Spiegels en een slaapkamer delen

Gestart door janice, juli 18, 2008, 19:11:07 PM

janice

Ik zit op mn slaapkamer in mn vroegere ouderlijke huis. Ik heb een hoop spiegels om mee heen. Ik zit mezelf te bewonderen in de spiegels en heb liever niemand anders in de kamer die me betrapt.
Opeens komt mn moeder binnen. Ik hou haar zittend tegen bij de deur met 2 spiegels in mn handenen en ze vraagt aan me wat ik zoal aan het doen ben, ik zeg: nix bijzonders. Ze zegt dat ze haar boek bijna af heeft en ik zie dat ze 19 hoofdstukken heeft getypt. Ik denk bij mezelf: maar 19 ? Ze vraagt aan mij of ik mn slaapkamer met haar wil delen.Blijkbaar voelt ze zich niet meer prettig in haar eigen slaapkamer. ze maakt een vermoeide indruk en het wordt erger wanneer ze haar voorhoofd tegen de deur aanleunt. Eerst vraag ik nog als grap of ze niet bij mn broertje op de slaapkamer wil. Daarop kijkt ze nogal gekwetst op. Ik voel me meteen schuldig en ik bedenk me dat ik zo snel mogelijk alle spiegels moet zien te verwijderen mocht ze mn kamer in willen lopen of daadwerkelijk de slaapkamer willen delen.
Opeens komt mn broertje binnen, nog een indringer denk ik bij mezelf, er valt een blauw plastiken zuignap vanaf de spiegel in mn handen op de grond. Hij vraagt wat dat is en ik zeg nix. Hij vraagt wat er aan de hand is en we zeggen beiden, nix. Mn moeder zegt tegen hem om de vuilniszakken/grof vuil buiten te zetten.
Mn broertje ziet er tussen 2 haakjes belachlijk goed uit in een zwart wit gala pak met een witte strik/stropdas/vlinderdas. Hij straalt letterlijk licht uit en ziet er 10 jaar jonger en ook kleiner uit. Hij ziet er net zo uit als 15 jaar geleden maar dan nog veel beter. Hij vertrekt wer om de vuilniszakken buiten te zetten.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Janice,

Het zal je niet verbazen dat ik alle personen in de droom als aspecten van jouzelf interpreteer.

Je bent met een heleboel spiegels in de weer en ziet allemaal mooie kanten van jezelf die je bewondert. Maar niemand mag zien wat je aan het doen bent. Alsof het eigenlijk maar raar is wat je doet... Een stem in jezelf vraagt meteen wat je aan het doen bent. Nix, zeg je afwerend... want misschien vergis je je wel en ben je helemaal niet zo bewonderens-waardig...

De droom speelt in je ouderlijk huis van vroeger, dus dat laatste is duidelijk een jeugdovertuiging, iets dat je in je jeugd over jezelf bent gaan geloven. Geheel onterecht natuurlijk, maar oude overtuigingen kunnen sticky zijn (als een zuignap). Je bent er zo moe van (je moeder is moe), al die oude stemmen die de slaapkamer met je willen delen (die als ongewenste gasten je gedachten binnendringen als je in je bedje ligt). Het is tijd om dat boek te sluiten (het boek van je moeder is af) en jezelf in een heel nieuw licht te zien (19 = De Zon). Huh... de Zon? Ja, de Zon. :D

De zuignap die aan de spiegel in je hand zat, valt op de grond... de oude overtuiging is losgelaten. Je ziet jezelf stralen (je broer straalt licht uit - misschien wel als lichtend voorbeeld). Rustig zet je de oude overtuiging als vuilnis buiten de deur en je voelt je herboren (wel 10 jaar jonger :)). Je hebt voor dit alles alleen maar je eigen goed-keuring nodig - precies datgene waar je in het begin van de droom mee bezig bent en wat nu de cirkel rond maakt.

Liefs,
Ricca

P.S. Join the Tarotsnake?
From Ricca with Love

janice

:o das snel :D
Ik had deze droom alweer een jaar geleden op een ander forum gepost, ik kwam het eergister tegen en dacht, daar zou ik toch nog eens een analyse op willen hebben dus bij deze, na lange tijd weer eens een droompost  :)
In die tijd dat ik dit droomde zat ik idd in een situatie die je hier beschrijft :) Dus ik kan me er goed in vinden, bedankt ! Ik zal eens bij tarotslang kijken.
Intuitie is verstand dat haast heeft