Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

stikkende baby

Gestart door danseres, juni 18, 2008, 14:05:09 PM

danseres

Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben. ik weet nog niet of ik het ga houden of niet. gezien mijn omstandigheden. door het gepieker droom ik natuurlijk ook heftig.

Vannacht droomde ik dat ik mijn baby (het was een meisje) vast had en ze liep blauw aan, ze was heel klein, leek wel een pop. mijn ouders waren erbij en mijn zus en we waren allemaal een stuk jonger. we wilden een ambulance bellen en vonden het moeilijk uit te leggen waar we precies stonden, ik keek om me heen of er bekende gebouwen waren en er stonden wat mensen (Bij een bushalte?!) die me advies gaven, maar er kwamen 2 guardia civiles (ik woon in Spanje ::) met een soort van verpleegster in een politieauto. ik werd pissig want de baby had geen politie nodig maar n ambulance maar de vrouw had een zuurstofapparaat bij zich en ik zag door het glas van de auto heen (zij stond met mijn baby met een zuurstofmaskertje over haar gezicht aan de bestuurderskant van de auto en ik keek via de passagierskant buiten  door de raampjes heen) dat ze haar ogen weer knipperde. we namen met zn allen plaats in de auto en omdat het nogal vol was reed mijn moeder (die niet eens een rijbewijs heeft) en hing de verpleegster aan de bestuurderskant aan de buitenkant aan de auto.
Ik zat achterin met 2 jonge guardia civiles, die beiden erg leuk waren, in burger, en blauwe ogen en blond haar hadden. mijn zus begon meteen te flirten maar ik vond het niet ethisch verantwoord om als nieuwbakken moeder mee te flirten ;D ook al was er een met mij aan het flirten.
In de auto zat ik met de kleine en was nog niet gerust omdat ik haar nog niet alert vond reageren maar even later begon ze toch tegen me te lachen en die guardia civil die me aan het versieren was lachtte, hij vond ons beiden geweldig (mss een wensdroom aangezien de vader van het kind - in het echte leven me heeft laten vallen zodra ie wist dat ik zwanger ben.. ::))
Bij het afscheid kustte ik de 2 jongens 2x (spaans gebruik), de verpleegster was in geen velden of wegen te bekennen. Ik stapte uit en mijn zus begon met een van de jongens te flirten die ook uit waren gestapt, uiteraard nét die, die ik leuk vond maar goed.
Mijn moeder had mijn dochtertje vastgepakt en ik werd boos want IK wilde haar in bed leggen maar ze wilde haar niet loslaten. mijn moeder was weer die jonge, flinke vrouw van vroeger en niet die oudere, zieke moeder die ze nu is. Bovendien was ik kwaad omdat ze een dun roze zomerjurkje aan had en dus veel te koud was gekleed dus dat zei ik ook.
dus mijn zus werd ook boos en zei tegen mijn moeder; 'kom eens van dat ei af! zij wil haar eigen dochter in bed leggen!'

Ik liep naar mijn moeder en pakte boos mijn dochtertje en deed een dikke winterjas om haar heen met bont en ging naar huis. ik woonde bij mijn ouders op zolder maar even later had ik een huis náást het hunne en weer wat later woonde ik in mijn allereerste flatje, waar ik voor het eerst alleen woonde.

rare droom... ::) maar ben gezien de omstandigheden wel benieuwd!
overigens, mijn zus reageerde niet zo goed op het feit dat ik zwanger ben, ze is (zacht uitgedrukt) nogal boos op me. mijn ouders weten het nog niet.

Ricca

Lieve Danseres,

In zekere zin vraag je je in de droom af hoe de kansen zijn voor een baby, of er ruimte (lucht) is voor een kindje, of je de verantwoordelijkheid aankunt (zelfstandig wonen), of je moeder zich niet te veel met je zal bemoeien enz. Het is een warboel van gedachten en emoties. Er is ongerustheid en ook boosheid op alles en iedereen. Misschien niet op de laatste plaats op de vader van het kind die als een echte man reageerde en de benen nam... Maar eigenlijk gaat de droom vooral over jezelf.

Je weet in het begin niet precies waar je staat (in het leven). Het blijkt bij een bushalte te zijn: het begin van een nieuwe etappe op de levensreis; een etappe die je samen met anderen aflegt. Het beeld van een bushalte laat zien dat je de steun van of samenwerking met anderen nodig hebt. Bijvoorbeeld je familie.

Dat jij en je familie in de droom allemaal een stuk jonger zijn dan in werkelijkheid, betekent dat er in de huidige situatie gevoelens meespelen die niet van vandaag of gisteren zijn. Omdat de baby heel klein is en wel een pop lijkt, kunnen dat zelfs gevoelens uit je kindertijd zijn. Ik geloof dan ook dat de baby in de droom niet zozeer het kind is waarvan je nu in verwachting bent, maar op de eerste plaats het kind in jezelf, je innerlijke kind dat al je hele leven bij je is. Daarom is het een meisje en geen jongetje. Het gebrek aan lucht van de baby, die blauw aanloopt, is eigenlijk een benauwdheid die je zélf voelt, misschien zelfs paniek bij de keuze waar je nu voor staat. Het gevoel dat je hulp nodig hebt, doet je een ambulance bellen...

En die hulp komt er ook, al meen je in de droom dat de hulp niet in de juiste vorm komt (een politieauto in plaats van een ambulance) - maar dat komt alleen omdat je niet beseft dat het een droom is, waar de dingen niet zijn wat ze lijken...

