn in de school aanwezig. Je kunt er wel van uitgaan dat de alle personen in de droom delen van jouzelf zijn. De school is je totale zelf waarin al die delen (jong en oud) samenkomen en het met elkaar moeten zien te vinden... Het beeld van een school geeft ook aan dat je in deze situatie zit om iets te leren.

Hoewel na schooltijd, zijn er wel leerlingen aanwezig in de school: jouw jongere 'ikken'. De getallen in de droom zijn 12 en 700 (euro) en dat kan - naast de betekenis waar ik later nog op kom - een aanwijzing zijn dat het om de leeftijdsperiode van 7 tot 12 jaar gaat (de leeftijd van een schoolkind). Er kunnen ook meerdere innerlijke kinderen van die leeftijd zijn: één kind voor elke gevoel of emotie (de bange kleine Mandy, de boze of verdrietige kleine Mandy, de kleine Mandy die zich afgewezen, ongeliefd, onbegrepen of verwaarloosd voelt). Dat zijn er al een stuk of zeven... Alle gevoelens die je vroeger niet kon of mocht uiten, leven voort in de innerlijke kinderen. Voor het gemak spreek ik nu verder over innerlijk kind (enkelvoud), maar houdt in gedachten dat het waarschijnlijk om meerdere kinderen / gevoelens gaat.

Ook is er in de droom een vaag iemand bij je, een persoon van wie je niet weet wie het is... een soort stille getuige, d.w.z. een deel van jou dat de andere delen en de hele innerlijke situatie observeert en overziet en er leiding aan zou kunnen geven (als jij dat toelaat), deze 'persoon' is je hogere zelf.

Tenslotte is er de directeur van de school, een heel andere kant van jou. Hij is degene die de opdrachten uitdeelt en bepaalt wat de schoolkinderen moeten doen en wat ze niet mogen doen. Als je in het waakleven tegen jezelf een zin begint met 'je moet' of 'je mag niet', is dat de directeur in jezelf die aan het woord is...

Je constateert dat de school erg vies is. Verwaarloosd, maar vooral erg vies. Hiermee erken je de pijn van je innerlijke kind, want het vuil staat voor alle pijn en verdriet (snot) en verwarring en negatieve gevoelens van het kind in jezelf. Het kind is een deel van jou, dus het is ook jóuw pijn. Je besluit tot een grondige schoonmaak (om helemaal met de school = met jezelf in het reine te komen)... maar je wilt daar wel een vergoeding voor. Wie moet dat betalen? De directeur, zou je denken, maar de directeur is ook een deel van jou, dus uiteindelijk zou je jezelf belonen voor je inspanningen. Wat je er in spirituele zin mee kunt 'verdienen' is het vertrouwen van je innerlijke kind. De vraag die in de droom aan de orde komt is hoeveel jou dit waard is. Je hebt hier een duidelijk idee over... 12 euro per uur. ;D Twaalf is het getal van heelheid of heelwording (12 uren in een dag, 12 maanden in een jaar). Terwijl je wakende zelf nog twijfelde of het wel zin heeft in dit proces, heb je onbewust een heel duidelijk doel voor ogen: heelheid, de harmonieuze vereniging van alle delen van jezelf. En dat doe je niet voor de euro's, je wacht zelfs het antwoord van de directeur op jouw eis niet af... je zou het ook wel gratis willen doen, pro Deo én voor jezelf. :)

Voor de rest van de droom vraag ik nog iets meer geduld...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

wauw ... ik lees ff mee omdat je rode gordijnen in je droom hebt zetten,was wel ff benieuwd naar de betekenis ervan in deze droom ...maar .. hongen ???? twents ofzo  ;D ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

mandybrink

hongen? hingen ? gehangt .....ik stond echt in twijfel.....liet het maar staan in de hoop dat niemend het zou opvallen  :-[

toen kwam jij ;D

nu ben ik dr bij ;D

groetjes van mij ;)

mandybrink

hallo lieve ricca

ongeloofelijk hoe  jij zo precies de puntjes op de i kan zetten :D
ik wist dat schoonmaken te maken heeft om met sommige dingen in het reine te komen
echter , ik had geen idee op welk gebied
3 dagen na deze droom had ik nog een
een korte maar wel krachtig droom

het kwam erop neer dat ik dood ging en uiteraard was ik daardoor zeer verdietig
mn mam leefde heel erg met me mee en ik huilde tranen met tuiten
ik was op dat moment bezig een afscheidsbrief te schrijven voor mn vader

pfffffffffffff zou er dan eindelijk een doorbraak komen op dat gebied?
kan het zijn dat deze droom een antwoord is op die vorige droom?

