fijngeknepen door brede kerel.

Gestart door Jeroentje, juni 12, 2008, 16:12:27 PM

Jeroentje

HOii, afgelopen nacht een droom gehad, ik stond naast een brede kerel met een houthakkersjasje en zei zo ben je wel echt gespierd ? en pakte die arm en voelde aan de bovenarm (bicep) of het wel echt was en ineens pakt ie me vast en kneep ie me fijn en echt een steek in me maag van een elleboog die steeds harder duwt en harder en steeds meer pijn, op een gegeven moment vind ik het niet leuk meer en word echt heel boos en het word ook steeds benauwder en dan ineens laat ie los ,ik dacht ook echt van wat ben jij een ...      en zeg ....voel maar es bij mij ..en dat doet ie ook ....en dan kijkt ie raar, en werd toen wakker...... ik ben de laatste maanden heel erg hard bezig met fitnes en met me voeding omdat ik zelf breed wil worden,dus ben de laatste tijd alleen maar bezig met spieren en kracht, maar waarom die droom want het zal wel symbolisch zijn.

Gr Jeroen

Ricca

Hallo Jeroen,

Een brede kerel in een houthakkersjasje is een vrij traditioneel macho-beeld. Omdat je in het waakleven erg met spieren en kracht bezig bent en zelf graag breed en gespierd wilt worden, kan hij ook een soort ideaalbeeld voor jou zijn of een 'mogelijk zelf' (wat je zou kunnen worden). In de droom onderzoek je dit mogelijk zelf (je voelt aan zijn biceps) omdat je blijkbaar niet helemaal van zijn echtheid overtuigd bent. Maar hij blijkt heel echt en hij knijpt jou zowat fijn. Een staaltje brute kracht...

De benauwdheid die je daarbij voelt, laat zien dat je eigenlijk huiverig bent voor een dergelijke kracht, omdat je het gevoel hebt dat die op een onnadenkende en gewelddadige manier los kan barsten, een manier die jij als mannelijk beschouwt, maar waar je niets van moet hebben. Boos wijs je het macho-beeld af. Dit kan een gevoel van hulpeloosheid met zich meebrengen als je er niet een ánder mannelijk ideaalbeeld ervoor in de plaats hebt of vindt waarmee je je kunt identificeren.

In eerdere dromen heb je al laten zien dat je ook bezig bent je vrouwelijke energie te leren gebruiken. De vrouwelijke energie is een soort beveiliging die voorkomt dat je je te sterk met je macho-kant gaat identificeren. Naarmate je leert je vrouwelijke energie in evenwicht te brengen met je mannelijke ideaalbeeld, ga je van een toestand van hulpeloosheid naar een toestand van kracht. Dat is een andere kracht dan alleen maar spierkracht: een sterkere kracht en een zachtere kracht. Geen wonder dat de stoere vent raar keek, toen je hem jóuw spieren liet voelen. ;D

Veel mensen streven een uiterlijk ideaal na in plaats van datgene wat ze werkelijk zijn op waarde te schatten. Je spieren ontwikkelen is mannelijke energie. Jezelf accepteren zoals je bent is vrouwelijke energie. Ergens daartussen ligt voor jou een punt van evenwicht. Op dat punt ben je niet langer afhankelijk van bevestiging van anderen (knijp eens in mijn spieren, zie eens hoe breed ik ben), omdat je die bevestiging aan jezelf kunt geven (ook bij wat minder breedte ;)).

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love