kaartlegging

Gestart door JacquelineS, juni 15, 2008, 13:34:38 PM

JacquelineS

Beste mensen,

Ik wil jullie vragen om voor mij een kaartlegging te doen.
Aankomende week heb ik 2 belangrijke tentamens waarvoor ik nu keihard aan het studeren ben.
Als ik deze tentamens niet haal moet ik stoppen met mijn opleiding terwijl ik het zo naar mijn zin heb, niet op de opleiding zelf in bijzonder maar vooral de stages vind ik super leuk.
Zouden jullie een kaartlegging willen doen om mij enigzins gerust te stellen (of niet...)
Ik ben zo benieuwd of ik het haal en of ik op de opleiding mag blijven.....

Liefs, Jacqueline.

Mikal

Lieve Jacqueline,
Ik zat zelf ook even volop in de tentamens, tijd om een tarotlegging voor je te doen had ik dus niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe je het hebt gedaan! Heb je al uitslag of zal ik toch nog even voor je kijken in de kaarten?
Liefs

JacquelineS

Ik heb vandaag mijn laatste tentamen gehad, en gelukkig ging deze echt geweldig!
Die van vorige week weet ik nog steeds niet! Ze schieten maar niet op met nakijken....

Maar na vandaag ben ik al weer een beetje opgelucht....

Maar je mag alsnog een algemene kaartlegging voor me doen hoor... als je dat wilt... vind het wel interessant!

Liefs, Jacqueline

Mikal

Lieve Jacqueline,
Het is er eindelijk van gekomen om ook voor jou een legging te doen. Ik moet zeggen dat ik het best lastig vond een legging zonder vraag want dan heb ik geen idee waar het over gaat. Nou ik hoop dat het voor jou wel duidelijk is:

Legging = keltisch kruis, algemene legging.

1. Heden = de maan
2. wat daarmee samenhangt = schildknaap van staven
3. grondslag = pentagrammen 4
4. recent verleden = pentagrammen 2
5. mogelijke uitkomst = staven 8
6. toekomstige invloeden = bekers 5
7. zelf = zwaarden koninging
8. omgeving = pentagrammen 6
9. hoop en angsten = schildknaap zwaarden
10. uitkomst = bekers 2

Het thema van de legging (de Kluizenaar, alle cijfers bij elkaar opgeteld), en de situatie in het heden (de maan) liggen in elkaars verlengde. De maan geeft aan dat jij met een bewustwordingsproces bezig bent. Iets wat eerst onbewust was, begint zichtbaar te worden. Misschien heeft het met jou toekomstpad te maken. Dat je steeds meer zicht krijgt welke kant jij uit wilt, of jij voor jezelf je toekomst aan het uitstippelen bent.
De kluizenaar gaat diep in zichzelf op zoek naar antwoorden en inzichten. Hij zoekt z'n eigen waarheid, wat hij wil, wat hij belangrijk vindt, etc. Ook op deze kaart is het donker, net als op de maan, je bent er nog niet de weg is (nog) niet in zicht. De kluizenaar heeft wel een lichtje vast, hij weet wel waar hij naar zoekt.

Kijk ik naar de kaart van jouzelf dan denk ik dat jij heel goed weet waar je naartoe wil. Ook bij de kaart van de mogelijke uitkomst, dus datgene wat er door jou hoofd speelt, hoe jij verwacht dat de toekomst zal gaan, laat zien dat jij in gedachten dat pad al bijna gelopen hebt en jij het doel al zo goed als hebt bereikt.

Maar wat jij over het hoofd ziet is dat het gaat om een proces (pentagrammen 3 is een ontbrekende kaart). Het is niet dat je te snel wil, je denkt alleen dat je er al bijna bent.
De kluizenaar laat ook zien dat je 'het pad' helemaal alleen zoekt. Nog een ontbrekende kaart = pentagrammen 5 waarop 2 zwervers/ bedelaars staan afgebeeld. Je vraagt geen hulp bij je zoektocht. Jou omgeving vindt dat je best om hulp mag vragen en dit ook goed zou kunnen gebruiken.

De kaart die dwars over het heden heen ligt is de schildknaap van staven. Je staat nog aan het begin van wat je moet leren (jou bewustwordingsproces), maar jij denkt het nu al wel te weten en te snappen. Hoezo proces? (de schildknaap kijkt naar hoe een tak een boom wordt, dat heb je natuurlijk ook snel gezien en zo ontgaat het proces je ook)

Wat hieraan ten grondslag ligt is dat je de dingen niet uit handen wilt geven, je houdt het liever in eigen hand (geen hulp vragen & willen?). Je hebt moeite bepaalde dingen los te laten. Het is ergens wel veilig om zo behoudend te zijn, want je weet wat je hebt maar aan de andere kant werkt het ook heel belemmerend omdat je niet open staat. Het lijkt er een beetje op dat je het eng vindt je zekerheden los te laten en het 'bewustwordingspad' op te gaan omdat je dan niet weet wat je tegenkomt.

