Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

jean-luc?

Gestart door mandybrink, juli 22, 2008, 09:09:48 AM

mandybrink

ik zat bij mijn vader in de auto en ik reed
het gekke was dat ik aan de rechterkant zat te sturen
mijn broer zat op de achterbank en mn vader links naast mij
om van de parkeerplaats weg te komen moest ik een klein stukje achteruit rijden maar hierbij botste ik per ongeluk tegen de rechterkoplamp aan van een auto die achter mij stond geparkeerd
het glas van de koplamp brak
o jee en nu?
samen met mn vader besluiten we de eigenaar van de auto te zoeken
t,is donker buiten en bij een verwaardeloozde buurt bellen we aan bij een eensgezinswoning
een lange man met donkerblond haar en heel lieve ogen doet de deur open
hij heeft een koksschort voor
ik vraag hem of die auto die verderop staat geparkeerd van hem is
kom maar binnen zegt hij
eenmaal door de deur moeten we een klein trapje van 3 a 4 treden naar beneden
tot mijn grote verbazing komen we terecht in een gigantisch restaurant
het is bijna niet te overzien hoever het restaurant zich uitstrekt
overal staan tafels en stoelen waar je ook maar kijkt
opvallend is dat er geen klanten zijn
ik ,mn vader en de man nemen plaats aan een tafeltje aan de ingang van het restaurant
mn vader begint met hem te praten over zn omzet en hij verteld dat hij een omzet van 66.000 per week heeft
het valt me op dat ik mij meteen goed voel bij deze man hij is rustig en kalm van aard en ik merk meteen aan hem dat zijn belangstelling naar mij uit gaat
mn vader zegt dat ik even mijn verzekeringspapieren uit de auto moet halen
bij terugkomst ben ik alleen met de man
hij gaat voor me staan met een zilveren ketting met grove schakels
ik zeg tegen hem......mag ik die echt hebben?(ik ben nl gek op zilver , goud daar heb ik niets mee)
hij doet mij de ketting om maar omdat de ketting erg lang is doet hij hem 2 keer om mn hals
bij de tweede keer trekt hij heel even stevig aan de ketting waardoor ik dus ook heel even het gevoel krijg dat ik stik
het valt me op dat de man engels spreekt met een frans accent   
tussen ons is het eigenlijk heel vanzelfsprekend allemaal er komt ook geen verlegenheid aan te pas
dan ineens loop ik met de man onder in een soort parkeergarage en ik spreek nederlands tegen hem
ik besef tegelijkertijd dat hij me niet begrijpen zal maar tot mijn verbazing geeft hij antwoord terug
we lopen naar buiten
ik heb geen idee van tijd en hoelang ik alleen met hem ben geweest maar ik bedenk me dat mn vader wel razend zal zijn dat ik hem zolang heb laten wachten
we staan buiten waar het inmiddels klaarlichte dag is
ik dacht bijmezelf....ben ik zolang weggebleven??
ik vraag de man hoe laat het is..........half 12 zegt hij
ik ben stomverbaasd ...het is half 12? en klaarlichte dag??
het zou donker moeten zijn toch?
dan zie ik mijn auto staan
ik zeg tegen de man , je hoort nog wel van me of dat ik binnenkort langskom
in de tijd dat ik weg was bleek dat mn vader een bezigheid had gevonden
hij was de hele tijd aan het trainen en heeft zelfs zn diploma gehaald
bij het wakker worden heb ik de naam jean-luc in mn hoofd
ik ken niemand met deze naam
kan iemand deze droom verklaren?
misschien zit ik er wel volledig naast maar het gevoel bekruipt me dat dit iets met een vorig leven heeft temaken op een of andere manier???

Ricca

Lieve Mandy,

Wat een heerlijke droom zeg. Het stuur van je auto zit rechts, dus je zou in Engeland kunnen zijn, maar ik vermoed dat je eigenlijk in 'engelen-land' bent, want door de aanrijding is het glas van een koplamp gebroken en glas kan het symbool zijn voor de (onzichtbare) barrière tussen de stoffelijke wereld en gene zijde, de engelenwereld of de wereld van het licht (en een koplamp kan veel licht geven). Die barrière is in je droom dus weggevallen, maar zelf heb je dat niet in de gaten. Het is nog donker en je gaat op zoek naar de eigenaar van de andere auto (met die koplamp).

Het blijkt een rustige, kalme man te zijn met hele lieve ogen en een koksschort voor... Hij heeft een warme belangstelling voor jou, je voelt je meteen goed bij hem, helemaal niet verlegen of zo; het is eigenlijk allemaal heel vanzelfsprekend en vertrouwd tussen jullie..... en..... hij spreekt engels. :) Ik denk dat het nu wel duidelijk is wie hij is, maar ga eerst even verder met de rest van de droom.

