kaartlegging voor me

Gestart door franciska123, juni 15, 2008, 08:47:30 AM

franciska123

wil iemand zo vriendelijk zijn de kaart te leggen voor mezelf
ik ken niks van kaartleggen en ben een leek hierin

de vraag is , zal mijn dochter nog kinderen kunnen krijgen ?

dank voor de moeite

carina

franciska123

het is hier zo stil ? ???

carina

Mikal

Lieve Carina,
Je stelt een duidelijke vraag, maar voor een tarot legging niet zo bruikbaar. De vraag gaat ten eerste over je dochter en tarot kun je alleen voor jezelf of degene die het vraagt leggen. De vraag moet dus over jezelf gaan.
Ten tweede is het een ja, of nee vraag. De tarot kan die niet zo duidelijk geven maar beschrijft meer het proces, psychische factoren, achterliggende reden, oorzaak, etc.
Ik weet zo ook even geen vraag te verzinnen die je dan wel kan stellen. Zou je misschien met dit in je achterhoofd je vraag opnieuw kunnen formuleren? Dus houd het bij jezelf.
Liefs

franciska123

ik probeer even opnieuw de vraag te stellen

zal ik kleinkinderen hebben in de toekomst , zowel van mijn dochter als van mijn zoon en zo ja ,  zal er een goeie band zijn tussen mij en de kleinkinderen?

hopelijk is het nu goed gesteld

carina

Mikal

Hmmm, lastige vraag heb je, ik kan hier nog steeds niet zoveel mee. Zal ik kleinkinderen krijgen in de toekomst is een duidelijke ja of nee vraag. De tarot kaarten geven op deze manier geen antwoorden. Tarotkaarten voorspellen namelijk niet de toekomst op de manier zoals jij het vraagt. Ze kunnen wel een glimp laten zien van wat er in de toekomst staat te gebeuren maar dan in de lijn van hoe JIJ nu bezig bent, dus niet of je zoon of dochter het plan hebben een kind te verwekken, dit kan dus altijd veranderen en staat niet vast. Tarotkaarten moet je meer zien als een instrument om inzicht te geven in situaties.

Wat is de reden dat je dit wil weten? Is het echt zinvol om te weten of meer uit nieuwsgierigheid? Ik zou bijvoorbeeld wel een verleden - heden - toekomst legging kunnen doen van waar je op dit moment mee bezig bent in je leven. Er kan dan wel uitkomen dat je bezig bent met de vraag of je oma zult worden en waarom je dat zo bezig houdt bijvoorbeeld. Maar ik ben geen medium of iemand van de kermis die voorspelt dat je ... kleinkinderen krijgt met datum en al erbij. Zo werken de kaarten niet.
Misschien dat als je de reden verteld waarom je dit graag wilt weten, dat we dan een geschikte vraag kunnen stellen?
Liefs

franciska123

ok , ik ben er niet fier op , maar mijn dochter komt na een ruzie al enkele jaren niet meer naar huis en is een jaar of twee geleden geopereerd in leuven voor darmverklevingen en ook iets met haar eierstokken , fijne weet ik er niet van , is maar van horen zeggen via via ....
ik ben er gewoon de laatste tijd mee bezig in mijn hoofd , of ik maak me zorgen dat ze geen kinderen zal kunnen krijgen en ook of de relatie tussen ons ooit nog goed komt en wat ik er eventueel kan aandoen
heb al brieven gestuurd vroeger , maar kwam geen reactie op ....wil ook niks forceren , weet dat ik alles moet loslaten .....maar toch houdt het me bezig

carina

Mikal

Oke, nu is het duidelijk. Dank je voor de informatie en wat naar voor je, ik begrijp je bezorgdheid en je vraag nu beter.
Je schrijft ergens wat je er zelf aan zou kunnen doen om de relatie tussen jullie ooit nog goed te krijgen, dit is een goede vraag voor een legging. Ik hoop dat je nog even geduld hebt, zodra ik genoeg tijd heb zal ik een legging voor je doen.
Wil je het antwoord hier waar iedereen het kan lezen of liever via een persoonlijk bericht?
Liefs Mikal.

franciska123

ja dat is toch vrij anoniem , niemand kent me hier dus het mag hier
dank je wel op voorhand
carina

Mikal

Lieve Franciska,
Hier dan jou legging.

