Auteur Topic: Een scheiding of geluk?  (gelezen 3880 keer)

M_iriam

• Gast
Een scheiding of geluk?
« Gepost op: juli 05, 2008, 15:41:11 pm »
Hallo,

Ik heb de kaarten gelegd.Ik vroeg my af wat er voor 2 bepaalde mensen  hun huwelijk in het verschiet ligt.Ik maakte gebruik van de legging 'Het Keltisch Kruis'.
Dit is de uitkomst.Ik wil graag een second opinion,heel graag. Het is buitengewoon belangrijk.Ik heb er slapeloze nachten van. :'(

1 - Pentakels 3
2 - Zwaarden 9
3 - Zwaarden 6
4 - Kelken 7
5 - Kelken 5
6 - Pentakels Ridder
7 - Zwaarden Page
8 - Staven 5
9 - Pentakel Koning
10 - Zwaarden 3
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2008, 15:51:01 pm door M_iriam »

M_iriam

• Gast
Re: Een scheiding of geluk?
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2008, 14:18:28 pm »
Blijkbaar is het onderwerp niet 'sensationeel' genoeg.

Dat is het pas als je je hele persoonlijke leven op tafel zet.

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2008, 20:34:59 pm »
Hallo Miriam,

Het hoeft voor ons echt niet sensationeel te zijn hoor. :) Een volledig Keltisch Kruis kost nogal wat tijd en er zijn ook nog wachtenden voor je. Bovendien heb je niet de namen van de 10 posities genoemd en dat maakt een lezing moeilijk, want er bestaan verschillende versies van het Keltisch Kruis.

Verder is het me niet duidelijk of deze mensen (of één van hen) jou om de legging gevraagd hebben. Ik heb de indruk dat Zwaarden 9 voor jouw eigen slapeloze nachten staat en dat de legging vooral jouw eigen zorgen weerspiegelt. Dat sluit niet uit dat je de dingen wel goed zou kunnen aanvoelen... zeker als je de legging - naar ik aanneem - uit liefdevolle betrokkenheid gedaan hebt. Maar in principe zou je bij de tarotkaarten altijd een vraag over jezélf moeten stellen. Of námens een ander over die ander.

Om er toch heel in het kort iets over te zeggen... Pentakels 3 (omgekeerd) wijst op een situatie waarin weinig gebeurt en alles maar zo'n beetje voortkabbelt. Het huwelijksbootje vaart nog wel (Zwaarden 6), maar er zijn ook dingen die niet uitgepraat worden. In de nabije toekomst zie ik weinig veranderen (Pentakels ridder: stabiliteit). Met de combinatie van Zwaarden 3 en Bekers 5 lijkt er wel verdriet in het verschiet te liggen, maar nogmaals: als je de legging op eigen initiatief hebt gedaan, dan zijn dit slechts jouw eigen gevoelens, verwachtingen of angsten bij de situatie. Achter de persoon op Bekers 5 staan nog twee bekers overeind, dat betekent dat zeker niet alles verloren is. 

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

M_iriam

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2008, 22:29:18 pm »
Ik heb gebruik gemaakt van de legging van Het Keltisch Kruis zoals dat gaat op deze website :

http://home.wanadoo.nl/a.heer/Keltisch_kruis.htm

Wordt het daarmee duidelijk welke posities by welke kaarten horen?

Ik heb het niet voor iemand gedaan ,maar omdat het myzelf zorgen baart. Als ik had geweten dat dat niet mogelijk is by tarot,had ik het niet gedaan.

Ik heb de legging uit liefdevolle betrekkingen gedaan , maar ik voel geen liefde voor hen beide.

Ricca,ik dacht dat myn eigen gevoelens,verwachtingen en angsten weerspiegelt worden door kaart 9?

In ieder geval heel erg bedankt voor de interpretatie. Ik wacht af naar het volledige beeld.

Groetjes , Miriam

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2008, 23:13:49 pm »
Hallo Miriam,

Ja, het plaatje op die site maakt de posities duidelijk. Maar helaas kan ik verder niets over de relatie van de twee personen uit de legging halen - omdat zij zelf geen aandeel hebben in de legging.

Als je je zorgen maakt over een situatie van anderen, en er zelfs niet van slaapt, kun je bijvoorbeeld een legging doen met de vraag hoe je rust kunt vinden.

Er staat ook veel informatie over het Keltisch Kruis (en over het stellen van een vraag) op het Arcana-forum:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?board=4;action=display;threadid=2343

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love