Het onbekende huis waar je binnengaat, is een symbool voor jouzelf. Als je in het huis 3 à 4 treden afdaalt in je eigen onderbewustzijn, kom je in een gigantisch restaurant terecht, waar dus voedsel te krijgen is... voedsel voor de geest... koestering voor jezelf... soulfood... Het huis staat dan wel in een verwaarloosde omgeving, maar hier kan elke behoefte aan warmte of liefde of kracht of wat je maar wenst, vervuld worden. En dit is allemaal in jouzelf aanwezig en voor jou toegankelijk.

De man met de koksschort heeft hier duidelijk een vinger in de pap ;D, maar de eigenaar van het restaurant ben jij. Hij is er om jou te helpen, in dienstbaarheid. De omzet van het restaurant is 66.000 per week. Je zult wel snappen dat dit geen geldbedrag is. Het getal 66 hoort bij de man (hij spreekt het uit) en is een heel bijzonder meestergetal. De aardse meestergetallen zijn 11, 22 en 33. Het getal 66 is van een hogere orde (6x11 of 3x22 of 2x33) en past bijvoorbeeld bij gidsen.

Het restaurant, dat opvallend leeg is, kan ook een ontmoetingsplek zijn waar je andere zielen van overledenen zou kunnen ontmoeten (de barrière is immers weggevallen). Misschien ooit in een andere droom...

De man geeft jou een zilveren ketting met grote schakels om de band die jullie hebben te bevestigen, of aan te halen. Hij haalt de band wel tamelijk strak aan, wat jou even een benauwd moment bezorgt, maar je hebt inmiddels voldoende vertrouwen in hem en zilver is een kleur die zuivere liefde symboliseert, dus dat zit wel goed.

Dan gaan jullie een wandeling maken - waar je verder geen herinneringen aan hebt. Hij blijkt ook Nederlands te verstaan en te spreken. Natuurlijk, liefde is een universele taal. Je vergeet de tijd... en als je terugkomt van de wandeling blijkt het klaarlicht te zijn, terwijl het half 12 's avonds is. Er is letterlijk licht in de duisternis gekomen...

Nu kom ik bij de vraag wie de man is. Alles wijst erop dat hij een onstoffelijke helper is. Misschien een engel in menselijke verschijningsvorm. Hij spreekt engels, maar met een frans accent - dat zou kunnen wijzen op een leven in Frankrijk. Omdat engelen niet op aarde incarneren, denk ik dat de man een persoonlijke gids van je is (gidsen zijn geen engelen, maar menselijke zielen die veel ervaring hebben met het leven op aarde). Zijn naam Jean-Luc is ook eerder een naam voor een mens(elijke gids) dan voor een engel (die meestal namen hebben die op -el of -elle eindigen). Gidsen vertonen zich in dromen altijd in een verschijningsvorm die vertrouwen wekt.

Je had het gevoel dat de droom met een vorig leven te maken heeft en je eigen gevoel bij een droom is natuurlijk het belangrijkst. Het is heel goed mogelijk dat je ooit een leven met Jean-Luc gedeeld hebt in Frankrijk - al kan ik dat niet uit de droom opmaken. Maar de droom gaat vooral over je huidige leven, heeft je innerlijke hulpbronnen (het restaurant) getoond en laat je weten dat je er nooit alleen voor staat, want er is altijd een helper bij je. Je weet nu zijn naam, dat maakt het gemakkelijk om met hem te praten. :) Verder heb je op onbewust niveau (tijdens de wandeling) waarschijnlijk nog veel meer hulp of informatie ontvangen en ook al heb je daar geen herinnering aan, het zal op een of andere manier zeker in je leven doorwerken.

De eerste gedachten die je bij het ontwaken over een droom hebt, zijn altijd juist. Dus van de naam Jean-Luc kun je wel zeker zijn.

Wat je vader betreft, die in de droom aan het trainen ging en zelfs een diploma haalde, dat lijkt een ander verhaal dat door de droom heen is gevlochten, maar zonder verdere info over je leven kan ik dat niet plaatsen. Misschien kun je dat zelf. Het lijkt in ieder geval een positieve ontwikkeling van hem.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

mandybrink

Weet je Ricca?
Dat kleine beetje twijfel wat ik had is nu helemaal verdwenen
Al maanden probeer ik de naam van mijn gids te achterhalen
Sinds een kleine anderhalf jaar heb ik contact met een doorgewinterde helderziende , zij ziet gidsen en spreekt ook met hun
Daarop vroeg ik haar....weet jij de naam van mijn gids?
Jawel zei ze , maar daar mag je lekker zelf achter komen.....je krijgt ooit nog een droom waarin hij zijn naam onthult
Ik spreek vaak met mijn gids omdat ik geloof dat hij ook echt naar mij luisterd, vertel hem de dagelijkse dingen maar ook uiteraard mn diepste geheimen
Sinds ik deze droom heb gehad ben ik hem ook inderdaad jean-luc gaan noemen ,tmanneke moest toch ooites een keer een naam hebben niet ;D
Maar ik ben ontzettend blij met jouw uitleg , in elk geval heb ik nu een totaal andere kijk op mn droom gekregen
Ik sluit me ook volledig bij je uitleg aan ,tvoelt meteen goed