De guardia civiles zijn niet echt politieagenten... maar een ander soort bewakers of beschermers... guardians... gidsen of guardian angels in vermomming. De verpleegster kan óók een engel zijn óf een deel van jouzelf... het deel van jou dat op kritieke momenten goed voor jou zorgt en er op andere momenten misschien maar een beetje bijhangt (buiten aan de auto...). Ze heeft een zuurstofapparaat bij zich waarmee ze de baby lucht of levenskracht geeft, maar ook liefde en troost (zuurstof is een symbool dat bij het hartchakra hoort) - je  bent dus in staat om jezelf liefde en troost te geven. De baby (jij) leeft daar weer een beetje van op en gaat later zelfs lachen. :)

De guardians leven erg met je mee, vooral de ene. Natuurlijk vindt hij jou en het kind 'geweldig', hij houdt van je. En jij bent erg van hem gecharmeerd. Ja, gidsen kunnen in dromen een grote en zelfs fysieke aantrekkingskracht hebben.

De rest van de droom gaat over moederschap, bemoederen en de relatie met je eigen moeder. Ik ben daar nog niet helemaal uit, want één ding is me niet duidelijk: wie heeft er een te dun roze zomerjurkje aan en is te koud gekleed, je moeder of de baby? En wie sla je een warme winterjas om, je moeder of de baby? Ik wacht je antwoord eerst even af.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Heel erg bedankt voor het antwoord tot nu toe! tis verbazingwekkend hoe duidelijk je onderbewustzijn via een droom verwoord waar je mee bezig bent!

Ik dacht wel dat dat van dat roze jurkje verwarrend zou zijn, ik las het terug en dacht nog, het lijkt net of ik mijn moeder bedoel. ::)
maar nee de baby had een dun roze jurkje aan en daarom sla ik haar een warme wintermantel om, bruin met een bontkraag.

over die verpleegster, had ook wel iets engelachtigs. ze was in het wit (licht) gekleed en ging zo snel te werk.
en die 2 jongens waren idd zo blond en zulke blauwe ogen, toch wel zeldzaam in spanje dus idd kunnen guardians geweest zijn!

ben benieuwd naar de rest, voor zover vast bedankt! ;)

Ricca

Je moeder bestuurt de politieauto. ;D Een auto besturen is het uitoefenen van de wil (en daar is geen rijbewijs voor nodig ;)). Moeders wil is blijkbaar wet? (wet / politie). Hoewel je moeder op het moment van de droom in werkelijkheid nog niet van de zwangerschap wist, lijkt het alsof jij je in gedachten al laat leiden door wat je moeder zou willen. Maar daar komt in de loop van de droom verandering in. Thuis aangekomen wil je moeder de baby (jou, háár kind) niet loslaten, maar jij pakt haar de baby af (maakt jezelf los) om het zélf in bed te leggen. Je weet op dat moment heel goed wat je zélf wilt.

Je hebt geen behoefte aan inmenging van je ouders, wel aan warmte en koestering (de warme wintermantel met het zachte bont) en aan hun onvoorwaardelijke liefde (de kleur roze van het jurkje). Die liefde is er vast wel, maar het jurkje is te dun en voor jouw gevoel te koud...

Op dit moment in de droom is de baby ook even de baby die op komst is en leef je je even in in de moederrol. Het bruin van de mantel is een warme kleur die huiselijkheid, moederlijkheid en zorgzame toewijding symboliseert.

De verhuizing van de zolder van je ouders naar een huis náást het hunne en tenslotte naar een flatje verderop, laat zien dat je afstand neemt van de invloed van je moeder en je eigen weg gaat. Welke keuze je ook maakt, het is heel belangrijk dat het je éigen keuze is en daar ben je wel naar op weg. Weet ook dat je niet echt een verkeerde keuze zou kunnen maken. Niets in de menselijke wereld is helemaal verkeerd.

Waarschijnlijk vind je het moeilijk om in de onverwachte situatie waarin je je bevindt, je behoeften vast te stellen of te weten waar je werkelijk naar verlangt. Als je na rijp beraad zou besluiten de zwangerschap te beëindigen, is dat geen onvergeeflijke daad. Als je ervan zou leren, als je er je eigen doeleinden door zou leren ontdekken, je eigen behoeften, je eigen ware zijn, dan kan het zelfs een nuttige ervaring zijn. Maar als je zou besluiten het kind te houden, zou je er een mooie levensvervulling in kunnen vinden. De zwangerschap is niet voor niets tot stand gekomen. Ben je in staat jezelf toe te staan de resultaten ervan te plukken? De guardians waren heel enthousiast en zullen je zeker blijven begeleiden, maar als je anders zou besluiten, zullen zij daar ook begrip voor hebben. Want ik zei al, niets in de menselijke wereld is helemaal verkeerd. En zij weten dat als geen ander. :)

Ik wens je veel liefs, licht en wijsheid,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Wow wat een uitleg Ricca.  :o ben er helemaal stil van! (en dat gebeurd niet vaak..)

heb heel veel ook aan je wijze woorden op het eind en het lijkt inderdaad of de droom me dingen verteld die ik dus schijnbaar onbewust al weet en waar ik me dus naartoe aan het werken ben.

ongelooflijk wat knap van jou dat je dit eruit haalt en wat geweldig dat ik dit mág dromen!!

veel liefs.