wil je alvast danken voor de tijd en moeite die je erin steekt

veel liefs mandy brink :)

janice

Citaat van: mandy op augustus 17, 2008, 22:35:47 PM
hongen? hingen ? gehangt .....ik stond echt in twijfel.....liet het maar staan in de hoop dat niemend het zou opvallen  :-[

toen kwam jij ;D

nu ben ik dr bij ;D

groetjes van mij ;)

lol, ach het was nog "vroeg" toen je de droom typte :D
maar mn achternaam zou ik niet op het forum plaatsen, wat als er iemand de behoefte heeft om je te googelen  :o
En zo op die manier een heel stuk over je te weten komt via droom en uitleg

mandybrink

ja oke .............maar wat als je echte naam niet brink is??? ;) ;) ;)

janice

dan heb ik helemaal nix getypt  :-X ;D
wel minder voor vrouwen die wel zo heten  :D

Ricca

Lieve Mandy,

Ik ga eerst maar even door met de eerste droom en neem de opmerkingen van Janice ook mee. Hangen... hing... gehangen ;D... 12 is ook het getal van de Gehangene in de tarot, van op een nieuwe manier naar een situatie kijken, een manier die diepe innerlijke vrede brengt. Blijkbaar ben je daar al eens mee bezig geweest, want ooit heb je - op voorstel van de directeur, dus waarschijnlijk vanuit een gevoel van 'moeten' - flink in de school (in jezelf) geïnvesteerd... 700 euro maar liefst. Maar het resultaat is zodanig dat je het eigenlijk verspilde moeite vindt (7 is een getal van persoonlijke inspanning, van wilskracht ook en bij 700 zou je kunnen denken aan een wilskrachtige inspanning die niets - dubbel nul - heeft opgeleverd). Er zijn van jouw geld rode gordijnen gekocht en die hangen ook nog eens heel slordig voor de ramen...

Rood is weliswaar vaak de favoriete kleur van kinderen, maar is niet echt rustgevend of vertrouwenwekkend voor een verward kind. Rode gordijnen ademen een sfeer van macht en gezag, van dwang en disciplinering... Door zijn keuze voor de rode gordijnen begint de directeur ineens toch wat op je vader te lijken. Hij ís het niet, hij is en blijft een deel van jou, maar wel een deel dat een beetje op je vader lijkt - althans in de manier waarop hij met je innerlijke kind(eren) omgaat.

Neem bijvoorbeeld de angst die je op sommige momenten nog voelt voor je vader. Je weet wel dat hij je niks meer kan maken, maar toch is er dat gevoel, het gevoel van het kind. In het contact met je vader of in andere situaties die je aan vroeger herinneren, kan je volwassen zelf soms ineens van de aardbodem verdwenen lijken en neemt de kleine Mandy het over. Dit is háár kans om zich te laten horen... om gehoord te worden... Als je het op zo'n moment maar stom zou vinden dat je die angst voelt en jezelf daarvoor berispt, ben je even helemaal de directeur die iets op de kleine Mandy heeft aan te merken en die in feite de afkeurende boodschappen herhaalt die je in je jeugd van je vader te horen kreeg en die je je eigen hebt gemaakt. De stem van de directeur in jezelf is de echo van de geboden en verboden uit het verleden.

In de droom ben je boos op de directeur. Gesteund door je hogere zelf, dat bij je is, begint het tot je door te dringen dat de directeur niet de aangewezen (deel)persoon is om eigenmachtig jouw hogere doel, innerlijke harmonie en vrede, te bewerkstelligen. En nu zit je in een lastig parket: hem voordragen voor ontslag kan niet ;), want hij is een deel van jou... Er zal niets anders op zitten dan dat je hem ervan overtuigt dat je het anders wilt op die school. Neem de tijd voor een rustig gesprek met dit deel van jezelf en heb vertrouwen in de uitkomst... Er is namelijk geen deel van jou, geen persoon in de school, die niet de intentie heeft om jou te helpen. Alleen kan hun aanpak wel verouderd zijn... De directeur kan al lang geleden 'aangesteld' zijn en is misschien helemaal niet op de hoogte van wat jij op dit moment wilt. Dus nogmaals, praat in gedachten met hem... en vertel hem wat je wilt...