1. Heden: zwaarden 4
2. Wat daarmee te maken heeft: staven 2
3. Wat daaraan ten grondslag ligt: bekers 5
4. Recent verleden: bekers 9
5.  Mogelijke uitkomst: zwaarden 2
6. Toekomstige invloeden: bekers 4
7. Zelf: Het Oordeel
8. Omgeving: Schildknaap van bekers
9. Hoop en angsten: De zon
10. Uitkomst: Aas van staven

Het element pentakels ontbreekt in deze legging, dit staat voor het rationele, het verstandige en objectieve, even je gevoel uitschakelen - waar er hier wel genoeg van ligt - en de situatie eens van een afstand bekijken. Ook hier hoort het doen en handelen bij wat dus ontbreekt. Je schreef dat je een tijd geleden eens een brief had geschreven. Ik weet niet hoe lang geleden dit is maar situaties willen nog weleens veranderen in de loop der tijd en als je daarna nooit meer wat van je hebt laten horen kan ik me voorstellen dat dit niet echt helpt de situatie beter te maken.

Het thema van de legging is de gehangene wat aangeeft dat je de situatie niet overziet, je weet niet wat je ermee aan moet maar ik krijg ook een beetje het idee dat jij je eigen aandeel in dit verhaal wat over het hoofd ziet.
Ik denk dat jou omgeving je dit ook probeerd in te laten zien, om eens eerlijk naar jezelf te kijken. Maar niet om jou de schuld te geven, dat wil ik ook niet beweren, maar om echt bij jezelf naar binnen te gaan en te ontdekken hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan. Wat jij hebt gedaan of nagelaten en hier lering uit te trekken. En als dit nodig is een verandering bij jezelf teweeg brengen. Ben je nu misschien te eigenwijs of te koppig om toe te geven, dan blijf je hangen en kom je geen stap verder. Waar het ook bij de gehangene om gaat: hij hangt op de kop maar krijgt hier wel  diepe inzichten door.

Kijk ik naar de kaart diie over jouzelf gaat; het oordeel, dan lijkt het of de kwestie wie schuld heeft jou wel bezig houdt. Misschien dat je de schuld wel bij jezelf legt als een soort zelfverwijt, maar op een manier waar je dochter niets aan heeft. En door op deze manier te blijven denken verander je de situatie niet. Door zelfverwijt en of zelfmedelijden kijk je niet objectief naar de  situatie, blijf je er alleen maar in hangen.
   Ook denk ik dat er door jou hoofd spookt wat er had kunnen zijn, Wat als.....  Hoe zou het zijn verlopen als.... Je kunt je er niet in berusten.

Dit ligt in de lijn van de kaart van het heden (zwaarden 4) maar dan hou je het eigenlijk zou willen; de situatie laten rusten zoals het is. Dit probeer je en laat je uiterlijk zien. Maar een deel van jou is met het vertrek van je dochter meegegaan of afgestorven en daar voelt het leeg.
Wat er dwars over het heden heen ligt is dat ook al doe jij je best de situatie te laten rusten je haar wel mist en je in je hart wacht op haar of een teken van haar. Een ander deel is dus altijd op wacht, op wacht tot je dochter weer eens iets van zich laat horen.

Wat hieraan ten grondslag ligt is dat je de hoop hebt opgegeven. Zoals je schreef haar ooit eens een brief te hebben geschreven, geeft deze kaart aan dat er nog wel andere mogelijkheden zouden zijn geweest. Was dit echt het enige dat je had kunnen doen om contact met je dochter te krijgen? Volgens deze kaart dus niet maar lag deze mogelijkheid op dat moment wel alleen in jou beheer omdat je andere manieren niet zag. Je keek vooral naar hetgeen was stukgemaakt en misschien de afwijzing dat ze niets liet horen.