Wat mn vader betreft???
Pfffffffff ik heb altijd al een slecht contact met hem gehad.......hij is heel erg dominant en was vroeger thuis heer en meester en zijn wil was wet
Door hem werden we met harde hand opgevoed en eerlijk gezegd?
Ik ben inmiddels 42 jaar en nog bang van hem, terwijl ik wel weet dat hij me niks meer maken kan
Ik heb wel contact met hem hoor , zoals bv met verjaardagen enzo(we zijn ook nog samen op dezelfde dag jarig :-\) maar verder heb ik geen nieuws voor hem en hij niet voor mij
De laatse tijd komt hij vaker mn dromen verstoren of is aanwezig op een manier die ik niet kan plaatsen zoals met dat trainen......mn vader heeft nog nooit een hometrainer van dichtbij gezien :D
Ik weet zeker dat er een boodschap in zit , ik moet er iets mee doen met de relatie met mn vader maar ik weet niet hoe of wat ik kan doen(en eerlijk gezegd heb ik hier ook weinig zin in) maar krijg steeds dezelfde boodschap
t,Is angst wat mij weerhoud
In elk geval wil ik je heel erg bedanken dat je de moeite hebt genomen je over mijn droom te buigen
Je hebt me er heel erg mee geholpen

groetjes en liefs Mandy

Ricca

Lieve Mandy,

Nu begrijp ik waarom je in de droom bang was dat je vader razend zou zijn toen je zo lang was weggeweest op die wandeling. Maar het lijkt alsof hij in die tussentijd ook hulp heeft gehad, een soort training... een 'home-training'... En hij heeft zich daarvoor ingespannen... Misschien is hij zich ervan bewust geworden dat hij op het gebied van home/thuis nog niet 'geslaagd' was (diploma). Mensen zijn nooit te oud om te leren...

Na de wandeling zie jij de dingen in een nieuw licht. Misschien ga je je vader ook nog wel in een iets ander licht zien... Ik wens je veel licht en kracht daarbij.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

mandybrink

klaproos1945

Hoi Mandy

Het toeval wilt dat deze droom is geplaats op de dag dat mijn vriend willem 5 jaar is overleden. De tijd zitten twee negens in dat zit ook in mijn huis nummer.

Nu op jou droom terug komen ik kom er niet onder uit dat hij dat is geweest je beschrijving van hem past in ieder geval in het beeld dat ik met hem ervaren heb. Hij is een zeer krachtig persoon. hij kon echt mensen gerust stellen en tegeljker tijd met de genen die een verkeerde rol speelde in iemands leven aan de slag gaan zo als met je vader. meschien kan je je vader nu met andere intencie benaderen nu je weet dat hij ook met andere dingen bezig kan zijn. Jou reactie op hem kan je veranderen door de angst die je in je kinder jaren hebt op gelopen los te laten. In ieder geval niet meer de baas over je laten zijn.

Veel liefs Van klaproos 1945

mandybrink

hallo lieve klaproos

begrijp ik jouw goed als jij bedoeld dat jouw willem in mijn droom is geweest??

groetjes mandy

klaproos1945

De beschrijving van die vreemde man kan hem zijn. En het leuke er aan is dat de datum en tijd zo als ik al schreef klopte. Dus het zou best wel eens waar kunnen zijn.Het is ook heel mooi dat je de droom zo duidelijk hebt kunnen vertellen.

jean Pierre heet mijn oudste zoon. Dat is meschien de aanwijzing in de naam Jean Luc. die gaat vaak naar Frankrijk. willem zelf was Engels georiënteerd. En omdat hij Nederlander was kon hij je nederlands verstaan. Nou ik wil niet in jou droom interprteren
maar ik vond dit allemall zeer intersant en vond er wat willem betreft veel erkennings punten in. Dank je wel voor je reactie
en dat ik deze droom heb mogen lezen. Fijn dat je hem in het forum gezet hebt. Het zal geen toeval zijn dat ik hem gevonden heb.
Veel liefs Klaproo1945