Overleden zoon terug zien

Gestart door Miriam, april 30, 2008, 13:50:30 PM

Miriam

(Dit is niet een droom van mij, maar van een vriendin van mijn moeder, en die wil wel heel graag weten wat deze droom betekent.)
Ik hoop dat iemand mij deze droom kan uitleggen.

Stukje vooraf:

Roland was zwaar gehandicapt, toen hij 4 jaar was is hij overleden.
Ik heb ook een dochter, aurora die nu 23 jaar is.

Ik word wakker door een droom.
Ik droom over aurora en Roland.
Roland loopt van mij weg en ik kan hem niet bijhouden, ik ben op de leeftijd die ik nu ben(51jr),dus rennen lukt niet zo goed.

Roland steekt dus de weg over,en ik ga erachteraan, met aurora.
Aurora steekt net zoals Roland pardoes de weg over met het verkeer langs hun heen.
Hij rend steeds harder en verder aan de overkant.
( Het is bij een soort viersprong met water)
Aurora is dan als bij Roland, er er is een andere vrouw bij die Roland opvangt(Ik ken de vrouw niet)
Ik ben ondertussen ook bij Roland hij draaid zich naar mij en Aurora toe en lacht, en hij zwaait naar mij.
Dan word ik wakker, ik ben klaarwakker met een schok realiseer ik me dat Roland opnieuw wordt geboren(dat gevoel heb ik)
en dat hij heel bij is.
En de 2de gedachte(gevoel) van mij is dat Judith een nicht van mij een jongen krijgt(dat denk ik), Roland dus.
Ik wist dat ze 2 kinderen zou krijgen, ik dacht dat het 2 jongens waren, maar het zijn 2 meisjes geworden.

Alvast bedankt!

Ricca

Lieve Miriam,

Goed dat je de droom opnieuw post. :) Destijds kwam ik er niet aan toe. Er worden nu eenmaal veel meer dromen gepost dan ik aankan (en nieuwe droomuitleggers zijn dan ook van harte welkom!).

Wat de droom van de vriendin van je moeder betreft, de eerste gedachten bij het ontwaken uit een droom zijn meestal juist en ik geloof dat de droom inderdaad laat zien dat Roland opnieuw geboren wordt (of al is). Er zit een oversteek in: de oversteek naar een nieuw leven. Droomster en haar dochter rennen achter Roland aan, misschien omdat ze het gevoel hebben dat ze hem nog steeds moeten beschermen, maar tegelijkertijd zien ze ook dat hij weer helemaal gezond is en om dat te zien is natuurlijk een mooi geschenk. Het zwaaien betekent dat ze hem nu los mogen laten.

De vrouw in de droom is zijn nieuwe moeder, maar ik zou niet kunnen zeggen wie zij is en of zij misschien nicht Judith is. Er kunnen kleine aanwijzingen zitten in haar kleding, de kleur van haar haren enz. In de droom is Roland een jongetje omdat hij voor de vriendin van je moeder natuurlijk herkenbaar moet zijn, maar bedenk wel dat hij in zijn nieuwe leven ook een meisje zou kunnen zijn.

Ook kan het zijn dat hij al enige tijd vóór de droom geboren is en dat de droom op een later moment kwam. In dat geval gaat het vooral om het loslaten van de herinnering aan Rolands vroegere beperkingen, omdat die herinneringen hem in zijn nieuwe leven niet helpen (misschien zelfs een beetje in de 'weg' zitten). De droom brengt er een nieuwe herinnering voor in de plaats: de herinnering aan een kerngezond kind dat rent als een kievit. :D

De droom speelt zich af bij een viersprong met water... de keuzes van de ziel (het water staat voor diepgang en innerlijke rijkdom). Ooit stond droomster zelf bij die viersprong en koos Roland voor een (kort) leven bij haar om de vreugde en de zin van een leven met beperkingen te ervaren. Een moedige keuze voor beiden. Nu heeft hij, innerlijk bevrijd, een nieuwe keuze gemaakt. Steun hem in die keuze door aan hem te denken als het blije kind dat hij nu is.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Miriam

Hallo Ricca
Heel erg bedankt dat je hiervoor tijd wou maken :)
Ik weet zeker dat ze er heel blij mee zal zijn, en dat ze er ook zeker wat aan heeft!
Dank je wel!!

Liefs miriam