Uiteindelijk kan pijn, verdriet of boosheid alleen verwerkt worden door die gevoelens toe te laten, te laten strómen... en dat is wat je doet als je op het einde van de droom gaat plassen. Echt toelaten = loslaten. Je geeft toe aan een sterke behoefte om los te laten. Je moet er wel iets voor overwinnen, want de wc is heel erg vies, maar je doet het toch: je laat het gaan... Nu is het nog even de vraag wát je precies loslaat. In de droom heb je geen direct contact met de kinderen in de school, dus waarschijnlijk gaat het op dat moment niet om de gevoelens van het kind in jezelf. De schoonmaakklus moet nog steeds beginnen... De emotie die je in de droom zelf voelde, was boosheid, boosheid op de directeur en daaraan vastzittend een gevoel dat het niet eerlijk of onrechtvaardig is zoals de dingen gelopen zijn, de frustratie over de hele toestand in de school. Door het loslaten van al die boosheid, maak je de weg vrij voor de achterliggende gevoelens. Achter boosheid ligt altijd verdriet, daarachter ligt angst, daarachter kan ook nog spijt liggen en dáarachter ligt het verlangen... naar heelheid en innerlijke vrede. De kop is eraf en het hoeft (kan) ook niet allemaal in één keer.

Door het loslaten van de boosheid op de directeur heb je ook de weg vrijgemaakt om de boosheid op je vader los te laten... en dat gebeurt in de aangrijpende vervolgdroom waarin je aan het doodgaan bent en in diepe smart een afscheidsbrief voor je vader schrijft. De tranen stromen, spoelen je schoon en scheppen ruimte voor iets nieuws. Je neemt afscheid van je vader, want je hebt hem niet meer nodig om jouw pijn voor jezelf te rechtvaardigen. Je hebt het ook niet nodig dat je vader verandert, omdat je de oorzaak van je pijn niet meer buiten jezelf zoekt. Eigenlijk heeft je vader je een dienst bewezen, want zonder de vervelende rol die hij in jouw leven speelde, was je niet op het punt gekomen waar je nu bent, het punt dat je hem kunt vergeven. Misschien kwam je wel op aarde om juist dat te leren. Ik raad je aan om die afscheidsbrief ook écht te schrijven. Je hoeft hem niet te versturen of aan je vader te overhandigen, doe het gewoon voor jezelf. Als het je lukt om ook een woordje van dankbaarheid in die brief te schrijven, is het volbracht... en kun je je aan je innerlijke kind gaan wijden. Haar de liefdevolle aandacht geven die ze nodig heeft. Je moeder leeft in de laatste droom innig met je mee zoals jij met het kind in jezelf meeleeft. Dus dat komt echt wel goed.

De reis door het leven heeft de bedoeling om alle delen van jezelf te accepteren en ervan te houden, niet alleen de delen waar je tóch al van houdt. Dat is het proces van heelwording en vereniging met je hogere zelf. Ik wens je daarbij veel liefde en licht.

Ricca   
From Ricca with Love

mandybrink

hallo ricca

wat een schitterd mooie uitleg
ik herken me zelf er helemaal in en ben zo blij dat je mij dit inzicht wilde geven
ik ga er zeker wat aan doen want het is nu wel eens de hoogste tijd daarvoor
het is ongeloofelijk zoals jij het schrijft want het is de spijker op zn kop
ik vind het een fantastische eigenschap als iemand zoals jij energie en aandacht schenkt aan mensen die geholpen willen worden

je bent een prachtig mens!!!!!

janice

je zou er gewoon geld voor moeten vragen ricca

Ricca

Er ligt evenveel waarde in geven als in ontvangen. :)
From Ricca with Love

mandybrink

ruim een half jaar zijn we verder sinds die laatse droom
in dat laatste half jaar is er in mij omtrend mn vader behoorlijk wat veranderd
ik merk dat ik vrij ben , ben niet meer beinvloedbaar door hem , ben niet meer constant op mn hoede in zijn aanwezigheid, en ben eindelijk in staat om mezelf te zijn , ja zelfs om hem tegen te spreken :o
nu is een wereld van verschil als voor een jaar geleden
ik moet zelfs oppassen dat ik hem niet te kleinzielig en bekrompen ga vinden of erger nog .....
dat de rollen omdraaien :-\
in ieder geval ben ik blij dat ik bevrijd ben en dat alles is allemaal onbewust gebeurd

veel liefs mandy

Ricca

Wat mooi, Mandy. Er kan inderdaad heel veel onbewust gebeuren, al heb je dat natuurlijk wel zelf in werking gezet door de bereidheid om je vader in een ander licht te zien. Geniet van je bevrijding en als je merkt dat je neigt tot een oordeel over je vaders zwakheden, laat het gaan en wees vooral blij met je eigen kracht. :)

Veel liefs,
Ricca
From Ricca with Love