Op de kaart van mogelijke uitkomst (zwaarden 2) draagt de vrouw een blinddoek; je bent in tweestrijd, weet nog steeds niet wat je nou moet doen en ziet de oplossing niet.
Op de kaart van toekomstige invloeden (bekers 4) krijgt de persoon een kans aangeboden uit het niets, maar ziet het niet omdat hij kijkt naar wat hij heeft en hoe de situatie nu is.
   Misschien is dit ook wel het thema wat de gehangene aangeeft: hij hangt  op de kop dus ziet de dingen niet zoals ze echt zijn. Hij ziet de dingen alleen maar vanuit zijn eigen perspectief. Misschien zou je je ook wat meer kunnen inleven in je dochter.

De uitkomstkaart geeft aan dat er een nieuwe kans komt. Maar nieuwe kansen zijn er eigenlijk altijd wel, die kun je zelf creëeren. Wil je echt weer een relatie met je dochter aangaan en tot bloei laten komen dat moet je er wel hard voor werken en het zal niet gelijk weer koek en ei zijn, dat moet groeien en kost tijd. Maar de kans ervoor komt er, het is aan jou of je hem aanpakt en er moeite voor wilt doen.
Misschien is het juist een goede ingang om met wat je hebt gehoord naar je dochter toe te gaan. Dat je bezorgd om haar bent, dus met gevoel naar haar toe, en niet hoe jou gevoel daarover is.

Maar misschien wel het belangrijkste aan deze legging is het getal 3. Een gemis aan 3en: zwaarden 3,  deze legging/situatie kent wel emoties en gevoel maar je stort nou nooit eens echt je hart uit. Misschien is er wel zelfverwijt of - medelijden maar uit je nooit écht het verdriet wat je voelt.
En bekers 3 mist: plezier hebben en de dingen doen die je leuk vindt. Misschien vertaald naar deze situatie is dat je niet kijkt naar de mooie en leuke tijden die jullie samen hebben gehad en zou je daar eens wat meer aan moeten denken en herbeleven.


En naast dit gemis aan 3en de 3 van de Keizerin die voortkomt uit de gehangene: 1+2=3, dus hiermee ook het thema aangeeft.
Ik denk dat dit gaat om moederschap op meerdere vlakken. Dit was jou aanleiding voor een legging, de vraag of jou dochter ooit moeder zou worden. Dit kan ik uit deze legging niet afleiden en ik vraag me af of dit in zo'n situatie ook wel belangrijk is. Is het niet belangrijker de relatie tussen je dochter en jou beter te krijgen? Dan kun je het haar ook zelf vragen!
Daarnaast gaat het om jou verantwoordelijkheid als een moeder. Ik weet natuurlijk niet hoe de ruzie precies is gegaan en hoe het nu is, maar zoals ik de legging interpreteer laat je al het contact nu afhangen van je dochter. Ook als ze volwassen is blijft zij de dochter en jij de moeder. Je hebt bepaalde verantwoordelijkheden naar haar toe, en zo blijven die rollen ver na de volwassenheid verdeeld. Ben je als moeder tenslotte niet (ondanks alles) verbonden met je kind? Mocht het zo zijn dat het inderdaad waar is wat je hebt gehoord, dan heeft ze haar moeder misschien juist hard nodig. Maar ook tijdens andere fases van haar leven is het fijn te horen van je eigen moeder hoe zij de situaties heeft aangepakt en beleefd.
Dus met andere woorden, ik denk dat deze kaart ook het gemis aan een moeder van je dochter aangeeft (misschien ook verder terug in het verleden?)
En de keizerin wil vredelievendheid tussen alle gezinsleden. Deze kaart is niet van de ruzie maar liefde!