Het recente verleden is woelig voor je geweest. Je hebt je best moeten doen om je evenwicht te bewaren en de juiste balans te behouden.
De toekomstige invloeden laten zien dat jij ergens teleurgesteld over bent. De kansen die jij hebt gekregen heb je aangepakt maar het is niet geworden hoe jij het graag zou hebben gehad. Je hebt je kansen verspild. Ook al lijken er geen andere kansen of mogelijkheden meer te zijn, ze zijn er wel.
De uitkomstkaart laat zien dat je de kansen en mogelijkheden toch hebt opgepakt. Op de kaart staan 2 mensen afgebeeld die zich verzoenen. Heb je je trots (schildknaap en koningin van zwaarden) opzij gezet en hulp geaccepteerd? Zou dit misschien die kans zijn die je eerst over het hoofd had gezien: jou doel te bereiken door samenwerking en in samenwerking het proces aan te gaan?

Ik hoop dat het jou enige duidelijkheid verschaft. Ik heb geen idee waar het over gaat.  :)
Liefs Mikal

p.s. hoe zijn je tentamens afgelopen?

JacquelineS

Lieve Mikal,

Wat lief dat je een legging gedaan hebt voor me. Volgens mij gaat het over mijn opleiding, ik doe de opleiding om docente te worden en niet om meer over economie te weten (word economie lerares) Hierdoor raak ik soms 'ongemotiveerd' en ik ben niet altijd even veel met school bezig omdat ik denk 'dat het me toch wel lukt'.
De laatste twee schoolweken van afgelopen jaar werd ik toch maar even met mn neus op de feiten gedrukt... als ik het nu niet zou halen zou ik van school af moeten... Maar wat moest ik dan? Voor het eerst in mn leven kreeg ik last van stress  :o
Door eindelijk goed te leren voor iets heb ik nu gewoon n 8 gehaald, dus ik kan het echt wel! Heb er gewoon geen zin in op de een of andere manier... ik kan me er niet toezetten als ik thuis ben en er geen druk achterstaat...

Wat alleen nog vaag is, is dat het verleden niet achter me kan laten en me daaraan vast hou. En dat ik geen hulp durf te vragen, ik heb niet het gevoel dat ik alles alleen op wil lossen... (denk dat ik hier maar even n weekendje over na ga denken  ;) )

Mn tentamens zijn verder dus goed gedaan en ik mag door naar het 3e jaar  :)

Waar heb je het geleerd om tarot te leggen en dan ook direct te weten welk 'verhaal' (omschrijving) erbij hoort? Vind het echt knap! En het lijkt me geweldig om het ook te kunnen....

Geniet van je weekend.

Liefs, Jacqueline.

Mikal

Lieve Jacqueline,
Als ik jou antwoord zo lees, zouden die maan en de kluizenaar dan misschien staan dat jij jezelf af gaat vragen of die opleiding echt wel bij jou past en of dit echt is wat jij wil?

Citaat van: JacquelineS op juli 05, 2008, 09:23:08 AM
als ik het nu niet zou halen zou ik van school af moeten... Maar wat moest ik dan?

Zou dit misschien het vasthouden kunnen zijn, gaan voor veiligheid. Je weet waar je het nu voor doet. Je wilt lerares worden, maar past de richting echt wel zo goed bij je, de economie kant?

Het geen hulp vragen zou dat te maken kunnen hebben met studie advies? Overleggen met leraren wat je nog meer zou kunnen doen want als ik het dus goed begrijp trekt de richting economie je niet zo.

Citaat van: JacquelineS op juli 05, 2008, 09:23:08 AM

Waar heb je het geleerd om tarot te leggen en dan ook direct te weten welk 'verhaal' (omschrijving) erbij hoort?

Tja, ik heb het eigenlijk hier geleerd. Het is ontzettend leerzaam om voor andere mensen te leggen. Voor jezelf leggen is ontzettend moeilijk, vind ik zelf ook.
Ik weet nooit direct welk verhaal erbij hoort, ik begin gewoon ergens. Vaak bij de ontbrekende elementen of kaarten. Dan ga ik verder kijken, begin kaarten te zien die ermee te maken hebben en zo ontvouwt het verhaal zich langzamerhand.
In het begin, om te leren, is het gewoon het makkelijkst om de kaarten 1 voor 1 te duiden, los van elkaar en ze dan op het eind met elkaar te verbinden. Maar het is gewoon een kwestie van doen en oefenen en dan vooral op andere mensen! Dit is dus een goede plek om het te leren.
Liefs Mikal.