Tot zover mijn bevindingen. Een hele lap tekst, ik hoop dat het enige duidelijkheid heeft verschaft en je wat met de adviezen kunt.
Als je wil zou ik het erg fijn vinden om wat feedback terug te horen. Wat kloppend is en waar jij je in kunt vinden, of juist helemaal niet. Ik ben zeer benieuwd. Maar omdat het nou niet bepaald een leuke situatie is en zoals jij schreef er niet fier op te zijn, kan ik het mee ook voorstellen als je dat niet wilt.
Ik wil je in elk geval veel succes wensen met deze situatie!
Liefs Mikal

franciska123

ik heb daarnet je kaartlegging gelezen en het is inderdaad een hele lap tekst , waarvoor dank uiteraard
er zijn een paar zaken waar je de nagel op de kop slaat , maar ik wil dit eerst even laten bezinken , als je het niet erg vind vooraleer ik reageer
je hoort nog wel van me
carina

franciska123

hallo
ik was gisteren compleet van de kaart en emotioneel door jouw bericht te lezen , het heeft me wel degelijk geraakt
alles wat je schrijft is waarheid , heb jouw stukje daarnet terug gelezen
en ik ben vooral bang van een afwijzing van haar kant , ik weet niet hoe het komt , maar in feite ben ik heel bang voor haar reactie en afwijzing
als ik toenadering zoek, inderdaad toon ik nooit mijn gevoelens , behalve alleen thuis durf ik te wenen ,
ik heb al heel de tijd het gevoel sinds ze geboren is dat ze mij niet nodig heeft en mij altijd afwijst , ze heeft vroeger ook altijd kritiek gehad op mij , aan de ene kant wil ik een goeie relatie en aan de andere kant ben ik heel bang dat het toch niet gaat lukken
ik ken niks van kaartleggen, ben hier op het forum wegens min interesse in astrologie , en zag de rubriek kaartleggen
als respons op jouw vraag kan ik je zeggen dat je heel g oed de kaart hebt gelegd en ik nog altijd de oplossing niet zie , welke kans ik kan grijpen om het weer goed te maken ,ik ben een persoon die mij zeer moeilijk uit, en k leef ook voortdurend in twijfel , de ene keer wil ik zus en de andere keer dan weer zo , ik zit voortdurend ook in tweestrijd

groetjes en bedankt voor de kaartlegging
carina

Mikal

Nou de kaart van de mogelijke uitkomst en dat jij de oplossing niet ziet klopt dus als een bus!  ;)
Het is een hele lap tekst, misschien een goed idee om het eerst even op je in te laten werken, je hoeft het niet gelijk allemaal te snappen en nu te weten hoe je de dingen moet aanpakken.

De kans die jou wordt geboden  zou dat misschien niet deze legging kunnen zijn?  Je weet nu wat je het beste kunt doen. Niet meer piekeren, niet meer twijfelen maar GEWOON DOEN, handelen! Heeft een moeder echt een goede reden nodig om bij haar dochter langs te komen en weer contact te zoeken? Lijkt me de normaalste zaak van de wereld. Hoe langer je ermee wacht om te gaan, hoe hoger de drempel wordt. En hij is al zo hoog!

Bang voor afwijzing, waarschijnlijk is dat wel terecht omdat ze het nu al zolang zonder moeder doet. Hoe zou het zijn als je bedenkt dat het leven eindig is, er komt een dag dat jij je leven overziet, zou je jezelf dan niet voor je kop slaan dat je het toch niet hebt geprobeerd contact te leggen? Zelfs al lukt het niet dan heb je het in elk geval geprobeerd.

En je schrijft dat je dochter zo zelfstandig is en je het gevoel hebt dat ze je niet nodig heeft. Misschien verwacht zij gewoon andere dingen van een moeder dan die jij haar denkt te moeten geven. Wat je zou kunnen doen is leuke dingen met haar ondernemen (in een wat later stadium dan he?). Ze heeft je dus niet nodig als een zorgzame moeder of wat voor rol jij dan ook had, want ze redt zichzelf prima. Dingen doen samen, dingen waar jullie beiden plezier aan beleven.

Verder de kritiek die zij jou (altijd) heeft gegeven, heb je daar weleens ooit echt naar geluisterd? Misschien zit er wel een kern van waarheid in.
Kun je hier wel iets mee? De boodschap is: DOEN/ HANDELEN!
Succes!
Liefs Mikal.